Online zprávy pro žáky 3. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Český jazyk /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Matematika /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Anglický jazyk /Ing. Alena Semerádová, 3. 9. 2024/
- Prvouka /Mgr. Mgr. Kateřina Růtová, 14. 8. 2024/
- Informatika a pracovní výchova /Mgr. Martina Šťastná, 14. 8. 2024/
- Osobnostní a sociální výchova /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Hudební výchova /Svatava Štrofová, 4. 9. 2024/
- Tělesná výchova /Svatava Štrofová, 14. 8. 2024/
- Výtvarná výchova /Svatava Štrofová, 15. 8. 2024/
Informace třídního učitele
Dobrý den,
zde najdede první informace ze školy.
Ve čtvrtek už budou mít děti hodiny podle rozvrhu.
Budu vybírat 1600 Kč na rok na třídní fond. Je na vás, zda dáte celou částku teď nebo 800 teď a 800 ve druhém pololetí. Ale byla bych raději, aby to bylo zaplaceno teď, protože někteří z vás druhé pololetí ani nezaplatili a musela jsem vybírat jednotlivé platby. Tak s tím prosím počítejte. Částka bude na třídní akce a na pomůcky a materiál do třídy. Děti mohou peníze nosit už od zítřka.
Informace k pomůckám:
penál: dvě pera (mohou být gumovací), tužka č.2 a 3. ořezané pastelky, guma, tyčinkové lepidlo,nůžky (prosím o nůžky co opravdu stříhají ty pro prvňáčky už vhodné opravdu nejsou). Na druhé pololetí bude potřeba i kružítko.
výtvarka:
voskovky, 4 štětce různých šířek, kelímek na vodu, igelit na lavici a oblečení na VV. Taky vše co vám zbylo z loňska.
tělocvik: oblečení na ven i dovnitř, boty na ven i do tělocvičny
plavání: informace o plavání pošlu v samostatném emailu, plaveme od příští středy 11. září. Děti budou potřebovat plavky, koupací čepici gumovou, ručník, mýdlo, případně plavecké brýle (nesmí zakrývat nos). Všechno plavání dát do igelitové tašky.
Sešity budu kupovat pro všechny a společně si je nadepíšeme.
Pro ty, co nezaplatili pracovní sešity, tak budeme vybírat 800 Kč do konce týdne, pak se budou objednávat.To je prozatím vše, pokud byste měli dotazy, ozvěte se.
Český jazyk
CÍL PŘEDMĚTU
- Cílem výuky předmětu je zdokonalovat žáky ve čtení a psaní, postupně také v ovládání a analýze gramatických jevů češtiny. Všechny teoretické znalosti se žáci učí ovládat mechanicky a umět je využívat při písemném a mluveném projevu. Předmět zahrnuje složky výchovy jazykové, komunikační, slohové a literární.
POMŮCKY
- učebnice a pracovní sešity Taktik
- sešity (budu nakupovat hromadně)
- pero (může být klidně gumovací, důležité je, aby se s ním žákovi dobře psalo)
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- testíky, diktáty
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry)
- řešení pracovních listů
- domácí příprava
Matematika
CÍL PŘEDMĚTU
V rámci předmětu se žáci seznamují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají základní orientaci na číselné ose a procvičují prostorovou orientaci. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.
POMŮCKY
- pracovní sešity a pracovní učebnice
- dva sešity na matematiku 523 a jeden na geometrii
- obyčejná tužka č.3, pravítko trojúhelník s ryskou, guma na geometrii
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- testíky, pětiminutovky
- plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
Anglický jazyk
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností. Cílem zůstáva také utváření si pozitivního vztahu k předmětu a osvojování si metod, technik a postupů při učení se cizímu jazyku. Žáci se budou učit porozumění mluvenému i psanému textu a pohotovosti při mluveném projevu. V modelových situacích se naučíme základní fráze, slovíčka a slovní spojení.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Prvouka
CÍLE VÝUKY PRVOUKY VE 3. ROČNÍKU
- na základě pozorování, pojmenovávání věcí, jevů a dějů a s pomocí vlastních zkušeností si utvářet ucelený obraz světa
- vnímat současnost jako výsledek minulosti a jako východisko budoucnosti
- orientovat se v základních společenských vztazích
- hledat pochopení a porozumění přírodních zákonitostí
- vidět člověka jako nedílnou součást přírody
- učit se chránit životní prostředí
HODNOCENÍ
V hodnocení bude přihlíženo na:
- míru snahy a pozornosti při práci v hodinách
- celkově projevovaný zájem o předmět
- vlastní aktivní přístup v průběhu výuky
- plnění domácí přípravy
- míru ochoty a spolupráce při skupinových úkolech
Informatika a pracovní výchova
POMŮCKY:
- žákovská knížka
- sešit (libovolný, linkovaný)
HODNOCENÍ
- ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
- aktivní přístup, snaha, zájem
- vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
- připravenost na vyučování
- ohled na individuální schopnosti
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky) v průběhu celého pololetí.
Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.
Osobnostní a sociální výchova
Osobnostní a sociální výchova
Cíle předmětu z hlediska žáka:
- Pečuji o dobré vztahy
- Rozvíjím své schopnosti poznávání prostřednictvím cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění
- Respektuji základní komunikační pravidla v rozhovoru
- Rozvíjím svou kreativitu prostřednictvím cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity
- Verbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
- Neverbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
- Formuluji a zachovávám respektující a spolupracující postoje ke spolužákům
- Prozkoumávám a upevňuji své dovednosti rozhodování v situacích všedního dne
- Chovám se férově ve školních situacích
- Rozumím zásadám fair play a chovám se podle nich
hodnocení v předmětu osv:
Hodnocení žáků v OSV je převážně formativní a individualizované, vychází mimo jiné z pedagogického pozorování, zpětné vazby mezi žáky a žákova sebehodnocení.
Dílčí klasifikace učitel získá za aktivní zapojení žáků do činností v hodině.
Kritéria hodnocení budou poskytována k jednotlivým aktivitám.
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
HODNOCENÍ
- snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
- zpěv lidových a umělých písní
- připravenost na vyučování
- ohled na individuální schopnosti
Tělesná výchova
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova
CÍL PŘEDMĚTU
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
HODNOCENÍ
- připravenost na vyučování (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů vyučujícího)
- tvůrčí práce (často není nutný ani tak výsledek, jako radost z práce a aktivita při práci
- aktivita a práce v hodině jak samostatná, tak skupinová
POMŮCKY
- kufřík/box na pomůcky
- stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
- pastelky
- fixy
- voskovky
- štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit/ubrus na lavici
- nůžky
- lepidlo (tuhé, vysouvací)