Online zprávy pro žáky 9. B

Přehled

Informace třídního učitele

zápis z třídních schůzek

TŘÍDNÍ SCHŮZKY 12. 11. 2024

Důležitá data

ADVENTNÍ DÍLNA PRO RODIČE S DĚTMI

28. 11. od 16 do 18 hodin, přihlašování do 21. 11. ciepla@zskorenskeho.cz 

MIKULÁŠ

5. 12. (ve škole i v MŠ, žáci 9.B)

VÝLET NĚMECKO

6. 12. (žáci 7. - 9. třída; je plno)

VÁNOČNÍ ZPÍVÁNÍ

18. a 19. 12. od 17:00

VÁNOČNÍ PRÁZDNINY:

 od pondělí 23. prosince 2024 až pátek 3. ledna 2025 (nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025)

 

-  děkujeme za příspěvky na radu rodičů 

- paní učitelka Závranská: info k přijímacímu řízení

-  kontrola osobních údajů - dotaz na případnou změnu aktuální adresy či kontaktního telefonu

- bude probíhat postupná výměna klíčků od šatních skříněk - harmonogram bude oznámen dostatečně dopředu (listopad – prosinec)

- mimořádná třídní schůzka pro rodiče 9.B v pondělí 3. 2. v 16:30

- krátká anketa MAP - odkaz QR kód, obdrží rodiče na RR, také na webu školy v aktualitách

- chystáme dotazník MAPA školy - jaro 2025, instrukce přijdou mailem, cca březen – duben

- ples na konci května

třídní schůzky 12. 11.

Přeji krásný den,

připomínám třídní schůzky, od 17:00 ve třídě. Zastaví se za námi paní Závranská ohledně přijímacího řízení. Těším se na viděnou!

KR

možnost procvičování na přijímačky

Dobrý den,

předávám info o možnosti procvičování - takto budou testy při přijímacím řízení vypadat a navíc se to samo opraví :).

https://tau.cermat.cz

kino - dokument

Prosím o 150 Kč na dokument 5 PRAVIDEL 11. 11. (pondělí). Po promítání bude následovat diskuze s autory a odborníkem. Hlavním tématem filmu je nástup totality a její dopady na člověka.

třídní schůzky 17. 9. 2024

Důležitá data

Příští třídní schůzky - úterý 12. 11. 2024 od 17:00 hod.

PODZIMNÍ PRÁZDNINY:

 - úterý 29. 10.  a středu 30. 10. (pondělí 28. 10. je státní svátek)

ŘEDITELSKÉ VOLNO:

 - čtvrtek 31. 10. - pátek 1. 11.

VÁNOČNÍ PRÁZDNINY:

 - pondělí 23. prosince 2024 až pátek 3. ledna 2025; nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025

Školní akce

PRAHA 5 SPOJUJE DĚTI VŠECH KULTUR pro 1. stupeň - čtvrtek 24. října, rodiče zveme v čase 13:30 – 16:00

VÁNOČNÍ ZPÍVÁNÍ: středa 18. a čtvrtek a 19. prosince (bude upřesněno)

- komentované prohlídky nových prostor školy po TS - v 17:30 a v 17:45

- je třeba chodit do školy včas (7:55 ve třídě, na odpolední výuku 14:30 ve třídě)

- kontrola osobních údajů - potřebujeme spojení, povinnost rodiče informovat o změnách - je to pro bezpečí dítěte

- heslo do bakalářů lze zaslat na mail, který je tam zadán - není potřeba žádat školu

- školní poradenské pracoviště

kontrola ŽK

Moc prosím o kontrolu ŽK - vyplnění první a poslední strany, podpis + kdyby to bylo možné, tak obalit. Děkuji!

Mgr. Mgr. Kateřina Růtová / 12. 11. 2024

Český jazyk

CÍLE PŘEDMĚTU

Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie či internet) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot. V tomto školním roce nás čeká také příprava na přijímací zkoušky.

POMŮCKY

ŽK, učebnice, velký pracovní sešit, sešity dle rozdělení, čítanka (čítanku vždy necháváme ve škole), malý pracovní sešit (je uložen ve škole)

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ

·  testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy

·  velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 5x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)

·  ústní zkoušení

·  slohové práce a slohová cvičení

·  práce v hodinách dle aktivity

·  pracovní listy na dané téma

·  projekty, prezentace na dané známé téma

·  práce v online prostředí (Quizizz, Kahoot, Wordwall ...)

·  v Bakalářích jsou zapsané vždy všechny známky, které mají vliv na hodnocení, tudíž hodnocení odpovídá přesně váženému průměru.

·  čtvrtletní/pololetní hodnocení je hodnocení za celé čtvrtletí/pololetí, proto není možné, aby byli žáci narychlo přezkušování před uzavíráním klasifikace.

HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ

·  prezentace

·  četba dle zadání

·  pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení

·  domácí přípravy/úkoly/splněná online zadání - neplnění domácích úkolů je posuzováno dle školního řádu

 

Domácí úkoly jsou zapsány v Bakalářích.

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Mgr. Pavel Čingl / 2. 9. 2024

Matematika

Logická olympiáda

Každý rok pořádá Mensa ČR logickou olympiádu.

Je možné se registrovat na www.logickaolympiada.cz

NAŠE CÍLE V MATEMATICE

Naučíme se: Matematizovat reálné situace, řešit je pomocí rovnic i jejich soustav. Počítat s čísly i proměnnými, sčítat a násobit mnohočleny, rozšiřovat a krátit lomené výrazy. Rozumět pojmům z finanční matematiky a proniknout do úročení jednoduchého i složeného - to s využitím techniky. Vyjadřovat závislosti mezi proměnnými, číst a tvořit grafy funkcí lineárních, používat také funkce gioniometrické. Rozumět vztahům mezi podobnými útvary a využívat je k řešení úloh včetně úloh o měřítku mapy a plánu. Znát polohové a metrické vlastnosti těles a s jejich využítím řešit geometrické úlohy.

Důležitým cílem předmětu je naučit se správně logicky myslet a svůj myšlenkový proces zdokonalovat, vést o něm záznamy také v grafické podobě.

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU MATEMATIKA

V matematice budeme prověřovat výsledky vzdělávání tématickými testíky každý týden (podle domluvy), ohlášenými většími pracemi na celou hodinu (opakovací a čtvrtletní), do hodnocení se započítává také práce v hodinách (drobné známky za aktivitu a řešení příkladů), připravenost na výuku (nošení pomůcek a úkolů) a aktivní práce ve skupinách. 

KDYŽ SE CHCEME UČIT DOMA

  • ve škole si poznačíme, co nové jsme objevili, jakou chybu jsme napravili (chyba je inspirace)
  • doma otevřeme sešit s poznámkami a pokoušíme se vybavit, co se ve škole dělo - stačí pár minut - a spočítat aspoň dva příklady znovu - to je trénink
  • s kamarády zkusíme povídat o řešení úloh nebo se domluvit na společném vypracování domácího úkolu
  • pracujeme se svými obavami nebo nízkou vůlí, klidně si je uvědomíme, a nastavíme se na to, že uděláme své nejlepší
  • najdeme si "odměnu" za své učení
  • inspirativní video https://jakserychlenaucit.cz/jak-se-naucit-matematiku/

POMŮCKY

ŽK a diář – nosíme vždy a všude. 
Sešity na M – na první hodinu M přineste všechny: velký A4 (460 nebo 440) a jeden malý tenký (zásadně 520) zůstane ve škole na testy. 
Učebnice – zpočátku 1. díl, dále se díly budou střídat – do diáře požadavky na změny.

Rýsovací pomůcky na každou hodinu M:

  • Kružítko
  • Trojúhelník s ryskou
  • Naostřená tužka nebo mikrotužka
  • Guma
  • Úhloměr

Kalkulačka je dovolena na některé hodiny. Sladkosti jsou povoleny na hodiny velkých písemných prací.

Dohodli jsme se, že budeme nosit tabulky jako zdroj informací.

JAK SE LÉPE PŘIPRAVIT NA HODINU (MOŽNÁ NEJEN MATEMATIKY)

Chodím včas spát 
Snídám, svačím a dodržuji pitný režim o přestávkách
WC používám o přestávce
Pomůcky mám v pořádku a při ruce
Hodin se účastním AKTIVNĚ - jsem duchem na nich a přijímám nabízené aktivity, spolupracuji, využívám zdroje
Pokud nerozumím, je MOJÍ zodpovědností se ptát a žádat konzultace - spolužáka, pedagogů, dalších osob
Odevzdávám včas práce školní i domácí

Mgr. Hana Schmidová / 4. 9. 2024

Anglický jazyk (skupina AJ1)

CÍL PŘEDMĚTU 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

POMŮCKY

Na anglický jazyk budeme potřebovat: 

  • školní sešit A5 linkovaný (524) nebo jiný
  • učebnici Bloggers 5 + pracovní sešit.
  • domácí úkoly budou zveřejňovány v Bakalářích

 HODNOCENÍ

  • Souhrnné opakovací testy
    • hlášeny týden předem
    • učivo z probrané lekce
  • Dílčí testy
    • hlášeny hodinu předem
    • slovní zásoba, gramatika, poslech, čtení s porozuměním...
  • Slohové práce
  • Ústní zkoušení
    • formou dialogu, role-play, dramatizace...
  • Aktivita
  • Referáty, prezentace, projekty
  • Sebehodnocení a zpětná vazba učiteli

Mgr. Jan Jelínek / 17. 9. 2024

Anglický jazyk (skupina AJ2)

Charakteristika a cíle předmětu

Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Žák 9. ročníku (na úrovni min. A2.2):

  • se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
  • konverzuje o běžných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
  • rozumí obsahu textů a vyhledá konkrétní informace v textech,
  • sestaví písemné sdělení k probraným tématům a k tématům, která mu jsou blízká,
  • se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY

učebnice, pracovní sešit, sešit A4 linkovaný, psací potřeby (modrá propiska, zelená propiska, červená propiska, zvýrazňovač), nůžky, lepidlo

HODNOCENÍ
  • ústní projev, konverzace k probraným tématům/běžná konverzace v anglickém jazyce
  • větší testy za určitý probraný úsek budou hlášeny dopředu
  • malé testy/konverzace (z učiva z předchozí hodiny) - namátkové zkoušení
  • skupinová práce/ samostatná práce (pracovní listy, aktivní zapojení do projektů)
  • aktivita v hodině, nošení pomůcek

online procvičování gramatiky (časů)

Perfect English Grammar

KVÍZY, TESTY, OPAKOVÁNÍ

Online kvízy a cvičení Cambridge English - gramatika, posleh, výslovnost, čtení, psaní, mluvení, slovní zásoba

Nástroj, jak se zlepšit v psaní díky okamžite zpětné vazbě - Write & Improve 

Polopatické vysvětlení gramatiky pro samouky (snadno pochopí i začátečník) - SoGoodLanguages

Online procvičování - Jazyky online

Kvízy v aj pro všechny a na různá témata – gramatika, geografie, historie, sranda….

SpellQuiz | Fun Quizzes, Spelling Quizzes, Grammar Quizzes, Geography Quiz, History and more!

Idiomy - Idioms | SpellQuiz říká se, že velmi vysoké úrovně jazyka dosáhneš, když znáš a rozumíš jeho idiomům :), protože ty vychází z mixu jazyka a kultury národa.

Umíš napsat, co slyšíš? Start your spelling test!  Celé věty čtou rodilí mluvčí. Lze nastavit obtížnost. Ty píšeš, co slyšíš. Využij také pro trénink Poslouchej a opakuj (i žongluj). Jednak trénuješ porozumění a psaní, ale také mluvení.

Knihy online zdarma nejen v angličtině Project Gutenberg

Zábavné reklamy - zadej Funny advertisements. British Airways safety video , 10 Famous Funny Commercials 

APPKY, WEBY, POŘADY

Appky ZDARMAWoodpecker - videa podle témat, s aktivními titulky; BBC learning EnglishBritish council grammarBritish council learnEnglish

WebyCBeebies Global hry, pohádky a příběhy v britské angličtině

Obecně doporučuji pohádky pro děti typu Prasátko Peppa, Pošták PatBingSarah a kachnička pro trénink současné a dobře znějící angličtiny. Spousta z nich je na Youtube, Netflixu, HBO, Apple TV

Pro starší žáky: Welcome to CBeebies Grown-Ups

TED TALKS - videa různých žánrů, oborů, témat, délek, s možností zapnout titulky (někdy jsou i české)

nejdůležitější anglická slovíčka

V příloze Ke stažení nalezneš:

  1. Přehled 100 nejpoužívanějších slovíček v angličtině.
  2. Přehled 3000 doporučených slov podle Společného evropského rámce The Oxford 3000™ by CEFR level (úroveň A1-B2). Úroveň A1 = začátečník, B2 = úroveň maturity na gymnáziu.
  3. Survival package (balíček přežití) = anglické fráze, které využiješ na výletě v zahraničí.

PaedDr. Boris Hajdúk, MBA / 10. 5. 2024

Základy německého jazyka

PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ

Hlavním cílem předmětu Základy německého jazyka je získání základních jazykových znalostí a dovedností, osvojování si elementární slovní zásoby, vytváření pozitivního vztahu k tomuto předmětu a získání správných návyků a postupů pro dovednost učit se německému jazyku.

POMŮCKY

  • Žákovská knížka 
  • Učebnice Maximal interaktiv 2 a pracovní sešit Maximal interaktiv 2
  • sešit A4 nelinkovaný (460)
  • propisky v barvách: modrá, červená, zelená, oranžová, černá
  • pastelky (12 barev) 
  • volné bílé papíry (možnost koupit si ve skupině celý balík papírů)
  • krabičku od čaje (případně velikostně podobnou jinou)

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (dialogy, krátké scénky, komunikační situace, překlad vět, mluvnická cvičení, slovíčka)
  • písemné testy – vždy oznámeno dopředu
  • skupinová či samostatná práce v hodině (práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry, rozhovory…)
  • případně projekt či prezentace na dané téma - termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem
  • aktivita v hodině

Anna Ramajzlová / 29. 8. 2024

Dějepis

Ke stažení

CHARAKTERISTIKA PŘEDMĚTU

Dějepis přináší základní poznatky o konání člověka v minulosti. Jeho hlavním posláním je probudit a posílit historické vědomí žáků a uchovat tak návaznost historické paměti, především ve smyslu předávání historické zkušenosti. Důležité je zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti. Významně se uplatňuje zřetel k základním hodnotám evropské civilizace.

POMŮCKY

ŽK, pracovní sešit

HODNOCENÍ

  • testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace na zadané téma
  • práce v hodinách dle aktivit

V celkovém hodnocení bude brán ohled také na připravenost (aktivita, pomůcky) v průběhu celého pololetí.

Mgr. Mgr. Kateřina Růtová / 4. 9. 2024

Fyzika

Fyzika patří mezi přírodovědné předměty.

Pomůcky

  • ŽK
  • učebnice, kalkulačka 
  • pomůcky dle potřeby k projektům

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:

  • ústní zkoušení nebo písemné zkoušení
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace na dané známé téma
  • práce v hodinách dle aktivit 

Mgr. Jiřina Závranská / 26. 8. 2024

Chemie

Co se v chemii naučíme

  • zopakujeme klíčové učivo osmého ročníku
  • opět pohovoříme o bezpečnosti práce během výuky chemie
  • zorientujeme se v organických sloučeninách (sacharidy, proteiny, lipidy) v jejich chemické struktuře a vlastnostech
  • zapíšeme fotosyntézu chemickou rovnicí a určíme podmínky pro její průběh
  • vyzkoušíme si alkoholové kvašení
  • zaměříme se na lidskou DNA, vyzkoušíme izolaci DNA
  • formou prezentací si představíme vitamíny rozpustné ve vodě a tucích
  • vymezíme si pojem droga, zneužívání návykových látek, podíváme se na fim Katka
  • zhodnotíme vliv dopingu, fair play
  • vymezíme si podmínky pro průběh chemické reakce, faktory které ovlivňují chem. reakce a faktory, které chem. reakce zpomalují
  • vyčíslíme jednoduché chemické rovnice, zákon zachování hmotnosti
  • vypočítáme molární hmotnost, koncentraci, látkové množství, hmotnostní zlomek
  • porovnáme fungování jaderné a tepelné elektrárny
  • zhodnotíme rizika havárií a mimořádných událostí, vymezíme zásady chování v těchto situacích

Hodnocení v předmětu

  • 1x za týden krátké testy (podle probrané látky), vždy po domluvě
  • Aktivita při skupinové práci
  • Aktivita během vyučování
  • Tvorba a prezentace zadané práce
  • Nošení pomůcek do výuky (pracovní sešit, sešit na poznámky, PSP)

Kladu důraz

Žáci budou na začátku školního roku poučeni o bezpečnosti práce při praktické výuce v chemii. Je zakázané cokoliv pít, ochutnávat, slévat látky dohromady, plýtvat s materiálem.

Bc. Libuše Nová / 14. 8. 2024

Přírodopis

Hodnocení v předmětu

  • 1x za týden krátké testy - dle domluvy/ probraného učiva
  • příprava a zpracování laboratorních úkolů
  • Aktivita při skupinové práci
  • Aktivita během vyučování
  • Tvorba a prezentace zadané práce
  • Nošení pomůcek do výuky - sešit na poznámky, pracovní sešit, nůžky, lepidlo

Bc. Libuše Nová / 14. 8. 2024

Zeměpis

Zeměpis má přírodovědný i společenskovědní charakter. Umožňuje žákům poznávání přírody jako systému, porozumět zákonitostem přírodních procesů, pomáhá pochopit okolní prostředí a ukazuje, jak ho rozumně využívat a chránit pro budoucí generace. Žáci rozšíří se seznámí  s životem obyvatel jiných států a světadílů. Žáci se naučí poznávat kulturu a život jiných zemí, respektovat odlišná pravidla chování, v těchto zemích a získají praktické informace, důležité pro návštěvu těchto zemí.

HODNOCENÍ

Žáci budou hodnoceni na základě krátkých testů, psaných zpravidla po ukončení kratšího tématického celku, orientace na mapě, skupinové práce, vlastních prezentací, projektů a práce v hodině.

POMŮCKY

 Atlas světa, pracovní sešit

online aplikace, kvízy, hry

  1. Slepé mapy zemí, hlavních měst, vlajek, oceánů, jezer Seterra (by GeoGuessr)
  2. Formou hry prozkoumáte svět, kontinenty, státy i vybraná města pomocí webových stránek GeoGuessr. Úkolem je určit místo, které vidíte před sebou, můžete se v prostředí pohybovat stejně jako ve Street View aplikace Google Mapy. Svoji odpověď označíte kliknutím do mapy, která se nachází vpravo dole (lze ji přibližovat i oddalovat), potvrdíte tlačítkem Make Guess.
  3. GeoFS je letecký simulátor s globálním prostředím generovaným ze satelitních snímků a digitálních geografických dat. Můžete jej spustit zdarma ve svém webovém prohlížeči, aniž byste museli cokoli instalovat.
  4. Aplikace Earth View from Google vám umožní dát si na pozadí obrazovky nebo použít jako pozadí v prezentaci jakýkoliv obrázek z naší Země
  5. Světová statistika v reálném čase WORLDOMETERS. Najdete aktuální statistiku z různých oborů, např. světovou populaci - úmrtí za tento rok i za dnešní den. Za ekonomický obor například celosvětové výdaje vlád ve zdravotnictví nebo na vzdělání. Počet automobilů či jízdních kol, které se letos vyrobily. K tomu tam najdete ještě odvětví médií, životního prostředí, jídla, vody, energie a zdraví. 
  6. Pro zjištění životních nákladů kdekoliv na světě byla vyvinuta aplikace NUMBEO. I vy můžete pomoci při jejím vylepšování. Aplikace se vás zeptá na aktuální ceny ve vašem městě a vy je můžete klidně upravit. Zjistíte opravdu i detaily, třeba kolik stojí kdekoliv na světě 1 kg rýže nebo pivo, za jaké peníze se dá v zahraničí najíst v restauraci, jaké jsou ceny jízdenek ad.
  7.  KDETOSAKRA.cz je herní aplikace zaměřená na Českou republiku. Vybrat si můžete ze tří modulů, buď krajská města, náhodná místa nebo vlastní místo. Ve vlastním místě si zvolíte, co přesně chcete zkoumat, nejčastěji se používá místo, kde bydlíte + určitý okruh kilometrů, které si nastavíte. Aplikace vám potom generuje fotky různých míst v okolí a vaším úkolem je najít to pravé místo na mapě, která se vám objeví v pravém rohu obrazovky. Aplikace vám vaše odhady průběžně vyhodnocuje a na závěr se dozvíte, jak jste si vedli. Tato aplikace je výborná v tom, že nemusíte hrát sami, ale může se zapojit více hráčů – můžete mezi sebou soutěžit, kdo bude rychlejší, přesnější v hledání míst.
  8. Pomocí atlas.mapy.cz se za pomoci přehledných map dozvíte praktické informace o fyzickém a socioekonomickém zeměpise.
  9. Aplikace THE TRUE SIZE OF vám umožní na mapě světa porovnat velikost (rozlohu) států navzájem. Můžete zjistit, jak malá či velká je Česká republika oproti jiným státům.
  10. Kvízy zaměřené na opakování probraného učiva zeměpisu ŠKOLA S NADHLEDEM.
  11. GEOGRAF.IN je aplikace ve slovenštině, která vám poskytne nesčetné množství testů a kvízů na témata týkající se celého světa nebo jeho jednotlivých částí.
  12. Testy z okresního, krajského a celostátního kola Geografické (zeměpisné) olympiády.

PaedDr. Boris Hajdúk, MBA / 16. 11. 2024

Etická a estetická výchova

CHARAKTERISTIKA PŘEDMĚTU

Předmět Etická a estetická výchova náleží do oblasti Umění a kultura a jeho největším cílem je učit žáky 8. a 9. ročníků spolupracovat a realizovat se v rámci společných uměleckých projektů.

 

V procesu uměleckého osvojování světa dochází k rozvíjení specifického cítění, tvořivosti, vnímavosti jedince k uměleckému dílu a jeho prostřednictvím k sobě samému i k okolnímu světu.Součástí tohoto procesu je hledání a nalézání vazeb mezi druhy umění na základě společných témat, schopnosti vcítit se do kulturních potřeb ostatních lidí a jimi vytvořených hodnot a přistupovat k nim s vědomím osobní účasti.

Zároveň je třeba při produktivních činnostech plánovat, organizovat, komunikovat, stanovovat cíle a naplňovat je. 

 

Dalším okruhem tohoto předmětu jsou vybrané kapitoly z oblasti osobnostně-sociální výchovy - například komunikace, psychohygiena atd.

 

POMŮCKY

Sešit, penál + další pomůcky podle zvoleného způsobu zpracování společného projektu.

hodnocení

4 projekty za školní rok - hodnoceno bude včasné odevzdání, pečlivost zpracování.

V hodinách zameřených na OSV bude hodnocena aktivita, zapojení do skupinových prací a diskuzí.

Mgr. Mgr. Kateřina Růtová / 19. 9. 2024

Informatika a pracovní výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné. 

POMŮCKY:

  • žákovská knížka, psací potřeby

HODNOCENÍ

  • ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
  • aktivní přístup, snaha, zájem
  • vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
  • ohled na individuální schopnosti
  • práce v hodinách dle aktivity

Ing. David Urbánek / 14. 8. 2024

Občanská výchova

CHARAKTERISTIKA PŘEDMĚTU

Občanská výchova se zaměřuje na vytváření kvalit, které souvisejí s orientací žáků v sociální realitě a s jejich začleňováním do různých společenských vztahů a vazeb. Otevírá cestu k realistickému sebepoznání a poznávání osobnosti druhých lidí a k pochopení vlastního jednání i jednání druhých lidí v souvislosti s různými životními situacemi. Seznamuje žáky se vztahy v rodině a širších společenstvích, s hospodářským životem, činností důležitých politických institucí a orgánů a s možnými způsoby zapojení jednotlivců do občanského života. Učí žáky respektovat a uplatňovat mravní principy a pravidla společenského soužití a přebírat odpovědnost za vlastní názory, chování a jednání i jejich důsledky. Rozvíjí občanské a právní vědomí žáků, posiluje smysl jednotlivců pro osobní i občanskou odpovědnost a motivuje žáky k aktivní účasti na životě demokratické společnosti.

POMŮCKY

ŽK, pracovní sešit

HODNOCENÍ

  • testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace na zadané téma
  • práce v hodinách dle aktivit

V celkovém hodnocení bude brán ohled také na připravenost (aktivita, pomůcky, dobrovolné DÚ) a snahu v průběhu celého pololetí.

Mgr. Mgr. Kateřina Růtová / 14. 8. 2024

Tělesná výchova (skupina AJ1)

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky 

 

Ing. Jevgenij Lisovik / 14. 8. 2024

Tělesná výchova (skupina AJ2)

Hodnocení v předmětu

  • Aktivita v hodinách
  • Snaha a provedení zadaných cvičení
  • Spolupráce při kolektivních hrách
  • Hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)

Nutno dodržovat:

  • pevnou obuv (bez černé podrážky, kdo ještě neumí zavazovat tkaničky - suchý zip)
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, v chladnějším období mikinu)
  • svázané vlasy do gumičky, sponky….
  • žáci při hodině tělesné výchovy nesmí mít na sobě žádné ostré předměty, které by jim nebo jejich spolužákům mohly způsobit zranění (náramky, hodinky, náušnice, náhrdelníky, prsteny, ozdobné kroužky) 

 

Mgr. Jiřina Závranská / 14. 8. 2024

Výtvarné činnosti

Cíl předmětu

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

Kriteria hodnocení

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

Pomůcky

  1. pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
  2. zástěrka (anebo staré tričko, košile)
  3. měkkou tužku (B)
  4. gumu, ořezávátko
  5. houbička
  6. barevné fixy
  7. tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
  8. pastelky (alespoň 12 barev)
  9. voskovky (12 barev)
  10. suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
  11. tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
  12. ploché štětce (tenký a široký)
  13. kulaté štětce (tenký a široký)
  14. kalíšek na vodu
  15. hadřík
  16. igelit na lavici 
  17. nůžky
  18. modelína a podložka na modelování 
  19. vodové barvy
  20. temperové barvy (alespoň 6 barev)
  21. paleta na tempery
  22. +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)

M.A. Evžen Hanzalík / 14. 8. 2024

Algoritmizace a programování

xx

Ing. David Urbánek / 14. 8. 2024

Konverzace v anglickém jazyce

Cílem předmětu konverzace v anglickém jazyce je umožnit dokonalejší osvojení si AJ, a to zejména schopnost samostatného ústního vyjádřování. Učivo je zaměřeno na získávání potřebných jazykových znalostí a dovedností, dorozumívání se v nejběžnějších situacích každodenního života, vyjádření svých myšlenek, plynulosti a sebejistoty v ústním projevu, rozšíření slovní zásoby, poznávání kultury zemí příslušné jazykové oblasti. 

POMŮCKY

  • sešit formátu A524

HODNOCENÍ

  • Kritéria hodnocení budou žákům sdělena během úvodní hodiny a následně zveřejněna zde.

Mgr. Jan Jelínek / 17. 9. 2024

Seminář praktické biologie

  • krátké testy - dle domluvy/ probraného učiva
  • příprava a zpracování laboratorních úkolů
  • Aktivita při skupinové práci
  • Aktivita během vyučování
  • Tvorba a prezentace zadané práce
  • Nošení pomůcek do výuky - sešit na poznámky, desky na tvorbu portfolia, nůžky, lepidlo

Bc. Libuše Nová / 14. 8. 2024

Třídy a online informace