1. Myšky

 CO PROŽIJEME V lednu u MYšek

Akce:  Návštěva knihovny

             Masopustní průvod do Portheimky.

             16.2. - Zachranáři ve školce

Věnujeme se těmto kompetencím

  • Má elementární poznatky o světě lidí.
  • Chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.
  • Dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky.
  • Chápe, že nespravedlnost, ubližování, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.
  • Průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.

 

Naplňujeme očekávané výstupy

  • Pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem.
  • Provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami.
  • Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu.
  • Rozlišit známé chutě a vůně.
  • Mít poznatky o zvycích a tradicích.

 

Záměr celku: Rozvíjení řečových dovedností, hudební a pohybové činnosti, učit se komunikovat, rozvoj kooperace, osvojovat si nové poznatky a výtvarné techniky.

 

Z pohádky do pohádky

 

  • Hra na knihovnu – prohlížení knížek a časopisů
  • Přinesení oblíbené knížky z domova – představení kamarádům, povídání o oblíbené pohádce
  • Čtení krátkých pohádek (O třech prasátkách, Sněhurka a sedm trpaslíků, O perníkové chaloupce, Popelka, O Smolíčkovi...) – důraz na porozumění textu, pokládání otázek + hry a aktivity s pohádkou související
  • Pohádkové postavy – popisování vlastností a rysů (hodný, zlý, statečný, bojácný, strašidelný, chytrý), rozvoj slovní zásoby, napodobování pohádkových postav
  • Dramatizace: „O perníkové chaloupce“, „Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?“, Oživení hračky, plyšáka, loutky...
  • Dobro v pohádkách vždy zvítězí nad zlem. (dobro x zlo)
  • Poslech audiopohádky.
  • Tvorba společného pohádkového leporela.
  • Určování vlastností jednotlivých postav.
  • Obrázkové čtení - pí učitelka čte, děti doplňují podle obrázků.
  • Učení básniček: „Do pohádky“, „Princeznička na bále“.
  • Písničky: „Večerníček“, „Pohádkový les“.
  • Výtvarná činnost k tématu, modelování pohádkových postav.
  • Pracovní list – pohádkové dvojice z večerníčků.
  • Skládání slov z písmen podle vzoru.
  • Pracovní listy na téma Pohádkové postavy.
  • Vymýšlení vlastní pohádky – podle obrázků.
  • Vlastní oblíbená kniha donesená z domova.
  • Pečení perníku.

MASOPUST

  • Seznámení s lidovými tradicemi masopustu.
  • Povídání o tradičních masopustních maskách.
  • Výroba masek na náš masopustní karneval, výzdoba třídy.
  • Písnička „Já jsem muzikant“, hra na hudební nástroje.
  • Tvary a barvy – poznávání, třídění tvarů podle velikosti, doplňování řady.
  • Experimentování s pohybem, tanec na hudbu.