Online zprávy pro žáky 3. A

Přehled

Informace třídního učitele

Co se bude dít na jaře a na začátku léta v naší třídě

  • Matematický klokan (3. týden v březnu)
  • čeká nás výlet na Máchovo jezero v termínu 15-17.6.2025
  • Jarní výstava na chodbách ZŠ (vernisáž je 30.4., obrázky a výrobky budou k vidění na chodbách ZŠ)
  • Vystoupení s básničkami a písničkou 30.4.2025 v gymnast. sále

 

Prosím o kontrolu pomůcek do školy, je nutné mít vybavený penál s perem (poslední dobou se nám hodně stává, že děti pero nemají nebo nemohou najít). Také připomínám nůžky, lepidlo a voskovky. Co dojde je potřeba průběžně dokoupit.

Svatava Štrofová / 13. 3. 2025

Český jazyk

CÍL PŘEDMĚTU

  • Cílem výuky předmětu je zdokonalovat žáky ve čtení a psaní, postupně také v ovládání a analýze gramatických jevů češtiny. Všechny teoretické znalosti se žáci učí ovládat  mechanicky a umět je využívat  při písemném a mluveném projevu. Předmět zahrnuje složky výchovy jazykové, komunikační, slohové a literární. 

POMŮCKY

  • učebnice a pracovní sešity Taktik
  • sešity (budu nakupovat hromadně)
  • pero (může být klidně gumovací, důležité je, aby se s ním žákovi dobře psalo)

HODNOCENÍ

  • práce v hodině a aktivity, snaha
  • testíky, diktáty
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry)
  • řešení pracovních listů
  • domácí příprava

Svatava Štrofová / 4. 9. 2024

Matematika

CÍL PŘEDMĚTU

V rámci předmětu se žáci seznamují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají základní orientaci na číselné ose a procvičují prostorovou orientaci. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.

POMŮCKY

  • pracovní sešity a pracovní učebnice
  • dva sešity na matematiku 523 a jeden na geometrii
  • obyčejná tužka č.3, pravítko trojúhelník s ryskou, guma na geometrii

HODNOCENÍ

  • práce v hodině a aktivity, snaha
  • testíky, pětiminutovky
  • plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
  • V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí

Svatava Štrofová / 4. 9. 2024

Anglický jazyk

CÍL PŘEDMĚTU

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností. Cílem zůstáva také utváření si pozitivního vztahu k předmětu a osvojování si metod, technik a postupů při učení se cizímu jazyku. Žáci se budou učit porozumění mluvenému i psanému textu a pohotovosti při mluveném projevu. V modelových situacích se naučíme základní fráze, slovíčka a slovní spojení. 

POMŮCKY

Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524),   učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích. 

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba,  slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
  • malé písemné testy,  práce v pracovním sešitě, projekty
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.

Ing. Alena Semerádová / 3. 9. 2024

Prvouka

CÍLE VÝUKY PRVOUKY VE 3. ROČNÍKU

  • na základě pozorování, pojmenovávání věcí, jevů a dějů a s pomocí vlastních zkušeností si utvářet ucelený obraz světa
  • vnímat současnost jako výsledek minulosti a jako východisko budoucnosti
  • orientovat se v základních společenských vztazích
  • hledat pochopení a porozumění přírodních zákonitostí
  • vidět člověka jako nedílnou součást přírody
  • učit se chránit životní prostředí

HODNOCENÍ

V hodnocení bude přihlíženo na:

  • míru snahy a pozornosti při práci v hodinách
  • celkově projevovaný zájem o předmět
  • vlastní aktivní přístup v průběhu výuky
  • plnění domácí přípravy
  • míru ochoty a spolupráce při skupinových úkolech
  • drobné písemné práce vždy po dokončení většího tematického celku

Mgr. Mgr. Kateřina Růtová / 13. 3. 2025

Informatika a pracovní výchova

pátek 2. 5. 2025

Přinést si do školy stavebnici lego, případně podobný typ stavebnice.

11. 4. 2025

POMŮCKY:

  • žákovská knížka
  • sešit (libovolný, linkovaný)

HODNOCENÍ

  • ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
  • aktivní přístup, snaha, zájem
  • vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
  • připravenost na vyučování
  • ohled na individuální schopnosti
  • V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky) v průběhu celého pololetí.

Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.

Mgr. Martina Šťastná / 11. 4. 2025

Osobnostní a sociální výchova

Osobnostní a sociální výchova

Cíle předmětu z hlediska žáka:
  • Pečuji o dobré vztahy
  • Rozvíjím své schopnosti poznávání prostřednictvím cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění
  • Respektuji základní komunikační pravidla v rozhovoru
  • Rozvíjím svou kreativitu prostřednictvím cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity
  • Verbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
  • Neverbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
  • Formuluji a zachovávám respektující a spolupracující postoje ke spolužákům
  • Prozkoumávám a upevňuji své dovednosti rozhodování v situacích všedního dne
  • Chovám se férově ve školních situacích
  • Rozumím zásadám fair play a chovám se podle nich
hodnocení v předmětu osv:

Hodnocení žáků v OSV je převážně formativní a individualizované, vychází mimo jiné z pedagogického pozorování, zpětné vazby mezi žáky a žákova sebehodnocení.

Dílčí klasifikace učitel získá za aktivní zapojení žáků do činností v hodině.

Kritéria hodnocení budou poskytována k jednotlivým aktivitám. 

Svatava Štrofová / 4. 9. 2024

Hudební výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.

HODNOCENÍ

  • snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
  • zpěv lidových a umělých písní
  • připravenost na vyučování
  • ohled na individuální schopnosti

Svatava Štrofová / 4. 9. 2024

Tělesná výchova

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky 

Svatava Štrofová / 14. 8. 2024

Výtvarná výchova

CÍL PŘEDMĚTU

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

HODNOCENÍ

  • připravenost na vyučování (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů vyučujícího)
  • tvůrčí práce (často není nutný ani tak výsledek, jako radost z práce a aktivita při práci 
  • aktivita a práce v hodině jak samostatná, tak skupinová

POMŮCKY

  • kufřík/box na pomůcky
  • stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
  • pastelky
  • fixy
  • voskovky
  • štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
  • kalíšek na vodu
  • hadřík
  • igelit/ubrus na lavici
  • nůžky
  • lepidlo (tuhé, vysouvací)

Svatava Štrofová / 15. 8. 2024

Třídy a online informace