Online zprávy pro žáky 4. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Jana Pícková, 18. 4. 2024/
- Český jazyk /Jana Pícková, 3. 4. 2024/
- Matematika /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 3. 4. 2024/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /Mgr. Mgr. Barbora Soukupová, 31. 8. 2023/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /Radomir Quis, 4. 1. 2024/
- Anglický jazyk (skupina AJ3) /Ing. Alena Semerádová, 23. 8. 2023/
- Přírodověda /Jana Pícková, 22. 9. 2023/
- Vlastivěda /Jana Pícková, 22. 9. 2023/
- Informatika a pracovní výchova /Ing. David Urbánek, 23. 8. 2023/
- Hudební výchova /Jana Pícková, 22. 9. 2023/
- Tělesná výchova /Ing. David Urbánek, 23. 8. 2023/
- Výtvarná výchova /M.A. Evžen Hanzalík, 23. 8. 2023/
Informace třídního učitele
zápis z třídních schůzek 16. 4. 2024
- organizační záležitosti ve zbývajícím čase školního roku 2023/2024, nepřítomnost TU
- akce třídy:
- 3. 5. - focení
- 10. 5. - dřevěná dílna
- 21. 5. - MENSA testování
- 30. 5. - školní ples
- 8. - 15. 6. - škola v přírodě
- práce v hodinách, přístup žáků ke školním povinnostem, pasivní přístup k výuce
- změny od nového školního roku 2024/2025
- vstup pí. uč. Kovaříčkové - seznámení s výukou matematiky
- škola v přírodě
- seznámení s klasifikací ve 3. čtvrtletí
- dotazy rodičů, připomínky
- osobní konzultace
třídní schůzky
Vážení rodiče,
dne 16. 4. 2024 se od 17:00 hod konají třídní schůzky. Na schůzkách budeme řešit aktuální situaci ve třídě a školu v přírodě. Přítomna bude i vyučující matematiky. Pokud víte, že se schůzek nemůžete z nějakého důvodu zúčastnit, dejte mi vědět, prosím.
nepřítomnost třídní učitelky
Vážení rodiče,
v týdnu 8. - 12. 4. 2024 nebudu ve škole přítomna. Zastupující třídní učitelkou je Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS. na kterou se můžete v případě potřeby obrátit.
Ohledně absencí, domluvy předání/vyzvednutí učiva či drobných konzultací se můžete obrátit na paní asistentku - email: vachtova@zskorenskeho.cz
Děkuji za spolupráci i v době mé nepřítomnosti.
Dopravní hřiště 8. 4. 2024
Vážení rodiče, milé děti,
v pondělí 8. 4. nás čeká poslední výuka dopravní výchovy v tomto školním roce. Jedná se o praktickou výuku na dopravním hřišti. Vzhledem k tomu, že je v pondělí odpolední vyučování, dojde k drobné změně v rozvrhu:
- 1. a 2. VH dle rozvrhu
- 3. - 5. VH dopravní hřiště
- 6. VH pauza na oběd, volná hodina
- 7. VH dle rozvrhu (změna: místo HV je PŘÍ)
S sebou: lítačku/lístek na MHD, CYKLISTICKOU PŘILBU, pití, pomůcky na výuku a vhodné oblečení
akce třídy
- 8. 4. 2024 - Dopravní hřiště (10:30 - 12:10) S sebou: Lítačku/lístek na MHD, CYKLISTICKOU PŘILBU, pití
- 10. 5. 2024 - dřevěná dílna
- 8. - 15. 6. 2024 - škola v přírodě Boží Dar
ČERNÝ KAŠEL A UPOZORNĚNÍ Z HYGIENICKÉ SLUŽBY
Vážení rodiče,
vzhledem k tomu, že i v naší škole jsme se setkali s potvrzeným výskytem černého kašle (v MŠ i ZŠ), prosíme vás znovu o aktualizaci očkování vašich dětí a spolupráci v případě hygienických opatření. Dopis HSHMP v tomto odkazu.
Děkujeme, že myslíte na zdraví vašich dětí i našich zaměstnanců.
výskyt vší
Vážení rodiče,
ve třídě 4.A se vyskytly vši. Prosím Vás o pečlivou kontrolu vlasů vašich dětí.
Děkuji za spolupráci.
Konzultační hodiny
Vážení rodiče,
na úterý 9. 1. 2024 jsou vypsány konzultační hodiny. Pokud by se mnou někdo z Vás chtěl mluvit, neváhejte mi napsat a domluvíme se na čase, kdy se sejdeme.
Vzhledem k tomu, že s některými z Vás budu potřebovat mluvit, může se ve Vašich e-mailových schránkách objevit pozvání z mé strany.
zápis z třídní schůzky 14. 11. 2023
- prospěch, chování, vztahy ve třídě
- škola v přírodě
- akce třídy a školy
- čtvrtletní klasifikace
- postup při řešení problému s pedagogy a nepedagogy
- spolek rady rodičů
- funkce vrátnice a omezení vstupu dospělých osob do prostor školy
- tripartity
- stávka dne 27. 11. 2023
zápis z třídních schůzek 19. 9.
- změna třídní učitelky
- kontrola osobních údajů
- změna školního řádu
- včasné platby - družina, obědy (změna ceny)
- akce školy
- informace z rady rodičů
ORGANIZACE ŠKOLNÍHO ROKU 2023-2024
ZAČÁTEK ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024
Pondělí 4. 9. 2023
KONEC ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024
Pátek 28. června 2024
ŘEDITELSKÉ VOLNO
- Pondělí - středa 23. - 25. 10. 2023 (navazují podzimní prázdniny)
TŘÍDNÍ SCHŮZKY
- úterý 19. 9. 2023 od 17:00
- úterý 14. 11. 2023 od 17:00
- úterý 16. 4. 2024 od 17:00
KONZULTAČNÍ HODINY
ZŠ: 9. 1. 2024 od 17:00
ZŠ: 21. 5. 2024 od 17:00
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
ZŠ: čtvrtek 21. 3. 2024 od 8:00 do 16:00
ZÁPIS DO PRVNÍCH TŘÍD ZŠ NA ŠKOLNÍ ROK 2024/2025
Středa a čtvrtek 24. a 25. 4. 2024 od 14:00 do 17:00
S sebou: občanský průkaz zákonného zástupce, rodný list dítěte, průkaz zdravotní pojišťovny
Cizinci: doklad o povolení k pobytu, cestovní pas, zdravotní pojištění
AKCE
Projekt Edison: 27. - 31. 5. 2024
PRŮBĚH ŠKOLNÍHO ROKU 2023/2024
PRÁZDNINY VE ŠKOLNÍM ROCE 2023/2024
podzimní | čtvrtek 26. října a pátek 27. října 2023 |
---|---|
vánoční | sobota 23. prosince 2023 až úterý 2. ledna 2024 (nástup do školy ve středu 3. ledna 2024) |
pololetní | pátek 2. února 2024 |
jarní | 5. února až 11. února 2024 (nástup do školy v pondělí 12. února 2024) |
velikonoční | čtvrtek 28. března 2024 (nástup do školy v úterý 2. dubna 2024) |
hlavní | sobota 29. června 2024 až neděle 1. září 2024 (nástup do školy v pondělí 2. září 2024) |
STÁTNÍ SVÁTKY
Den české státnosti | čtvrtek 28. září |
---|---|
Vznik Československa | sobota 28. října |
Den boje za svobodu a demokracii | pátek 17. listopadu |
Velký pátek | pátek 29. března |
Velikonoční pondělí | pondělí 1. dubna |
Svátek práce | středa 1. května |
Osvobození od fašismu | středa 8. května |
Český jazyk
čtvrtletní písmená práce
V pátek 12. 4. nás čeká 3. čtvrtletní písemná práce. Okruhy, které se v práci mohou objevit:
- vyjmenovaná slova
- základní skladební dvojice
- mluvnické kategorie podstatných jmen a sloves
- slovní druhy
- skupiny ě/je
- pravopis předložek a předpon
- vzory podstatných jmen rodu středního, ženského a mužského + pravopis koncovek
- pravopis sloves v přítomném čase
- učivo nižších ročníků samozřejmostí!
pololetní písemná práce, čtenářský deník
V pátek 19. 1. nás čeká 2.čtvrtletní písemná práce. Okruhy, které se v práci mohou objevit:
- slovní druhy
- vyjmenovaná slova
- mluvnické kategorie podstatných jmen a sloves
- vzory podstatných jmen rodu středního
- skupiny ě/je
- pravopis předložek a předpon
- učivo nižších ročníků samozřejmostí!
Připomínám, že do pátku 12. 1. 2024 má být odevzdán čtenářský deník s druhým zápisem přečtené knihy (minimální počet stran – 80).
čtvrtletní písemná práce
V úterý 7. 11. nás čeká 1.čtvrtletní písemná práce. Okruhy, které se v práci mohou objevit:
- vyjmenovaná slova
- ohebné slovní druhy
- mluvnické kategorie podstatných jmen a sloves
- věta jednoduchá, souvětí
- vzorec souvětí
- základní skladební dvojice
- učivo nižších ročníků samozřejmostí!
online procvičování
VYJMENOVANÁ SLOVA
- https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/pravopisna-cviceni-3
- https://wordwall.net/cs/resource/29309267/%c4%8desk%c3%bd-jazyk/vyjmenovan%c3%a1-slova
- https://wordwall.net/cs/resource/6450857/vyjmenovan%C3%A1-slova-dvojice
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/6789
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5876
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5878
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/6806
SLOVNÍ DRUHY
- https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/slovni-druhy-3
- https://wordwall.net/cs/resource/27409686/slovn%C3%AD-druhy-pro-moje-%C5%A1ikulky-ze-iv-c
- https://wordwall.net/cs/resource/13192478/%c4%8desk%c3%bd-jazyk/slovn%c3%ad-druhy-kv%c3%adz
- https://wordwall.net/cs/resource/57192996/%c4%8desk%c3%bd-jazyk/slovn%c3%ad-druhy
ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/8548
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/8547
- https://wordwall.net/cs/resource/16042695/z%C3%A1kladn%C3%AD-skladebn%C3%AD-dvojice
- https://wordwall.net/cs/resource/36916254/z%C3%A1kladn%C3%AD-skladebn%C3%AD-dvojice
- https://wordwall.net/cs/resource/25225333/z%C3%A1kladn%C3%AD-stavebn%C3%AD-dvojice
- https://wordwall.net/cs/resource/38783491/%c4%8desk%c3%bd-jazyk/ur%c4%8di-z%c3%a1kladn%c3%ad-skladebn%c3%ad-dvojici
- https://wordwall.net/cs/resource/38783375/%c4%8desk%c3%bd-jazyk/z%c3%a1kladn%c3%ad-skladebn%c3%ad-dvojice
MLUVNICKÉ KATEGORIE
- https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/slovesa/flinstounovi/cviceni.html
- https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/podstatna-jmena
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5880
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5881
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5886
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5882
DRUHY VĚT
- https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/veta-souveti
- https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/stavba-vety
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/6792
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/8535
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5892
Čtenářský deník
Ve 4. ročníku odevzdají žáci celkem 4 zápisy ve čtenářském deníku, přečtou tedy minimálně 4 knihy. Bude se zatím jednat o knihy dle vlastního výběru.
- 1. kniha do 16. 11. 2023 – minimální počet stran – 80
- 2. kniha do 12. 1. 2024 - minimální počet stran – 80
- 3. kniha do 27. 3. 2024 – minimální počet stran – 100
- 4. kniha do 31. 5. 2024 – minimální počet stran – 100
První zápis přečtené knihy bude odevzdán do 16. 11. 2023.
Při psaní čtenářského deníku je důležité dbát na gramatickou správnost a smysluplnost sdělení. Prosím, ať žáci věnují pozornost též úpravě. Jedná se o práci žáků.
CÍLE PŘEDMĚTU A HODNOCENÍ
Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie, internet, bibliografie) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.
HODNOCENÍ
- dodržování tvarů a spojů, čitelnost písma, psaní diakritických znamének
- přepis, opis, diktát, pravopisná cvičení (co chyba, to o půl stupně snížená známka)
- individuální ústní zkoušení
- velké písemné práce (vždy ke konci čtvrtletí)
- kontrolní písemné práce
- řešení pracovních listů
- pamětné osvojení básně
- správnost a plynulost čtení
- porozumění přečtenému textu, orientace v textu
- aktivita, práce v hodině, skupinová práce
- čtenářský deník
- slohové práce
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Matematika
okruhy na 3. čtvrtletní písemné práce z m
Okruhy M (budeme psát 8. 4.)
- Zaokrouhlování na desítky, stovky, tisíce, desetitisíce a statisíce
- Násobení a dělení 10, 100, 1 000
- Písemné sčítání a odčítání do 1 000 000 včetně zkoušky
- Písemné násobení a dělení včetně zkoušky
- Příklady se závorkami
- Převody jednotek (délky, hmotnosti, objemu, obsahu, času)
- Slovní úloha (zápis, výpočet, odpověď)
Okruhy – GEOMETRIE (budeme psát 10. 4.):
- Rovnoběžky, různoběžky, kolmice – poznání i rýsování
- Kružnice – rýsování dle zadání
- Rýsování čtverce, obdélníku, trojúhelníku – náčrt, konstrukce
- Výpočet obsahu a obvodu u čtverce a obdélníku
odkazy na procvičování
GEOMETRIE
Obsah čtverce a obdélníku
Osová souměrnost
Trojúhelník
Geometrické útvary a tělesa
Dále mohou žáci podle zápisků v sešitě Geometrie opakovat rýsování - kružnic, čtverců, obdélníku, rovnoběžek, různoběžek, kolmic, pravoúhlého trojúhelníku, přímek, úseček, polopřímek, bodů.
Písemné násobení do 10 000
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=4&subject=Matematika&search1=14.+P%C3%ADsemn%C3%A9+n%C3%A1soben%C3%AD+do+10+000#selid
- https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-nasobeni-jednocifernym-cinitelem
- https://www.umimematiku.cz/cviceni-nasobeni-pod-sebou
Čísla do 100 000
Příklady se závorkami + přednosti početních operací
Počítání s nulami
Násobení a dělení 10, 100, 1 000
Písemné sčítání a odčítání do 10 000
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=4&subject=Matematika&search1=13.+P%C3%ADsemn%C3%A9+s%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD+a+od%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD+do+10+000#selid
- https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-do-10000
Převody jednotek
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=47.+P%C5%99evody+jednotek+-+jednotky+d%C3%A9lky#selid
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=4&subject=Matematika&search1=20.+P%C5%99evody+jednotek+%E2%80%93+jednotky+d%C3%A9lky#selid
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=48.+P%C5%99evody+jednotek+-+jednotky+objemu#selid
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&search_mode=chapter&class=4&subject=Matematika&search1=22.+P%C5%99evody+jednotek+%E2%80%93+jednotky+objemu#selid
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&search_mode=chapter&class=3&subject=Matematika&search1=49.+P%C5%99evody+jednotek+-+jednotky+hmotnosti#selid
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=4&subject=Matematika&search1=21.+P%C5%99evody+jednotek+%E2%80%93+jednotky+hmotnosti#selid
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&search_mode=chapter&class=4&subject=Matematika&search1=24.+P%C5%99evody+jednotek+%E2%80%93+jednotky+%C4%8Dasu#selid
Matematické pojmy
Zaokrouhlování
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=15.+Zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD#selid
- https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=4&subject=Matematika&search1=12.+Zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD#selid
Sudá a lichá čísla
Dělení se zbytkem
Dělení se zbytkem názorně
Dělení se zbytkem - Sladké mlsání
Procvičování dělení se zbytkem
Násobení a dělení mimo obor násobilek
Hravé násobení
Počítání s kačátky
Počítání do 1000 s přechodem přes desítku:
Létající Marťánci
Počítání v dešti
Počítání s kouzelníky
Počítání s piráty
Počítání mezi indiány
Tajné obrázky
Malá násobilka
okruhy na 2. čtvrtletní písemné práce z m
Okruhy - GEOMETRIE (budeme psát 15. 1.):
- Rýsování a měření úseček dané délky
- Rovnoběžky, různoběžky, kolmice – poznání i rýsování
- Kružnice – rýsování dle zadání
- Rýsování čtverce – náčrt, konstrukce
- Rýsování obdélníku – náčrt, konstrukce
- Rýsování pravoúhlého trojúhelníku – náčrt, konstrukce
Okruhy M (budeme psát 17. 1.)
- Jednotky, desítky, stovky, tisíce, desetitisíce + rozvinutý zápis
- Pamětné sčítání, odčítání, násobení
a dělení do 10 000 - Zaokrouhlování na desítky, stovky a tisíce
- Písemné sčítání a odčítání do 10 000 včetně zkoušky
- Dělení se zbytkem (včetně zkoušky)
- Příklady se závorkami
- Převody jednotek (délky, hmotnosti, objemu, času)
- Slovní úloha (zápis, výpočet, odpověď)
konzultační hodiny
Vážení rodiče,
příští týden v úterý 9. 1. 2024 jsou konzultační hodiny. Pokud by se mnou někdo z Vás chtěl mluvit, neváhejte mi napsat a domluvíme se na čase, kdy se sejdeme.
Některé z Vás budu kontaktovat já, jelikož potřebuji něco probrat.
V týdnu 15. - 19. 1. si napíšeme pololetní písemné práce. Žáci opět obdrží okruhy na geometrii a aritmetiku.
okruhy na čtvrtletní písemnou práci z M
Okruhy M (budeme psát 8. 11.)
· Jednotky, desítky a stovky
· Pamětné sčítání a odčítání do 1 000
· Zaokrouhlování na desítky a stovky
· Malá násobilka a násobení a dělení přes obor malé násobilky (16 . 5 = , 96 : 4 = )
· Písemné sčítání a odčítání do 1 000 včetně zkoušky
· Dělení se zbytkem včetně zkoušky
· Slovní úloha (zápis, výpočet, odpověď)
GEOMETRIE (budeme psát 6. 11.):
· Rýsování a měření úseček dané délky
· Rovnoběžky, různoběžky, kolmice
· Kružnice – rýsování dle zadání
· Kruh a kružnice – vlastnosti a rozdíly
· Rovinné obrazce – pojmenování
· Krychle – vrchol, stěna, hrana
CÍL PŘEDMĚTU
V rámci předmětu žáci pracují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají orientaci v geometrických představách a pojmech v rovině i prostoru. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.
GEOMETRIE
Každé úterý budeme mít geometrii.
S sebou:
- pravítko 30cm
- trojúhelník s ryskou
- kružítko + náhradní tuhy
- ořezané alespoň dvě tužky č. 3 (na rýsování)
HODNOCENÍ
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:
- desetiminutovky - malé práce (několikrát za týden)
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- velké čtvrtletní práce – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy
- geometrická cvičení
- pracovní listy na dané téma
- práce v hodinách dle aktivit
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ:
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- domácí přípravy/úkoly
Anglický jazyk (skupina AJ1)
CÍl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624) učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Anglický jazyk (skupina AJ2)
ANGLICKÝ JAZYK (SKUPINA AJ2)
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624) učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Radomír Quis - 26/9/2023
Radomír Quis 17/10/2023
Reminder: All students AJ in my classes are required to have 2 notebooks of format 'A5' or similar. One labeled AJ NOTES and the other AJ TESTS. Those students wo are moving for AJ to different classrooms are required to bring these notebooks along with their Bloggers or Click (4G) Text and Work Books. Please do not forget to write LEGIBLY your first and last names on the notebooks.
Připomínka: Všichni studenti AJ v mých třídách musí mít 2 sešity formátu 'A5' nebo podobného. Jeden označený AJ NOTES a druhý AJ TESTS. Studenti, kteří se stěhují na AJ do jiných tříd, jsou povinni přinést tyto sešity spolu se svými Bloggers nebo Click (4G) učebnicemi a pracovními sešity. Prosím neopomeňte napsat ČITELNĚ vaše jméno a příjmení na tyto sešity.
Great resource to practice English grammar
Chose the topic on top - and level of difficulty in the "zobrazit všechny úrovně" field.
https://www.helpforenglish.cz/gramatika
another soure for practice of English grammar
https://wordwall.net/cs-cz/community/6-t%C5%99%C3%ADda/angli%C4%8Dtina
4/1/2024
VOCABULARY FOR TEST - z tohoto seznamu vyberu 20 slovíček pro následující test - procvičíme předem v hodině RQ
Učte se jen slova která neznáte - ostatní můžete z učení vynechat.
Poznámka pro rodiče: Většina studentů zná většinu těchto slov - proto se mají soustředit jen na těch pár slov která neumí.
4th GRADE VOCABULARY TEST WORDS
|
ABOUT |
O |
|
AFTER |
PO/POTOM |
|
ALL |
VŠECHNO |
|
ALSO |
TAKY |
|
ANY |
JAKÝKOLIV |
|
ARE |
JSOU |
|
BACK |
ZPĚT |
|
BE |
BÝT |
|
BECAUSE |
PROTOŽE |
|
BEFORE |
PŘEDTÍM |
|
BUT |
ALE |
|
CAN |
MOHU – MÚŽU |
|
COME |
POJĎ |
|
DAY |
DEN |
|
DO |
UDĚLEJ |
|
DONE |
HOTOVO |
|
FOR |
PRO |
|
FROM |
Z/OD |
|
GET |
VZÍT |
|
GIVE |
DÁT |
|
GO |
JDI/JEĎ |
|
GOOD |
DOBRÝ |
|
HAVE |
MÁM |
|
HE |
ON |
|
HELP |
POMOC |
|
HER |
ONA |
|
HERE |
TADY |
|
HIM |
ON |
|
HIS |
JEHO |
|
HOW |
JAK |
|
IF |
JESTLI |
|
INTO |
DO |
|
JUST |
JENOM |
|
KNOW |
ZNÁT |
|
LIKE |
JAKO |
|
LOOK |
DÍVEJ SE - DÍVAT |
|
MAKE |
UDĚLAT - VYROBIT |
|
ME |
JÁ |
|
MOST |
VĚTŠINA |
|
MY |
MÚJ |
|
NEW |
NOVÝ |
|
NOT |
NENÍ |
|
NOW |
TEĎ-NYNÍ |
|
ONLY |
JENOM |
|
OR |
NEBO |
|
OTHER |
JINÝ |
|
OUR |
NÁŠ |
|
OUT |
VEN |
|
OVER |
PŘES – KONEC |
|
PEOPLE |
LIDÉ |
|
SAY |
ŘEKNI |
|
SHE |
ONA |
|
SO |
TAK |
|
SOME |
NĚJAKÝ |
|
TAKE |
VEZMI-VEM |
|
THAT |
TEN-TOHLE |
|
THEIR |
JEJICH |
|
THERE |
TAM |
|
THESE |
TITO-TYTO |
|
THEY |
ONI |
|
THINK |
MYSLI – MYSLÍM |
|
THIS |
TOHLE – TOTO |
|
TIME |
ČAS |
|
UP |
NAHORU |
|
USE |
POUŽIJ – UŽIJ |
|
WANT |
CHCI |
|
WAS |
BYL |
|
WAY |
CESTA |
|
WE |
MY |
|
WELL |
DOBŘE |
|
WHAT |
CO |
|
WHEN |
KDY |
|
WHICH |
KTERÝ |
|
WHO |
KDO |
|
WITH |
S |
|
WORK |
PRÁCE |
|
YEAR |
ROK |
|
YOU |
TY |
|
YOUR |
TVŮJ |
Anglický jazyk (skupina AJ3)
cíl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624) učebnici Click with friends, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Přírodověda
CÍL PŘEDMĚTU
Vytvořit u žáků pozitivní vztah k vnímání živé i neživé přírody, porozovat změny v přírodě, rozvinout zájem o člověka a jeho životní prostředí.
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní listy
- psací potřeby a pastelky
Pracovní listy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivita a práce v hodinách
- kontrolní testy
- pracovní listy
- domácí příprava
- skupinová práce
- projekty
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Vlastivěda
CÍL
Seznámit se s přírodou a životem v krajích České republiky, s nejstaršími obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní listy
- psací potřeby a pastelky
Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivita a práce v hodinách
- kontrolní testy
- pracovní listy
- domácí příprava
- skupinová práce
- projekty
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Informatika a pracovní výchova
x
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci, relaxaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU HV
- připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
- aktivita v hodině, snaha a zájem
- samostatná práce i spolupráce se skupinou
- znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
- znalost probraného učiva - malé testíky
Tělesná výchova
Hodnocení v předmětu tělesná výchova:
- Aktivita v hodinách
- Snaha a provedení zadaných cvičení
- Spolupráce při kolektivních hrách
- Hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
Nutno dodržovat:
- pevnou obuv (bez černé podrážky)
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, v chladnějším období mikinu)
- svázané vlasy do gumičky, sponky...
- žáci při hodině tělesné výchovy nesmí mít na sobě žádné ostré předměty, které by jim nebo jejich spolužákům mohly způsobit zranění (náramky, hodinky, náušnice, náhrdelníky, prsteny, ozdobné kroužky)
Výtvarná výchova
Cíl předmětu:
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
Kriteria hodnocení:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
Pomůcky:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)