Online zprávy pro žáky 4. A

Přehled

Informace třídního učitele

zápis z třídních schůzek 19. 9. 

  • změna třídní učitelky
  • kontrola osobních údajů
  • změna školního řádu
  • včasné platby - družina, obědy (změna ceny)
  • akce školy
  • informace z rady rodičů 

ORGANIZACE ŠKOLNÍHO ROKU 2023-2024

ZAČÁTEK ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024

Pondělí 4. 9. 2023 

KONEC ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024

Pátek 28. června 2024

ŘEDITELSKÉ VOLNO
  • Pondělí - středa 23. - 25. 10. 2023 (navazují podzimní prázdniny)
TŘÍDNÍ SCHŮZKY 
  •  úterý 19. 9. 2023 od 17:00 
  •  úterý 14. 11. 2023 od 17:00
  •  úterý 16. 4. 2024 od 17:00
KONZULTAČNÍ HODINY

ZŠ: 9. 1. 2024 od 17:00

ZŠ: 21. 5. 2024 od 17:00

DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ

ZŠ: čtvrtek 21. 3. 2024 od 8:00 do 16:00

ZÁPIS DO PRVNÍCH TŘÍD ZŠ NA ŠKOLNÍ ROK 2024/2025

Středa a čtvrtek 24. a 25. 4. 2024 od 14:00 do 17:00

S sebou: občanský průkaz zákonného zástupce, rodný list dítěte, průkaz zdravotní pojišťovny

Cizinci: doklad o povolení k pobytu, cestovní pas, zdravotní pojištění

AKCE

Projekt Edison: 27. - 31. 5. 2024

PRŮBĚH ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024

PRÁZDNINY VE ŠKOLNÍM ROCE 2023/2024

podzimní čtvrtek 26. října a pátek 27. října 2023
vánoční sobota 23. prosince 2023 až úterý 2. ledna 2024 (nástup do školy ve středu 3. ledna 2024)
pololetní pátek 2. února 2024
jarní 5. února až 11. února 2024 (nástup do školy v pondělí 12. února 2024) 
velikonoční čtvrtek 28. března 2024 (nástup do školy v úterý 2. dubna 2024) 
hlavní sobota 29. června 2024 až neděle 1. září 2024 (nástup do školy v pondělí 2. září 2024)

STÁTNÍ SVÁTKY

Den české státnosti čtvrtek 28. září
Vznik Československa sobota 28. října
Den boje za svobodu a demokracii pátek 17. listopadu
Velký pátek pátek 29. března
Velikonoční pondělí pondělí 1. dubna
Svátek práce středa 1. května
Osvobození od fašismu středa 8. května

Jana Pícková / 22. 9. 2023

Český jazyk

CÍLE PŘEDMĚTU A HODNOCENÍ

Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie, internet, bibliografie) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.

HODNOCENÍ

  • dodržování tvarů a spojů, čitelnost písma, psaní diakritických znamének
  • přepis, opis, diktát, pravopisná cvičení (co chyba, to o půl stupně snížená známka)
  • individuální ústní zkoušení
  • velké písemné práce (vždy ke konci čtvrtletí)
  • kontrolní písemné práce
  • řešení pracovních listů
  • pamětné osvojení básně
  • správnost a plynulost čtení
  • porozumění přečtenému textu, orientace v textu
  • aktivita, práce v hodině, skupinová práce
  • čtenářský deník
  • slohové práce
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Jana Pícková / 22. 9. 2023

Matematika

CÍL PŘEDMĚTU

 

V rámci předmětu žáci pracují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají orientaci v geometrických představách a pojmech v rovině i prostoru. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.

 

GEOMETRIE

Každé úterý budeme mít geometrii.

S sebou:

  •  pravítko 30cm
  • trojúhelník s ryskou
  • kružítko + náhradní tuhy
  • ořezané alespoň dvě tužky č. 3 (na rýsování)

 

HODNOCENÍ

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:

  • desetiminutovky - malé práce (několikrát za týden)
  • testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
  • velké čtvrtletní práce – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy 
  • geometrická cvičení
  • pracovní listy na dané téma
  • práce v hodinách dle aktivit

HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ:

  • pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
  • domácí přípravy/úkoly

Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS. / 5. 9. 2023

Anglický jazyk (skupina AJ1)

CÍl předmětu

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

POMŮCKY

Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624)  učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích. 

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
  • malé písemné testy,  práce v pracovním sešitě, projekty
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.

Mgr. Mgr. Barbora Soukupová / 31. 8. 2023

Anglický jazyk (skupina AJ2)

ANGLICKÝ JAZYK (SKUPINA AJ2)

CÍL PŘEDMĚTU

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

POMŮCKY

Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624)  učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích. 

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
  • malé písemné testy,  práce v pracovním sešitě, projekty
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.

 

Radomír Quis - 26/9/2023

Prosím sledujte domácí úkoly nebo cvičení v bakalářích. 

 

Radomir Quis / 26. 9. 2023

Anglický jazyk (skupina AJ3)

cíl předmětu 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

POMŮCKY

Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624)  učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích. 

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
  • malé písemné testy,  práce v pracovním sešitě, projekty
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.

Ing. Alena Semerádová / 23. 8. 2023

Přírodověda

CÍL PŘEDMĚTU

Vytvořit u žáků pozitivní vztah k vnímání živé i neživé přírody, porozovat změny v přírodě, rozvinout zájem o člověka a jeho životní prostředí.

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní listy
  • psací potřeby a pastelky

Pracovní listy dostanou žáci ve škole.

HODNOCENÍ

  • aktivita a práce v hodinách
  • kontrolní testy
  • pracovní listy
  • domácí příprava
  • skupinová práce
  • projekty
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení 

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Jana Pícková / 22. 9. 2023

Vlastivěda

CÍL

Seznámit se s přírodou a životem v krajích České republiky, s nejstaršími obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní listy
  • psací potřeby a pastelky

Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.

HODNOCENÍ

  • aktivita a práce v hodinách
  • kontrolní testy
  • pracovní listy
  • domácí příprava
  • skupinová práce
  • projekty
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Jana Pícková / 22. 9. 2023

Informatika a pracovní výchova

x

Ing. David Urbánek / 23. 8. 2023

Hudební výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět přispívá ke kultivaci, relaxaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU HV

  • připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
  • aktivita v hodině, snaha a zájem
  • samostatná práce i spolupráce se skupinou
  • znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
  • znalost probraného učiva - malé testíky

 

Jana Pícková / 22. 9. 2023

Tělesná výchova

Hodnocení v předmětu tělesná výchova:

  • Aktivita v hodinách
  • Snaha a provedení zadaných cvičení
  • Spolupráce při kolektivních hrách
  • Hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)

Nutno dodržovat:

  • pevnou obuv (bez černé podrážky)
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, v chladnějším období mikinu)
  • svázané vlasy do gumičky, sponky...
  • žáci při hodině tělesné výchovy nesmí mít na sobě žádné ostré předměty, které by jim nebo jejich spolužákům mohly způsobit zranění (náramky, hodinky, náušnice, náhrdelníky, prsteny, ozdobné kroužky)

Ing. David Urbánek / 23. 8. 2023

Výtvarná výchova

Cíl předmětu:

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

Kriteria hodnocení: 

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

Pomůcky:

  1. pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
  2. zástěrka (anebo staré tričko, košile)
  3. měkkou tužku (B)
  4. gumu, ořezávátko
  5. houbička
  6. barevné fixy
  7. tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
  8. pastelky (alespoň 12 barev)
  9. voskovky (12 barev)
  10. suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
  11. tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
  12. ploché štětce (tenký a široký)
  13. kulaté štětce (tenký a široký)
  14. kalíšek na vodu
  15. hadřík
  16. igelit na lavici 
  17. nůžky
  18. modelína a podložka na modelování 
  19. vodové barvy
  20. temperové barvy (alespoň 6 barev)
  21. paleta na tempery
  22. +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)

M.A. Evžen Hanzalík / 23. 8. 2023

Třídy a online informace