Anglický jazyk
Vyučovací předmět Anglický jazyk se realizuje na druhém stupni od 6. do 9. třídy v hodinové dotaci 3 hodiny týdně. Předmět navazuje na výuku anglického jazyka na prvním stupni a žáci jsou podobně jako na prvním stupni děleni na skupiny podle jednotlivých kompetencí žáků tak, aby bylo možné volit komplexní tempo celé skupiny.
Všichni žáci na druhém stupni měli v uplynulých letech rovněž možnost pravidelně se v hodinách anglického jazyka setkávat s rodilým mluvčím. V minulém roce nám sice covidová situace neumožňovala výuku rodilým mluvčím, ale výhledově plánujeme její obnovu. S žáky, kteří mají anglický jazyk jako mateřský, nebo jsou lingvisticky nadaní, pracujeme individuálním přístupem.
Výuka probíhá buď ve třídách s častým využitím interaktivní tabule, nebo v počítačové učebně s kvalitními výukovými programy, přičemž pro výuku cizího jazyka se v jednotlivých ročnících využívají dělené hodiny. Požadavky na vzdělávání v cizím jazyce vycházejí ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, který popisuje různé úrovně ovládání cizího jazyka. Vzdělávání v jazyce anglickém na druhém stupni základní školy směřuje k dosažení úrovně porozumění, mluvení a psaní A2 Společného evropského referenčního rámce.
Probírané tematické okruhy na druhém stupni jsou:
domov, rodina, bydlení, škola, volný čas, kultura, sport, péče o zdraví, pocity a nálady, stravovací návyky, počasí, příroda a město, nákupy a móda, společnost a její problémy, volba povolání, moderní technologie a média, cestování, reálie zemí příslušných jazykových oblastí.
Zároveň se žáci učí poznávat a pochopit mluvnici a všechny gramatické jevy, které jsou důležité k realizaci komunikačního záměru žáka.
Žáci se v předmětu anglický jazyk (mimo jiné) naučí:
- získat zájem o studium cizího jazyka a vytvořit si pozitivního vztahu k tomuto předmětu
- osvojit si potřebné jazykové znalosti a dovednosti k aktivnímu využití účinné komunikace v cizím jazyce
- získat schopnosti číst s porozuměním přiměřené texty v daném cizím jazyce
- porozumět přiměřeně (jazykově, obsahově, rozsahem) náročnému ústnímu sdělení na úrovni osvojených znalostí
- poznávat kulturu zemí příslušné jazykové oblasti, vyhledávat nejdůležitější informace o zemích studovaného jazyka a dál s nimi pracovat
- pochopit význam znalosti cizích jazyků pro osobní život a respektu a toleranci k odlišným kulturním hodnotám jiných národů.