1. Myšky

CO PROŽIJEME V listopadu u MYšek

Akce:

2.11. Začínáme saunovat.

7.11. Fotografování portrétů dětí (Vánoční tématika)

10.11. Ekologický program „Podzim v zahradě“.

 

Věnujeme se těmto kompetencím:

  • Dítě získanou zkušenost uplatňuje v praktických situacích.
  • Dítě se učí s chutí, pokud se mu dostává ocenění.
  • Dítě průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.
  • Dítě se dokáže vyjadřovat různými prostředky – hudební, výtvarné, řečové,…
  • Dítě používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení přiměřené svému věku.

 

Naplňujeme očekáváné výstupy:

  • Dítě má povědomí o správné výživě, prevenci chorob, zdravém životním stylu.
  • Dítě těší příjemné věci kolem něj.
  • Dítě se učí zpaměti krátké texty.
  • Dítě porozumí náladám a emocím kolem něj.
  • Dítě vyvine úsilí k dokončení činnosti.
  • Dítě vyjadřuje zachycené skutečnosti ze svého okolí pomocí různých výtvarných, hudebních a pohybových aktivit.

 

když jsem zdravý, tak mě život baví

  • Vysvětlení pojmů: zdraví, nemoc, bakterie/viry, zdravý životní styl, vitamíny,…
  • Povídání s knihou „Co jsou to bacily?“.
  • Pohádka o Medvědu Peciválovi.
  • Pečeme zdravé dobroty.
  • Zpíváme píseň o vitamínech a ovoci.
  • Cvičíme zdravou jogu.
  • Hrajeme pohybovou hru „Vitamín a Bacil“.
  • Učíme se báseň „Vitamíny“.
  • Kreslíme naše ruce a tvoříme na nich bacily.
  • Hrajeme pohybovou hru „Bolavý zoubek“.
  • Nacvičujeme správné smrkání.
  • Rozcvička na téma „Lékař řekl“.
  • Logopedická chvilka „U doktora“.
  • Zpíváme píseň „Zdravé tělo“.

 

okno počasí

  • Rozhovory nad obrázkovým materiálem na dané téma.

(Jak je důležité se správně oblékat? Jak se mění počasí?,…)

  • Hrajeme s dětmi pantomimu na různé aktivity podle počasí.
  • Relaxační dechové cvičení „Ležíme ve sněhu“.
  • Experimentujeme s vodou a ledem.
  • Malujeme kapkami deště a barevným ledem.
  • Hrajeme pohybovou hru „Kapka“.
  • Posloucháme pohádku „O Meluzíně“.
  • Hrajeme Kimovu hru „Jaké počasí chybí?“
  • Dechové cvičení „Vítr fouká do listí“.
  • Tvoříme mrak s otisky kapek.
  • Procvičujeme prstíky na báseň „Dešťové kapičky“.
  • Vycházky do okolí školy – pozorování změn v přírodě.
  • Zpíváme píseň „Kapky“.
  • Hrajeme pohybovou hru „Vítr a mraky“.
  • Cvičíme dechová cvičení s pohádkou.

 

nacvičujeme na besídku

  • Vysvětlujeme si pojem besídka a její průběh.
  • Učíme se s dětmi příchod a nástup.
  • Nacvičujeme básně.
  • Zpíváme s klavírem písně.
  • Používáme Orffovy nástroje.
  • Nacvičujeme taneček.
  • Malujeme kulisy a rekvizity.