Výuka matematiky jde i hravě a bez stresu

Nikdy jsem nebyl příznivcem suchého počítání sloupečků. Samozřejmě je to část výuky matematiky, která nejde úplně vynechat, ale vždy jsem myslel, že matematika by měla být hlavně zábava a detektivní práce na objevování vztahů a zákonitostí a že děti by se během hodin matematiky měly bavit a cítit se bezpečně, aby mohly s klidem počítat.

Hlavolam

Mám to štěstí, že kolegové a vedení naší skoly se mnou toto mínění sdílí. Díky tomu mi bylo umožněno navštívit seminář paní Mgr. Aleny Vávrové - Využití her ve výuce a práci s nadanými dětmi. Velice jsem si rozšířil svou zásobu aktivit pro matematiku a český jazyk na prvním i druhém stupni. Získal jsem také mnoho inspirace, kterou se budu snažit dál přetvářet v jednotlivých hodinách. Ač byl seminář inzerován původně jako seminář pro práci s nadanými dětmi, jeho náplň se neomezovala pouze na ně, ale na děti obecně. Každý z nás si přeci rád hraje a je jen na nás, rodičích, učitelích, vychovatlích, zda jim k tomu pokytneme vhodné podmínky a motivaci vzhledem k jejich náladě a založení.

Aby to pro Vás ale nebylo jen tak nudné čtení, přikládám krásný japonský hlavolam Shikaku, se kterým jsme se také seznámili. Každá číslice ve čtvercové síti označuje počet kostek, který ji náleží. Dokážete všechny kostky poskládat tak, abyste vytvořili daný čtverec a kostky se Vám nepřekrývaly? :) Přeji hodně zábavy a přidávám online verzi hlavolamů.

Jaromír Bednařík

Matematika 3. A


Publikováno dne: 10. 2. 2017

Seznam článků