Online zprávy pro žáky 5. B
Přehled
- Domácí úkoly /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 5. 9. 2024/
- Informace třídního učitele /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 31. 3. 2025/
- Učivo pro marody /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 5. 9. 2024/
- Český jazyk /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 27. 3. 2025/
- Matematika /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 27. 3. 2025/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /PaedDr. Boris Hajdúk, MBA, 14. 8. 2024/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /Mgr. Jan Jelínek, 17. 9. 2024/
- Anglický jazyk (skupina AJ3) /Ing. Alena Semerádová, 14. 8. 2024/
- Přírodověda /Mgr. Lucie Nastoupilová, 26. 8. 2024/
- Vlastivěda /Mgr. Mgr. Kateřina Růtová, 4. 9. 2024/
- Informatika a pracovní výchova /Ing. David Urbánek, 14. 8. 2024/
- Osobnostní a sociální výchova /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 3. 9. 2024/
- Hudební výchova /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 26. 8. 2024/
- Tělesná výchova /Ing. Jevgenij Lisovik, 14. 8. 2024/
- Výtvarná výchova /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 26. 8. 2024/
Domácí úkoly
zadání domácích úkolů
Vážení rodiče,
od středy 4. 9. 2024 najdete zadání domácích úkolů po přihlášení do Bakalářů.
Nadále si žáci mohou zapisovat domácí úkoly do úkolníčků.
Informace třídního učitele
akce třídy
- pondělí 7. 4. 2025 (10:55 - 11:40) - Vynášení Morany (Náplavka) - akce školy
- středa 30. 4. 2025 (10:00 - 12:34) - Muzikanti na cestách - České muzeum hudby (při účasti všech žáků - 90 Kč za žáka - hrazeno z fondu)
- středa 7. 5. 2025 (10:30 - 11:30) - Jak se žilo ve 20. století - Nová budova Národního muzea (při účasti všech žáků - 48 Kč za žáka - hrazeno z fondu)
- pondělí 12. 5. 2025 (8:30 - 9:30) - Didaktikon - Hlavolamy (80 Kč žák - hrazeno z fondu)
- úterý 20. 5. 2025 (9:00 - 12:35) - Armáda na Náplavce (zdarma)
- čtvrtekm 29. 5. 2025 (10:30-12:10) - Dopravní hřiště (jízdy) S sebou: Lítačku/lístek na MHD, CYKLISTICKOU PŘILBU, pití
- pátek 13. 6. 2025 (11:00 - 12:00) - Didaktikon - Po stopách zločinu (80 Kč žák - hrazeno z fondu)
- neděle 15. 6. - úterý 17. 6. - Máchovo jezero (výlet pro přihlášené)
konzultační hodiny
Vážení rodiče,
dovolujeme si Vás informovat, že v úterý 14. ledna 2025 od 17:00 proběhnou konzultační hodiny. V případě Vašeho zájmu o osobní setkání mě prosím kontaktujte prostřednictvím e-mailu nebo služebního telefonu za účelem domluvy konkrétního času. Některé z Vás budu kontaktovat já za účelem sjednání schůzky. Děkuji Vám předem za spolupráci.
zápis třídních schůzek 17. 9. 2024
INFORMACE
- Škola je v 7:55 již uzavřená – pozdní příchod
- nově domácí úkoly a učivo pro marody v systému Bakaláři
Zodpovědnost:
- klíčky, čipy
- včasné omluvání absence – SMS/email (po příchodu do školy v ŽK)
- 50% absence či nedostatek známek = neklasifikace
- dle školního řádu škola neručí za cenné věci; pouze při vykradení uzamčené skříňky
- Hodnocení předmětů na webu (zskorenskeho.cz > ZŠ Kořenského -> Třídy, rozvrhy hodin -> 5. B -> Počet zpráv)
Čtenářský deník
- V 5. ročníku odevzdají žáci celkem 5 zápisů ve čtenářském deníku, přečtou tedy minimálně
5 knížek (jedna z nich bude kniha, kterou přečteme společně ve škole) - Bude se jednat o knihy dle vlastního výběru
1. kniha do 6. 11. 2024 – minimální počet stran – 100
2. kniha do 8. 1. 2024 - minimální počet stran – 100
3. kniha do 26. 3. 2025 – minimální počet stran – 100
4. kniha do 28. 5. 2025 – minimální počet stran – 100
5. knihu zapíšou děti během roku ve škole, abych viděla jejich samostatné psaní
- Při psaní čtenářského deníku je důležité dbát na gramatickou správnost a smysluplnost sdělení. Prosím, ať žáci věnují pozornost též úpravě. Jedná se o práci žáků.
- Elektronická ŽK – podpisy za známky (ŽK str. 10)
- Kontrolovat tištěnou ŽK – pochvaly, zapomínání, poznámky, jiná sdělení, …
- přístup do své elektronické žákovské knížky
- V elektronické žákovské knížce naleznete nejen hodnocení (klasifikaci), ale také uvidíte, co se ve škole ten den konkrétně probíralo, domácí úkoly a další -> zskorenskeho.cz -> ZŠ Kořenského -> Žákovská knížka -> přihlášení
- Zájem o školu v přírodě? –duben/květen 2025
- Osmiletá gymnázia – zájem
- Kontrola osobních údajů – v případě změny osobních údajů, prosím o změnu v bakalářích
- Do konce září donést 500 Kč do třídního fondu (výlety/akce/exkurze)
Informace pro rodiče – NZDM Člověk v tísni:
V naší škole probíhá již druhým rokem spolupráce s nízkoprahovým klubem Člověka v tísni. Tento dlouhodobý projekt se koná formou pravidelných návštěv pracovníků klubu každé pondělí během 4. - 6. vyučovací hodiny.
Využitím možnosti terénní práce, chceme společně posílit vazby mezi klubem a školou, protože pro mnoho našich žáků je klub oblíbeným místem, kde mohou plnohodnotně trávit svůj volný čas. Pracovníci nenarušují výuku, nevstupují do hodin. Mají stanoviště ve 2. patře, protože jejich cílovou skupinu tvoří zejména žáci 5., 6., 7. tříd.
Záměr pracovníků klubu je především:
- informovat naše žáky o dostupnosti služeb klubu, který sídlí nedaleko školy;
- kontaktovat je, umožnit jim setkávat se s pracovníky přímo v prostorách školy;
- nabídnout stanoviště klubu v prostorách školy jako bezpečné a atraktivní prostředí k trávení volného času o přestávce nebo ve volné hodině pro žáky.
1. třídní schůzka
Úterý 17. 9. v 17:00 ve třídě 5. B (2. patro vpravo -> stejné umístění třídy, ale o patro výše než minulý rok)
TŘÍDNÍ FOND
Letos vybíráme do třídního fondu 500,- Kč – prosím nosit do konce září (divadla, exkurze, ...)
SEZNAM POMŮCEK PRO 5. ROČNÍK
Penál bude obsahovat:
- 2x tužka na rýsování (č. 3 - tvrdá)
- 2x tužka na kreslení (č. 2)
- psací potřeby
- guma
- ořezávátko
- pastelky – základní barvy/ fixy
- nůžky, lepidlo
Na rýsování:
- dlouhé pravítko (30 cm)
- pravítko s ryskou
- kružítko a náhradní tuhy
Do třídy:
- Papíry na kreslení (mohou být z jedné strany potištěné) / blok
Sešity na psaní:
český jazyk:
- sešit A4 - z minulého roku
matematika:
- sešit 420 1x: geometrie
- sešit A5 - matematika školní (z minulého roku)
hudební výchova:
- notový sešit (může být i z loňského roku)
- sešit na HV (A5) z minulého šk. roku
VV
- pevný kufřík (nebo box, krabice) na pomůcky
- stará košile bez rukávů nebo větší triko (zástěrku)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- černá tuš a redispero (i s hroty – tenčí a širší)
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- barevné papíry - čím více tím lépe
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- malé tekuté lepidlo Herkules
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici!!!
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- špejle
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- suchý pastel (min. 6 barev)
První týden ve škole
Vážení rodiče,
doufám, že jste si užili letní prázdniny. :) Vzhledem k tomu, že se nám blíží začátek našeho posledního společného školního roku 2024-25, posílám důležité informace.
- Začátek školního roku je v pondělí 2. 9. 2024. Tento den budeme mít 3 hodiny. Tedy od 8:00 do 10:40. Připomínám, že máme jinou třídu. :) Stejné místo, ale o patro výše.
S sebou: penál, pití, svačinu, kdo má objednaný oběd, tak čip na obědy a prostornou tašku (žáci dostanou učebnice a pracovní sešity)
POKUD VAŠE DÍTĚ NENÍ PŘIHLÁŠENÉ DO ŠKOLNÍ DRUŽINY A CHCETE, ABY V 10:40 ODCHÁZELO ZE ŠKOLY SAMOSTATNĚ, JE NUTNÉ MÍT LÍSTEČEK. Lísteček má obsahovat datum, jméno dítěte, čas odchodu a větu, že přebíráte odpovědnost. Váš pospis je samozřejmostí.
- V úterý 3. 9. budeme mít společně 5 hodin (8:00 - 12:35). Náplní budou adaptační aktivity.
S sebou: penál, pití, svačinu, kdo má objednaný oběd, tak čip na obědy
- Od středy 4. 9. se pojede již dle rozvrhu, který žáci obdrží hned v pondělí. Od středy tedy žáci nosí potřebné učebnice a pracovní sešity na dané předměty.
ŠKOLNÍ DRUŽINA
Pokud chcete, aby Vaše dítě chodilo do ŠD je nutné odevzdat přihlášku. Tu naleznete na: https://www.zskorenskeho.cz/druzina/.
Vaše děti bude mít v ŠD naše bývalá paní asistentka z 1. třídy - paní vychovatelka Myšková, která je nyní i vedoucí školní družiny.
V pondělí nebude ranní družina, ale odpoledne bude ŠD pro PŘIHLÁŠENÉ DĚTI do 17:00.
Od úterý je klasicky ranní i odpolední družina pro přihlášené jedince.
OBĚDY
Informace k obědům naleznete zde: https://www.zskorenskeho.cz/jidelna/
organizace školního roku 2024-2025
Začátek školního roku: pondělí 2. září 2024
Konec školního roku: pátek 27. června 2025
Prázdniny
- podzimní: úterý 29. a středu 30. října 2024
- vánoční: pondělí 23. prosince 2023 až pátek 3. ledna 2025 (nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025)
- pololetní: pátek 31. ledna 2025
- jarní: 10. února až 14. února 2025 (nástup do školy 17. února 2025)
- velikonoční: čtvrtek 17. dubna 2025 (nástup do školy úterý 22. dubna 2025)
- hlavní: sobota 28. června 2025 až sobota 31. srpna 2025 (nástup do školy v pondělí 1. září 2025)
Státní svátky
Den české státnosti: sobota 28. září
Den vzniku samostatného československého státu: pondělí 28. října
Den boje za svobodu a demokracii: neděle 17. listopadu
Velký pátek: pátek 18. dubna
Velikonoční pondělí: pondělí 21. dubna
Svátek práce: čtvrtek 1. května
Den vítězství: čtvrtek 8. května
Ředitelské volno pro žáky ZŠ
31.10. a 1.11. 2024
Třídní schůzky
úterý 17. 9. od 17:00
úterý 12. 11. od 17:00
úterý 15. 4. od 17:00
Schůzky Rady rodičů a Školské rady ZŠ
vždy v 16:00
17. 9. jen RR
12. 11. jen RR
15. 4. ŠR a RR
Konzultační hodiny
14. 1. od 17:00
20. 5. od 17:00
Vánoční zpívání
18. 12. 2024
19. 12. 2024
Dny otevřených dveří ZŠ
ZŠ: čtvrtek 20. 3. (8:00 – 11:40, 15:00, 16:00)
Zápis do 1. tříd
23. a 24. dubna 14:00 – 17:00
Učivo pro marody
úkoly pro marody
najdete po přihlášení do Bakalářů.
Rozkliknete si "Výuku" a vyberete nabídku "Přehled výuky".
V horní části zvolíte předmět, vlevo si pak rozkliknete jednotlivé hodiny.
Český jazyk
3. čtvrtletní písemná práce
V pondělí 7. 4. 2025 nás čeká 3. čtvrtletní písemná práce.
Okruhy, které se v práci mohou objevit:
- zdvojené souhlásky
- předpony s/se/z/ze/vz
- předložky s/se/z/ze
- přídavná jména – druhy, pravopis, tvarování, stupňování
- pravopis vyjmenovaných slov, podstatných jmen, shoda podmětu s přísudkem
- mluvnické kategorie podstatných jmen a sloves
- Učivo nižších ročníků samozřejmostí!
2. čtvrtletní písemná práce
V pátek 17. 1. nás čeká 2. čtvrtletní písemná práce.
Okruhy, které se v práci mohou objevit:
- stavba slova, slova příbuzná
- způsoby tvoření slov
- zdvojené souhlásky
- předpony s/se/z/ze/vz
- předložky s/se/z/ze
- podstatná jména konkrétní, abstraktní, pomnožná, hromadná a látková
- Učivo nižších ročníků samozřejmostí!
1. čtvrtletní písemná práce
Ve středu 6. 11. nás čeká 1. čtvrtletní písemná práce.
Okruhy, které se v práci mohou objevit:
- národní, mateřský jazyk
- slovo a pojmenování, slovo a jeho význam (spisovná a nespisovná čeština, slova citově zabarvená, homonyma, synonyma, antonyma)
- stavba slova, slova příbuzná
- způsoby tvoření slov
Učivo nižších ročníků samozřejmostí!
CÍLE PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie, internet, bibliografie) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:
- testy
- desetiminutovky
- diktáty
- doplňovací cvičení
- velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy
- slohové práce
- pracovní listy na dané téma
- projekty
- ústní zkoušení
- práce v hodinách dle aktivit
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ:
- projekty, prezentace
- čtenářský deník dle zadání
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- domácí přípravy/úkoly
Pomůcky
- ŽK
- psací potřeby
- učebnice ČJ - Taktik
- školní sešit A4 - z minulého roku
- PS 1. díl (je ve škole)
- Procvičování pravopisu (je ve škole)
- Přídavná jména (jsou ve škole)
Matematika
3. čtvrtletní písemná práce
V pátek 4. 4. 2025 nás čeká 3. čtvrtletní písemná práce.
Okruhy M
- zaokrouhlování
- písemné sčítání a odčítání
- písemné násobení a písemné dělení i dvojciferným dělitelem (včetně zkoušky)
- přednosti početních výkonů
- převody jednotek
- zlomky – zápis, sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem, výpočet části z celku, porovnávání zlomků
- desetinná čísla – zápis, porovnávání, sčítání a odčítání
- slovní úloha (zápis, výpočet, odpověď)
GEOMETRIE:
- základní geometrické pojmy a značky
- povrch krychle a kvádru
- druhy úhlů
- rýsování rovinných obrazců
Učivo nižších ročníků samozřejmostí!
2. čtvrtletní písemná práce
V pondělí 20. 1. nás čeká 2. čtvrtletní písemná práce.
Okruhy M
- čísla větší než 1 000 000
- zaokrouhlování
- písemné sčítání a odčítání
- písemné násobení
- písemné dělení i dvojciferným dělitelem beze zbytku včetně zkoušky
- přednosti početních výkonů – závorky, násobení a dělení, sčítání a odčítání
- převody jednotek
- římské číslice
- slovní úloha (zápis, výpočet, odpověď)
GEOMETRIE:
- vzájemná poloha přímek
- Výpočet obvodu a obsahu u rovinných útvarů
- grafický součet a rozdíl úseček
- základní geometrické pojmy a značky
Učivo nižších ročníků samozřejmostí!
1. čtvrtletní písemná práce
V pondělí 4. 11. nás čeká 1. čtvrtletní písemná práce.
Okruhy, které se v práci mohou objevit:
- Zaokrouhlování
- písemné sčítání a odčítání
- písemné násobení jednomístným i vícemístným činitelem
- písemné dělení
- Přednosti početních výkonů – závorky, násobení a dělení, sčítání a odčítání
- Převody jednotek
- Čísla větší než 1 000 000
- zlomky – zápis, grafické znázornění, sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
- Slovní úloha (zápis, výpočet, odpověď)
GEOMETRIE:
- vzájemná poloha přímek
- Výpočet obvodu u rovinných útvarů
- grafický součet a rozdíl úseček
Učivo nižších ročníků samozřejmostí!
CÍLE VÝUKY
- zautomatizovat základní matematické operace
- ukotvit matematické vztahy, postupy a principy
- na základě porozumění a pochopení rozvíjet další dimenze matematického poznání
- rozvíjet schopnosti samostatného logického uvažování
- pomocí matematických vědomostí nalézat řešení praktických situací v životě
- orientovat se v geometrických představách a pojmech v rovině i v prostoru
HODNOCENÍ
V hodnocení bude přihlíženo na:
- přehlednost, čitelnost, srozumitelnost, a celkovou grafickou úpravu prací
- postup řešení a na faktickou numerickou správnost
- přesnost, správnost a čistotu geometrických prací
- pořádek ve věcech – nošení potřebných pomůcek
- včasné odevzdávání prací
- snahu a aktivní přístup k práci v hodinách
- projevení zájmu o předmět
- individuální pokrok a zlepšení
- plnění domácí přípravy – ( a to nejen písemné )
- průběžné výsledky kratších dílčích tematických prací
- míru samostatnosti při plnění úkolů – pracovní sešity, řešení příkladů z učebnice, pracovní listy, testy apod.
- výsledky obsáhlejších opakovacích prací – oznámeno bude vždy dopředu na webu
pomůcky na hodinu:
- funkční psací potřebu
- ořezané obyčejné tužky číslo 3 na hodiny geometrie
- nepovinná mikrotužka s náplní
- gumu
- ořezávátko
- rovné 30cm pravítko
- pravoúhlý trojúhelník s ryskou
- kovové kružítko s ořezanou tuhou
- nůžky, tyčinkové lepidlo
Anglický jazyk (skupina AJ1)
Ke stažení
- 100 nejpoužívanějších slovíček [PDF, 405 kb]
- 3000 doporučených slov [PDF, 114 kb]
- Survival package (balíček přežití) v zahraničí [PDF, 196 kb]
Charakteristika a cíle předmětu
Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Žák 5. ročníku (na úrovni min. A1.1):
- se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
- konverzuje o běžných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
- rozumí obsahu textů a vyhledá konkrétní informace v textech,
- sestaví písemné sdělení k probraným tématům a k tématům, která mu jsou blízká,
- se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY
učebnice, pracovní sešit, sešit A4 linkovaný, psací potřeby (modrá propiska, zelená propiska, červená propiska, zvýrazňovač), nůžky, lepidlo
HODNOCENÍ
- ústní projev, konverzace k probraným tématům/běžná konverzace v anglickém jazyce
- větší testy za určitý probraný úsek budou hlášeny dopředu
- malé testy/konverzace (z učiva z předchozí hodiny) - namátkové zkoušení
- skupinová práce/ samostatná práce (pracovní listy, aktivní zapojení do projektů)
- aktivita v hodině, nošení pomůcek
online procvičování gramatiky (časů)
KVÍZY, TESTY, OPAKOVÁNÍ
Online kvízy a cvičení Cambridge English - gramatika, posleh, výslovnost, čtení, psaní, mluvení, slovní zásoba
Nástroj, jak se zlepšit v psaní díky okamžite zpětné vazbě - Write & Improve
Polopatické vysvětlení gramatiky pro samouky (snadno pochopí i začátečník) - SoGoodLanguages
Online procvičování - Jazyky online
Kvízy v aj pro všechny a na různá témata – gramatika, geografie, historie, sranda….
SpellQuiz | Fun Quizzes, Spelling Quizzes, Grammar Quizzes, Geography Quiz, History and more!
Idiomy - Idioms | SpellQuiz říká se, že velmi vysoké úrovně jazyka dosáhneš, když znáš a rozumíš jeho idiomům :), protože ty vychází z mixu jazyka a kultury národa.
Umíš napsat, co slyšíš? Start your spelling test! Celé věty čtou rodilí mluvčí. Lze nastavit obtížnost. Ty píšeš, co slyšíš. Využij také pro trénink Poslouchej a opakuj (i žongluj). Jednak trénuješ porozumění a psaní, ale také mluvení.
Knihy online zdarma nejen v angličtině Project Gutenberg
Zábavné reklamy - zadej Funny advertisements. British Airways safety video , 10 Famous Funny Commercials
APPKY, WEBY, POŘADY
Appky ZDARMA: Woodpecker - videa podle témat, s aktivními titulky; BBC learning English, British council grammar, British council learnEnglish
Weby: CBeebies Global hry, pohádky a příběhy v britské angličtině
Obecně doporučuji pohádky pro děti typu Prasátko Peppa, Pošták Pat, Bing, Sarah a kachnička pro trénink současné a dobře znějící angličtiny. Spousta z nich je na Youtube, Netflixu, HBO, Apple TV
Pro starší žáky: Welcome to CBeebies Grown-Ups
TED TALKS - videa různých žánrů, oborů, témat, délek, s možností zapnout titulky (někdy jsou i české)
nejdůležitější anglická slovíčka
V příloze Ke stažení nalezneš:
- Přehled 100 nejpoužívanějších slovíček v angličtině.
- Přehled 3000 doporučených slov podle Společného evropského rámce The Oxford 3000™ by CEFR level (úroveň A1-B2). Úroveň A1 = začátečník, B2 = úroveň maturity na gymnáziu.
- Survival package (balíček přežití) = anglické fráze, které využiješ na výletě v zahraničí.
Anglický jazyk (skupina AJ2)
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat:
- školní sešit A5 linkovaný (524) nebo jiný
- učebnici Bloggers 1 + pracovní sešit.
- domácí úkoly budou zveřejňovány v Bakalářích
HODNOCENÍ
- Souhrnné opakovací testy
- hlášeny týden předem
- učivo z probrané lekce
- Dílčí testy
- hlášeny hodinu předem
- slovní zásoba, gramatika, poslech, čtení s porozuměním...
- Slohové práce
- Ústní zkoušení
- formou dialogu, role-play, dramatizace...
- Aktivita
- Referáty, prezentace, projekty
- Sebehodnocení a zpětná vazba učiteli
Anglický jazyk (skupina AJ3)
cíl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624) učebnici Bloggers 1, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
- malé písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Přírodověda
CÍL PŘEDMĚTU
Předmět přírodověda se zaměřuje na popis a poznání zákonitostí živé a neživé přírody, získání poznatků o lidském těle a jeho fungování a osvojení chování, které zajistí vlastní zdraví a bezpečí.
Našimi zásadními tématy jsou Rozmanitost živé a neživé přírody v prvním a Člověk, jeho život a jeho zdraví v druhém pololetí.
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní listy
- psací potřeby a pastelky
Pracovní listy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivita a práce v hodinách
- kontrolní testy
- pracovní listy
- domácí příprava
- skupinová práce
- projekty
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Vlastivěda
CÍL
Seznámit se s přírodou a životem v Evropě a České republice, s významnými obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti a jejím oklí.
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní listy
- soubor vlastivědných map, mapy ČR
- na projekty - výtvarné potřeby - pastelky, nůžky lepidlo
Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.
HODNOCENÍ
- aktivní zapojení do práce v jednotlivých hodinách
- krátké testy (přibližně 1x za 14 dní)
- vypracování pracovních listů
- práce ve skupině a dvojicích - krátké projekty
Informatika a pracovní výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné.
POMŮCKY:
- žákovská knížka, psací potřeby
HODNOCENÍ
- ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
- aktivní přístup, snaha, zájem
- vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
- ohled na individuální schopnosti
- práce v hodinách dle aktivity
Osobnostní a sociální výchova
CÍL předmětu
Hlavním cílem předmětu je poskytnutí prostoru pro osobnostně sociální zrání a pochopení vlastního učení a vnímání svého rozvoje jednotlivcům i třídě jako celku. V rámci předmětu jsou rozvíjeny komunikační dovednosti, pracovní a sociální kompetence žáků. Důležitou složkou předmětu je práce s osobními cíli žáků pro učení.
hodnocení
Hodnocení žáků je převážně formativní a individualizované, vychází mimo jiné z pedagogického pozorování, zpětné vazby mezi žáky a žákova sebehodnocení.
- aktivita v hodinách
Hudební výchova
cíle předmětu
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
hodnocení v předmětu
- připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
- aktivita v hodině, snaha a zájem
- samostatná práce i spolupráce se skupinou
- znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
- znalost probraného učiva - malé testíky
Tělesná výchova
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova
cíl předmětu
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvém stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
hodnocení
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
pomůcky
- pevný kufřík (nebo box, krabice) na pomůcky
- stará košile bez rukávů nebo větší triko (zástěrku)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- černá tuš a redispero (i s hroty – tenčí a širší)
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- barevné papíry - čím více tím lépe
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- malé tekuté lepidlo Herkules
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici!!!
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- špejle
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- suchý pastel (min. 6 barev)