Online zprávy pro žáky 4. A

Přehled

Domácí úkoly a úkoly pro marody

x

zadání domácích úkolů

 

Vážení rodiče, 

i tento školní rok najdete zadání domácích úkolů po přihlášení do Bakalářů.

Nadále si žáci mohou zapisovat domácí úkoly do úkolníčků.

Drahomíra Satranová / 18. 9. 2024

Informace třídního učitele

zápis z třídních schůzek 12. 11. 2024

  • informace z rady rodičů, příspěvek 500 Kč na rodilého mluvčího(č. účtu: 2208244003/5500, do zprávy jméno žáka a třída)
  • čtvrtletní hodnocení prospěchu a chování
  • ujasnění postupu zadávání písemných testů z vlastivědy a informovanost rodičů na Bakalářích
  • adventní dílny: 28. 11. (16 – 18 hodin, přihlašování do 21. 11. na mail: ciepla@zskorenskeho.cz)

  • 5.12. Mikuláš ve škole

  • vánoční zpívání: 18. nebo 19. 12. / den bude upřesněn/

  • kontrola osobních údajů – v případě změny osobních údajů prosím o opravu v bakalářích, případně informujte třídní učitelku
  • čipový systém Bellhop pro vyzvedávání dětí ze ŠD:
    nejpozději 13. 12. 2024 odevzdat žádanku na čip (více čipů) cena 1 čipu 100 Kč / cena je nevratná, čip si rodiče kupují /
    od 9. 1. 2025 možnost vyzvedávání čipů
    20. 1. 2025 - start zkušebního provozu pro rodiče
    3. 2. 2025 - ostrý start systému
  • výměna klíčků u šatních skříněk během listopadu - prosince
  • informace o jednodenním výletu do Hrusic / jaro 2025/ a třídenním výletu na Máchovo jezero / červen 2025/

třídní schůzky

se konají v úterý 12. 11. v 17:00 ve třídě 4.A

Těšíme se na Vás

Akce třídy

Akce budou postupně doplňovány. 

 

  • 17. září: TŘÍDNÍ SCHŮZKA v 17:00 hodin
  • 7. října: POLICIE ČR -  linka 112 a její využití
  • 18. října : ABECEDA PENĚZ
  • 18. října : VÁNOČNÍ FOCENÍ - pro zájemce
  • 22. října: DOPRAVNÍ HŘIŠTĚ - jízdy ( helma s sebou)
  • 25. října: HALLOWEEN
  • 5. listopadu: Dílničky - práce se dřevem (hrazeno z třídního fondu - 100Kč/dítě)
  • 11.listopadu : HUDEBNÍ POŘAD RÉVA ( 100Kč / dítě - hrazeno z třídního fondu)
  • Třídní schůzky v 17.00 hodin
  • 21. listopadu : DOPRAVNÍ HŘIŠTĚ - teorie ( přezůvky s sebou )
  • 2. prosince : Betlémská kaple - výstava ( hrazeno z třídního fondu - 60Kč )
  • 5.prosince: Mikuláš ve škole
  • plánujeme: prohlídka Pražského hradu
  • plánujeme: Exkurzi do Národního divadla 
  • Exkurze - Výlet - Josef Lada

 

VÁNOČNÍ FOCENÍ

Vážení rodiče,

dne 18. 10. 2024 proběhne Vánoční focení.  Cena je 350,- Kč

Dnes jsem dětem rozdala lístečky, zda máte nebo nemáte o fotografie zájem. S lístečkem mi lze rovnou donést i peníze na fotografie.  Fotografovat se budou pouze děti, které budou mít zaplaceno předem.

Ukázka sady:

 

zápis z třídnich schůzek

  • organizační záležitosti, kontrola osobních a kontaktních údajů
  • rada rodičů, volba zástupce do rady rodičů
  •  akce třídy třídy a školní akce
  • nový předmět OSV, seznámení s předmětem, jeho cíle a hodnocení 
  • chování žáků v hodinách a o přestávkách
  • pravidla omlouvání, včasné omluvenky do ŽK
  • pozdní příchody, ve třídě nejpozději v 7,55 hod.
  • spolupráce s nízkoprahovým klubem Člověka v tísni
  • komunikace s třídní učitelkou, založení WhatsApp skupiny pro rychlejší komunikaci
  • Bakaláři - kontrola známek, domácích úkolů a při nemoci doplnění učiva
  • třídní fond, zatím postačí peníze vybrané na sešity a další pomůcky 

 

 

1. třídní schůzka

  • Úterý 17. 9. v 17:00 ve třídě 4. A (stále stejná třída)
  • Po třídní schůzce následuje zahradní slavnost od 18:00 

x

první školní týden

Vážení rodiče,

žáci dnes dostali  žákovskou knížku a formuláře k vyplnění. Do zítra (3. 9.) Vás prosím o vyplnění lístečku ohledně způsobu odchodu po vyučování, družiny a družiny mezi odpoledním vyučováním. Také prosím o vyplnění ŽK na str. 1 včetně 2 podpisů! 

O víkendu  Vás poprosím o obalení ŽK, všech sešitů a učebnic a pětovné přinesení učebnic a všech sešitů zpět do třídy, kde je jako loňský rok budeme nechávat.

 Prosím o pořízení  požadovaných pomůcek na výtvarnou výchovu. A pomůcek na matematiku - kružítko a trojúhelník s ryskou.

Ostatní sešity, čtvrtky a další pomůcky jsou již pro děti zajištěny školou z peněz, které jsme před koncem školního roku vybírali.

 

ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍHO ROKU

2.9. 2024   8:00-10:40 hod.

Třídnické hodiny , rozdávání účebnic a pracovních sešitů

3.9.   8:00 - 12:35

Adaptační aktivity

 Od 4.9.

Výuka dle rozvrhu

 

organizace školního roku 2024-2025

Začátek školního roku:  pondělí 2. září 2024 

Konec školního roku: pátek 27. června 2025

 

Prázdniny

  • podzimní: úterý 29. a středu 30. října 2024
  • vánoční: pondělí 23. prosince 2023 až pátek 3. ledna 2025 (nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025)
  • pololetní: pátek 31. ledna 2025
  • jarní:                                        10. února až 14. února 2025 (nástup do školy 17. února 2025)
  • velikonoční: čtvrtek 17. dubna 2025 (nástup do školy úterý 22. dubna 2025)
  • hlavní:                                     sobota 28. června 2025 až sobota 31. srpna 2025 (nástup do školy v pondělí 1. září 2025)

Státní svátky

Den české státnosti:                                                                               sobota 28. září

Den vzniku samostatného československého státu:           pondělí 28. října

Den boje za svobodu a demokracii:                                               neděle 17. listopadu

Velký pátek:                                               pátek 18. dubna

Velikonoční pondělí:       pondělí 21. dubna

Svátek práce: čtvrtek 1. května

Den vítězství: čtvrtek 8. května

 

Ředitelské volno pro žáky ZŠ

31.10. a 1.11. 2024

Třídní schůzky

úterý 17. 9. od 17:00

úterý 12. 11. od 17:00

úterý 15. 4. od 17:00

Schůzky Rady rodičů a Školské rady ZŠ

vždy v 16:00

17. 9. jen RR

12. 11. jen RR

15. 4. ŠR a RR

Konzultační hodiny

14. 1. od 17:00

20. 5. od 17:00

 

Vánoční zpívání

18. 12. 2024

19. 12. 2024

 

Dny otevřených dveří ZŠ

ZŠ: čtvrtek 20. 3. (8:00 – 11:40, 15:00, 16:00)

 

Zápis do 1. tříd

 

23. a 24. dubna 14:00 – 17:00

Drahomíra Satranová / 4. 12. 2024

Český jazyk

Ve 3. ročníku jsme používali notýsek s vyjmenovanými a příbuznými slovy. Pokud najdete, prosím přineste si do školy. Budeme si nosit domů i učebnici Čj na domácí přípravu a procvičování. Učebnice by měla být obalená a bude s ní slušně a něžně zacházeno :o) Hlavně ji nezapomínejme doma.

Kdo již přečetl nějakou knížku, může si ve třídě vzít svůj sešit "Čtenářský deník" a zapsat do něj obsah, poznatky a dojmy z četby. S obsahem knihy nás seznámí v hodinách čtení. Neměli bychom zapomenout v úvodu vypsat název knihy, autora a osnovu.

CO NÁS ČEKÁ dle tématického plánu
ve 2. čtvrtletí:

Mluvnice: Vyjmenovaná slova a slova příbuzná

Opakování a rozšiřování učiva, prohlubování

Vyjmenovaná slova B, L, M, P, S, V, Z, F

Slovní druhy ohebné a neohebné - charakteristika

Číslování druhů slov

Určování druhů slov

Podstatná jména – charakteristika

Rod a číslo podstatných jmen

Pád podstatných jmen

 

Sloh: Lidová slovesnost: přísloví, rčení, pranostiky - charakteristiky

Dopis, telefonický rozhovor, email, SMS:

(mluvený projev, podstatné a nepodstatné informace)

Charakteristika svátků, příprava, prožití

Lidové sváteční zvyky

 

Čtení: Plynulé rychlé čtení s porozuměním obsahu

Čtenářský deník a domácí četba

Příběh, povídka – charakteristika, osnova

Koleda - recitace, charakteristika

Recitace básně, verš – rým – sloka

 

V 1. ČTVRTLETÍ - opakování

Čeká nás 1. čtvrtletní opakovací práce. Obsahem bude opakování látky 3. ročníku - význam a stavba slova. Také skupiny bě, pě, vě, mě/bje, vje, mně a rozlišení předložky /předpony. Několik cvičných testíků už jsme psali, celkem zvládáme. Máme také možnost procvičovat na webu Školákov a Cvičení online.

CÍLE PŘEDMĚTU A HODNOCENÍ

Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie, internet, bibliografie) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:

  • testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy

  • diktáty 

  • doplňovací cvičení

  • velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)

  • slohové práce

  • pracovní listy na dané téma

  • ústní zkoušení, úroveň vyjadřování

  • práce v hodinách dle aktivit

HODNOCENÍ DOMÁCÍ PŘÍPRAVY A ÚKOLŮ:

 Domácí úkol může být zadán jako povinný či nepovinný, ústní nebo písemnou formou a slouží k procvičení probírané látky.

 

  • V CELKOVÉM HODNOCENÍ  PŘIHLÍŽÍM NA:
  • přehlednost, čitelnost, srozumitelnost, a celkovou grafickou úpravu prací
  • snahu a aktivní přístup k práci v hodinách
  • projevení zájmu o předmět
  • individuální pokrok a zlepšení
  • aktivitu a zájem v domácí přípravě – ( a to nejen písemné )
  • míru samostatnosti při plnění úkolů – pracovní sešity, pracovní listy, testy apod.
  • výsledky obsáhlejších opakovacích prací – oznámeno bude vždy dopředu 
  • Pomůcky

  • učebnice - Taktik
  • pracovní sešity 1. a 2. díl - Nová škola
  • Pravopis podstatných jmen hrou - Nová škola
  • školní sešity dle rozdělení
  • Čítanka, event. mimočítanková četba

Naděžda Matějová / 14. 11. 2024

Matematika

co už umíme
  • Sečtu a odečtu zpaměti i písemně do 10 000
  • Pamětně násobím jednociferným činitelem
  • Sčítám a odčítám zpaměti i písemně do 10 000 
  • Písemně násobím jedno a dvouciferným činitelem
  • Písemně dělím jednociferným dělitelem
  • Čtu a zapisuji čísla do milionu
  • Sčítám, odčítám, násobím a dělím pomocí kalkulátoru - pro ověření svých výsledků
  • Zaokrouhluji na tisíce, sta, desítky
  • Odhaduji a kontroluji výsledky
  • Procvičuji pomocí ABAKU řady
  • Vyřeším slovní úlohy v oboru do 10 000 až se 2 početními výkony
  • Pracuji s kružítkem, narýsuji libovolný čtverec, obdélník, kružnici, trojúhelník
  • Převádím základní délkové jednotky
  • Narýsuji kolmici, rovnoběžky, různoběžky
  • Určím vzájemnou polohu přímek v rovině
ještě nás čeká do lednového hodnocení:

Test z jednociferného dělení beze zbytku 11. 12.

Test z jednociferného dělení se zbytkem a rýsování trojúhelníku 8. 1.

Souhrnná písemná práce za 1. pololetí 15. 1. - témata viz výše - Co už umíme.

 

procvičování

https://www.onlinecviceni.cz/ pro 4. ročník, písemné násobení, PÍSEMNÉ DĚLENÍ JEDNOCIFERNÝM DĚLTELEM

ABAKU řady pro domácí trénink hledání početních operací

8 5 4 0 4 5 9 6 3 9 3 2 7 1 4

3 8 6 4 4 1 4 5 7 0 7 5 2 7 3

9 8 1 7 7 2 4 3 1 5 5 8 2 6 0

Cílem je v řadě najít co nejvíce početních příkladů. Z první řady třeba 2 * 7 = 14; 96 - 3 = 93. Za každý příklad je tolik bodů, kolik je ciferný součet příkladu. Videonávod se pokoušíme poslat přes WA skupinu. 

Zde také návod k použití.

Výuková videa

Dělení jednociferným dělitelem beze zbytku https://www.youtube.com/watch?v=yzNEt1-St5w

Dělení jednociferným dělitelem se zbytkem https://www.youtube.com/watch?v=5Wu9p9iiVHA

Jednociferné násobení https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-13/

Jednociferné násobení https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-34/

Dvojciferné násobení https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-36/

Dvojciferné násobení https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-37/

možnost konzultací

Konzultace - doučování z matematiky bude probíhat v pátek po obědě po předchozí domluvě, aktivita je na straně žáka.
Pokud někdo čemukoli nerozumí, je ideální zeptat se hned v hodině.

naše cíle v matematice

Na konci 4. ročníku:

  • Sečtu a odečtu zpaměti i písemně do 10 000
  • Pamětně násobím jednociferným činitelem
  • Sčítám a odčítám zpaměti i písemně do 1 000 000
  • Písemně násobím jedno a dvouciferným činitelem
  • Písemně dělím jednociferným dělitelem
  • Sčítám, odčítám, násobím a dělím pomocí kalkulátoru
  • Zaokrouhluji na miliony, statisíce, desetitisíce, tisíce, sta, desítky
  • Odhaduji a kontroluji výsledky
  • Vyřeším slovní úlohy v oboru do 1 000 000 až se 2 početními výkony
  • Modeluji a určím část celku, zápis provedu ve formě zlomku, zlomek správně přečtu
  • Porovnám, sčítám a odčítám zlomky se stejným jmenovatelem v oboru kladných čísel
  • Přiřadím úloze správné matematické vyjádření s využitím osvojených početních operací
  • Zformuluji odpověď k získanému výsledku
  • Pracuji s kružítkem, narýsuji libovolný čtverec, obdélník, kružnici, trojúhelník
  • Sčítám a odčítám graficky úsečky
  • Určím délku lomené čáry
  • Vypočítám obvod čtverce, obdélníku, trojúhelníku a jiného mnohoúhelníku
  • Převádím základní délkové jednotky
  • Narýsuji kolmici, rovnoběžky, různoběžky
  • Určím vzájemnou polohu přímek v rovině
  • Určím osu souměrnosti překládáním
  • Poznám a nakreslím osově souměrný útvar a dvojici útvarů souměrných podle osy
  • Vytvořím ve čtvercové síti osově souměrný útvar podle osy v lince mřížky
  • Pracuji ve skupině, zvládám sebehodnocení a organizuji si místo a práci
  • Vnímám přesah matematiky ze školy do života

hodnocení v předmětu matematika

V matematice učitel prověřuje výsledky vzdělávání drobnými tematickými písemnými pracemi, ohlášenými většími pracemi na celou hodinu (opakovací a čtvrtletní) a případně také ústním zkoušením, do hodnocení se zahrnuje také individuální i skupinová práce žáka v hodinách a připravenost na výuku. 
Žák se soustředí na dosahování svých osobních cílů v matematice a je hodnocen za svůj posun, případně i snahu podle důkazů o učení. Jestliže svou snahu o posun neprojevuje aktivitou a důkazy o učení, nelze k ní v hodnocení přihlížet.

Přípravu na testíky zapisuji jako úkol do Bakalářů, testíky budou obvykle ve středu, kdo nově ve středu chybí, dopíše si po příchodu do školy.

domácí příprava a domácí úkoly

Domácí příprava je činnost žáka v domácím prostředí, kde cílem je příprava žáka na výkon ve škole – pamětné učení, postup výpočtu, příprava na test, dokončení práce v případě velmi pomalého postupu ve škole. Hodnotí se pak vlastní výkon ve škole.

Domácí úkol je písemná či grafická práce, zpracovaná rukou nebo elektronicky, kterou má žák odevzdat. Může být zadán jako povinný či nepovinný. Zadání je v Bakalářích, specifikace případně na této stránce. Povinné úkoly jsou hodnoceny podle předem daných kritérií (zadání), neodevzdaný úkol má ve známkách N. Úkoly se odevzdávají ve středu, po omluvě čekám do pátku.
Výjimku tvoří nepřítomní žáci, přinesou úkol hned po příchodu do školy. 

Jak to vypadá v Bakalářích: Hodnocené DÚ mají stupně 1 - výborný (téměř vše správně nebo s drobnými nedostatky), 2 - slušný výkon (více než polovina správně) a F (odevzdal/a, ale nebylo to na hodnocení předchozími stupni; F jsem zvolila, protože lze zapsat a je to písmeno tvarově nejblíže +); v případě neodevzdání DÚ píši N (a to se objeví až po vypršení náhradního termínu odevzdání), u nepřítomných žáků je A (absence). 

když se chceme učit doma

  • ve škole si poznačíme, co nové jsme objevili, jakou chybu jsme napravili (chyba je inspirace)
  • doma otevřeme sešit s poznámkami a pokoušíme se vybavit, co se ve škole dělo - stačí pár minut - a spočítat aspoň dva příklady znovu - to je trénink
  • s kamarády zkusíme povídat o řešení úloh nebo se domluvit na společném vypracování domácího úkolu
  • pracujeme se svými obavami nebo nízkou vůlí, klidně si je uvědomíme, a nastavíme se na to, že uděláme své nejlepší
  • najdeme si "odměnu" za své učení - tam nám mohou pomoci rodiče

Pomůcky

ŽK a diář – nosíme vždy a všude. 
Sešity na M – velký A4 s linkami na aritmetickou část, velký A4 bez linek na geometrickou část, převážně budeme nechávat ve škole - pokud není zadán úkol.
Učebnice – zpočátku 1. díl, převážně budeme nechávat ve škole.

Rýsovací pomůcky na každou hodinu M:

  • Kružítko
  • Trojúhelník s ryskou
  • Dvě ořezané tužky
  • Guma

Kalkulačka je dovolena na některé hodiny. Sladkosti jsou povoleny na hodiny velkých písemných prací. 

Jak se lépe připravit na hodinu (možná nejen matematiky)

Chodím včas spát 
Snídám, svačím a dodržuji pitný režim o přestávkách
WC používám o přestávce
Pomůcky mám v pořádku a při ruce
Hodin se účastním AKTIVNĚ - jsem duchem na nich a přijímám nabízené aktivity, spolupracuji, využívám zdroje
Pokud nerozumím, je MOJÍ zodpovědností se ptát a žádat konzultace - spolužáka, pedagogů, dalších osob
Odevzdávám včas práce školní i domácí

LOGICKÁ OLYMPIÁDA - PRO TY, KDO CHTĚJÍ UMĚT VÍC

Doma s rodiči se můžete zapojit do Logické olympiády, pořádané Mensou ČR.

Každý soutěžící se musí letos opět registrovat na www.logickaolympiada.cz. Registrace soutěžících z minulých let nejsou platné! Registrace soutěžících probíhá od 1. září 2024 do 30. září 2024. 

objevitelský program - pro ty, kdo chtějí poznat víc

Objevitelský program Centra pro talentovanou mládež.
Koná se 5x za pololetí, vždy jednu sobotu v měsíci, v Praze a je pro všechny objevitele a zvídavé děti od 5 do 14 let.
Na webu Objevitelského programu si žáci mohou vybírat a sestavovat rozvrhy plné zajímavých témat a oblastí.

Mgr. Bc. Libuše Daňhelková / 6. 12. 2024

Anglický jazyk

CÍL PŘEDMĚTU 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

POMŮCKY

Na anglický jazyk potřebujeme:  sešit A5 linkovaný (524) na zápisky, slovíčka, ověřování znalostí, učebnici a pracovní sešit "Click with friends 2". Úkoly jsou k nalezení v Bakalářích a žáci si je mohou zapisovat do svých úkolníčků tak, jak jsou zvyklí. 

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace - konverzace, básničky, scénky, četba, slovní zásoba, vyprávění o sobě, popis osoby, věci..)
  • malé písemné testy,  práce v pracovním sešitě, projekty
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.

Mgr. Iveta Vilhelmová / 18. 9. 2024

Přírodověda

CÍL PŘEDMĚTU

Předmět přírodověda se zaměřuje na popis a poznání zákonitostí živé a neživé přírody, získání poznatků o lidském těle a jeho fungování a osvojení chování, které zajistí vlastní zdraví a bezpečí.
Našimi zásadními tématy jsou Rozmanitost živé a neživé přírody v prvním a Člověk, jeho život a jeho zdraví v druhém pololetí.

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní listy
  • psací potřeby a pastelky

Pracovní listy dostanou žáci ve škole.

HODNOCENÍ

  • aktivita a práce v hodinách
  • kontrolní testy
  • pracovní listy
  • domácí příprava
  • skupinová práce
  • projekty
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Bc. Libuše Nová / 14. 8. 2024

Vlastivěda (skupina VL1)

CÍL

Seznámit se s přírodou a životem v krajích České republiky, s nejstaršími obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní sešit
  • pracovní listy
  • psací potřeby a pastelky

Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.

HODNOCENÍ

  • aktivita a práce v hodinách
  • kontrolní testy
  • pracovní listy
  • domácí příprava
  • skupinová práce
  • projekty
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Mgr. Jana Pícková / 5. 12. 2024

Vlastivěda (skupina VL2)

Ke stažení

CÍL

Seznámit se s přírodou a životem v krajích České republiky, s nejstaršími obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní sešit
  • sešit velký linkovaný
  • psací potřeby a pastelky

Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.

HODNOCENÍ

  • aktivita a práce v hodinách
  • kontrolní testy
  • pracovní listy
  • domácí příprava
  • skupinová práce
  • projekty
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Bc. et Bc. Yveta Šantorová / 29. 11. 2024

Informatika a pracovní výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné. 

POMŮCKY:

  • žákovská knížka, psací potřeby

HODNOCENÍ

  • ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
  • aktivní přístup, snaha, zájem
  • vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
  • ohled na individuální schopnosti
  • práce v hodinách dle aktivity

Ing. David Urbánek / 14. 8. 2024

Osobnostní a sociální výchova

Cíle předmětu z hlediska žáka:
  • Respektuji základní komunikační pravidla v rozhovoru
  • Pečuji o dobré vztahy
  • Rozvíjím své schopnosti poznávání prostřednictvím cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění
  • Rozvíjím svou kreativitu prostřednictvím cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity
  • Verbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
  • Neverbálně vyjádřím jednoduchý děj nebo emoci
  • Formuluji a zachovávám respektující a spolupracující postoje ke spolužákům
  • Prozkoumávám a upevňuji své dovednosti rozhodování v situacích všedního dne
  • Chovám se férově ve školních situacích
  • Rozumím zásadám fair play a chovám se podle nich
hodnocení v předmětu osv:

Hodnocení žáků v OSV je převážně formativní a individualizované, vychází mimo jiné z pedagogického pozorování, zpětné vazby mezi žáky a žákova sebehodnocení. Dílčí klasifikace učitel získá za aktivní zapojení žáků do činností v hodině. Kritéria hodnocení budou poskytována k jednotlivým aktivitám. 

 

 

Drahomíra Satranová / 29. 8. 2024

Hudební výchova

Ke stažení

Písně k nácviku

Dopis Ježíškovi

Andělé strážní

Prosinec

 

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět přispívá ke kultivaci a relaxaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury. 

Cíle z hlediska žáka: 

- zpívám různé trampské, lidové a populární písně

- zpívám v durových tóninách s využitím kánonu nebo dvojhlasu

- doprovodím písně na rytmické a melodické hudební nástroje

- pečuji o drobné hudební nástroje a ukládám je na určené místo

 

- poslouchám vybrané skladby vážné hudby

- poznám opakující se téma v poslouchané skladbě

- poznám státní hymnu

- rozeznám vážnou hudbu od trampské písně, lidové písně a populární písně

 

- pohybově vyjádřím nálady a hudbu

- vytleskám nebo jinak vyjádřím rytmus

 

- seznámím se s relaxací a zkouším relaxovat

- popisuji své emoce ve spojení s hudbou a relaxací

 

- vnímám notový zápis a chápu jeho souvislost s melodií

- znám stupnici C dur a s doprovodem ji zazpívám

- s tabulkou výšek a délek not rozšifruji notový zápis

- vytvářím drobné hudební prvky, improvizuji

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU

V hudební výchově učitel prověřuje výsledky vzdělávání průběžným pozorováním jejich úspěšnosti v aktivitách v hodině.
Do hodnocení se zahrnuje také individuální i skupinová práce žáka v hodinách a na zadaných úkolech, celková snaha a aktivita. 
Toto hodnocení učitel získává prostým pozorováním i sebehodnocením žáka na základě důkazů o žákově učení.

Složky hodnocení jsou:

  • připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
  • aktivita v hodině, snaha a zájem
  • samostatná práce i spolupráce se skupinou
  • znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
  • znalost probraného učiva - malé testíky
Pomůcky

Žáci si své záznamy a texty ukládají do desek, které zůstávají ve škole. Učebnice HV pro 4. ročník zůstávají ve škole.
V případě dlouhodobé absence je možnost dohody s vyučující o zaslání materiálů, aktivita je na straně žáka či rodiče. 
Žáci, kteří hrají na hudební nástroj, si jej v případě zájmu mohou nosit na hodiny a využívat ho. 
Drobné hudební nástroje jsou k zapůjčení ve škole, v rámci předmětu o ně pečujeme. 

Mgr. Bc. Libuše Daňhelková / 20. 11. 2024

Tělesná výchova

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky 

 

Ing. Jevgenij Lisovik / 14. 8. 2024

Výtvarná výchova

Cíl předmětu:

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

Kriteria hodnocení: 

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

Pomůcky:

  1. pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
  2. zástěrka (anebo staré tričko, košile)
  3. měkkou tužku (B)
  4. gumu, ořezávátko
  5. houbička
  6. barevné fixy
  7. tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
  8. pastelky (alespoň 12 barev)
  9. voskovky (12 barev)
  10. suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
  11. tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
  12. ploché štětce (tenký a široký)
  13. kulaté štětce (tenký a široký)
  14. kalíšek na vodu
  15. hadřík
  16. igelit na lavici 
  17. nůžky
  18. modelína a podložka na modelování 
  19. vodové barvy
  20. temperové barvy (alespoň 6 barev)
  21. paleta na tempery
  22. +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)

M.A. Evžen Hanzalík / 14. 8. 2024

Třídy a online informace