Online zprávy pro žáky 8. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Mgr. Štěpánka Drozdová, 19. 4. 2023/
- Český jazyk /Mgr. Štěpánka Drozdová, 10. 3. 2023/
- Matematika /Bc. Kateřina Fuková, 24. 3. 2023/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /PaedDr. Boris Hajdúk, MBA, 5. 9. 2022/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /Bc. Kateřina Fuková, 30. 8. 2022/
- Anglický jazyk (skupina AJ3) /Ing. Alena Semerádová, 16. 8. 2022/
- Základy německého jazyka (skupina NJ1) /Mgr.et Bc. Josefína Šišáková, 31. 1. 2023/
- Základy německého jazyka (skupina NJ2) /Mgr. Iva Strnadová, 22. 3. 2023/
- Základy německého jazyka (skupina NJ3) /Mgr. Iva Strnadová, 9. 3. 2023/
- Dějepis /Mgr. Štěpánka Drozdová, 13. 9. 2022/
- Zeměpis /Mgr. Iva Strnadová, 9. 5. 2023/
- Fyzika /Mgr. Hana Schmidová, 31. 8. 2022/
- Chemie /Bc. Libuše Nová, 31. 8. 2022/
- Přírodopis /Bc. Libuše Nová, 16. 8. 2022/
- Informatika a pracovní výchova /Mgr. Iva Strnadová, 29. 8. 2022/
- Občanská výchova /Mgr. Štěpánka Drozdová, 13. 9. 2022/
- Hudební výchova /Mgr.et Bc. Josefína Šišáková, 16. 8. 2022/
- Tělesná výchova /Mgr. Jiřina Závranská, 2. 9. 2022/
- Výtvarná výchova /M.A. Evžen Hanzalík, 31. 1. 2023/
- Algoritmizace a programování /Ing. David Urbánek, 16. 8. 2022/
- Dějiny a současnost /Mgr. Lukáš Helcelet, 5. 9. 2022/
- Konverzace v anglickém jazyce /Ing. Alena Semerádová, 6. 9. 2022/
- Matematická cvičení /Bc. Kateřina Fuková, 30. 5. 2023/
- Seminář konverzace v českém jazyce /Mgr. Olena Keronyak, 12. 9. 2022/
- Seminář praktické biologie /Mgr. Jiřina Závranská, 16. 8. 2022/
Informace třídního učitele
Školní výlet 26.6. - 28.6.
Za základě informací z třídních schůzek bych Vás ráda požádala o uhrazení celé částky (1 700 Kč) za vícedenní školní výlet nejpozději do 1.5. 2023. Ubytování po mně vyžaduje platbu, co nejdříve.
Děkuji za pochopení.
Zápis z třídních schůzek dne 18.4. 2023
-
Čtvrtletní hodnocení (internet) – BAKALÁŘI + žk
-
Absence (40 - 50%), omlouvání
-
Pravidla třídy – chování, pomůcky, telefony
-
Výsledky, volba střední školy
-
Školní výlet, školní ples
-
Školní psycholog a poradenské centrum
-
Rodilý mluvčí, příspěvek
Důležitá data 2. pololetí
17. 4. - Práce s informací (2/2) - 5 + 6 VH
18. 4. - Třídní schůzky (od 17:00) - Rada rodičů od 16:00
19.4. - Story tellinng - Naše identita (3 až 6 VH)
20.4. - Trestněprávní odpovědnost
28. 4. - Fotografování tříd
11. 5. - Příběh velké války (Armádní muzeum Žižkov) - 4, 5 + 6 VH
22. 5. - 26. 5. - Projekt Edison
25.5. - Školní ples
26. 6. - 28. 6. - Školní výlet - Český ráj
Český jazyk
Čtenářský deník
Čtenářský deník bude v tomto školním roce založen na četbě jedné knihy za pololetí. Minimální rozsah vybrané knihy je stanoven na 200 stran.
Přečtenou knihu bude žák pomocí weblogu prezentovat dle zvoleného způsobu (video, recenze, podvojný zápis).
Termín odevzdání bude včas zveřejněn.
Rozvržení hodin a pomůcky
Tento školní rok bude výuka ČJ probíhat dle následujícho rozvření:
Pondělí 1VH - Mluvnice
Pondělí 8VH - Sloh
Úterý 6VH - Literatura
Středa 1VH- Mluvnice
Čtvrtek 3 VH - Mluvnice
Sešity do hodin ČJ zůstávají na základě domluvy z minulého roku. Nové sešity prosím pořizujte na základě dopuručení.
Mluvnice školní - A 544
Sloh a Literatura - A 464 (sešit používáme oboustranně)
cíle předmětu
Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie či internet) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.
Pomůcky
ŽK, učebnice, pracovní sešit, sešity dle rozdělení, čítanka.
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 5x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)
- ústní zkoušení
- slohové práce
- práce v hodinách dle aktivity
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na dané známé téma
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ
- projekty, prezentace
- četba dle zadání
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- domácí přípravy/úkoly
Domácí úkoly jsou zapsány v Bakalářích.
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Matematika
Příklady na 24. 3.
- Krok po kroku: lehké, střední, těžké
- Jen psaní výsledku
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5818
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5823
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/5834
Letos se v matematice
naučím…
- Co to je mocnina a odmocnina a jak se s ní pracuje (pracovat s číselnými výrazy)
- Jak zapsat situaci ze života pomocí čísel a písmen (pracovat s algebraickými výrazy)
- Jak si poradit jednoduše s následující slovní úlohou a být si jistý, že mám správný výsledek: 120 litrů jablečného moštu stočily do 141 lahví, některé byly litrové, jiné 0,7 litrové. Kolik bylo kterých? (řešit lineární rovnici)
- Udělat ve třídě průzkum a zpracovat jeho výsledky (základy statistiky)
- Jaký má obsah a obvod kruh
- Narýsovat trojúhelník a čtyřúhelník několika novými způsoby
- Najít délky stran pravoúhlého trojúhelníka, jejichž délku neznám (Pythagorova věta)
- Najít ve světě válec, sama/sám ho narýsovat a popsat
Pomůcky
- Učebnice: Obalené učebnice Matematika 1, 2 a 3; Matematické minutovky 1 a 2
- Sešity: Sešit 460 na zápisky na zápisky (doporučený), sešit 560 na domácí úkoly, sešit 560 na testy (Všechny sešity mohou být z loňského roku, na první hodině si ujasníme, jaké mám u sebe)
- Rýsovací pomůcky: ořezaná tužka/mikrotužka, guma, kružítko, trojúhelník s ryskou a jedno další pravítko, úhloměr (nosím podle dohody)
- Nůžky (stačí do dvojice), 3 různobarevné pastelky/fixy
Hodnocení
Známky z testů najdeš žák v Bakalářích, dílčí hodnocení v přípravě na hodiny a bonusy najdeš v Google Classroom
- Čtvrtletní písemné práce (2krát za pololetí) (Oznámena s předstihem)
- Desetiminutové písemné práce (1krát za týden) (každý pátek, téma známeno v úterý; možnost opravy a dopsání po požádání mailem do pondělí)
- Vyhodnocení přípravy na hodiny (2krát za pololetí)
- Vypracovávání domácích úkolů (Domácí úkol je zadáván v úterý k vypracování do příštího úterý do GC, za každý může žák získat 0-3 body, za pozdní odevzdání se body odečítají, bodové hodnocení se sečte ve čtvrtletí)
- Nošení pomůcek (3krát zapomenuté pomůcky snižují známku o jeden stupeň)
- Vyhodnocení práce v hodině
- Vyhodnocení aktivity v hodině (2krát za pololetí)
- Vypracovávání bonusových úloh (průběžně, za tři bonusy získává žák jedničku, jedná se o nepovinné řešení pro zájemce navíc)
- Menší hodnocení formou ústních zkoušení, dílčích známek za aktivity a pracovní listy
Další komunikace s žáky bude probíhat výhradně skrze náš Google Classroom.
Anglický jazyk (skupina AJ1)
Ke stažení
- 100 nejpoužívanějších slovíček [PDF, 405 kb]
- 3000 doporučených slov [PDF, 114 kb]
- Survival package (balíček přežití) v zahraničí [PDF, 196 kb]
Charakteristika a cíle předmětu
Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Žák 8. ročníku (na úrovni min. A2):
- se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
- konverzuje o běžných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
- rozumí obsahu textů a vyhledá konkrétní informace v textech,
- sestaví písemné sdělení k probraným tématům a k tématům, která mu jsou blízká,
- se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY
učebnice, sešit A4 linkovaný, sešit A5 linkovaný na průběžné testy, psací potřeby (modrá propiska, zelená propiska, červená propiska, zvýrazňovač), nůžky, lepidlo
HODNOCENÍ
- ústní projev, konverzace k probraným tématům/běžná konverzace v anglickém jazyce
- větší testy za určitý probraný úsek budou hlášeny dopředu
- malé testy/konverzace (z učiva z předchozí hodiny) - namátkové zkoušení
- skupinová práce/ samostatná práce (pracovní listy, aktivní zapojení do projektů)
- aktivita v hodině, nošení pomůcek
KVÍZY, TESTY, OPAKOVÁNÍ
Kvízy v aj pro všechny a na různá témata – gramatika, geografie, historie, sranda….
SpellQuiz | Fun Quizzes, Spelling Quizzes, Grammar Quizzes, Geography Quiz, History and more!
Idiomy - Idioms | SpellQuiz říká se, že velmi vysoké úrovně jazyka dosáhneš, když znáš a rozumíš jeho idiomům :), protože ty vychází z mixu jazyka a kultury národa.
Umíš napsat, co slyšíš? Start your spelling test! Celé věty čtou rodilí mluvčí. Lze nastavit obtížnost. Ty píšeš, co slyšíš. Využij také pro trénink Poslouchej a opakuj (i žongluj). Jednak trénuješ porozumění a psaní, ale také mluvení.
Knihy online zdarma nejen v angličtině Project Gutenberg
Zábavné reklamy - zadej Funny advertisements. British Airways safety video , 10 Famous Funny Commercials
APPKY, WEBY, POŘADY
Appky ZDARMA: Woodpecker - videa podle témat, s aktivními titulky; BBC learning English, British council grammar, British council learnEnglish
Weby: CBeebies Global hry, pohádky a příběhy v britské angličtině
Obecně doporučuji pohádky pro děti typu Prasátko Peppa, Pošták Pat, Bing, Sarah a kachnička pro trénink současné a dobře znějící angličtiny. Spousta z nich je na Youtube, Netflixu, HBO, Apple TV
Pro starší žáky: Welcome to CBeebies Grown-Ups
TED TALKS - videa různých žánrů, oborů, témat, délek, s možností zapnout titulky (někdy jsou i české)
nejdůležitější anglická slovíčka
V příloze Ke stažení nalezneš:
- Přehled 100 nejpoužívanějších slovíček v angličtině.
- Přehled 3000 doporučených slov podle Společného evropského rámce The Oxford 3000™ by CEFR level (úroveň A1-B2). Úroveň A1 = začátečník, B2 = úroveň maturity na gymnáziu.
- Survival package (balíček přežití) = anglické fráze, které využiješ na výletě v zahraničí.
Anglický jazyk (skupina AJ2)
CHARAKTERISTIKA A CÍLE PŘEDMĚTU
Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Žák 8. ročníku (na úrovni min. A2):
- se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
- konverzuje o běžných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
- rozumí obsahu textů a vyhledá konkrétní informace v textech,
- sestaví písemné sdělení k probraným tématům a k tématům, která mu jsou blízká,
- se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
Pomůcky
- Obalená učebnice Bloggers 4 + pracovní sešity Bloggers 4 (1. a 2. díl)
- Obálku či jakýkoliv jiný organizér na slovíčka, desky na tvorbu přehledů (může být s euroobaly), několik linkovaných papírů na psaní (k vložení do desek)
- Sešit 564 na testy (může být loňský, na pvní hodinu je přinesu, abyste věděli, které mám)
Pravidla
- Pravidla, na kterých se domluvíme budou zde po první hodině specifikována
- Další komunikace se žáky bude probíhat výhradně v GC
Hodnocení
- Testy z gramatiky a slovíček (dopředu hlášené)
- Krátký připravený mluvený projev (3krát za pololetí)
- Krátký připravený psaný projev (3krát za pololetí)
- Hodnocení práce v hodině (čtvrtletní hodnocení aktivity a vedení pracovním materiálů)
- Hodnocení přípravy (nošení pomůcek a vypracovávání úkolů)
- Dílčí hodnocení v hodinách, průběžně zadávaná práce
těším se na další společný rok! kf
Anglický jazyk (skupina AJ3)
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, osvojování si nové slovní zásoby a jazykových obratů, vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku. Cizojazyčné vzdělávání na druhém stupni by mělo vést k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
POMŮCKY
Na anglický jazyk prosím noste tyto pomůcky: ŽK, školní sešit 544, který používáme i jako slovníček, sešit na testy 524 (lze pokračovat v sešitě ze 7. třídy), učebnici, pracovní sešit, + psací potřeby.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o různých tématech - one minute speaking)
- malé a větší písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
- snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a individuální posun v dovednostech v průběhu pololetí
Základy německého jazyka (skupina NJ1)
CÍL
Cílem předmětu Základy německého jazyka je poskytnout žákům dostatečné jazykové dovednosti pro základní orientaci v cizojazyčném prostředí a ukázat jim možnosti jejich využití v dalším studiu i v životě, domluvit se v běžných životních situacích, porozumět jednoduchým sdělením a textům.
HODNOCENÍ
Žáci budou hodnoceni na základě :
- zvládnutí slovní zásoby - zkoušení ústní, později i písemné
- jednoduchých dialogů
- testů - krátkých k ověření znalostí aktuálně probíraného učiva a delšího testu k prověření zvládnutí učiva probrané lekce
- čtení jednoduchých textů
- projektů
- domácí přípravy
- aktivity v hodině
POMŮCKY
Učebnice, pracovní sešit, sešit 544, psací potřeby - barevné pastelky, nůžky, ap. k práci na PL a projektech
Základy německého jazyka (skupina NJ2)
Ke stažení
- 4. pád podstatných jmen [PPTX, 142 kb]
- Schulsachen [PPTX, 1186 kb]
- Protiklady - přídavná jména [PPTX, 607 kb]
Cíl
Cílem předmětu Základy německého jazyka je poskytnout žákům dostatečné jazykové dovednosti pro základní orientaci v cizojazyčném prostředí a ukázat jim možnosti jejich využití v dalším studiu i v životě, domluvit se v běžných životních situacích, porozumět jednoduchým sdělením a textům.
Hodnocení
Žáci budou hodnoceni na základě :
- zvládnutí slovní zásoby - zkoušení ústní, později i písemné
- jednoduchých dialogů
- testů - krátkých k ověření znalostí aktuálně probíraného učiva a delšího testu k prověření zvládnutí učiva probrané lekce
- čtení jednoduchých textů
- projektů
- domácí přípravy
- aktivity v hodině
Pomůcky
Učebnice, pracovní sešit, sešit 544, psací potřeby - barevné pastelky, nůžky, ap. k práci na PL a projektech
Procvičování sloves
https://wordwall.net/play/6060/598/675
Procvičování sloves množné číslo, test jednotné číslo sloves
https://wordwall.net/play/7059/569/323
https://wordwall.net/play/7984/318/377
https://wordwall.net/play/7060/051/916
Weihnachten
https://wordwall.net/resource/8369192
Domácí úkol Musik:
do 18. 11.
Na list A4 několik jednoduchých vět o oblíbené skupině nebo zpěvákovi.+ obrázek
Zpěvák - jak se jmenuje, odkud pochází, kolik je mu let, jestli hraje na nějaký hudební nástroj, vyjádřit názor na jeho hudbu, názvy písniček
Skupina - odkud pochází a pak po jednom její členové - jak se jmenují, na jaký nástroj hrají, kdo je zpěvák, tvůj názor na jejich hudbu, názvy skladeb + obrázek
Základy německého jazyka (skupina NJ3)
Ke stažení
- Schulsachen [PPTX, 1186 kb]
- 4. pád podstatných jmen [PPTX, 142 kb]
Cíl
Cílem předmětu Základy německého jazyka je poskytnout žákům dostatečné jazykové dovednosti pro základní orientaci v cizojazyčném prostředí a ukázat jim možnosti jejich využití v dalším studiu i v životě, domluvit se v běžných životních situacích, porozumět jednoduchým sdělením a textům.
Hodnocení
Žáci budou hodnoceni na základě :
- zvládnutí slovní zásoby - zkoušení ústní, později i písemné
- jednoduchých dialogů
- testů - krátkých k ověření znalostí aktuálně probíraného učiva a delšího testu k prověření zvládnutí učiva probrané lekce
- čtení jednoduchých textů
- projektů
- domácí přípravy
- aktivity v hodině
Pomůcky
Učebnice, pracovní sešit, sešit 544, psací potřeby - barevné pastelky, nůžky, ap. k práci na PL a projektech
Procvičování sloves
https://wordwall.net/play/6060/598/675
Procvičování sloves množné číslo, test jednotné číslo sloves
https://wordwall.net/play/7059/569/323
https://wordwall.net/play/7984/318/377
https://wordwall.net/play/7060/051/916
Weihnachten
https://wordwall.net/resource/8369192
Domácí úkol Musik:
do 18. 11.
Na list A4 několik jednoduchých vět o oblíbené skupině nebo zpěvákovi.+ obrázek
Zpěvák - jak se jmenuje, odkud pochází, kolik je mu let, jestli hraje na nějaký hudební nástroj, vyjádřit názor na jeho hudbu, názvy písniček
Skupina - odkud pochází a pak po jednom její členové - jak se jmenují, na jaký nástroj hrají, kdo je zpěvák, tvůj názor na jejich hudbu, názvy skladeb + obrázek
Dějepis
Cíle předmětu a hodnocení
Hlavními cíli předmětu dějepis je probudit a posílit historické vědomí žáků, seznámit žáky se základními poznatky o konání člověka v minulosti (zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti) a rozvíjet časové a prostorové představy žáků.
Pomůcky
ŽK a diář, školní sešit – A4 školní linkovaný ( nejlépe A 464), učebnice Dějepis pro 8. třídu FRAUS a pracovní sešit TAKTIK + psací potřeby
Sešity je možné si nechávat z předchozích ročníků!
HODNOCENÍ
- ústní zkoušení (ústní projev)
- písemné testy – termín i téma oznamováno dopředu
- skupinová či samostatná práce v hodině (práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry,…)
- prezentace doma připravených referátů - jednou za pololetí, termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem
- případný dějepisný projekt - termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem
- aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Zeměpis
Ke stažení
- Poloha a rozloha ČR [PPTX, 2565 kb]
- Geologický vývoj ČR [PPTX, 10627 kb]
- Povrch ČR [PPTX, 10352 kb]
- Vodstvo ČR [PPTX, 2550 kb]
- Podnebí ČR [PPTX, 3216 kb]
- Půdy v ČR [PPTX, 1449 kb]
- Obyvatelstvo ČR [PPTX, 6191 kb]
- Praha [PPTX, 6413 kb]
- Vzorový kraj [PPTX, 2482 kb]
- Jihočeský kraj [PPTX, 6345 kb]
- Středočeský kraj [PPTX, 2691 kb]
- Karlovarský kraj [PPTX, 2846 kb]
- Plzeňský kraj [PPTX, 3409 kb]
- Ústecký kraj [PPTX, 8167 kb]
- Liberecký kraj [PPTX, 6986 kb]
- Královéhradecký kraj [PPTX, 2743 kb]
- Pardubický kraj [PPTX, 2431 kb]
- Kraj Vysočina [PPTX, 4946 kb]
- Olomoucký kraj [PPTX, 5336 kb]
Cíl předmětu
Zeměpis má přírodovědný i společenskovědní charakter. Umožňuje žákům poznávání přírody jako systému, porozumět zákonitostem přírodních procesů, pomáhá pochopit okolní prostředí a ukazuje, jak ho rozumně využívat a chránit pro budoucí generace. Žáci rozšíří se seznámí s životem obyvatel jiných států a světadílů. Žáci se naučí poznávat kulturu a život jiných zemí, respektovat odlišná pravidla chování, v těchto zemích a získají praktické informace, důležité pro návštěvu těchto zemí.
Hodnocení
Žáci budou hodnoceni na základě krátkých testů, psaných zpravidla po ukončení kratšího tématického celku, orientace na mapě, skupinové práce, vlastních prezentací, projektů a práce v hodině.
POMŮCKY
Atlas světa, učebnice , pracovní sešit, sešit 544
Kraje
Od února pracujete na svých prezentacích o krajích. V každé prezentaci bude:
Název Kraje
1, Poloha vzhledem k okolním státům a ostatním krajům
2. Základní údaje - krajské město, rozloha, počet obyvatel
znak...
3. Přírodní podmínky - povrch, vodstvo, chráněné krajinné oblasti
4. obyvatelstvo - hustota zalidnění kraje
zvyky, nářečí, velká města
5. Hospodářství - výrobky, co se pěstuje
6. turistické zajímavosti - hrady, zámky, jeskyně, ...slavní rodáci
...a nešetřete obrázky
Fyzika
Cíle předmětu
Fyzika patří mezi přírodovědné předměty. Letos se naučíme
- práce, výkon, energie
- elektrický proud
- zvuk
Pomůcky
- ŽK a diář
- sešit 540 - možné z předchozích let , tabulky, učebnice, kalkulačka(není povinná, ale hodí se)
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- ústní zkoušení - u tabule
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na dané známé téma
- práce v hodinách dle aktivit
Chemie
CO se v chemii naučíme
- řekneme si, jak chemie vznikla a její význam pro každodenní život
- budeme pozorovat vlastnosti látek
- provedeme jednoduché chemické experimenty
- budeme rozlišovat chemické látky a směsi, naučíme se oddělovat látky se směsí
- popíšeme stavbu atomu
- naučíme se orientovat v PSP, zapamatujeme si značky chemických prvků, rozdělíme chemické prvky na kovy, nekovy a polokovy
- budeme umět zapsat jednoduché chemické reakce, zapíšeme pomocí vzorce oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny a jejich soli
- zaměříme se prvek uhlík a jeho modifikace
- ukážeme si typy vzorců v organické chemii, zapíšeme vzorce vybraných sloučenin, popíšeme si vlastnosti a využitích známých uhlovodíků a jejich derivátů
- naučíme se rozdíl mezi kyselinou a zásadou, zásady první pomoci při poleptání a v dalších rizikových situacích
- budeme si často připomínat bezpečnost práce s chemickými látkami
Hodnocení v předmětu
- 1x za týden krátké testy
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky
Kladu důraz
Žáci budou na začátku školního roku poučeni o bezpečnosti práce při praktické výuce v chemii. Je zakázané cokoliv pít, ochutnávat, slévat látky dohromady, plýtvat s materiálem.
Přírodopis
Hodnocení v předmětu
- 1x za týden krátké testy
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky
Informatika a pracovní výchova
Cíl:
Cílem předmětu Informatika a pracovní výchova v 8. ročníku je zaměřit se na přípravu k volbě povolání. Žáci by měli získat základní představu o své osobnosti na základě tvorby portfolia (osobnostní testy, sebehodnocení), představu o systému středního školství i konkrétních středních školách a kariérním poradenství . Získané informace budou žáci zpracovávat v odpovídajícíh programech MS Office.
Hodnocení:
- Přístup k zadané práci
- Dodržení zadání a času na zpracování
- Kvalita zpracování daného úkolu
- Způsob prezentování zadané práce
- Aktivita v hodině a spolupráce se spolužáky
Občanská výchova
CÍL PŘEDMĚTU
Občanská výchova se zaměřuje na orientaci žáků v sociální realitě a s jejich začleňováním do různých společenských vztahů a vazeb. Otevírá cestu ksebepoznání a poznávání osobnosti druhých lidí a k pochopení vlastního jednání i jednání druhých lidí v souvislosti s různými životními situacemi. Seznamuje žáky se vztahy v rodině a širších společenstvích, s hospodářským životem, činností důležitých politických institucí a orgánů a s možnými způsoby zapojení jednotlivců do občanského života. Učí žáky respektovat a uplatňovat mravní principy a pravidla společenského soužití a přebírat odpovědnost za vlastní názory, chování a jednání i jejich důsledky.
POmůcky
ŽK a diář, školní sešit – A4 školní linkovaný ( nejlépe A 464), učebnice a PS + psací potřeby
Sešity je možné si nechávat z předchozích ročníků!
HODNOCENÍ
Hodnocení probíhá na základě aktivní práce v hodině, krátkých testů, práce s pracovními listy, skupinové práce a projektů.
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
POMŮCKY
- malý sešit (může být notový sešit - i z loňského roku, nebo obyčejný malý linkový sešit)
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU
- připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
- aktivita v hodině, snaha a zájem
- samostatná práce i spolupráce se skupinou
- znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
- znalost hudební teorie v rozsahu probraného učiva
Tělesná výchova
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova
Cíl předmětu:
Cílem předmětu výtvarná výchova na druhém stupni je rozvoj výtvarných dovedností, kreativity, představivosti, ale i základní orientace jak v historii umění, tak i v současném umění, schopnost interpretovat umělecké dílo, orientovat se v teorii a terminologii výtvarného umění.
kritéria hodnocení:
- základní orientace v dějinách umění (podle probraného učiva)
- aktivní zapojení do diskusí k tématům z VV
- ovládání základní terminologie (v souladu s probraným učivem)
- výsledek tvůrčí práce dle zadání (z bsahového i technického hlediska)
Pomůcky na VV
Platí, že stačí dokoupit co chybí, zbytek lze použít z předešlého školního roku.
Jakékoliv případné dotazy směrujte na janitorova@ukol.zskorenskeho.cz
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile, anebo se )
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- černá tuš a redispero (i s hroty – tenčí a širší)
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- obyčejné barevné papíry
- +50 Kč na čtvrtky (nakoupím a uskladním ve škole - nepomačkají se v kufříku, ani je nikdo nezapomene doma ;-))
Algoritmizace a programování
x
Dějiny a současnost
PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ
Cílem semináře Dějiny a současnost je přiblížit žákům nedávné události z národní historie a rozvíjet jejich poznatky z moderních dějin našeho státu. Zaměřuje se na významné osobnosti a události, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti. (Doporučeno pro 9. ročníky - koresponduje s látkou 9. ročníku.)
POmůcky
Na Dějiny a současnost prosím noste tyto pomůcky:
ŽK a diář, desky s eurofolií (na pracovní listy a rozdané materiály) + psací potřeby.
HODNOCENÍ
- drobné písemné opakování
- skupinová či samostatná práce v hodině/při vycházkách
- případná prezentace doma připravených referátů/projektů
- aktivita v hodinách/při vycházkách
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Konverzace v anglickém jazyce
Cílem předmětu konverzace v anglickém jazyce je umožnit dokonalejší osvojení si AJ, a to zejména schopnost samostatného ústního vyjádřování. Učivo je zaměřeno na získávání potřebných jazykových znalostí a dovedností, dorozumívání se v nejběžnějších situacích každodenního života, vyjádření svých myšlenek, plynulosti a sebejistoty v ústním projevu, rozšíření slovní zásoby, poznávání kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
pomůcky
- sešit formátu A524
hodnocení
- ústní projev - povídání o sobě, komunikační situace, scénky, četba, slovíčka
- prezentace, projekty
- drobné písemné opakování
- skupinová či samostatná práce v hodině
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
- snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a individuální posun v dovednostech v průběhu pololetí
Matematická cvičení
https://www.mathnook.com/math/skill/coordinategridgames.php
Cvičení jsou určena pro ty žáky, kteří mají zájem prohlédnout hluboko do tajů matematiky od její univerzální symboliky, přes úlohy kombinatorické a logické, až po zapeklité problémy z geometrie. Budeme řešit takové situace, u kterých budeme muset matematicky přemýšlet, a nebude nám stačit použít jen naučený vzoreček. Důraz bude kladen také na rozvoj zodpovědnosti za svou vlastní práci doma i ve škole a schopnost jejího vyhodnocení.
Pomůcky
ŽK, rýsovací pomůcky (bude oznámeno, kdy jsou potřeba), jakýkoliv zápisník na hodiny (podle volby žáka - sešit, desky s papíry), tenké desky (s euroobaly či bez) na portfolio
Požadavky
Prezentace, portfolio, dva průběžné testy znalostí, aktivita v hodině
Doporučení pro žáky
Sdílejte své prezentace mezi sebou, pomáhejte si, naprosto to vítám. Jen vymyšlené příklady požaduji od každého jiný :). Na hodinách si zapisujte pečlivě – budete mít méně práce doma.
Seminář konverzace v českém jazyce
Výuka v tomto semináři se zaměřuje na rozšíření slovní zásoby ve všeobecných tématech (cestování, stravování, zdravotní péče, sport, volný čas, četba, škola, životní prostředí, rozdíly mezi městem a venkovem, ad.) Zaměřuje se rovněž na prohloubení znalostí reálií České republiky. Také je rozvíjena práce s textem a schopnost vyhledávat důležité informace.
Seminář praktické biologie
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky (aktuálně)