1. Myšky
CO prožijeme v dubnu v myšičkách
Akce:
- 1.4. dopoledne s motorkou na zahradě MŠ
- 7.4. oční vyšetření Prima Vizus
- 11.4. program s dravci na zahradě MŠ
- 29.4. návštěva nedaleké přírodovědné stanice s programem
- 30.4. čarodějnický rej na zahradě MŠ (soutěže a opékání buřtů)
Věnujeme se těmto kompetencím:
- Má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
- Domlouvá se gesty i slovy, rozlišuje některé symboly, rozumí jejich významu i funkci
- Přijímá vyjasněné a zdůvodněné povinnosti; dodržuje dohodnutá a pochopená pravidla a přizpůsobuje se jim
- Zajímá se o druhé i o to, co se kolem děje; je otevřené aktuálnímu dění
- Uplatňuje získanou zkušenost v praktických situacích a v dalším učení
Naplňujeme očekávané výstupy:
- Poznáme a pojmenujeme věci kolem nás
- Být vnímavý, vstřícný, ohleduplný, nabídnout pomoc, řešit konflikt dohodou
- Základní pravidla společenského chování
- Všímáme si změn a dění v našem okolí
- Vnímat, že svět má svůj řád
tú, tú, tú, nejen auto už je tu!
- Určujeme si dopravní prostředky, kde se pohybují a kdo je řídí
- Námětová hra na autobus s básničkou
- Pohybová hra na vláčky a autíčka
- Opakujeme si základní pravidla dopravy – přechod pro chodce, semafor
- Naučíme se písničku „Tú, tú, tú, auto už je tu!“
- Dopolední program s motorkou na zahradě MŠ
- Upevňujeme správné používání předložek
velikonoční radosti
- Seznamujeme se s velikonočními symboly a tradicemi
- Ozdobíme si vajíčka, naučíme se koledu
- Hledání velikonočního pokladu na zahradě MŠ
- Námětové cvičení s velikonočním králíčkem
- Upevňujeme barvy a hledáme je v našem okolí
maminka a tatínek v práci
- Co dělá maminka a tatínek v práci?
- Seznámíme se s nejčastějšími zaměstnáními
- Námětové hry na různá řemesla a povolání
- Přiřazujeme nářadí, pomůcky a náčiní ke správné práci
- Výtvarná činnost k tématu, básnička či písnička