Online zprávy pro žáky 4. A
Přehled
- Domácí úkoly a úkoly pro marody /Drahomíra Satranová, 16. 5. 2025/
- Informace třídního učitele /Drahomíra Satranová, 5. 6. 2025/
- Český jazyk /Naděžda Matějová, 23. 5. 2025/
- Matematika /Mgr. Bc. Libuše Daňhelková, 20. 5. 2025/
- Anglický jazyk /Mgr. Iveta Vilhelmová, 18. 9. 2024/
- Přírodověda /Bc. Libuše Nová, 14. 8. 2024/
- Vlastivěda /Mgr. Jana Petlanová, 29. 5. 2025/
- Vlastivěda (skupina VL2) /Mgr.et Bc. Yveta Šantorová, 16. 5. 2025/
- Informatika a pracovní výchova /Ing. David Urbánek, 14. 8. 2024/
- Osobnostní a sociální výchova /Drahomíra Satranová, 29. 8. 2024/
- Hudební výchova /Mgr. Bc. Libuše Daňhelková, 19. 3. 2025/
- Tělesná výchova /Ing. Jevgenij Lisovik, 14. 8. 2024/
- Výtvarná výchova /M.A. Evžen Hanzalík, 14. 8. 2024/
Domácí úkoly a úkoly pro marody
zadání domácích úkolů
Vážení rodiče,
i tento školní rok najdete zadání domácích úkolů po přihlášení do Bakalářů.
Nadále si žáci mohou zapisovat domácí úkoly do úkolníčků.
Informace třídního učitele
pracovní sešity a pomůcky
Vážení rodiče,
v červnu budeme hromadně objednávat pracovní sešity, sešity a pomůcky do výuky.
Částka bude navýšena také o třídní fond .
Celková částka je 1500Kč., kterou prosím doneste do 18. června.
Děkuji
Fotografování třídy
Vážení rodiče,
v pátek 16. května proběhne fotografování tříd i skupinek.
Cena:
60 Kč fotografie třídy (15 x 23 cm)
40 Kč skupinka (2 – 5 dětí, 10 x 15 cm)
120 Kč (1 dítě, 3 fotografie 10 x 15 cm)
Fotografie je třeba zaplatit nejpozději do čtvrtka 15. května.
zápis z třídních schůzek 15. 4. 2025
- informace z rady rodičů
- čtvrtletní hodnocení prospěchu a chování
- úraz hlásit ihned vyučujícímu
- kontrola osobních údajů – v případě změny osobních údajů prosím o opravu v bakalářích, případně informujte třídní učitelku
- důležité termíny a třídní akce /do konce školního roku/
- informace o třídenním výletu v červnu 2025 - Máchovo jezero
- občasník duben 2025
- seznámení s výsledky naší třídy v Mapa školy
-
platební modul v Bakalářích od září 2025
-
změna školní kuchyně od září 2025
- Všichni přítomní rodiče odsouhlasili zákaz mobilů v naší třídě. Mobil zůstává vypnutý v aktovce.
Třídní schůzky
V úterý 15. dubna se od 17 hodin konají třídní schůzky. Ve řídě 4.A
Ředitelské volno 16. 4. 2025 a 9. 5. 2025
Vážení rodiče, milí žáci,
na 16. 4. a 9. 5. vyhlašuje ředitelka školy volno dle § 24 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., školského zákona v platném znění, a to z organizačních důvodů (vzdělávání zaměstnanců).
Dne 16. 4. (středa před velikonočními prázdninami), žákům prvního stupně bude nabídnut náhradní dopolední program s asistenty pedagoga a odpoledne školní družina v obvyklém rozsahu. Bude zajištěno školní stravování.
Naše třída jde tento den do ZOO Praha / zájemci/. Cena 100Kč na žáka
Dne 9. 5. (pátek po volném čtvrtku 8. 5.), náhradní program nebude zajištěn, školní družina nebudu v provozu, škola bude kompletně uzavřena.
Akce třídy - druhé pololetí
6. února : projektový den - Vlastivědná procházka po Praze
- 7. února : dopravní výuka
- 25. března : Preventivní program - " Učíme se spolupracovat"
- 11. dubna: dopravní hřiště - jízdy
- 16. dubna: ZOO Praha / při nepřízni počasí Národní muzeum/
- 30. dubna : Jaro dělá pokusy / pásmo pro rodiče/
- 2. května : prohlídka Pražského hradu s průvodcem
- 14. května: Mucha muzeum - prohlídka
- 16. května: Focení tříd a skupinek
- 20. května: Armáda na náplavce
- 22. května: Mamutí stromy ( přednáška)
- 14. - 16. června: Výlet Máchovo jezero
jarní prázdniny
10.2. -16.2.
konzultační hodiny
Dne 14.1. 2025 od 17 hodin proběhnou konzltační hodiny.
Pouze po předchozí domluvě.
VÁNOČNÍ FOCENÍ
Vážení rodiče,
dne 18. 10. 2024 proběhne Vánoční focení. Cena je 350,- Kč
Dnes jsem dětem rozdala lístečky, zda máte nebo nemáte o fotografie zájem. S lístečkem mi lze rovnou donést i peníze na fotografie. Fotografovat se budou pouze děti, které budou mít zaplaceno předem.
Ukázka sady:
první školní týden
Vážení rodiče,
žáci dnes dostali žákovskou knížku a formuláře k vyplnění. Do zítra (3. 9.) Vás prosím o vyplnění lístečku ohledně způsobu odchodu po vyučování, družiny a družiny mezi odpoledním vyučováním. Také prosím o vyplnění ŽK na str. 1 včetně 2 podpisů!
O víkendu Vás poprosím o obalení ŽK, všech sešitů a učebnic a pětovné přinesení učebnic a všech sešitů zpět do třídy, kde je jako loňský rok budeme nechávat.
Prosím o pořízení požadovaných pomůcek na výtvarnou výchovu. A pomůcek na matematiku - kružítko a trojúhelník s ryskou.
Ostatní sešity, čtvrtky a další pomůcky jsou již pro děti zajištěny školou z peněz, které jsme před koncem školního roku vybírali.
ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍHO ROKU
2.9. 2024 8:00-10:40 hod.
Třídnické hodiny , rozdávání účebnic a pracovních sešitů
3.9. 8:00 - 12:35
Adaptační aktivity
Od 4.9.
Výuka dle rozvrhu
organizace školního roku 2024-2025
Začátek školního roku: pondělí 2. září 2024
Konec školního roku: pátek 27. června 2025
Prázdniny
- podzimní: úterý 29. a středu 30. října 2024
- vánoční: pondělí 23. prosince 2023 až pátek 3. ledna 2025 (nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025)
- pololetní: pátek 31. ledna 2025
- jarní: 10. února až 14. února 2025 (nástup do školy 17. února 2025)
- velikonoční: čtvrtek 17. dubna 2025 (nástup do školy úterý 22. dubna 2025)
- hlavní: sobota 28. června 2025 až sobota 31. srpna 2025 (nástup do školy v pondělí 1. září 2025)
Státní svátky
Den české státnosti: sobota 28. září
Den vzniku samostatného československého státu: pondělí 28. října
Den boje za svobodu a demokracii: neděle 17. listopadu
Velký pátek: pátek 18. dubna
Velikonoční pondělí: pondělí 21. dubna
Svátek práce: čtvrtek 1. května
Den vítězství: čtvrtek 8. května
Ředitelské volno pro žáky ZŠ
31.10. a 1.11. 2024
Třídní schůzky
úterý 17. 9. od 17:00
úterý 12. 11. od 17:00
úterý 15. 4. od 17:00
Schůzky Rady rodičů a Školské rady ZŠ
vždy v 16:00
17. 9. jen RR
12. 11. jen RR
15. 4. ŠR a RR
Konzultační hodiny
14. 1. od 17:00
20. 5. od 17:00
Vánoční zpívání
18. 12. 2024
19. 12. 2024
Dny otevřených dveří ZŠ
ZŠ: čtvrtek 20. 3. (8:00 – 11:40, 15:00, 16:00)
Zápis do 1. tříd
23. a 24. dubna 14:00 – 17:00
Český jazyk
4. čtvrtletí
Připravujeme se na závěrečnou opakovací písemnou práci. Opakujeme, docvičujeme po celý květen.
Kromě učiva již probraného i z minulých ročníků, bude tato zaměřena na:
- koncovky podstatných jmen ve všech rodech, mluvnické kategorie podstatných jmen a sloves, stavbu věty jednoduché a souvětí s grafickým znázorněním, určení základní skladební dvojice ve větě a shodu podmětu s přísudkem v příčestí minulém, čísle množném. (viz Mluvnice na 2. pololetí níže)
Diktát jako součást závěrečné práce bude hodnocen samostatně a děti si ho mohou procvičit.
Cvičení online : https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php doporučuji k procvičování :o)
3. čtvrtletí
Budeme se připravovat na 3. čtvrtletní písemnou práci, která nás čeká koncem března. Bude zaměřena na dosud probranou látku, objeví se v ní předložky/předpony, výběr a označení základní skladební dvojice ve větě, mluvnické kategorie podstat. jmen a sloves, koncovky podstat. jmen dle vzorů, diktát a objeví se i učivo z nižších ročníků. Vše spolu ještě procvičíme a upevníme.
Již pracujeme v malém pracovním sešitu "Pravopis podstat. jmen hrou".
Vřele doporučuji procvičování na:
- Cvičení online : https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php
- Školákov: https://skolakov.eu/
CO NÁS ČEKÁ dle tématického plánu
ve druhém pololetí:
Mluvnice:
Podstatná jména – rod, číslo, pád a vzor
Skloňování podstat. jmen dle vzorů
Rodu středního: město, moře, kuře, stavení
Rodu ženského: žena, růže, píseň, kost
Rodu mužského životného a neživotného:
pán, muž, předseda, soudce, hrad, stroj
Slovesa
Časování sloves
Čas přítomný, minulý, budoucí
Slovesný způsob
Stavba věty
Věta jednoduchá a souvětí – charakteristika
Věta základní – podmět a přísudek
Druhy spojení vět v souvětí/spojky
Shoda přísudku s podmětem:
podmět rodu středního, ženského a mužského
Sloh
Vypravování, řeč přímá a nepřímá
Blahopřání, pozvánka
Popis události v dopise
Pracovní postup
Elektronická pošta, textové zprávy, SMS
Čtení
Souvislé plynulé čtení s porozuměním
Pověsti a báje - charakteristika
Dramatizace textu, přímá řeč - bajka
Komiks - charakteristika, vlastní výtvor
Prezentace oblíbené knížky/komiksu
v prvním pololetí:
Mluvnice: Vyjmenovaná slova a slova příbuzná
Opakování a rozšiřování učiva, prohlubování
Vyjmenovaná slova B, L, M, P, S, V, Z, F
Slovní druhy ohebné a neohebné - charakteristika
Určování druhů slov
Číslování druhů slov
Podstatná jména – charakteristika
Rod a číslo podstatných jmen
Pád podstatných jmen
Sloh: Lidová slovesnost: přísloví, rčení, pranostiky - charakteristiky
Dopis, telefonický rozhovor, email, SMS:
(mluvený projev, podstatné a nepodstatné informace)
Charakteristika svátků, příprava, prožití
Lidové sváteční zvyky
Čtení: Plynulé rychlé čtení s porozuměním obsahu
Čtenářský deník a domácí četba
Příběh, povídka – charakteristika, osnova
Koleda - recitace, charakteristika
Recitace básně, verš – rým – sloka
V 1. ČTVRTLETÍ - opakování
Čeká nás 1. čtvrtletní opakovací práce. Obsahem bude opakování látky 3. ročníku - význam a stavba slova. Také skupiny bě, pě, vě, mě/bje, vje, mně a rozlišení předložky /předpony. Několik cvičných testíků už jsme psali, celkem zvládáme. Máme také možnost procvičovat na webu Školákov a Cvičení online.
- Cvičení online : https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php
- Školákov: https://skolakov.eu/
CÍLE PŘEDMĚTU A HODNOCENÍ
Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie, internet, bibliografie) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:
-
testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
-
diktáty
-
doplňovací cvičení
-
velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)
-
slohové práce
-
pracovní listy na dané téma
-
ústní zkoušení, úroveň vyjadřování
-
práce v hodinách dle aktivit
HODNOCENÍ DOMÁCÍ PŘÍPRAVY A ÚKOLŮ:
Domácí úkol může být zadán jako povinný či nepovinný, ústní nebo písemnou formou a slouží k procvičení probírané látky.
- čtenářský deník dle zadání
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- pro docvičování na pc doporučuji tyto webové stránky:
- Cvičení online : https://www.google.com/search?q=cvi%C4%8Den%C3%AD+online&rlz=1C1GCEU_cs&oq=&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCQgGEEUYOxjCAzIJCAAQRRg7GMIDMgkIARBFGDsYwgMyCQgCEEUYOxjCAzIJCAMQRRg7GMIDMgkIBBBFGDsYwgMyCQgFEEUYOxjCAzIJCAYQRRg7GMIDMgkIBxBFGDsYwgPSAQkzNTU2ajBqMTWoAgiwAgE&sourceid=chrome&ie=UTF-8
- Školákov: https://skolakov.eu/
- V CELKOVÉM HODNOCENÍ PŘIHLÍŽÍM NA:
- přehlednost, čitelnost, srozumitelnost, a celkovou grafickou úpravu prací
- snahu a aktivní přístup k práci v hodinách
- projevení zájmu o předmět
- individuální pokrok a zlepšení
- aktivitu a zájem v domácí přípravě – ( a to nejen písemné )
- míru samostatnosti při plnění úkolů – pracovní sešity, pracovní listy, testy apod.
- výsledky obsáhlejších opakovacích prací – oznámeno bude vždy dopředu
-
Pomůcky
- učebnice - Taktik
- pracovní sešity 1. a 2. díl - Nová škola
- Pravopis podstatných jmen hrou - Nová škola
- školní sešity dle rozdělení
- Čítanka, event. mimočítanková četba
Matematika
Co nás čeká
14. 5 Test - sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem, třídění zlomků - větší nebo menší než celek
21. 5 Test - osová souměrnost
4. 6. - písemná práce za 4. čtvrtletí - obsah viz Co už umíme...
co už umíme DO KONCE Května
- Sčítám a odčítám zpaměti i písemně do 1 000 000
- Pamětně násobím jednociferným činitelem
- Písemně násobím jedno a dvouciferným činitelem
- Písemně dělím jednociferným dělitelem
- Čtu a zapisuji čísla do milionu
- Sčítám, odčítám, násobím a dělím pomocí kalkulátoru - pro ověření svých výsledků
- Zaokrouhluji na tisíce, sta, desítky, také na tisíce, desetitisíce, statisíce a milióny
- Odhaduji a kontroluji výsledky
- Procvičuji pomocí ABAKU řady, procvičovacích SCIO testů a online-cvičení
- Vyřeším slovní úlohy v oboru do 10 000 až se 2 početními výkony
- Pracuji s kružítkem, narýsuji libovolný čtverec, obdélník, kružnici, trojúhelník
- Převádím základní jednotky délky, hmotnosti a času
- Narýsuji kolmici, rovnoběžky, různoběžky
- Určím vzájemnou polohu přímek v rovině
- Modeluji a určím část celku, zápis provedu ve formě zlomku, zlomek správně přečtu
- Porovnám, sčítám a odčítám zlomky se stejným jmenovatelem v oboru kladných čísel
- Určím délku lomené čáry
- Vypočítám obvod čtverce, obdélníku, trojúhelníku a jiného mnohoúhelníku
- Rozumím pojmu zlomek, umím zlomky číst, zapisovat
- Sčítám, odčítám a porovnávám zlomky se stejným jmenovatelem
- Vyjádřím či zakreslím část celku zlomkem, vypočítám část celku danou zlomkem
- Určím osu souměrnosti překládáním
- Poznám a nakreslím osově souměrný útvar a dvojici útvarů souměrných podle osy
- Vytvořím ve čtvercové síti osově souměrný útvar podle osy v lince mřížky
procvičování
https://www.onlinecviceni.cz/ pro 4. ročník, písemné násobení, PÍSEMNÉ DĚLENÍ JEDNOCIFERNÝM DĚLTELEM
ABAKU řady pro domácí trénink hledání početních operací
8 5 4 0 4 5 9 6 3 9 3 2 7 1 4
3 8 6 4 4 1 4 5 7 0 7 5 2 7 3
9 8 1 7 7 2 4 3 1 5 5 8 2 6 0
Cílem je v řadě najít co nejvíce početních příkladů. Z první řady třeba 2 * 7 = 14; 96 - 3 = 93. Za každý příklad je tolik bodů, kolik je ciferný součet příkladu. Videonávod se pokoušíme poslat přes WA skupinu.
Výuková videa
Nově: zlomky
Úvodní seznámení se zlomky https://www.youtube.com/watch?v=4s9tIyhUYIA
Zlomkové koláče - procvičování https://wordwall.net/cs/resource/56396528/matematika/zlomkov%c3%a9-kol%c3%a1%c4%8de
Výpočet více částí z celku https://www.youtube.com/watch?v=hjF7U-5l87U
Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem https://www.youtube.com/watch?v=AFZ6qRYPymY
Starší videa pro případné opakování
Dělení jednociferným dělitelem beze zbytku https://www.youtube.com/watch?v=yzNEt1-St5w
Dělení jednociferným dělitelem se zbytkem https://www.youtube.com/watch?v=5Wu9p9iiVHA
Jednociferné násobení https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-13/
Jednociferné násobení https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-34/
Dvojciferné násobení https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-36/
Dvojciferné násobení https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-37/
možnost konzultací
Konzultace - doučování z matematiky bude probíhat v pátek po obědě po předchozí domluvě, aktivita je na straně žáka.
Pokud někdo čemukoli nerozumí, je ideální zeptat se hned v hodině.
naše cíle v matematice
Na konci 4. ročníku:
- Sečtu a odečtu zpaměti i písemně do 10 000
- Pamětně násobím jednociferným činitelem
- Sčítám a odčítám zpaměti i písemně do 1 000 000
- Písemně násobím jedno a dvouciferným činitelem
- Písemně dělím jednociferným dělitelem
- Sčítám, odčítám, násobím a dělím pomocí kalkulátoru
- Zaokrouhluji na miliony, statisíce, desetitisíce, tisíce, sta, desítky
- Odhaduji a kontroluji výsledky
- Vyřeším slovní úlohy v oboru do 1 000 000 až se 2 početními výkony
- Modeluji a určím část celku, zápis provedu ve formě zlomku, zlomek správně přečtu
- Porovnám, sčítám a odčítám zlomky se stejným jmenovatelem v oboru kladných čísel
- Přiřadím úloze správné matematické vyjádření s využitím osvojených početních operací
- Zformuluji odpověď k získanému výsledku
- Pracuji s kružítkem, narýsuji libovolný čtverec, obdélník, kružnici, trojúhelník
- Sčítám a odčítám graficky úsečky
- Určím délku lomené čáry
- Vypočítám obvod čtverce, obdélníku, trojúhelníku a jiného mnohoúhelníku
- Převádím základní délkové jednotky
- Narýsuji kolmici, rovnoběžky, různoběžky
- Určím vzájemnou polohu přímek v rovině
- Určím osu souměrnosti překládáním
- Poznám a nakreslím osově souměrný útvar a dvojici útvarů souměrných podle osy
- Vytvořím ve čtvercové síti osově souměrný útvar podle osy v lince mřížky
- Pracuji ve skupině, zvládám sebehodnocení a organizuji si místo a práci
- Vnímám přesah matematiky ze školy do života
hodnocení v předmětu matematika
V matematice učitel prověřuje výsledky vzdělávání drobnými tematickými písemnými pracemi, ohlášenými většími pracemi na celou hodinu (opakovací a čtvrtletní) a případně také ústním zkoušením, do hodnocení se zahrnuje také individuální i skupinová práce žáka v hodinách a připravenost na výuku.
Žák se soustředí na dosahování svých osobních cílů v matematice a je hodnocen za svůj posun, případně i snahu podle důkazů o učení. Jestliže svou snahu o posun neprojevuje aktivitou a důkazy o učení, nelze k ní v hodnocení přihlížet.
Přípravu na testíky zapisuji jako úkol do Bakalářů, testíky budou obvykle ve středu, kdo nově ve středu chybí, dopíše si po příchodu do školy.
domácí příprava a domácí úkoly
Domácí příprava je činnost žáka v domácím prostředí, kde cílem je příprava žáka na výkon ve škole – pamětné učení, postup výpočtu, příprava na test, dokončení práce v případě velmi pomalého postupu ve škole. Hodnotí se pak vlastní výkon ve škole.
Domácí úkol je písemná či grafická práce, zpracovaná rukou nebo elektronicky, kterou má žák odevzdat. Může být zadán jako povinný či nepovinný. Zadání je v Bakalářích, specifikace případně na této stránce. Povinné úkoly jsou hodnoceny podle předem daných kritérií (zadání), neodevzdaný úkol má ve známkách N. Úkoly se odevzdávají ve středu, po omluvě čekám do pátku.
Výjimku tvoří nepřítomní žáci, přinesou úkol hned po příchodu do školy.
Jak to vypadá v Bakalářích: Hodnocené DÚ mají stupně 1 - výborný (téměř vše správně nebo s drobnými nedostatky), 2 - slušný výkon (více než polovina správně) a F (odevzdal/a, ale nebylo to na hodnocení předchozími stupni; F jsem zvolila, protože lze zapsat a je to písmeno tvarově nejblíže +); v případě neodevzdání DÚ píši N (a to se objeví až po vypršení náhradního termínu odevzdání), u nepřítomných žáků je A (absence).
když se chceme učit doma
- ve škole si poznačíme, co nové jsme objevili, jakou chybu jsme napravili (chyba je inspirace)
- doma otevřeme sešit s poznámkami a pokoušíme se vybavit, co se ve škole dělo - stačí pár minut - a spočítat aspoň dva příklady znovu - to je trénink
- s kamarády zkusíme povídat o řešení úloh nebo se domluvit na společném vypracování domácího úkolu
- pracujeme se svými obavami nebo nízkou vůlí, klidně si je uvědomíme, a nastavíme se na to, že uděláme své nejlepší
- najdeme si "odměnu" za své učení - tam nám mohou pomoci rodiče
Pomůcky
ŽK a diář – nosíme vždy a všude.
Sešity na M – velký A4 s linkami na aritmetickou část, velký A4 bez linek na geometrickou část, převážně budeme nechávat ve škole - pokud není zadán úkol.
Učebnice – zpočátku 1. díl, převážně budeme nechávat ve škole.
Rýsovací pomůcky na každou hodinu M:
- Kružítko
- Trojúhelník s ryskou
- Dvě ořezané tužky
- Guma
Kalkulačka je dovolena na některé hodiny. Sladkosti jsou povoleny na hodiny velkých písemných prací.
Jak se lépe připravit na hodinu (možná nejen matematiky)
Chodím včas spát
Snídám, svačím a dodržuji pitný režim o přestávkách
WC používám o přestávce
Pomůcky mám v pořádku a při ruce
Hodin se účastním AKTIVNĚ - jsem duchem na nich a přijímám nabízené aktivity, spolupracuji, využívám zdroje
Pokud nerozumím, je MOJÍ zodpovědností se ptát a žádat konzultace - spolužáka, pedagogů, dalších osob
Odevzdávám včas práce školní i domácí
Anglický jazyk
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk potřebujeme: sešit A5 linkovaný (524) na zápisky, slovíčka, ověřování znalostí, učebnici a pracovní sešit "Click with friends 2". Úkoly jsou k nalezení v Bakalářích a žáci si je mohou zapisovat do svých úkolníčků tak, jak jsou zvyklí.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace - konverzace, básničky, scénky, četba, slovní zásoba, vyprávění o sobě, popis osoby, věci..)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Přírodověda
CÍL PŘEDMĚTU
Předmět přírodověda se zaměřuje na popis a poznání zákonitostí živé a neživé přírody, získání poznatků o lidském těle a jeho fungování a osvojení chování, které zajistí vlastní zdraví a bezpečí.
Našimi zásadními tématy jsou Rozmanitost živé a neživé přírody v prvním a Člověk, jeho život a jeho zdraví v druhém pololetí.
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní listy
- psací potřeby a pastelky
Pracovní listy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivita a práce v hodinách
- kontrolní testy
- pracovní listy
- domácí příprava
- skupinová práce
- projekty
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Vlastivěda
CÍL
Seznámit se s přírodou a životem v krajích České republiky, s nejstaršími obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní sešit
- pracovní listy
- psací potřeby a pastelky
Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivita a práce v hodinách
- kontrolní testy
- pracovní listy
- domácí příprava
- skupinová práce
- projekty
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Vlastivěda (skupina VL2)
CÍL
Seznámit se s přírodou a životem v krajích České republiky, s nejstaršími obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní sešit
- sešit velký linkovaný
- psací potřeby a pastelky
Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivita a práce v hodinách
- kontrolní testy
- pracovní listy
- domácí příprava
- skupinová práce
- projekty
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Informatika a pracovní výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné.
POMŮCKY:
- žákovská knížka, psací potřeby
HODNOCENÍ
- ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
- aktivní přístup, snaha, zájem
- vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
- ohled na individuální schopnosti
- práce v hodinách dle aktivity
Osobnostní a sociální výchova
Cíle předmětu z hlediska žáka:
- Respektuji základní komunikační pravidla v rozhovoru
- Pečuji o dobré vztahy
- Rozvíjím své schopnosti poznávání prostřednictvím cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění
- Rozvíjím svou kreativitu prostřednictvím cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity
- Verbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
- Neverbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
- Formuluji a zachovávám respektující a spolupracující postoje ke spolužákům
- Prozkoumávám a upevňuji své dovednosti rozhodování v situacích všedního dne
- Chovám se férově ve školních situacích
- Rozumím zásadám fair play a chovám se podle nich
hodnocení v předmětu osv:
Hodnocení žáků v OSV je převážně formativní a individualizované, vychází mimo jiné z pedagogického pozorování, zpětné vazby mezi žáky a žákova sebehodnocení. Dílčí klasifikace učitel získá za aktivní zapojení žáků do činností v hodině. Kritéria hodnocení budou poskytována k jednotlivým aktivitám.
Hudební výchova
Ke stažení
- Dopis Ježíškovi text [PDF, 582 kb]
Písně k nácviku na vystoupení 30. 4.
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci a relaxaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury.
Cíle z hlediska žáka:
- zpívám různé trampské, lidové a populární písně
- zpívám v durových tóninách s využitím kánonu nebo dvojhlasu
- doprovodím písně na rytmické a melodické hudební nástroje
- pečuji o drobné hudební nástroje a ukládám je na určené místo
- poslouchám vybrané skladby vážné hudby
- poznám opakující se téma v poslouchané skladbě
- poznám státní hymnu
- rozeznám vážnou hudbu od trampské písně, lidové písně a populární písně
- pohybově vyjádřím nálady a hudbu
- vytleskám nebo jinak vyjádřím rytmus
- seznámím se s relaxací a zkouším relaxovat
- popisuji své emoce ve spojení s hudbou a relaxací
- vnímám notový zápis a chápu jeho souvislost s melodií
- znám stupnici C dur a s doprovodem ji zazpívám
- s tabulkou výšek a délek not rozšifruji notový zápis
- vytvářím drobné hudební prvky, improvizuji
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU
V hudební výchově učitel prověřuje výsledky vzdělávání průběžným pozorováním jejich úspěšnosti v aktivitách v hodině.
Do hodnocení se zahrnuje také individuální i skupinová práce žáka v hodinách a na zadaných úkolech, celková snaha a aktivita.
Toto hodnocení učitel získává prostým pozorováním i sebehodnocením žáka na základě důkazů o žákově učení.
Složky hodnocení jsou:
- připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
- aktivita v hodině, snaha a zájem
- samostatná práce i spolupráce se skupinou
- znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
- znalost probraného učiva - malé testíky
Pomůcky
Žáci si své záznamy a texty ukládají do desek, které zůstávají ve škole. Učebnice HV pro 4. ročník zůstávají ve škole.
V případě dlouhodobé absence je možnost dohody s vyučující o zaslání materiálů, aktivita je na straně žáka či rodiče.
Žáci, kteří hrají na hudební nástroj, si jej v případě zájmu mohou nosit na hodiny a využívat ho.
Drobné hudební nástroje jsou k zapůjčení ve škole, v rámci předmětu o ně pečujeme.
Tělesná výchova
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova
Cíl předmětu:
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
Kriteria hodnocení:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
Pomůcky:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)