Online zprávy pro žáky 2. B

Přehled

Domácí úkoly

Domácí úkoly jsou uváděny v Bakalářích k jednotlivým předmětům a zároveň si děti budou samy zapisovat úkoly do svých notýsků - úkolníčků, aby trénovaly svojí vlastní zodpovědnost a spolehlivost.

Mgr. Iveta Vilhelmová / 18. 9. 2024

Informace třídního učitele

Ke stažení

Vážení rodiče,

uběhlo první čtvrtletí letošního školního roku, dnes jsme uzavřeli známky a zítra se koná ve škole pedagogická rada. 

Nesvolávám společné třídní schůzky, ale zvu vás jednotlivě na krátké setkání tripartit, tzn. dítě - rodič(e) - učitel

Myslím, že je dobré, aby se dítě také mohlo vyjádřit ke svým školním pokrokům nebo nesnázím, svým pocitům ze školního kolektivu a dění ve škole. Je dobré, aby vědělo o čem je řeč, mohlo věci ovlivnit a učilo se i samo se zamyslet nad svými věcmi. Je to krok k samostatnosti a sebeřízení, zodpovědnosti a nadhledu.

Nabízím setkání:

ve středu 13.11. časově v rozmezí od 13h, 13.20h, 13.40, 14.00, 14.20.. atd. mohu nejpozději do 18h - poslední schůzka

NEBO

v pátek 15.11. od 12h do 16h.

Sdělení pro všechny rodiče najednou je asi hlavně o tom, že jsme s vašimi dětmi, myslím, navázali dobré vztahy. Mám je ráda a respektuji jejich zvláštnosti. Jsou třída různých osobností a hlavním úskalím je cizojazyčné prostředí. 

Snažím se s nimi pracovat společně, vysvětlovat pojmy a souvislosti hlavně s pomocí rodilých českých mluvčích - dalších kamarádů ve třídě, tím se učí vlastně všichni. Většina dětí má zájem a jsou aktivní i přes své případné jazykové nevýhody. 

Někdy pracujeme odděleně - jak na Čj nebo na M, abychom nebrzdili samoúčelně rychlost a nadšení a nebrali dětem motivaci z úspěchu.

Nechci děti zatěžovat nadbytečnými domácími úkoly, učit se mají hlavně ve škole a pak mít čas i na své zájmy. V běžném školním prostředí bych řekla jeden úkol z Čj, jeden z M, případně z Aj nebo Prv něco dodělat. Děti se potřebují pomalu učit zodpovědnosti za svoje věci. 

Ráda bych ale, aby všechny děti doma pravidelně denně nahlas četly, aspoň deset minut. 

Dosud jsme dávali tzv. dobrovolné domácí úkoly z  Matematiky navíc. Dneska si skupinka dětí, které baví počítat řekla o to, že by chtěli mít úkol z M každý den  a domluvili jsme se, že to promyslím a najdu k tomu materiály. 

Jen málo dětí se zmínilo o úkolech navíc z češtiny :-) Přesto myslím, že by právě tyto někomu prospěly. Osobně se pobavíme o tom, jak se komu vybavují písmenka a je schopen číst a psát. 

Chtěla bych děti provést třetí třídou zhlediska osvojování dovedností a kompetencí, nasávání informací, znalostí a celkového rozvoje co nejefektivněji.

Prosím, potvrďte zpět, že jste obdrželi tento email a napište, jestli přijdete nebo ne,  případně ve kterém dni a čase by se vám to hodilo. 

Bohužel mi zatím nejde vytvořit Google document s možností sdílení, chybí mi nějaká práva, snad se to do příště naučím :)

 

Plánované a proběhlé akce 

  • 7.10.  Bezpečí kolem mne s preventistkou Policie ČR
  • 17.10. Povídání s psycholožkou školy Evou Kubovou, sociometrie
  • 18.10. Finanční gramotnost s akreditovanou lektorkou
  • 25.10. Halloween ve škole v maskách, kostýmech nebo s doplňky oblečení
  • 5.11. Dušičky s dílnou v Pedagogickém centru Pražského arcibiskupství
  • 6.11. O dvanácti měsíčkách – dramatizace pohádky v Městské knihově na Smíchově
  • 11.11. Hudební program s cimbálovou kapelou napříč žánry s pohybem a zpěvem (100,-Kč)
  • 17.12. Vánoční dílny v Muzeu betlémů v Karlštejně, výlet vlakem, výroba dárku (190,- Kč + vlak)
  • V prosinci Vánoční příběh - představení v Divadle Viola, termín zatím neznám
  •  Z 19. na 20. 12. přespání ve třídě tento kalendářní rok zakončíme školní besídkou i naší soukromou třídní s občerstvením, hudbou, programem a promítáním.
  • Po pedagogické radě za 1. čtvrtletí proběhnou třídní tripartity v nabídnutých termínech v polovině listopadu.

 

Z dopisu 17. 10.

prosím o podporu všemi rodiči:

  • Mít vybavený penál - naplněné pero, jedno obyčejné náhradní, OŘEZANÉ! tužky a pastelky, ořezávátko, guma, lepidlo, nůžky, malé pravítko.
  • Mít ve škole všechny učebnice a sešity na předměty, které jsou ten den v rozvrhu - ČJ a M každý den,  Prv 2x týdně, Aj 1x týdně, Hv 1x týdně.
  • Nezapomínat úkoly.
  • Chodit včas do školy. Nejpozději v 7.55h být ve třídě na svém místě a být připravený na tu konkrétní hodinu - na stole sešity, učebnice na češtinu, žákovská knížka, úkolníček a penál na Čj. Ve středu je 1.hodinu tělocvik a v pátek pracovky. Za 3 pozdní příchody má být kázeňský postih.
  • Minimálně každý všední den alespoň 10 min číst někomu nahlas, poté do úkolníčku napsat datum např. 17.10. četl/a a podepsat rodičem nebo jiným příbuzným. Děti se učí si na to pamatovat a zabývat se tím opravdu každý den, může se z toho stát rituál a taky vaše společně strávená chvilka. Je to znát, když děti čtení trénují. Chápu, že pro vietnamské a některé ukrajinské děti je to těžké, ale vyplatí se to, přichází s tím i porozumění, slovní zásoba, ovládání cizího jazyka. Sice třeba u někoho pomalu, ale přece krok po kroku. Můžete sledovat také české pohádky, filmy, fajn jsou čeští kamarádi - třeba někde na hřišti a můžete zkusit spolu někdy mluvit česky doma

Mgr. Iveta Vilhelmová / 11. 11. 2024

Český jazyk

CÍL PŘEDMĚTU

Cílem výuky předmětu  je naučit žáky číst a psát, postupně ovládat základy pravopisu a gramatiky.  Všechny teoretické znalosti ovládat  mechanicky a umět je využívat  při písemném a mluveném projevu. Předmět zahrnuje složky výchovy jazykové, komunikační, slohové a literární. Součástí je také výuka čtení a psaní.

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní sešity, písanky
  • kniha na čtení (upřesníme si v září)
  • stírací tabulka
  • notýsek/úkolníček
  • psací potřeby (obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo, pero až později)

HODNOCENÍ

  • práce v hodině a aktivity, snaha
  • individuální ústní zkoušení
  • plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
  • řešení pracovních listů
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Mgr. Iveta Vilhelmová / 18. 9. 2024

Matematika

CÍL PŘEDMĚTU

V rámci předmětu se žáci seznamují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají základní orientaci na číselné ose a procvičují prostorovou orientaci. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.

POMŮCKY

  • pracovní sešity a pracovní učebnice
  • početníky
  • sáčky s 20 předměty (kamínky, mušličky, knoflíky apod.) 
  • notýsek/úkolníček
  • psací potřeby (pero, obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)

HODNOCENÍ

  • práce v hodině a aktivity, snaha
  • individuální ústní zkoušení
  • plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
  • řešení pracovních listů
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Mgr. Iveta Vilhelmová / 18. 9. 2024

Anglický jazyk

CÍL PŘEDMĚTU 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je seznámení s anglickým jazykem, vybudování pozitivního přístupu k cizímu jazyku, aktivní osvojování si nové slovní zásoby. V modelových situacích se naučíme základní fráze. Budeme hodně zpívat, povídat si anglicky a naučíme se anglické básničky. 

POMŮCKY

V průběhu školního roku si vytvoříme vlastní malovanou pomůcku k AJ. K výuce budeme využívat učebnici Happy House 2 . 

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka...)
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.

Mgr. Iveta Vilhelmová / 28. 8. 2024

Prvouka

CÍL PŘEDMĚTU

Hlavními cíli předmětu prvouka je vést žáky k objevování a poznávání světa kolem nás - místa, kde řijeme, našeho regionu, lidí kolem nás, základních pravidel ve společnosti, rozmanitosti přírody, bezpečného chování, atd. Naučit žáky orientovat se v čase, znát roční období a s nimi spojené změny v přírodě.

POMŮCKY

  • notýsek/úkolníček
  • učebnice a pracovní sešit Hravá prvouka 2
  • psací potřeby (obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodině
  •  snaha
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)

 V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

 

Mgr. Iveta Vilhelmová / 18. 9. 2024

Informatika a pracovní výchova (skupina AJ2)

DÚ:

18. 11. Přinést na pátek 25. 10. vylisované listy. Toto je úkol pro ty, kteří dnes 18. 10. nedonesli žádné listy nebo jich měli malinko.

11. 10. Přinést na pátek 18. 10. vylisované listy (čím více, tím lépe)

CÍL PŘEDMĚTU:

Cílem předmětu informatika a pracovní výchova na prvním stupni je osvojení si základu pracovních technik a názvosloví pracovních materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

KRITERIA HODNOCENÍ: 

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

POMŮCKY:

POMŮCKY

  • kufřík/box na pomůcky
  • stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
  • pastelky 
  • fixy
  • voskovky
  • progressa
  • štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
  • kalíšek na vodu
  • hadřík
  • igelit/ubrus na lavici
  • nůžky
  • tyčinkové lepidlo
  • tekuté lepidlo
  • modelína
  • podložka na modelování
  • vodové barvy
  • 100 Kč na tvrdé papíry 

Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS. / 18. 10. 2024

Hudební výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.

HODNOCENÍ

  • snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
  • zpěv lidových a umělých písní
  • připravenost na vyučování
  • ohled na individuální schopnosti

V celkovém hodnocení bude brán zřetel na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.

 

Mgr. Iveta Vilhelmová / 18. 9. 2024

Tělesná výchova

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky 

Ing. Jevgenij Lisovik / 14. 8. 2024

Výtvarná výchova

CÍL PŘEDMĚTU

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

HODNOCENÍ

  • připravenost na vyučování (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů vyučujícího)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu a dodržení zadání)
  • zřetel je brán také na spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět

POMŮCKY

  • kufřík/box na pomůcky
  • stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
  • modelínu
  • podložku na modelování
  • pastelky
  • fixy
  • voskovky
  • vodovky
  • štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
  • kalíšek na vodu
  • hadřík
  • igelit/ubrus na lavici
  • nůžky
  • lepidlo (tuhé, vysouvací)
  • 100 Kč na tvrdé papíry 

Svatava Štrofová / 4. 9. 2024

Třídy a online informace