1. Myšky
CO PROŽIJEME V Dubnu u MYšek
Akce: Návštěva stanice přírodovědců
Věnujeme se těmto kompetencím
- všímá si dění i problémů v bezprostředním okolí
- Chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.
- Dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky.
- Chápe, že nespravedlnost, ubližování, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.
- Průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.
Naplňujeme očekávané výstupy
- Pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem.
- Provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami.
- Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu.
- Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti.
- Mít poznatky o zvycích a tradicích.
Jaro na statku
- Seznámení se životem na statku, prohlížení obrázků
- Poznání hospodářských zvířat – pojmenování, velikost, barva, zvuky, užitek
- Popisování zvířecích rodin, přiřazování obrázků samec, samice a mládě
- Sluchové vnímání – poznávání zvuků zvířat z nahrávek
- Dramatizace se zvířecími maskami – Když jsem já sloužil
- Zvířecí hádanky
- Seznámení s písněmi „Na jaře“, Karol a Kvído - Farma
- Říkadlo s pohybem „Zvířátka a mláďátka“
- Tvorba zdrobnělin – kachna - kachnička
- Pohybová hra: Bůůů, Haf, Mňau
- Trénování pohybových dovedností – skoky, podlézání, chůze a běh v nerovném terénu
- Učení nové básničky „Koza Líza“
- Výtvarná činnost – statek
Čarodejnice
- Seznámení s tradicí pálení čarodějnic
- Jak vypadá čarodějnice či ježibaba – napodobování, improvizace s kostýmy a pohyby
- Kde čarodějnice bydlí? Co dělají? Jaké jsou?
- Četba pohádky „Malá čarodějnice“
- Vaření lektvarů
- Procvičování jemné motoriky – manipulace s luštěninami
- Rozhovor – Jaké kouzlo bych si přál umět?
- Seznámení s různými čarovnými zaříkávadly
- Výtvarná činnost – tvorba čarodějnice
- Pracovní list