Anglický jazyk

Požadavky na vzdělávání v cizích jazycích formulované v RVP ZV vycházejí ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, který popisuje různé úrovně ovládání cizího jazyka. Vzdělávání na prvním stupni ZŠ v cizím jazyce směřuje k dosažení úrovně A1. Společný evropský referenční rámec pro jazyky vymezuje kompetence komunikativní a všeobecné (předpokládající znalost sociokulturního prostředí a reálií zemí, ve kterých se studovaným jazykem hovoří) jako cílové kompetence jazykové výuky. Je možné, že se žáci během 1. stupně setkají při výuce i s rodilým mluvčím.  I zde mohou rozvíjet své komunikační dovednosti a aplikovat již získané znalosti v praxi. S žáky, kteří mají anglický jazyk jako mateřský, nebo jsou lingvisticky nadaní, pracujeme individuálním přístupem.

Úroveň A1

Rozumí známým každodenním výrazům a zcela základním frázím, jejichž cílem je vyhovět konkrétním potřebám, a umí tyto výrazy a fráze používat. Umí představit sebe a ostatní a klást jednoduché otázky týkající se informací osobního rázu, např. o místě, kde žije, o lidech, které zná, a věcech, které vlastní, a na podobné otázky umí odpovídat. Dokáže se jednoduchým způsobem domluvit, mluví-li partner pomalu a jasně a je ochoten mu/jí pomoci.

Časové vymezení

1. a 2. ročník 1 hodina týdně, 3. - 5. ročník 3 hodiny týdně. Celkem 11 hodin týdně za období 1. stupně.

1. a 2. ročník

Žáci se s anglickým jazykem seznamují převážně hravou formou. Využíváme písničky, básničky, různé poslechy, hry. Výuka slovní zásoby probíhá pomocí audiovizuálních pomůcek a pro zapamatování slovíček využíváme i pohybové aktivity.

3. – 5. ročník

Žáci zdokonalují své dosavadní získané znalosti v jednoduchém písemném projevu. Výuka nadále probíhá aktivní formou. Žáci jsou vedeni ke komunikaci v anglickém jazyce se spolužáky i s učiteli. Využíváme interaktivní prvky. Učebnice, které využíváme, jsou moderní a mají multimediální podporu, kterou žáci mohou využít i v domácím prostředí.

Vyučovací předměty