4. Sovy
Co prožijeme v ZÁŘÍ Sov
Akce:
- 5.9.2023 v 16:00 – Třídní schůzky pro celou školku, podle počasí na zahradě či ve třídě Žabiček
- Návštěva stanice přírodovědců a jejího okolí
Věnujeme se těmto kompetencím:
- klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje, chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
- řešit problémy na základě bezprostřední zkušenosti, postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost
- ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog
- napodobuje modely prosociálního chování a mezilidských vztahů, které nachází ve svém okolí
- má základní představu o tom, co je v souladu se základními lidskými hodnotami a normami i co je s nimi v rozporu, a snaží se podle toho chovat
Naplňujeme očekávané výstupy:
- Sebeobsluha, hygiena, stolování; věci a hračky mají své místo
- Postupujeme a učíme se podle pokynů, nalézáme nová řešení; mít zájem dozvídat se nové věci; poznáváme a pojmenujeme věci kolem nás
- Navazování kontaktů s druhými dětmi, udržení přátelství, chránit soukromí a bezpečí své i druhých; umět se dělit; spolupráce v kolektivu a nastavení a dodržování pravidel v daném prostředí
- Přijmout svou roli v daném prostředí – přizpůsobit se, účastnit se her a nabídnutých aktivit; začlenění se do kolektivu třídy, přijmout autoritu, spolupráce, adaptace; základní pravidla společenského chování
- Všímáme si změn a dění v našem okolí; zvládat běžné činnosti – praktické situace běžného života
sovičky se zabydlují ve svém hnízdě
- Seznámení s ostatními sovičkami, se svojí značkou
- Povídání o prázdninách, kresba zážitku
- Obeznámení s režimem dne
- Pravidla třídy – příklady, kdy se s nimi setkáme
- Představení sovy jako zvířete = výroba, básnička, povídání
jak letí čas
- Vyjmenujeme po dny v týdnu, jak jdou po sobě
- Vyjmenujeme měsíce, co se v nich děje a jak se mění příroda
- Výtvarná tvorba charakteristická pro různá roční období
- Pozorování změn počasí
- Tematické dny ročních období
Moje rodina a náš domov
- Jaké máme členy rodiny
- Co je domov, proč je pro nás důležitý; vědět, kde bydlím
- Kresba postavy – člen rodiny
- Naučíme se básničku o rodině
- Vypracování pracovního listu, grafomotorika
Ke stažení
- DESATERO pro rodiče předškoláků [PDF, 460 kb]