Online zprávy pro žáky 4. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Jana Pícková, 22. 9. 2023/
- Český jazyk /Jana Pícková, 22. 9. 2023/
- Matematika /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 5. 9. 2023/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /Mgr. Mgr. Barbora Soukupová, 31. 8. 2023/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /Radomir Quis, 26. 9. 2023/
- Anglický jazyk (skupina AJ3) /Ing. Alena Semerádová, 23. 8. 2023/
- Přírodověda /Jana Pícková, 22. 9. 2023/
- Vlastivěda /Jana Pícková, 22. 9. 2023/
- Informatika a pracovní výchova /Ing. David Urbánek, 23. 8. 2023/
- Hudební výchova /Jana Pícková, 22. 9. 2023/
- Tělesná výchova /Ing. David Urbánek, 23. 8. 2023/
- Výtvarná výchova /M.A. Evžen Hanzalík, 23. 8. 2023/
Informace třídního učitele
zápis z třídních schůzek 19. 9.
- změna třídní učitelky
- kontrola osobních údajů
- změna školního řádu
- včasné platby - družina, obědy (změna ceny)
- akce školy
- informace z rady rodičů
ORGANIZACE ŠKOLNÍHO ROKU 2023-2024
ZAČÁTEK ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024
Pondělí 4. 9. 2023
KONEC ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024
Pátek 28. června 2024
ŘEDITELSKÉ VOLNO
- Pondělí - středa 23. - 25. 10. 2023 (navazují podzimní prázdniny)
TŘÍDNÍ SCHŮZKY
- úterý 19. 9. 2023 od 17:00
- úterý 14. 11. 2023 od 17:00
- úterý 16. 4. 2024 od 17:00
KONZULTAČNÍ HODINY
ZŠ: 9. 1. 2024 od 17:00
ZŠ: 21. 5. 2024 od 17:00
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
ZŠ: čtvrtek 21. 3. 2024 od 8:00 do 16:00
ZÁPIS DO PRVNÍCH TŘÍD ZŠ NA ŠKOLNÍ ROK 2024/2025
Středa a čtvrtek 24. a 25. 4. 2024 od 14:00 do 17:00
S sebou: občanský průkaz zákonného zástupce, rodný list dítěte, průkaz zdravotní pojišťovny
Cizinci: doklad o povolení k pobytu, cestovní pas, zdravotní pojištění
AKCE
Projekt Edison: 27. - 31. 5. 2024
PRŮBĚH ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024
PRÁZDNINY VE ŠKOLNÍM ROCE 2023/2024
podzimní | čtvrtek 26. října a pátek 27. října 2023 |
---|---|
vánoční | sobota 23. prosince 2023 až úterý 2. ledna 2024 (nástup do školy ve středu 3. ledna 2024) |
pololetní | pátek 2. února 2024 |
jarní | 5. února až 11. února 2024 (nástup do školy v pondělí 12. února 2024) |
velikonoční | čtvrtek 28. března 2024 (nástup do školy v úterý 2. dubna 2024) |
hlavní | sobota 29. června 2024 až neděle 1. září 2024 (nástup do školy v pondělí 2. září 2024) |
STÁTNÍ SVÁTKY
Den české státnosti | čtvrtek 28. září |
---|---|
Vznik Československa | sobota 28. října |
Den boje za svobodu a demokracii | pátek 17. listopadu |
Velký pátek | pátek 29. března |
Velikonoční pondělí | pondělí 1. dubna |
Svátek práce | středa 1. května |
Osvobození od fašismu | středa 8. května |
Český jazyk
CÍLE PŘEDMĚTU A HODNOCENÍ
Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie, internet, bibliografie) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.
HODNOCENÍ
- dodržování tvarů a spojů, čitelnost písma, psaní diakritických znamének
- přepis, opis, diktát, pravopisná cvičení (co chyba, to o půl stupně snížená známka)
- individuální ústní zkoušení
- velké písemné práce (vždy ke konci čtvrtletí)
- kontrolní písemné práce
- řešení pracovních listů
- pamětné osvojení básně
- správnost a plynulost čtení
- porozumění přečtenému textu, orientace v textu
- aktivita, práce v hodině, skupinová práce
- čtenářský deník
- slohové práce
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Matematika
CÍL PŘEDMĚTU
V rámci předmětu žáci pracují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají orientaci v geometrických představách a pojmech v rovině i prostoru. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.
GEOMETRIE
Každé úterý budeme mít geometrii.
S sebou:
- pravítko 30cm
- trojúhelník s ryskou
- kružítko + náhradní tuhy
- ořezané alespoň dvě tužky č. 3 (na rýsování)
HODNOCENÍ
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:
- desetiminutovky - malé práce (několikrát za týden)
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- velké čtvrtletní práce – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy
- geometrická cvičení
- pracovní listy na dané téma
- práce v hodinách dle aktivit
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ:
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- domácí přípravy/úkoly
Anglický jazyk (skupina AJ1)
CÍl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624) učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Anglický jazyk (skupina AJ2)
ANGLICKÝ JAZYK (SKUPINA AJ2)
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624) učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Radomír Quis - 26/9/2023
Prosím sledujte domácí úkoly nebo cvičení v bakalářích.
Anglický jazyk (skupina AJ3)
cíl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624) učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Přírodověda
CÍL PŘEDMĚTU
Vytvořit u žáků pozitivní vztah k vnímání živé i neživé přírody, porozovat změny v přírodě, rozvinout zájem o člověka a jeho životní prostředí.
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní listy
- psací potřeby a pastelky
Pracovní listy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivita a práce v hodinách
- kontrolní testy
- pracovní listy
- domácí příprava
- skupinová práce
- projekty
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Vlastivěda
CÍL
Seznámit se s přírodou a životem v krajích České republiky, s nejstaršími obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní listy
- psací potřeby a pastelky
Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivita a práce v hodinách
- kontrolní testy
- pracovní listy
- domácí příprava
- skupinová práce
- projekty
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Informatika a pracovní výchova
x
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci, relaxaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU HV
- připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
- aktivita v hodině, snaha a zájem
- samostatná práce i spolupráce se skupinou
- znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
- znalost probraného učiva - malé testíky
Tělesná výchova
Hodnocení v předmětu tělesná výchova:
- Aktivita v hodinách
- Snaha a provedení zadaných cvičení
- Spolupráce při kolektivních hrách
- Hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
Nutno dodržovat:
- pevnou obuv (bez černé podrážky)
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, v chladnějším období mikinu)
- svázané vlasy do gumičky, sponky...
- žáci při hodině tělesné výchovy nesmí mít na sobě žádné ostré předměty, které by jim nebo jejich spolužákům mohly způsobit zranění (náramky, hodinky, náušnice, náhrdelníky, prsteny, ozdobné kroužky)
Výtvarná výchova
Cíl předmětu:
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
Kriteria hodnocení:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
Pomůcky:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)