Online zprávy pro žáky 7. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 17. 9. 2024/
- Český jazyk /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 29. 8. 2024/
- Matematika /Mgr. Hana Schmidová, 4. 9. 2024/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /Ing. Alena Semerádová, 3. 9. 2024/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /Mgr. Jan Jelínek, 17. 9. 2024/
- Dějepis /Mgr. Jan Jelínek, 17. 9. 2024/
- Fyzika /Mgr. Jiřina Závranská, 26. 8. 2024/
- Přírodopis /Bc. Libuše Nová, 14. 8. 2024/
- Zeměpis /PaedDr. Boris Hajdúk, MBA, 16. 11. 2024/
- Informatika a pracovní výchova (skupina AJ1) /Ing. David Urbánek, 14. 8. 2024/
- Informatika a pracovní výchova (skupina AJ2) /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 14. 8. 2024/
- Osobnostní a sociální výchova /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 2. 10. 2024/
- Hudební výchova /Mgr. Adéla Lazárková, 14. 8. 2024/
- Tělesná výchova (skupina TV1) /Mgr. Jiřina Závranská, 14. 8. 2024/
- Tělesná výchova (skupina TV2) /Ing. Jevgenij Lisovik, 14. 8. 2024/
- Výtvarná výchova (skupina AJ1) /M.A. Evžen Hanzalík, 14. 8. 2024/
- Výtvarná výchova (skupina AJ2) /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 26. 8. 2024/
- Mediální a společenská výchova /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 16. 10. 2024/
- Seminář o Praze /M.A. Evžen Hanzalík, 14. 8. 2024/
- Sportovní hry /Ing. Jevgenij Lisovik, 14. 8. 2024/
- Vaření a domácnost /Bc. Libuše Nová, 17. 9. 2024/
Informace třídního učitele
začátek školního roku
Milí rodiče,
začátek nového školního roku se rychle blíží. Začínáme 2.9. v 8:00 a končíme v 10:40. Třída se přesunula naproti přes chodbu do větších prostor ;-).
2.9. konec 10:40, s sebou psací potřeby, svačinu a aktovku - budeme rozdávat PS
3.9. konec 13:30, s sebou psací potřeby, svačinu a aktovku - budeme rozdávat učebnice, adaptační aktivity a je zajištěna beseda (4-5h) k projektu Klima do škol
4.9. výuka podle rozvrhu
Poprosím přinést 200 Kč do třídního fondu + 100 Kč na výtvarné potřeby/čtvrtky do 6.9.
Sledujte, prosím, facebookovou skupinu třídy. Najdete tam vše potřebné. Děkuji
Volitelné předměty
Zaveden nový systém volby volitelných předmětů. Během prvních dvou týdnů budou mít žáci možnost seznámit se s nabídkou volitelných předmětů prostřednictvím kolečka, kdy stráví 45 minut na každém z nich. Nabídka:
- Sportovní hry
- Seminář o Praze
- Mediální a společenská výchova
- Vaření a domácnost
Během ukázkové hodiny se žáci seznámí s obsahem jednotlivých předmětů. Po dokončení kolečka si žáci vyberou svůj preferovaný předmět a přihlásí se k němu.
Volitelný předmět NELZE změnit v průběhu školního roku.
Třídní schůzky
Úterý 17. 9. od 17:00
Úterý 12.11. od 17:00
Úterý 15.4. od 17:00
Český jazyk
CÍLE PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie či internet) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot. Velmi významným cílem v letošním roce pro nás bude úspěšná příprava na přijímací zkoušky, příp. bezproblémový přechod do vyššího stupně vzdělávání.
POMŮCKY
ŽK, učebnice, pracovní sešity, sešity dle rozdělení (2x linkovaný), čítanka, vhodné psací pomůcky
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ
- pravopisné pětiminutovky
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 5x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)
- ústní zkoušení
- slohové práce
- práce v hodinách dle aktivity
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na dané známé téma
- čtenářský deník
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ
- projekty, prezentace
- četba dle zadání
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- domácí příprava/úkoly
Výsledná známka není jen průměrem známek! V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Matematika
Logická olympiáda
Každý rok pořádá Mensa ČR logickou olympiádu.
Je možné se registrovat na www.logickaolympiada.cz
NAŠE CÍLE V MATEMATICE
Naučíme se: Matematizovat reálné situace, řešit je pomocí trojčlenky . Pracovat se zlomky, racionálními čísly. Shodnosti trojúhelníků a vypočítat objem a povrch hranolů.
Důležitým cílem předmětu je naučit se správně logicky myslet a svůj myšlenkový proces zdokonalovat, vést o něm záznamy také v grafické podobě.
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU MATEMATIKA
V matematice budeme prověřovat výsledky vzdělávání tématickými testíky každý týden (podle domluvy), ohlášenými většími pracemi na celou hodinu (opakovací a čtvrtletní), do hodnocení se započítává také práce v hodinách (drobné známky za aktivitu a řešení příkladů), připravenost na výuku (nošení pomůcek a úkolů) a aktivní práce ve skupinách.
KDYŽ SE CHCEME UČIT DOMA
- ve škole si poznačíme, co nové jsme objevili, jakou chybu jsme napravili (chyba je inspirace)
- doma otevřeme sešit s poznámkami a pokoušíme se vybavit, co se ve škole dělo - stačí pár minut - a spočítat aspoň dva příklady znovu - to je trénink
- s kamarády zkusíme povídat o řešení úloh nebo se domluvit na společném vypracování domácího úkolu
- pracujeme se svými obavami nebo nízkou vůlí, klidně si je uvědomíme, a nastavíme se na to, že uděláme své nejlepší
- najdeme si "odměnu" za své učení
- inspirativní video https://jakserychlenaucit.cz/jak-se-naucit-matematiku/
POMŮCKY
ŽK a diář – nosíme vždy a všude.
Sešity na M – na první hodinu M přineste všechny: velký A4 (460 nebo 440) a jeden malý tenký (zásadně 520) zůstane ve škole na testy.
Učebnice – zpočátku 1. díl, dále se díly budou střídat – do diáře požadavky na změny.
Rýsovací pomůcky na každou hodinu M:
- Kružítko
- Trojúhelník s ryskou
- Naostřená tužka nebo mikrotužka
- Guma
- Úhloměr
Sladkosti jsou povoleny na hodiny velkých písemných prací.
Dohodli jsme se, že budeme nosit tabulky jako zdroj informací.
JAK SE LÉPE PŘIPRAVIT NA HODINU (MOŽNÁ NEJEN MATEMATIKY)
Chodím včas spát
Snídám, svačím a dodržuji pitný režim o přestávkách
WC používám o přestávce
Pomůcky mám v pořádku a při ruce
Hodin se účastním AKTIVNĚ - jsem duchem na nich a přijímám nabízené aktivity, spolupracuji, využívám zdroje
Pokud nerozumím, je MOJÍ zodpovědností se ptát a žádat konzultace - spolužáka, pedagogů, dalších osob
Odevzdávám včas práce školní i domácí
Anglický jazyk (skupina AJ1)
cíl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), učebnici Bloggers 3, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Anglický jazyk (skupina AJ2)
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat:
- školní sešit A5 linkovaný (524) nebo jiný
- učebnici Bloggers 3 + pracovní sešit
- domácí úkoly budou zveřejňovány v Bakalářích
HODNOCENÍ
- Souhrnné opakovací testy
- hlášeny týden předem
- učivo z probrané lekce
- Dílčí testy
- hlášeny hodinu předem
- slovní zásoba, gramatika, poslech, čtení s porozuměním...
- Slohové práce
- Ústní zkoušení
- formou dialogu, role-play, dramatizace...
- Aktivita
- Referáty, prezentace, projekty
- Sebehodnocení a zpětná vazba učiteli
Dějepis
CHARAKTERISTIKA PŘEDMĚTU
Dějepis přináší základní poznatky o konání člověka v minulosti. Jeho hlavním posláním je probudit a posílit historické vědomí žáků a uchovat tak návaznost historické paměti, především ve smyslu předávání historické zkušenosti. Důležité je zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti. Významně se uplatňuje zřetel k základním hodnotám evropské civilizace.
POMŮCKY
- ŽK, učebnice, sešit na poznámky (výpisky) dle vlastního výběru, desky na portfolio, vhodné psací pomůcky
HODNOCENÍ
- Kritéria hodnocení budou žákům sdělena během úvodní hodiny a následně zveřejněna zde.
Fyzika
Fyzika patří mezi přírodovědné předměty.
Pomůcky
- ŽK
- učebnice, kalkulačka
- pomůcky dle potřeby k projektům
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:
- ústní zkoušení nebo písemné zkoušení
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na dané známé téma
- práce v hodinách dle aktivit
Přírodopis
Hodnocení v předmětu
- 1x za týden krátké testy - dle domluvy/ probraného učiva
- příprava a zpracování laboratorních úkolů
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky - sešit na poznámky, pracovní sešit, nůžky, lepidlo
Zeměpis
Zeměpis má přírodovědný i společenskovědní charakter. Umožňuje žákům poznávání přírody jako systému, porozumět zákonitostem přírodních procesů, pomáhá pochopit okolní prostředí a ukazuje, jak ho rozumně využívat a chránit pro budoucí generace. Žáci rozšíří se seznámí s životem obyvatel jiných států a světadílů. Žáci se naučí poznávat kulturu a život jiných zemí, respektovat odlišná pravidla chování, v těchto zemích a získají praktické informace, důležité pro návštěvu těchto zemí.
HODNOCENÍ
Žáci budou hodnoceni na základě krátkých testů, psaných zpravidla po ukončení kratšího tématického celku, orientace na mapě, skupinové práce, vlastních prezentací, projektů a práce v hodině.
POMŮCKY
Atlas světa, pracovní sešit
online aplikace, kvízy, hry
- Slepé mapy zemí, hlavních měst, vlajek, oceánů, jezer Seterra (by GeoGuessr)
- Formou hry prozkoumáte svět, kontinenty, státy i vybraná města pomocí webových stránek GeoGuessr. Úkolem je určit místo, které vidíte před sebou, můžete se v prostředí pohybovat stejně jako ve Street View aplikace Google Mapy. Svoji odpověď označíte kliknutím do mapy, která se nachází vpravo dole (lze ji přibližovat i oddalovat), potvrdíte tlačítkem Make Guess.
- GeoFS je letecký simulátor s globálním prostředím generovaným ze satelitních snímků a digitálních geografických dat. Můžete jej spustit zdarma ve svém webovém prohlížeči, aniž byste museli cokoli instalovat.
- Aplikace Earth View from Google vám umožní dát si na pozadí obrazovky nebo použít jako pozadí v prezentaci jakýkoliv obrázek z naší Země.
- Světová statistika v reálném čase WORLDOMETERS. Najdete aktuální statistiku z různých oborů, např. světovou populaci - úmrtí za tento rok i za dnešní den. Za ekonomický obor například celosvětové výdaje vlád ve zdravotnictví nebo na vzdělání. Počet automobilů či jízdních kol, které se letos vyrobily. K tomu tam najdete ještě odvětví médií, životního prostředí, jídla, vody, energie a zdraví.
- Pro zjištění životních nákladů kdekoliv na světě byla vyvinuta aplikace NUMBEO. I vy můžete pomoci při jejím vylepšování. Aplikace se vás zeptá na aktuální ceny ve vašem městě a vy je můžete klidně upravit. Zjistíte opravdu i detaily, třeba kolik stojí kdekoliv na světě 1 kg rýže nebo pivo, za jaké peníze se dá v zahraničí najíst v restauraci, jaké jsou ceny jízdenek ad.
- KDETOSAKRA.cz je herní aplikace zaměřená na Českou republiku. Vybrat si můžete ze tří modulů, buď krajská města, náhodná místa nebo vlastní místo. Ve vlastním místě si zvolíte, co přesně chcete zkoumat, nejčastěji se používá místo, kde bydlíte + určitý okruh kilometrů, které si nastavíte. Aplikace vám potom generuje fotky různých míst v okolí a vaším úkolem je najít to pravé místo na mapě, která se vám objeví v pravém rohu obrazovky. Aplikace vám vaše odhady průběžně vyhodnocuje a na závěr se dozvíte, jak jste si vedli. Tato aplikace je výborná v tom, že nemusíte hrát sami, ale může se zapojit více hráčů – můžete mezi sebou soutěžit, kdo bude rychlejší, přesnější v hledání míst.
- Pomocí atlas.mapy.cz se za pomoci přehledných map dozvíte praktické informace o fyzickém a socioekonomickém zeměpise.
- Aplikace THE TRUE SIZE OF vám umožní na mapě světa porovnat velikost (rozlohu) států navzájem. Můžete zjistit, jak malá či velká je Česká republika oproti jiným státům.
- Kvízy zaměřené na opakování probraného učiva zeměpisu ŠKOLA S NADHLEDEM.
- GEOGRAF.IN je aplikace ve slovenštině, která vám poskytne nesčetné množství testů a kvízů na témata týkající se celého světa nebo jeho jednotlivých částí.
- Testy z okresního, krajského a celostátního kola Geografické (zeměpisné) olympiády z předchozích ročníků.
Informatika a pracovní výchova (skupina AJ1)
CÍLE PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné.
POMŮCKY:
- žákovská knížka, psací potřeby
HODNOCENÍ
- ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
- aktivní přístup, snaha, zájem
- vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
- ohled na individuální schopnosti
- práce v hodinách dle aktivity
Informatika a pracovní výchova (skupina AJ2)
cíle předmětu
Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné.
POMŮCKY:
- žákovská knížka, psací potřeby
HODNOCENÍ
- ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
- aktivní přístup, snaha, zájem
- vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
- ohled na individuální schopnosti
- práce v hodinách dle aktivity
Výsledná známka není jen průměrem známek! V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Osobnostní a sociální výchova
Charakteristika předmětu
Předmět klade důraz na rozvoj poznávacích schopností žáků, zejména na dovednosti potřebné pro efektivní učení, zvládání stresu a regeneraci pomocí relaxačních technik. Žáci se učí organizovat své studium a reflektovat své pokroky. Součástí programu je rozvoj sebepoznání a sebereflexe, kde se zaměřují na realistické hodnocení vlastních schopností, překonávání nedostatků a budování zdravé sebedůvěry. Aktivně přispívají k vytváření dobrých vztahů ve třídě. Výuka klade důraz na propojení fyzického, duševního a sociálního zdraví a na odpovědnost za vlastní zdraví i zdraví ostatních.
Hodnocení
Podmínky hodnocení předmětu mohou zahrnovat několik aspektů, které zohledňují nejen znalosti, ale i dovednosti a přístup žáků. Mohly by být formulovány takto:
-
Aktivní účast na hodinách – Žáci by měli pravidelně a aktivně spolupracovat, zapojovat se do diskuzí, cvičení a dalších aktivit během výuky.
-
Plnění zadaných úkolů – Důležitým aspektem hodnocení je samostatná práce žáků, včetně plnění zadaných úkolů, které rozvíjejí jejich dovednosti.
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU
- připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
- aktivita v hodině, snaha a zájem
- samostatná práce i spolupráce se skupinou
- znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
- znalost probraného učiva - malé testíky
Tělesná výchova (skupina TV1)
Hodnocení v předmětu
- Aktivita v hodinách
- Snaha a provedení zadaných cvičení
- Spolupráce při kolektivních hrách
- Hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
Nutno dodržovat:
- pevnou obuv (bez černé podrážky, kdo ještě neumí zavazovat tkaničky - suchý zip)
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, v chladnějším období mikinu)
- svázané vlasy do gumičky, sponky….
- žáci při hodině tělesné výchovy nesmí mít na sobě žádné ostré předměty, které by jim nebo jejich spolužákům mohly způsobit zranění (náramky, hodinky, náušnice, náhrdelníky, prsteny, ozdobné kroužky)
Tělesná výchova (skupina TV2)
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova (skupina AJ1)
CÍL PŘEDMĚTU:
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
KRITERIA HODNOCENÍ:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
POMŮCKY:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)
Výtvarná výchova (skupina AJ2)
CÍL PŘEDMĚTU:
Cílem předmětu výtvarná výchova je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti, estetického cítění, seznámení s teorií výtvarného umění a historií umění.
KRITERIA HODNOCENÍ:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
POMŮCKY:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)
Mediální a společenská výchova
Exkurze 23.10. 11:50-13:30
Exkurze do Národ. ped. muzea J. A. Komenského
Program: Malý písař
Žáci se seznámí s různými druhy písma, materiály ke psaní, vyzkouší si kaligrafii aj.
Cena 90 Kč (s sebou lítačka/lístek)
cíl předmětu
Cílem předmětu je poskytnout žákům obraz o fungování společnosti, pochopení základních problémů moderní společnosti, kritické vnímání vlivu mediálních prostředků a odkrýt tak záhady reklam či určit pravdivost internetových sdělení. Předmět se zaměřuje na rozvíjení sociálních dovedností nejen ve vlastní prospěch, správné způsoby komunikace, schopnost účinné spolupráce, vhodné reakce na manipulativní jednání a ověřování informací na internetu.
pomůcky:
- ŽK, psací potřeby, malý sešit
hodnocení:
- práce v hodinách dle aktivity
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace
- domácí přípravy/úkoly
Výsledná známka není jen průměrem známek! V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Seminář o Praze
cíl předmětu
Záměr tohoto semináře je blíže seznámit žáky s naším městem, jeho bohatou kulturou, architekturou a památkami.
organizace
Žáci budou obeznámeni s tématy lekce a projdou přípravou pro exkurze do města Prahy. V případě špatného počasí v den plánované exkurze se žáci budou připravovat na další exkrzi a probírat materiály s tím spojené. Žáci budou poučeni o zachování bezpečnosti a nutnosti dobrého chování při exurzích mimo školní budovu.
hodnocení v předmětu
Seminář je známkován.
Sportovní hry
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Vaření a domácnost
Charakterisitka předmětu
Předmět vaření se zaměřuje na základní principy zdravé výživy a přípravy jídel. Žáci se naučí rozpoznávat hlavní a vedlejší živiny, uvádět příklady jejich zdrojů v potravinách a pochopí význam vyváženého stravovacího režimu a pitného režimu pro zdraví. Součástí výuky je také schopnost sestavit nutričně vyvážený jídelníček a připravit pokrm podle dané receptury. Žáci se učí plánovat rozpočet, provádět nákup surovin a dodržovat hygienické zásady při práci v kuchyni. Důraz je kladen na zdravý životní styl a zodpovědný přístup k vlastnímu zdraví.
Hodnocení
Teoretické znalosti – Žáci jsou hodnoceni na základě jejich porozumění základním pojmům z oblasti výživy, jako jsou hlavní a vedlejší živiny, zdroje živin a význam pitného režimu. Znalost principů zdravého životního stylu je rovněž klíčová.
Praktické dovednosti – Důraz je kladen na schopnost připravit pokrm podle předem dané receptury.
Hygiena a pořádek – Dodržování hygienických zásad při práci s potravinami a zařízením kuchyně je zásadní.