1. Myšky

 CO PROŽIJEME V Dubnu u MYšek

Akce: Návštěva stanice přírodovědců

Věnujeme se těmto kompetencím

  • všímá si dění i problémů v bezprostředním okolí
  • Chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.
  • Dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky.
  • Chápe, že nespravedlnost, ubližování, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.
  • Průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.

 

Naplňujeme očekávané výstupy

  • Pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem.
  • Provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami.
  • Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu.
  • Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti.
  • Mít poznatky o zvycích a tradicích.

 

Jaro na statku

  • Seznámení se životem na statku, prohlížení obrázků
  • Poznání hospodářských zvířat – pojmenování, velikost, barva, zvuky, užitek
  • Popisování zvířecích rodin, přiřazování obrázků samec, samice a mládě
  • Sluchové vnímání – poznávání zvuků zvířat z nahrávek
  • Dramatizace se zvířecími maskami – Když jsem já sloužil
  • Zvířecí hádanky
  • Seznámení s písněmi „Na jaře“, Karol a Kvído - Farma
  • Říkadlo s pohybem „Zvířátka a mláďátka“
  • Tvorba zdrobnělin – kachna - kachnička
  • Pohybová hra: Bůůů, Haf, Mňau
  • Trénování pohybových dovedností – skoky, podlézání, chůze a běh v nerovném terénu
  • Učení nové básničky „Koza Líza“
  • Výtvarná činnost – statek

Čarodejnice

  • Seznámení s tradicí pálení čarodějnic
  • Jak vypadá čarodějnice či ježibaba – napodobování, improvizace s kostýmy a pohyby
  • Kde čarodějnice bydlí? Co dělají? Jaké jsou?
  • Četba pohádky „Malá čarodějnice“
  • Vaření lektvarů
  • Procvičování jemné motoriky – manipulace s luštěninami
  • Rozhovor – Jaké kouzlo bych si přál umět?
  • Seznámení s různými čarovnými zaříkávadly
  • Výtvarná činnost – tvorba čarodějnice
  • Pracovní list