Online zprávy pro žáky 9. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Mgr. Hana Schmidová, 16. 11. 2022/
- Český jazyk /Mgr. Pavel Čingl, 23. 8. 2022/
- Matematika /Mgr. Hana Schmidová, 31. 8. 2022/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /Mgr. Lukáš Helcelet, 23. 8. 2022/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /Mgr. Lukáš Helcelet, 23. 8. 2022/
- Anglický jazyk (skupina AJ3) /PaedDr. Boris Hajdúk, MBA, 5. 9. 2022/
- Základy německého jazyka (skupina AJ1) /Mgr. Iva Strnadová, 18. 11. 2022/
- Základy německého jazyka (skupina AJ2) /Mgr. Pavel Čingl, 23. 8. 2022/
- Základy německého jazyka (skupina AJ3) /Mgr. Iva Strnadová, 18. 11. 2022/
- Dějepis /Mgr. Lukáš Helcelet, 5. 9. 2022/
- Zeměpis /PaedDr. Boris Hajdúk, MBA, 16. 8. 2022/
- Fyzika /Mgr. Hana Schmidová, 16. 8. 2022/
- Chemie /Bc. Libuše Nová, 31. 8. 2022/
- Přírodopis /Bc. Libuše Nová, 16. 8. 2022/
- Informatika a pracovní výchova /Ing. David Urbánek, 16. 8. 2022/
- Občanská výchova /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 9. 9. 2022/
- Estetická výchova /M.A. Evžen Hanzalík, 31. 1. 2023/
- Tělesná výchova /Mgr. Jiřina Závranská, 2. 9. 2022/
- Algoritmizace a programování /Ing. David Urbánek, 16. 8. 2022/
- Dějiny a současnost /Mgr. Lukáš Helcelet, 5. 9. 2022/
- Konverzace v anglickém jazyce /Ing. Alena Semerádová, 6. 9. 2022/
- Matematická cvičení /Bc. Kateřina Fuková, 25. 11. 2022/
- Seminář konverzace v českém jazyce /Mgr. Olena Keronyak, 12. 9. 2022/
- Seminář praktické biologie /Mgr. Jiřina Závranská, 16. 8. 2022/
Informace třídního učitele
Plané neštovice
Ve třídě se objevily plané neštovice.
TŘÍDNÍ SCHŮZKY 15.11.
1. Informace k přijímacím zkouškám p.uč. Závranská
2. Schola Pragensis 24.11.-26.11. s rodiči domluveno, že žáci nepůjdou společně se školou, ale s rodiči
3. rodilý mluvčí
4. informace o chování a prospěchu
ZAČÁTEK ŠKOLNÍHO ROKU
Vážení rodiče, milí žáci, poprvé se v novém školním roce uvidíme 1. 9. 2020.
ČTVRTEK 1. 9.
Začátek v 8:00, následuje přivítání v novém školním roce a třídnické hodiny. Konec po třetí vyučovací hodině (10:40).
PÁTEK 2. 9.
Začátek v 8:00, následují třídnické hodiny (rozdávání pracovních sešitů, atd.). Konec dle rozvrhu = po 6. vyučovací hodině (13:30).
Od pondělí 5. 9. již vyučování dle rozvrhu.
TŘÍDNÍ SCHŮZKY
První třídní schůzka proběhne v úterý 20. 9. v 17:00 ve třídě 9. A.
Český jazyk
cíle předmětu
Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie či internet) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot. Velmi významným cílem v letošním roce pro nás bude úspěšná příprava na přijímací zkoušky, příp. bezproblémový přechod do vyššího stupně vzdělávání.
Pomůcky
ŽK, učebnice, pracovní sešit, sešity dle rozdělení, čítanka.
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 5x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)
- ústní zkoušení
- slohové práce
- práce v hodinách dle aktivity
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na dané známé téma
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ
- projekty, prezentace
- četba dle zadání
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- domácí přípravy/úkoly
Domácí úkoly jsou zapsány v Bakalářích.
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Matematika
NAŠE CÍLE V MATEMATICE
Naučíme se: Matematizovat reálné situace, řešit je pomocí rovnic i jejich soustav. Počítat s čísly i proměnnými, sčítat a násobit mnohočleny, rozšiřovat a krátit lomené výrazy. Rozumět pojmům z finanční matematiky a proniknout do úročení jednoduchého i složeného - to s využitím techniky. Vyjadřovat závislosti mezi proměnnými, číst a tvořit grafy funkcí lineárních, používat také funkce gioniometrické. Rozumět vztahům mezi podobnými útvary a využívat je k řešení úloh včetně úloh o měřítku mapy a plánu. Znát polohové a metrické vlastnosti těles a s jejich využítím řešit geometrické úlohy.
Důležitým cílem předmětu je naučit se správně logicky myslet a svůj myšlenkový proces zdokonalovat, vést o něm záznamy také v grafické podobě.
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU MATEMATIKA
V matematice budeme prověřovat výsledky vzdělávání tématickými testíky každý týden (letos to budou středy), ohlášenými většími pracemi na celou hodinu (opakovací a čtvrtletní), do hodnocení se započítává také práce v hodinách (drobné známky za aktivitu a řešení příkladů). připravenost na výuku (nošení pomůcek a úkolů) a aktivní práce ve skupinách.
Pomůcky
- ŽK, diář
- sešity : 460 školní, Dú z předchozích let popř.540, na testy 540, popř z předchozích let
- rýsovací pomůcky: pravítko s ryskou, úhloměr, funkční kružítko, obyčejná tužka č.3, popř.mikrotužka, guma
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ
- projekty, prezentace
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- domácí přípravy/úkoly
-
JAK SE LÉPE PŘIPRAVIT NA HODINU (MOŽNÁ NEJEN MATEMATIKY)
Chodím včas spát
Snídám, svačím a dodržuji pitný režim o přestávkách
WC používám o přestávce
Pomůcky mám v pořádku a při ruce
Hodin se účastním AKTIVNĚ - jsem duchem na nich a přijímám nabízené aktivity, spolupracuji, využívám zdroje.
Pokud nerozumím, je MOJÍ zodpovědností se ptát a žádat konzultace - spolužáka, pedagogů, dalších osob.
Odevzdávám včas práce školní i domácí.
Anglický jazyk (skupina AJ1)
PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, osvojování si nové slovní zásoby, vytváření pozitivního vztahu k tomuto předmětu a získání správných návyků a postupů pro dovednost učit se cizímu jazyku.
Pomůcky
Na anglický jazyk prosím noste tyto pomůcky:
ŽK a diář, školní sešit linkovaný, sešit na testy A5 linkovaný (524), případně malý sešit na slovníček (644) – není nutný, učebnice Bloggers 5, pracovní sešit k této učebnici + psací potřeby.
HODNOCENÍ
- ústní projev (dialogy, krátké scénky, komunikační situace, překlad vět, mluvnická pravidla, slovíčka)
- písemné testy – termín i téma oznamováno dopředu
- skupinová či samostatná práce v hodině (práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry,…)
- případně projekt či prezentace na dané téma - termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem
- aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Anglický jazyk (skupina AJ2)
PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, osvojování si nové slovní zásoby, vytváření pozitivního vztahu k tomuto předmětu a získání správných návyků a postupů pro dovednost učit se cizímu jazyku.
Pomůcky
Na anglický jazyk prosím noste tyto pomůcky:
ŽK a diář, školní sešit linkovaný, sešit na testy A5 linkovaný (524), případně malý sešit na slovníček (644) – není nutný, učebnice Bloggers 5, pracovní sešit k této učebnici + psací potřeby.
HODNOCENÍ
- ústní projev (dialogy, krátké scénky, komunikační situace, překlad vět, mluvnická pravidla, slovíčka)
- písemné testy – termín i téma oznamováno dopředu
- skupinová či samostatná práce v hodině (práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry,…)
- případně projekt či prezentace na dané téma - termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem
- aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Anglický jazyk (skupina AJ3)
Ke stažení
- 100 nejpoužívanějších slovíček [PDF, 405 kb]
- 3000 doporučených slov [PDF, 114 kb]
- Survival package (balíček přežití) v zahraničí [PDF, 196 kb]
Charakteristika a cíle předmětu
Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Žák 9. ročníku (na úrovni min. A2):
- se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
- konverzuje o běžných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
- rozumí obsahu textů a vyhledá konkrétní informace v textech,
- sestaví písemné sdělení k probraným tématům a k tématům, která mu jsou blízká,
- se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY
učebnice, sešit A4 linkovaný, sešit A5 linkovaný na průběžné testy, psací potřeby (modrá propiska, zelená propiska, červená propiska, zvýrazňovač), nůžky, lepidlo
HODNOCENÍ
- ústní projev, konverzace k probraným tématům/běžná konverzace v anglickém jazyce
- větší testy za určitý probraný úsek budou hlášeny dopředu
- malé testy/konverzace (z učiva z předchozí hodiny) - namátkové zkoušení
- skupinová práce/ samostatná práce (pracovní listy, aktivní zapojení do projektů)
- aktivita v hodině, nošení pomůcek
KVÍZY, TESTY, OPAKOVÁNÍ
Kvízy v aj pro všechny a na různá témata – gramatika, geografie, historie, sranda….
SpellQuiz | Fun Quizzes, Spelling Quizzes, Grammar Quizzes, Geography Quiz, History and more!
Idiomy - Idioms | SpellQuiz říká se, že velmi vysoké úrovně jazyka dosáhneš, když znáš a rozumíš jeho idiomům :), protože ty vychází z mixu jazyka a kultury národa.
Umíš napsat, co slyšíš? Start your spelling test! Celé věty čtou rodilí mluvčí. Lze nastavit obtížnost. Ty píšeš, co slyšíš. Využij také pro trénink Poslouchej a opakuj (i žongluj). Jednak trénuješ porozumění a psaní, ale také mluvení.
Knihy online zdarma nejen v angličtině Project Gutenberg
Zábavné reklamy - zadej Funny advertisements. British Airways safety video , 10 Famous Funny Commercials
APPKY, WEBY, POŘADY
Appky ZDARMA: Woodpecker - videa podle témat, s aktivními titulky; BBC learning English, British council grammar, British council learnEnglish
Weby: CBeebies Global hry, pohádky a příběhy v britské angličtině
Obecně doporučuji pohádky pro děti typu Prasátko Peppa, Pošták Pat, Bing, Sarah a kachnička pro trénink současné a dobře znějící angličtiny. Spousta z nich je na Youtube, Netflixu, HBO, Apple TV
Pro starší žáky: Welcome to CBeebies Grown-Ups
TED TALKS - videa různých žánrů, oborů, témat, délek, s možností zapnout titulky (někdy jsou i české)
nejdůležitější anglická slovíčka
V příloze Ke stažení nalezneš:
- Přehled 100 nejpoužívanějších slovíček v angličtině.
- Přehled 3000 doporučených slov podle Společného evropského rámce The Oxford 3000™ by CEFR level (úroveň A1-B2). Úroveň A1 = začátečník, B2 = úroveň maturity na gymnáziu.
- Survival package (balíček přežití) = anglické fráze, které využiješ na výletě v zahraničí.
Základy německého jazyka (skupina AJ1)
Ke stažení
- Způsobová slovesa [PPTX, 50 kb]
- Rozkazovací způsob sloves [DOCX, 15 kb]
Cíl
Cílem předmětu Základy německého jazyka je poskytnout žákům dostatečné jazykové dovednosti pro základní orientaci v cizojazyčném prostředí a ukázat jim možnosti jejich využití v dalším studiu i v životě, domluvit se v běžných životních situacích, porozumět jednoduchým sdělením a textům.
Hodnocení
Žáci budou hodnoceni na základě :
- zvládnutí slovní zásoby - zkoušení ústní, později i písemné
- jednoduchých dialogů
- testů - krátkých k ověření znalostí aktuálně probíraného učiva a delšího testu k prověření zvládnutí učiva probrané lekce
- čtení jednoduchých textů
- projektů
- domácí přípravy
- aktivity v hodině
Pomůcky
Učebnice, pracovní sešit, sešit 544, psací potřeby - barevné pastelky, nůžky, ap. k práci na PL a projektech
Základy německého jazyka (skupina AJ2)
PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ
Hlavním cílem předmětu Základy německého jazyka je získání základních jazykových znalostí a dovedností, osvojování si elementární slovní zásoby, vytváření pozitivního vztahu k tomuto předmětu a získání správných návyků a postupů pro dovednost učit se německému jazyku.
POMŮCKY
ŽK, školní sešit A5 linkovaný (454)
Učebnice Maximal interaktiv 2 a pracovní sešit
HODNOCENÍ
- ústní projev (dialogy, krátké scénky, komunikační situace, překlad vět, mluvnická cvičení, slovíčka)
- písemné testy – vždy oznámeno dopředu
- skupinová či samostatná práce v hodině (práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry, rozhovory…)
- případně projekt či prezentace na dané téma - termín odevzdání i téma oznámeno
- aktivita v hodině
Základy německého jazyka (skupina AJ3)
Ke stažení
- Způsobová slovesa [PPTX, 50 kb]
- Rozkazovací způsob sloves [DOCX, 15 kb]
Cíl
Cílem předmětu Základy německého jazyka je poskytnout žákům dostatečné jazykové dovednosti pro základní orientaci v cizojazyčném prostředí a ukázat jim možnosti jejich využití v dalším studiu i v životě, domluvit se v běžných životních situacích, porozumět jednoduchým sdělením a textům.
Hodnocení
Žáci budou hodnoceni na základě :
- zvládnutí slovní zásoby - zkoušení ústní, později i písemné
- jednoduchých dialogů
- testů - krátkých k ověření znalostí aktuálně probíraného učiva a delšího testu k prověření zvládnutí učiva probrané lekce
- čtení jednoduchých textů
- projektů
- domácí přípravy
- aktivity v hodině
Pomůcky
Učebnice, pracovní sešit, sešit 544, psací potřeby - barevné pastelky, nůžky, ap. k práci na PL a projektech
Dějepis
PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ
Hlavními cíli předmětu dějepis je probudit a posílit historické vědomí žáků, seznámit žáky se základními poznatky o konání člověka v minulosti (zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti) a rozvíjet časové a prostorové představy žáků.
POmůcky
Na dějepis prosím noste tyto pomůcky:
ŽK a diář, sešit na D – A5 nebo A4 školní linkovaný a desky s eurofolií (na pracovní listy a rozdané materiály), učebnice Dějepis pro 9. třídu FRAUS a pracovní sešit k této učebnici + psací potřeby.
HODNOCENÍ
- ústní zkoušení (ústní projev)
- písemné testy – termín i téma oznamováno dopředu
- skupinová či samostatná práce v hodině (práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry,…)
- prezentace doma připravených referátů - jednou za pololetí, termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem
- případný dějepisný projekt - termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem
- aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Zeměpis
CÍL PŘEDMĚTU
Zeměpis má přírodovědný i společenskovědní charakter. Umožňuje žákům poznávání přírody jako systému, porozumět zákonitostem přírodních procesů, pomáhá pochopit okolní prostředí a ukazuje, jak ho rozumně využívat a chránit pro budoucí generace. Žáci rozšíří se seznámí s životem obyvatel jiných států a světadílů. Žáci se naučí poznávat kulturu a život jiných zemí, respektovat odlišná pravidla chování, v těchto zemích a získají praktické informace, důležité pro návštěvu těchto zemí.
HODNOCENÍ
Žáci budou hodnoceni na základě krátkých testů, psaných zpravidla po ukončení kratšího tématického celku, orientace na mapě, skupinové práce, vlastních prezentací, projektů a práce v hodině.
POMŮCKY
Atlas světa, pracovní sešit
procvičování slepých map států a hlavních měst světa
Fyzika
Fyzika patří mezi přírodovědné předměty
Pomůcky
- ŽK a diář
- sešit 540 , tabulky, učebnice, kalkulačka(není povinná, ale hodí se)
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- ústní zkoušení - u tabule
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na dané známé téma
- práce v hodinách dle aktivit
Chemie
Co se v chemii naučíme
- zopakujeme klíčové učivo osmého ročníku
- opět pohovoříme o bezpečnosti práce během výuky chemie
- zorientujeme se v organických sloučeninách (sacharidy, proteiny, lipidy) v jejich chemické struktuře a vlastnostech
- zapíšeme fotosyntézu chemickou rovnicí a určíme podmínky pro její průběh
- vyzkoušíme si alkoholové kvašení
- zaměříme se na lidskou DNA, vyzkoušíme izolaci DNA
- formou prezentací si představíme vitamíny rozpustné ve vodě a tucích
- vymezíme si pojem droga, zneužívání návykových látek, podíváme se na fim Katka
- zhodnotíme vliv dopingu, fair play
- vymezíme si podmínky pro průběh chemické reakce, faktory které ovlivňují chem. reakce a faktory, které chem. reakce zpomalují
- vyčíslíme jednoduché chemické rovnice, zákon zachování hmotnosti
- vypočítáme molární hmotnost, koncentraci, látkové množství, hmotnostní zlomek
- porovnáme fungování jaderné a tepelné elektrárny
- zhodnotíme rizika havárií a mimořádných událostí, vymezíme zásady chování v těchto situacích
Hodnocení v předmětu
- 1x za týden krátké testy
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky
Přírodopis
Hodnocení v předmětu
- 1x za týden krátké testy
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky
Informatika a pracovní výchova
x
Občanská výchova
Témata referátů na 1. pololetí
- Státní občanství
- Evropská unie - státy, orgány, cíl, eurozóna, schengenský prostor, EU a ČR
- Dokumenty zajištující lidská práva - historie až současnost, ČR a organizace zabývající se ochranou lidských práv
- Právní řád ČR - Ústava, soudy, soukromé a veřejné právo
- Vlastnictví - pojem, ne/hmotné vlastnictví, druhy majetku a jak jej lze získat
- Orgány právní ochrany v ČR (min. 3 + popis) a smlouvy (typy, dlužník/věřitel)
- Trestní právo - přestupek, sankce, průběh soudního řízení a účastníci, trestní odpovědnost
- Pracovní poměr - povolání/zaměstnání, hrubá/čistá mzda, zdravotní/sociální pojištění, pracovní doba/délka/ukončení, přijímací pohovor (tipy)
- Pracovní právo - pracovní smlouva, dohoda o provedení práce, plat x mzda, nezaměstnanost (délka), orgány/úřady 26.11.
- Peníze (druhy, bankovky, platba), kreditní a debetní karta, státní rozpočet
- Daně (druhy) a pojištění (druhy)
- Banky (ČNB, druhy, aktivní/pasivní služby)
Forma: prezentace
Délka: 15 minut
Obsah: viz Témata, v bodech (ne věty), min. 2 zdroje
Odevzdání: nejpozději den dopředu na e-mail
Snižování známky za neuvedení zdrojů, nenaplnění všech bodů, neposlaní předem
Dbát na zásady správného prezentování.
Vše na GC.
cíle předmětu a hodnocení
Hlavními cíli předmětu OBČANSKÁ VÝCHOVA je formovat člověka jako jedince zodpovědného nejen k sobě, ale i k ostatním, vytvářet vztahy a etické postoje, pochopit smysl lidské existence, vést žáka ke kritickému myšlení, argumentovat, správně usuzovat, vyvozovat závěry z daných skutečností.
POMŮCKY: ŽK, sešit, psací potřeby
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:
- krátké testy v domluveném termínu, téma oznamováno, při absenci doplnění po příchodu do školy
- prezentace na dané známé téma
- práce v hodinách dle aktivity
- pracovní listy na dané téma
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ:
- projekty
- příležitostně pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Estetická výchova
x
Tělesná výchova
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Algoritmizace a programování
x
Dějiny a současnost
PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ
Cílem semináře Dějiny a současnost je přiblížit žákům nedávné události z národní historie a rozvíjet jejich poznatky z moderních dějin našeho státu. Zaměřuje se na významné osobnosti a události, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti. (Doporučeno pro 9. ročníky - koresponduje s látkou 9. ročníku.)
POmůcky
Na Dějiny a současnost prosím noste tyto pomůcky:
ŽK a diář, desky s eurofolií (na pracovní listy a rozdané materiály) + psací potřeby.
HODNOCENÍ
- drobné písemné opakování
- skupinová či samostatná práce v hodině/při vycházkách
- případná prezentace doma připravených referátů/projektů
- aktivita v hodinách/při vycházkách
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Konverzace v anglickém jazyce
Cílem předmětu konverzace v anglickém jazyce je umožnit dokonalejší osvojení si AJ, a to zejména schopnost samostatného ústního vyjádřování. Učivo je zaměřeno na získávání potřebných jazykových znalostí a dovedností, dorozumívání se v nejběžnějších situacích každodenního života, vyjádření svých myšlenek, plynulosti a sebejistoty v ústním projevu, rozšíření slovní zásoby, poznávání kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
pomůcky
- sešit formátu A524
hodnocení
- ústní projev - povídání o sobě, komunikační situace, scénky, četba, slovíčka
- prezentace, projekty
- drobné písemné opakování
- skupinová či samostatná práce v hodině
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
- snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a individuální posun v dovednostech v průběhu pololetí
Matematická cvičení
Ke stažení
- Prezentace [PPTX, 7798 kb]
Cvičení jsou určena pro ty žáky, kteří mají zájem prohlédnout hluboko do tajů matematiky od její univerzální symboliky, přes úlohy kombinatorické a logické, až po zapeklité problémy z geometrie. Budeme řešit takové situace, u kterých budeme muset matematicky přemýšlet, a nebude nám stačit použít jen naučený vzoreček. Důraz bude kladen také na rozvoj zodpovědnosti za svou vlastní práci doma i ve škole a schopnost jejího vyhodnocení.
Pomůcky
ŽK, rýsovací pomůcky (bude oznámeno, kdy jsou potřeba), jakýkoliv zápisník na hodiny (podle volby žáka - sešit, desky s papíry), tenké desky (s euroobaly či bez) na portfolio
Požadavky
Prezentace, portfolio, dva průběžné testy znalostí, aktivita v hodině
Doporučení pro žáky
Sdílejte své prezentace mezi sebou, pomáhejte si, naprosto to vítám. Jen vymyšlené příklady požaduji od každého jiný J. Na hodinách si zapisujte pečlivě – budete mít méně práce doma.
Seminář konverzace v českém jazyce
Výuka v tomto semináři se zaměřuje na rozšíření slovní zásoby ve všeobecných tématech (cestování, stravování, zdravotní péče, sport, volný čas, četba, škola, životní prostředí, rozdíly mezi městem a venkovem, ad.) Zaměřuje se rovněž na prohloubení znalostí reálií České republiky. Také je rozvíjena práce s textem a schopnost vyhledávat důležité informace.
Seminář praktické biologie
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky (aktuálně)