1. Myšky

CO PROŽIJEME V lednu u MYšek

Věnujeme se těmto kompetencím:

  • Učí se hodnotit své osobní pokroky, učí se oceňovat pokroky druhých.
  • Všímá si dění i problémů v bezprostředním okolí.
  • Dokáže se vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky – řečovými, výtvarnými, hudebními).
  • Chápe, že ubližování a agresivita se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.
  • K povinnostem přistupuje odpovědně, váží si práce i úsilí druhých.

Naplňujeme očekáváné výstupy:

  • Přijmout ocenění i neúspěch, prožít radost ze zvládnutého.
  • Poznáváme a pojmenováváme věci kolem nás. Zvládáme běžné činnosti – praktické situace běžného života.
  • Zdraví a nemoc, zdravá výživa, prevence.
  • Umět se bránit projevům násilí, odmítnout, nepříjemnou komunikaci, umět požádat o pomoc. Mít povědomí o důsledcích špatného chování a jednání.
  • Postupujeme a učíme se podle pokynů, nalézáme nová řešení. Vyjadřujeme v tvořivých činnostech představivost a fantazii.

TŘI KRÁLOVÉ

  • Loučíme se s Vánocemi – odstrojení stromečků, uklizení výzdoby.
  • Komunikační kruh – povídáme si o třech králích, ukázka v literatuře.
  • Návštěva a prohlídka betlému v kostele Sv. Václava
  • Výtvarná výchova  - výroba tří králů.
  • Seznámení s písničkou My tři králové.

NÁS NEMOCI NETRÁPÍ, ZAMÁVÁME RÝMĚ

  • Námětové hry – na doktora, na zdravotní sestřičky.
  • Čím je sauna prospěšná? Nejen proto si ji užíváme.
  • Kde najdeme vitamíny, prevence onemocnění.
  • Čteme z knihy „Mach a Šebestová“ – Nemocný Kropáček.
  • Seznámení s novou písničkou a básničkou.
  • Výtvarná činnost.

RADUJEME SE ZE ZIMY

  • Pozorujeme změny v přírodě, charakteristika znaků zimy.
  • Vyrobíme si sněhuláka, možná i postavíme ze sněhu.
  • Pohybová hra – Na mráz a sluníčko.
  • Poznáváme oblečení, trénujeme oblékání hrou.
  • Básnička na dané téma, seznámení s novou písní „Koupila si zima sáně“.
  • Smyslová hra – „Najdi svoje bačkorky“ (hmat, zavázané oči šálou).
  • Hledáme bílou barvu.
  • Zasněžená krajina – výtvarka