4. Sovy
Co prožijeme v červnu u Sov
Akce:
1.6. Den dětí (Karneval ve školce, soutěže a hry na zahradě. Přijďte v kostýmech! J).
3.6. Canisterapie.
7.6. Divadlo O Vodní kapce.
13.6. Návštěva Království Železnic.
20.6. Rozloučení s předškoláky (prosíme, dejte dětem batohy s pitím a v případě předpovědi hezkého a teplého počasí i plavky, pojedeme do parku Gutovka, kde jsou vodní hrátky).
Věnujeme se těmto kompetencím:
- Dítě dovede využít informativní a komunikativní prostředky (knížky, encyklopedie, Interaktivní tabuli).
- Dítě ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní.
- Dítě samostatně rozhoduje o svých činnostech, umí si vytvořit svůj názor a vyjádřit jej.
- Dítě je schopno chápat, že lidé se různí a umí být tolerantní k jejich odlišnostem.
- Dítě ví, že lidé se dorozumívají i jinými jazyky a že je možné se je učit.
- Dítě dbá na bezpečí sebe i druhých, chová se odpovědně.
Naplňujeme očekávané výstupy:
- Dítě si utváří představu o společenských normách.
- Dítě respektuje ostatní děti, ovládá se.
- Dítě umí zorganizovat hru.
- Dítě je citlivé k životu, k přírodě, věcem.
- Dítě se učí vidět společné, rozdílné a charakteristické rysy předmětů a vzájemné souvislosti mezi nimi. Dítě si uvědomuje svá práva i práva druhých.
- Dítě si uvědomuje jedinečnost, osobní odlišnost.
Vesele cestujeme
- Povídáme si, kam pojedeme v létě.
- Ukázky obrázků dopravních prostředků.
- Zkoušíme si různé dopravní situace na dopravním hřišti.
- Výroba cestovního pasu.
- Hrajeme pohybové hry „Veslujeme na lodi“ a „Na rybáře“.
- Zpíváme písničku „Cestovní“ u klavíru.
- Použití Orffových nástrojů a hracích tub.
- Rozhovor na téma: Každý jsme jiný.
- Ukázka různých barev pleti lidí na IT.
- Použití Globusu k rozhovoru, kam bychom se chtěli podívat.
- Ukázka světadílů.
- Hrajeme námětové hry „Na nádraží“ „Na letišti“.
- Pracovní list „Kam se pohybují dopravní prostředky“.
- Výtvarná činnost „Loďka ve vlnách“.
- Rozvíjení zrakového vnímání „Najdi na mapě…“
- Jak se mluví ve světě? Poslech nahrávek řečí vybraných národů.
- Výroba indiánských čelenek.
- Zpěv písně „Pět minut v Africe“.
těšíme se na prázdniny
- Loučíme se se školkou.
- Vzpomínáme na nejhezčí okamžiky, které jsme zde prožili.
- Poučení o bezpečném chování na prázdninách.
- Povídáme si, na co se těšíme a jak budeme trávit léto.
- Opakujeme si znaky léta.
- Navštěvujeme hřiště v okolí MŠ.
- Práce s pohádkou.
- Pohybové činnosti: Hry s padákem, Opičí dráha.
- Pohybová hra „Loď se potápí“ a „Ostrov“.
- Výtvarná činnost „Zmrzlina“ a „Limonáda“.
- Hry s vodou na zahradě.
- Výlet za zmrzlinou.
- Pohybové hry a soutěže na zahradě.
- Hry se stuhou a skákací gumou.
- Výtvarná činnost „Barevné bubliny“.
- Pracovní list „Prázdninové bludiště“.
- Pečeme bublaninu ze sezónního ovoce.
- Užíváme si poslední chvilky v MŠ.
Ke stažení
- DESATERO pro rodiče předškoláků [PDF, 460 kb]