4. Sovy

Co prožijeme v květnu u Sov

 

Věnujeme se těmto kompetencím

  • Klade otázky, hledá na ně odpovědi, všímá si, co se kolem děje, spojuje věci do souvislostí.
  • Řeší problémy samostatně, případně umí požádat o pomoc.
  • Dokáže se vyjadřovat a sdělovat své prožitky a pocity různými prostředky.
  • Chápe, že ubližování, ponižování, agresivita a lhostejnost se nevyplácí.
  • Má základní představu o tom, co je v souladu a rozporu se základními lidskými hodnotami.

Naplňujeme očekávané výstupy

  • Rozlišuje – zrakem, sluchem, rozšiřuje slovní zásobu.
  • Uvědomovat si svá práva a práva druhých.
  • Vyjádřit hudebně, výtvarně zachycené zkušenosti.
  • Vnímání společenského a uměleckého prostředí.
  • Fair play.
  • Má elementární poznatky o světě a naší planetě.

Moje maminka a já

  • Něco pro maminky.
  • Co je to rodina, domov, pocit bezpečí.
  • Básnička pro maminku, zpívání s klavírem.
  • Jaká je moje maminka – popis.
  • Pracovní listy k danému tématu.

Hudba a hudební nástroje doma i ve světě

  • Dělení hudebních nástrojů.
  • Využívání hudebních nástrojů.
  • Různé styly hudby.
  • Jak vzniká hudba a proč existuje.
  • Koláž – tvoříme orchestr.
  • Cvičíme grafomotoriku – trénujeme houslový klíč.
  • Pantomima hudebních nástrojů.

Polámal se mraveneček

  • Seznámení s básničkou.
  • Četba tematické literatury.
  • Výtvarná výchova nebo pracovní činnost na dané téma.
  • Písničky o broučcích.
  • Zacvičíme si – jak se broučkům žije v trávě.
  • Pracovní listy nejen na grafomotoriku.

My všichni a svět kolem nás

  • Povědomí o tom, co je to multikultura.
  • Cizí řeči a dorozumívání.
  • Využití interaktivní tabule.
  • Jak je náš svět barevný.
  • Kresba mojí rodiny.
  • Práce s glóbusem a encyklopedií.
  • Speciality daných zemích – kuchyně.
  • Písnička, básnička, tanec.

Ke stažení