1. Myšky

 CO PROŽIJEME V ČERVNU u MYšek

 

Věnujeme se těmto kompetencím

  • všímá si dění i problémů v bezprostředním okolí

  • Chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.

  • Dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky.

  • Chápe, že nespravedlnost, ubližování, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.

  • Průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.

 

Naplňujeme očekávané výstupy

  • Pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem.

  • Provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami.

  • Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu.

  • Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti.

VESNICE X MĚSTO

  • Co najdeme ve městě? Co naopak na vesnici? Rozdíly.
  • Práce s didaktickými obrázky a knihou.
  • Rozeznávání města a vesnice na obrázcích (diskuze o tom, co má město a vesnice společného)
  • Rozlišování - malý x velký, starý x nový, hodně x málo
  • Sluchové vnímání – Jak zní  město? Jak zní vesnice?
  • Pohybová hra – „Stromeček, domeček, hříbeček“
  • Sledování krátké pohádky Město a vesnice – kostičky
  • Moje město – Praha, seznámení s místem kde bydlíme, kde máme školku – orientace v okolí MŠ
  • Kde bydlím? Co dělat, když se ztratím?
  • Stavění města z kostek, z lega dupla
  • Pohybové hry – na Semafor, Na sochy, Na policistu
  • Dopravní hřiště – základní dopravní značky
  • Osvojení různých situací (námětové hry) – nákup v obchodě, návštěva divadla, cestování tramvají.
  • Výroba našeho města – domy, silnice, kostel, obchod, školka.
  • Procházka na hřiště ,,Aréna" - zakončená piknikem.

TĚŠÍME  SE NA LÉTO

  • Povídání o plánech na léto
  • Povídání o světě – Kam všude můžeme cestovat?A čím?
  • Kde jsem? – rozvoj představivosti
  • Písnička „U vody“ a ,,Prázniny u babičky" 
  • Pracovní list na téma
  • Výtvarná výchova na téma
  • Hry v terénu
  • Letní sporty