Etická a estetická výchova
Předmět Etická a estetická výchova náleží do oblasti Umění a kultura a jeho největším cílem je přivést žáky 8. a 9. ročníků naučit spolupracovat a realizovat společné umělecké projekty.
V procesu uměleckého osvojování světa dochází k rozvíjení specifického cítění, tvořivosti, vnímavosti jedince k uměleckému dílu a jeho prostřednictvím k sobě samému i k okolnímu světu.
Součástí tohoto procesu je hledání a nalézání vazeb mezi druhy umění na základě společných témat, schopnosti vcítit se do kulturních potřeb ostatních lidí a jimi vytvořených hodnot a přistupovat k nim s vědomím osobní účasti. Zároveň je třeba při produktivních činnostech plánovat, organizovat, komunikovat, stanovovat cíle a naplňovat je.
Učitel vede žáky k objevování různých řešení a variant tvorba vlastních nebo společných projektů, tel podporuje žáky k interpretaci vlastního či společného uměleckého díla, a vede je k analyzování účinků různých způsobů vyjadřování.
Učitel poskytuje prostředí a podmínky k tomu, aby si žáci vytvářeli pozitivní představu o sobě samých, podporuje jejich sebedůvěru a samostatný rozvoj. Zařazuje také aktivity, v nichž žáci diskutují v malé skupině i v celé třídě, společně se podílejí se na utváření příjemné atmosféry. Zadává týmové úkoly a vede žáky k základním pracovním návykům a organizaci své práce.