4. Sovy
Co prožijeme v březnu u Sov
Akce:
- Přihlášené děti budou chodit každé úterý na výuku plavání a pokračovat v docházce do kroužku keramiky.
- Vždy ve čtvrtek využijeme možnost pobytu v sauně.
- 22.3. navštívíme 1. ročník Základní školy Kořenského
Věnujeme se těmto kompetencím:
- Učíme se nejen spontánně, ale i vědomě, postupujeme podle pokynů, dokončujeme, co jsme začali.
- Rozšiřujeme své poznatky o světě techniky, přírody a o společnosti, ve které žijeme.
- Snažíme se o jasné a výstižné formulování svých myšlenek.
- Věnujeme se zpřesňování výslovnosti všech hlásek.
- Vyjadřujeme se nejen slovy, ale i dramatickými, výtvarnými a hudebními prostředky.
- Rozvíjíme a zdokonalujeme verbální i neverbální komunikaci s dospělými i s dětmi
- Učíme se vzájemnému naslouchání a respektování při důležité spolupráci na společných činnostech.
- Učíme se za svá svobodná rozhodnutí přijímat i odpovědnost.
Naplňujeme očekávané výstupy:
- Cvičíme přesnější koordinaci pohybů rukou a očí.
- Posouváme k vyšší úrovni pohyby jemné motoriky.
- Cílíme na zlepšení orientace v prostoru a v terénu.
- Utváříme si představu o potřebném dodržování společenských pravidel a návyků.
- Dokážeme porozumět krátkému vyprávění, postihnout podstatné a děj stručně reprodukovat.
- Získáváme základní vědomosti pro péči o naše zdraví a bezpečnost.
- Při rozmanitých aktivitách využíváme paměť a trénujeme soustředění.
- Budujeme kladný vztah k životnímu prostředí.
- Posilujeme schopnost adaptability na nezvyklé a nové životní situace.
Péče o zdraví našeho těla
- Prohloubíme znalosti o částech našeho těla.
- Zjistíme, jaké jsou nejčastější příčiny nemocí.
- Připomeneme si základní pravidla osobní hygieny.
- Naučíme se rozlišovat, co je pro naše zdraví prospěšné a co zdraví neposiluje.
- Vysvětlíme si podstatu zdravého životního stylu – práce, pohyb, odpočinek, stravování
- Dokážeme vyjmenovat na sebe navazující jednotlivé části dne a orientovat se v časovém rozmezí částí dne.
první jarní měsíc
- Pozorujeme změny v přírodě – oteplování, prodlužování slunečního svitu, zelenání rostlin a probouzení zvířat v přírodě.
- Budeme se věnovat vkusné jarní výzdobě třídy.
- Oslavíme příchod jara učením básniček, písniček a tanečků.
- Nezapomeneme na pro nás užitečná hospodářská zvířata a jejich mláďata chovaná na farmách.
- Připomeneme si přílet stěhovavých ptáků a hnízdění všech ptačích rodin.
- Budeme využívat námětové hry, pohybové hry v přírodě, výtvarné i pohybové aktivity.
- Poučení najdeme v encyklopediích.
měsíc knihy
- Seznámíme se se základními součástmi knihy – název, autor, ilustrace, Nakladatelství, rok vydání, titulní strana, předsádka
- Uspořádáme výstavku našich nejoblíbenějších knížek – beseda nad knihami
- Vyvodíme si proč je znalost čtení v životě důležitá.
- Výtvarně ztvárníme titulní stránku naší oblíbené knihy.
příprava na velikonoční svátky
- Budeme si povídat o tradici a charakteristických znacích Velikonoc.
- Naučíme se velikonoční koledu.
- Nakreslíme a vyrobíme symboly Velikonoc – vajíčka, zajíček, slepička, kuřátko.
- Namalujeme si opravdovou kraslici.
- Pokusíme se vypěstovat osení.
Ke stažení
- DESATERO pro rodiče předškoláků [PDF, 460 kb]
- Vystřihuj - sněhová vločka [PDF, 169 kb]
- Vločka-báseň s pohybem [DOCX, 13 kb]
- Vločky-povídej, zakroužkuj [PDF, 162 kb]
- úkolníček 12.1.-přemýšlej [PDF, 254 kb]
- úkolníček 18.1.23, hledej dvojice vloček [PDF, 217 kb]
- úkolníček 26.1.23 - urči místo,znázorni [PDF, 135 kb]