Online zprávy pro žáky 3. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Svatava Štrofová, 13. 3. 2025/
- Český jazyk /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Matematika /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Anglický jazyk /Ing. Alena Semerádová, 3. 9. 2024/
- Prvouka /Mgr. Mgr. Kateřina Růtová, 13. 3. 2025/
- Informatika a pracovní výchova /Mgr. Martina Šťastná, 11. 4. 2025/
- Osobnostní a sociální výchova /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Hudební výchova /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Tělesná výchova /Svatava Štrofová, 14. 8. 2024/
- Výtvarná výchova /Svatava Štrofová, 15. 8. 2024/
Informace třídního učitele
Co se bude dít na jaře a na začátku léta v naší třídě
- Matematický klokan (3. týden v březnu)
- čeká nás výlet na Máchovo jezero v termínu 15-17.6.2025
- Jarní výstava na chodbách ZŠ (vernisáž je 30.4., obrázky a výrobky budou k vidění na chodbách ZŠ)
- Vystoupení s básničkami a písničkou 30.4.2025 v gymnast. sále
Prosím o kontrolu pomůcek do školy, je nutné mít vybavený penál s perem (poslední dobou se nám hodně stává, že děti pero nemají nebo nemohou najít). Také připomínám nůžky, lepidlo a voskovky. Co dojde je potřeba průběžně dokoupit.
Český jazyk
CÍL PŘEDMĚTU
- Cílem výuky předmětu je zdokonalovat žáky ve čtení a psaní, postupně také v ovládání a analýze gramatických jevů češtiny. Všechny teoretické znalosti se žáci učí ovládat mechanicky a umět je využívat při písemném a mluveném projevu. Předmět zahrnuje složky výchovy jazykové, komunikační, slohové a literární.
POMŮCKY
- učebnice a pracovní sešity Taktik
- sešity (budu nakupovat hromadně)
- pero (může být klidně gumovací, důležité je, aby se s ním žákovi dobře psalo)
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- testíky, diktáty
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry)
- řešení pracovních listů
- domácí příprava
Matematika
CÍL PŘEDMĚTU
V rámci předmětu se žáci seznamují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají základní orientaci na číselné ose a procvičují prostorovou orientaci. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.
POMŮCKY
- pracovní sešity a pracovní učebnice
- dva sešity na matematiku 523 a jeden na geometrii
- obyčejná tužka č.3, pravítko trojúhelník s ryskou, guma na geometrii
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- testíky, pětiminutovky
- plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
Anglický jazyk
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností. Cílem zůstáva také utváření si pozitivního vztahu k předmětu a osvojování si metod, technik a postupů při učení se cizímu jazyku. Žáci se budou učit porozumění mluvenému i psanému textu a pohotovosti při mluveném projevu. V modelových situacích se naučíme základní fráze, slovíčka a slovní spojení.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Prvouka
CÍLE VÝUKY PRVOUKY VE 3. ROČNÍKU
- na základě pozorování, pojmenovávání věcí, jevů a dějů a s pomocí vlastních zkušeností si utvářet ucelený obraz světa
- vnímat současnost jako výsledek minulosti a jako východisko budoucnosti
- orientovat se v základních společenských vztazích
- hledat pochopení a porozumění přírodních zákonitostí
- vidět člověka jako nedílnou součást přírody
- učit se chránit životní prostředí
HODNOCENÍ
V hodnocení bude přihlíženo na:
- míru snahy a pozornosti při práci v hodinách
- celkově projevovaný zájem o předmět
- vlastní aktivní přístup v průběhu výuky
- plnění domácí přípravy
- míru ochoty a spolupráce při skupinových úkolech
- drobné písemné práce vždy po dokončení většího tematického celku
Informatika a pracovní výchova
pátek 2. 5. 2025
Přinést si do školy stavebnici lego, případně podobný typ stavebnice.
11. 4. 2025
POMŮCKY:
- žákovská knížka
- sešit (libovolný, linkovaný)
HODNOCENÍ
- ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
- aktivní přístup, snaha, zájem
- vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
- připravenost na vyučování
- ohled na individuální schopnosti
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky) v průběhu celého pololetí.
Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.
Osobnostní a sociální výchova
Osobnostní a sociální výchova
Cíle předmětu z hlediska žáka:
- Pečuji o dobré vztahy
- Rozvíjím své schopnosti poznávání prostřednictvím cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění
- Respektuji základní komunikační pravidla v rozhovoru
- Rozvíjím svou kreativitu prostřednictvím cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity
- Verbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
- Neverbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
- Formuluji a zachovávám respektující a spolupracující postoje ke spolužákům
- Prozkoumávám a upevňuji své dovednosti rozhodování v situacích všedního dne
- Chovám se férově ve školních situacích
- Rozumím zásadám fair play a chovám se podle nich
hodnocení v předmětu osv:
Hodnocení žáků v OSV je převážně formativní a individualizované, vychází mimo jiné z pedagogického pozorování, zpětné vazby mezi žáky a žákova sebehodnocení.
Dílčí klasifikace učitel získá za aktivní zapojení žáků do činností v hodině.
Kritéria hodnocení budou poskytována k jednotlivým aktivitám.
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
HODNOCENÍ
- snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
- zpěv lidových a umělých písní
- připravenost na vyučování
- ohled na individuální schopnosti
Tělesná výchova
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova
CÍL PŘEDMĚTU
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
HODNOCENÍ
- připravenost na vyučování (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů vyučujícího)
- tvůrčí práce (často není nutný ani tak výsledek, jako radost z práce a aktivita při práci
- aktivita a práce v hodině jak samostatná, tak skupinová
POMŮCKY
- kufřík/box na pomůcky
- stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
- pastelky
- fixy
- voskovky
- štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit/ubrus na lavici
- nůžky
- lepidlo (tuhé, vysouvací)