4. Sovy

Co prožijeme v červnu u Sov

Akce:

1.6. Den dětí (Karneval ve školce, soutěže a hry na zahradě. Přijďte v kostýmech! J).

3.6. Canisterapie.

7.6. Divadlo O Vodní kapce.

13.6. Návštěva Království Železnic.

20.6. Rozloučení s předškoláky (prosíme, dejte dětem batohy s pitím a v případě předpovědi hezkého a teplého počasí i plavky, pojedeme do parku Gutovka, kde jsou vodní hrátky).

 

Věnujeme se těmto kompetencím:

  • Dítě dovede využít informativní a komunikativní prostředky (knížky, encyklopedie, Interaktivní tabuli).
  • Dítě ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní.
  • Dítě samostatně rozhoduje o svých činnostech, umí si vytvořit svůj názor a vyjádřit jej.
  • Dítě je schopno chápat, že lidé se různí a umí být tolerantní k jejich odlišnostem.
  • Dítě ví, že lidé se dorozumívají i jinými jazyky a že je možné se je učit.
  • Dítě dbá na bezpečí sebe i druhých, chová se odpovědně.

Naplňujeme očekávané výstupy:

  • Dítě si utváří představu o společenských normách.
  • Dítě respektuje ostatní děti, ovládá se.
  • Dítě umí zorganizovat hru.
  • Dítě je citlivé k životu, k přírodě, věcem.
  • Dítě se učí vidět společné, rozdílné a charakteristické rysy předmětů a vzájemné souvislosti mezi nimi.  Dítě si uvědomuje svá práva i práva druhých.
  • Dítě si uvědomuje jedinečnost, osobní odlišnost.

Vesele cestujeme

  • Povídáme si, kam pojedeme v létě.
  • Ukázky obrázků dopravních prostředků.
  • Zkoušíme si různé dopravní situace na dopravním hřišti.
  • Výroba cestovního pasu.
  • Hrajeme pohybové hry „Veslujeme na lodi“ a „Na rybáře“.
  • Zpíváme písničku „Cestovní“ u klavíru.
  • Použití Orffových nástrojů a hracích tub.
  • Rozhovor na téma: Každý jsme jiný.
  • Ukázka různých barev pleti lidí na IT.
  • Použití Globusu k rozhovoru, kam bychom se chtěli podívat.
  • Ukázka světadílů.
  • Hrajeme námětové hry „Na nádraží“ „Na letišti“.
  • Pracovní list „Kam se pohybují dopravní prostředky“.
  • Výtvarná činnost „Loďka ve vlnách“.
  • Rozvíjení zrakového vnímání „Najdi na mapě…“
  • Jak se mluví ve světě? Poslech nahrávek řečí vybraných národů.
  • Výroba indiánských čelenek.
  • Zpěv písně „Pět minut v Africe“.

těšíme se na prázdniny

  • Loučíme se se školkou.
  • Vzpomínáme na nejhezčí okamžiky, které jsme zde prožili.
  • Poučení o bezpečném chování na prázdninách.
  • Povídáme si, na co se těšíme a jak budeme trávit léto.
  • Opakujeme si znaky léta.
  • Navštěvujeme hřiště v okolí MŠ.
  • Práce s pohádkou.
  • Pohybové činnosti: Hry s padákem, Opičí dráha.
  • Pohybová hra „Loď se potápí“ a „Ostrov“.
  • Výtvarná činnost „Zmrzlina“ a „Limonáda“.
  • Hry s vodou na zahradě.
  • Výlet za zmrzlinou.
  • Pohybové hry a soutěže na zahradě.
  • Hry se stuhou a skákací gumou.
  • Výtvarná činnost „Barevné bubliny“.
  • Pracovní list „Prázdninové bludiště“.
  • Pečeme bublaninu ze sezónního ovoce.
  • Užíváme si poslední chvilky v MŠ.

Ke stažení