1. Myšky
CO PROŽIJEME V BŘEZNU u MYšek
Akce:
6.3. Krmení labutí
14.3. O rozmazané koze Líze
29.3. Poslední návštěva sauny
Věnujeme se těmto kompetencím:
-
Průběžně rozšiřuje pasivní i aktivní slovní zásobu.
-
Uvědomuje si, že za sebe i své jednání odpovídá a nese následky.
-
Používá bezpečně a účinně materiály, pomůcky a nástroje přiměřeně svému věku.
-
Uvědomuje si, že svým chováním ovlivňuje prostředí, v jakém žije.
-
Zajímá se o druhé i o to co se kolem něho děje.
Naplňujeme očekáváné výstupy:
-
Ranní kruh, logopedické chvilky, logopedické hry.
-
Učíme se básničku, písničku s jarní tématikou.
-
Společné akce školky, slavíme narozeniny.
-
Vycházky do okolí školky, parku.
-
Poslech, čtení pohádek, vyprávíme pohádky, dramatizace pohádky.
-
Péče o zahradu, pracovní činnosti venku, orientace ve známém prostředí.
KLOBOUK PLNÝ POHÁDEK
- Knihy a jejich dělení: leporela, pohádkové knížky, básničky, zpěvník, encyklopedie.
-
Dějová posloupnost v pohádce, dramatizace jednoduché pohádky.
-
Povídáme si o oblíbené knížce, přečteme si a posloucháme krátký úryvek.
-
Kniha-pohádka-divadlo…Jak spolu souvisí?
-
VV - výroba záložky do knihy.
-
Logopedická chvilka – dechová cvičení s brčkem, gymnastika mluvidel, rytmické hry.
-
Tematické básničky, písničky, zpěv s klavírem.
UŽ JE TADY JARO
-
Povídáme si nad obrázky jarních květin, prohlížení encyklopedií přírody-rostlin.
-
Logopedická chvilka – dechová cvičení s motivy jara, gymnastika mluvidel.
-
Veselé básničky s jarní tématikou, písně.
-
Pozorujeme jarní změny v přírodě, sluníčko, barvy, energie.
-
Jak voní Jaro? Smyslové hry, procházky po okolí MŠ – poznáváme a vnímáme i čichem.
-
Trénujeme překonávání překážek, podlézání, přelézání, přeskok, slalom.
-
Házení a chytání míče, cvičíme s barevnými míčky, jednoduché pohybové hry.
-
Zapojení dětí do jarní výzdoby třídy (stříháme a lepíme).