2. Žabky

Únor u Žabek

Akce:

Středa 26.2. karneval ve třídě žabek

Výlet do vesmíru

Na začátku února se s dětmi vydáme do vesmíru. Prozkoumáme sluneční soustavu, planety, hvězdy a měsíce. Děti se promění na odvážné astronauty a osvojí si základní pojmy spojené s vesmírem. Aktivity podpoří rozvoj jejich fantazie a tvořivosti, týmovou spolupráci, jemnou i hrubou motoriku.

Činnosti:

·  Seznámení s vesmírem, prohlížení obrázků, sledování videí

·  Jak vypadá naše planeta? – seznámení s planetou Zemí. Následné vymýšlení a kresba vlastních nových planet

·  Naučení nové písně „Nastartujte raketu“

·  Výroba kosmických raket z papíru a barevnách krepáků

·  Pohybová hra na téma planet obíhajících kolem Slunce

·  „Meteorický déšť“ aneb chytání a házení míčků

·  Pracovní list na grafomotoriku

·  Vesmírné pokusy

Ptáčci v zimě

Zima je obdobím, kdy se ptáčci musí přizpůsobit chladnému počasí a hledat potravu. Téma "Ptáčci v zimě" dětem pomáhá pochopit, jak se ptáci přizpůsobují zimním podmínkám, co potřebují k přežití a jak jim můžeme pomoci.

Činnosti:

·  Seznámení s různými druhy ptáků. Dělení ptáků na stěhovavé a nestěhovavé. Jak přečkávají ptáčci u nás zimu? Vytleskávání jednotlivých názvů

·  Hádání ptačích hádanek

·  Poznávání zvuků ptáků z nahrávek. Sluchová hra – Kdo zpíval?

·  Učení nových písní „Osm kosů“, „Kdo to ťuká na okénko?“

·  Výroba ptáčků na nástěnku

·  Pokus s kreslením brkem

·  Pohybové hry – „Ptáčátka z hnízda ven“ a „Usnul hlídač“, dechová cvičení

·  Kimova hra – „Co nepatří do hnízda?“

·  Cvičení na jemnou motoriku

·  Samostatná práce na pracovním listu

Masopustní veselí

Na konci měsíce se s dětmi krátce seznámíme s lidovou slavností masopustu. Prostřednictvím her, tvořivých a pohybových činností si přiblížíme, jak se masopust slavil v minulosti a jak se slaví dnes. Hlavním cílem bude rozvíjet kreativitu, spolupráci a radost z pohybu. Uspořádáme si také náš vlastní masopustní karneval.

Činnosti:

·  Seznámení s masopustem a jeho tradicemi. Porovnání oslav dříve a dnes.

·  Povídání o tradičních masopustních maskách

·  Výroba masek na náš karneval, výzdoba třídy

·  Naučení písně „Já jsem muzikant“, hra na hudební nástroje

·  Tvary a barvy – poznávání, třídění tvarů podle velikosti, doplňování řady

·  Experimentování s pohybem, tanec na hudbu

·  Hra na průvod – lokomoční cvičení

·  Masopustní pečení

 

Klíčové kompetence:

·  Kompetence k učení: Získávání nových informací o vesmíru, seznámení s různými druhy ptáků, objevování kulturních tradic.

·  Kompetence k řešení problémů: Nacházení řešení v modelových situacích. Hledání způsobů, jak pomoci ptáků přežít zimu. Samostatné řešení úkolů.

·  Sociální a personální kompetence: Spolupráce při skupinových aktivitách, rozvoj schopnosti empatie a zodpovědnosti vůči přírodě, zapojování se do kolektivních oslav masopustu.

·  Kompetence komunikativní: Vyjadřování poznatků o vesmíru, vedení rozhovorů na téma „Co dělají ptáčci v zimě?“ Vyjadřování vlastních poznatků. Sdílení zážitků.

Očekávané výstupy podle oblastí:

§  Dítě a jeho tělo: Koordinování pohybů při společných aktivitách, zapojování do pohybových her, procvičování hrubé i jemné motoriky. Tancování a cvičení podle vzoru

§  Dítě a jeho psychika: Rozvíjení představivosti, rozvíjení paměti při osvojování básniček a písní, rozvíjení pozornosti a soustředění, dokončování činností, dramatické vyjadřování.

§  Dítě a ten druhý: Respektování pokynů učitele, spolupracování s ostatními ve skupině, komunikování s ostatními dětmi i dospělými.

§  Dítě a společnost: Seznamování se s tématy vědy, nastavování společných pravidel, poznávání kulturních tradic a jejich hodnot.

§  Dítě a svět: Získávání povědomí o vesmíru, budování vztahu k přírodě a potřeby ji chránit, získávání přehledu o masopustních slavnostech.