Online zprávy pro žáky 5. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 24. 5. 2023/
- Český jazyk /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 8. 6. 2023/
- Matematika /Mgr. Mgr. Kateřina Růtová, 31. 5. 2023/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /Mgr. Lukáš Helcelet, 23. 8. 2022/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /Ing. Alena Semerádová, 6. 9. 2022/
- Přírodověda (skupina AJ1) /Bc. Libuše Nová, 16. 8. 2022/
- Přírodověda (skupina AJ2) /Naděžda Matějová, 31. 1. 2023/
- Vlastivěda (skupina AJ1) /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 24. 3. 2023/
- Vlastivěda (skupina AJ2) /Mgr. Iva Strnadová, 18. 11. 2022/
- Informatika a pracovní výchova (skupina AJ1) /Ing. David Urbánek, 16. 8. 2022/
- Informatika a pracovní výchova (skupina AJ2) /Mgr. Martina Šťastná, 11. 5. 2023/
- Hudební výchova /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 12. 12. 2022/
- Tělesná výchova (skupina AJ1) /Linda Pavlincová, DiS., 24. 8. 2022/
- Tělesná výchova (skupina AJ2) /Mgr. Jiřina Závranská, 2. 9. 2022/
- Výtvarná výchova /M.A. Evžen Hanzalík, 31. 1. 2023/
- Etická a finanční výchova /Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS., 26. 8. 2022/
- Vlastivědná praktika /Mgr. Iva Strnadová, 16. 8. 2022/
Informace třídního učitele
Květen
23.5. Konzultační hodiny
25.5. 3-5h dopravní hřiště - jízda, helmy s sebou
26.5. 1-3h taneční vystoupení Jak se dělá tanečník (bude placeno z třídního fondu)
FOCENÍ
28.4. se budou třídy fotit. Třídní fotka 45 Kč, skupinka 35 Kč (ceny za jednoho žáka)
TŘÍDNÍ SCHŮZKY
18.4. v 17:00 se na Vás těším ve třídě 5.A
DUBNOVÉ AKCE
19.4. 4h bude preventivní program od policie na téma mezilidské vztahy
26.4. 2-3h program zaměřený na etiketu (bude placeno z třídního fondu)
Knihovna
5.4 3-4h beseda v knihovně na téma Harry Potter
9.3. 2-3h beseda v knihovně na téma Čeké pohádky. Ostatní hodiny se žáci normálně učí.
Dopravní hřiště
V pátek 24.2. 3-5h půjdeme na dopravní hřiště na Chaplinovo náměstí. Žáci budou v učebně, prosím helmu s sebou a přezůvky.
Leden
10. 1. od 17 hodin Konzultační hodiny (po předchozí emailové domluvě)
20. 1. pouze 2h Koncert skupiny Reva (cena 100 Kč - bude placeno z třídního fondu)
24. 1. Uzavření hodnocení za 1. pololetí
Poslední týden 2022
Ve středu 21. 12. se od 17:00 uskuteční vánoční zpívání v gymnastickém sále školy.
Žáci se shromáždí 16:45 ve třídě, kde budou moci si ještě představení zopakovat než na ně přijde řada v programu.
Žákům zítra ješte rozdám lístky ohledně účasti a odchodu z představení. Pokud je vaše dítě nemocné, ale přijde ve středu, prosím napište mi, zda se vystoupení zúčastní.
Za školu Vás chceme poprosit, abyste zůstali přítomni na celý program, který bude končit cca v 18:00.
Ve čtvrtek 22.12. se žáci budou učit podle rozvrhu 1-3h, 4+5h bude třídní program - žáci mohou přinést cukroví, dárky pro spolužáky
Od pátku 23.12. do pondělí 2.1.2023 jsou vánoční prázdniny. Do školy děti půjdou až v úterý 3.1.2023
Akce v prosinci
30.11. 1-3h Adventní dílna ve Stanici přírodovědců - sraz ve třídě v 8:00 (akce bude placena z třídního fondu). Pak se učí dle rozvrhu
1.12. 2-3h Beseda v knihovně - téma pověsti. Ostatní hodiny podle rozvrhu
16.12. 3-5h Dopravní hřiště - zdravověda (první pomoc). První dvě hodiny dle rozvrhu, potřeba pouze přezůvky ze školy
21.12. Vánoční zpívání od 17h, vánoční trhy letos nebudou
22.12. 1-3h výuka dle rozvrhu, 4-5h třídní program
23.12. začátek vánočních prázdnin :-)
Vážení rodiče, milé děti a přátelé školy,
vzhledem k velmi nepříznivému počasí a počtu nemocných dětí a pedagogů jsme přistoupili ke zrušení zítřejší zahradní slavnosti.
Čas třídních schůzek zůstává samozřejmě v platnosti (17:00-18:00)
Velmi nás to mrzí a už teď se těšíme na zahradní slavnost na konci školního roku. Rodiče žáků prvních tříd budou informováni svými třídním učitelkami o náhradním přivítání prvňáčků.
Děkujeme všem za pochopení.
Dopravní hřiště
V pátek 16.9. 3-5h půjdeme na dopravní hřiště na Chaplinovo náměstí. Žáci budou jezdit na hřišti, prosím helmu s sebou.
Milí rodiče,
již zítra otevíráme novou kapitolu. Začínáme v 8.00 ve 2. PATŘE a končíme 10:40. Poprosím o přinesení penálu, budeme podepisovat ŽK i pracovní sešity, které si žáci odnesou.
V pátek budeme ve škole 8:00-12:30 - stmelovací aktivity (potřeba penál).
Těším se :-)
Český jazyk
Ke stažení
- Tabulka skloňování Přj [PDF, 648 kb]
- Určování i,y Přj [PDF, 294 kb]
PÍSEMNÉ PRÁCE, TESTY
13.6. závěrečná písemná práce - pravopis (koncovky PJ, PřJ, vyjmenovaná slova, shoda přísudku s podmětem), druhy zájmen a číslovek, skloňování zájmen a číslovek, mluv. kategorie PJ a Sloves, větný vzorec, bě/pě/vě/mě, přímá řeč, velká a malá písmena
12.4. 3. čtvtletní písemná práce - pravopis (koncovky PJ, PřJ, vyjmenovaná slova, shoda přísudku s podmětem), s/z/vz, druhy zájmen a číslovek, skloňování zájmen a číslovek, homonyma, podstatná jména pomnožná, druhy příslovce a příslovečné spřežky, mluvnické kategorie sloves
17.1. 2. čtvtletní písemná práce - podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor), bě/pě/vě/mě, s/z/vz, zdvojené souhlásky (n/nn), slovní druhy, kořen/předpona/přípona, koncovky podstatných a přídavných jmen, stupňování příd. jmen, podmět a přísudek + shoda
19.12. test přídavná jména - druhy, mluvnické kategorie (pád, číslo, druh, vzor), zdvojené souhlásky (n/nn), stupňování
Každou středu bude kratší opakovací diktát (5-6 vět)
16.11. čtvrtletní písemná práce - podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor), rozdělení slova (kořen, předpona, přípona), příbuzná slova, zdvojené souhlásky, předpona s/z/vz, pravopis - vyjmenovaná slova, koncovky podst. jmen, bě/pě/vě
Úkoly na vánoce
- Čtení s porozuměním str. 31-33
- PS Hravá celá str. 49
- PP 2/všechny 3 sloupce
Čtenářská dílna
Každý pátek bude věnován knihám, žáci si přenesou vlastní knihu a po přečtení vybracují čtenářský deník.
HODNOCENÍ
- dodržování tvarů a spojů, čitelnost písma, psaní diakritických znamének
- přepis, opis, diktát, pravopisná cvičení (co chyba, to o půl stupně snížená známka)
- individuální ústní zkoušení
- velké písemné práce (vždy ke konci čtvrtletí)
- kontrolní písemné práce
- řešení pracovních listů
- pamětné osvojení básně
- správnost a plynulost čtení
- porozumění přečtenému textu, orientace v textu
- aktivita, práce v hodině, skupinová práce
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Matematika
závěrečná PÍSEMNÁ PRÁCE
14. 6. - početní operace +, -, *, : s velkými čísly, slovní úlohy, zlomky - zápis, vyjádření části z celku (2/8 ze 40 jsou...), desetinná čísla
Připravovat se z UČ 42 - 44, po domluvě možná konzultace, rada, pomoc.
DOMÁCÍ PŘÍPRAVA
Domácí příprava je v případě matematiky nutnou součástí. Pokud si děti nebudou průběžně počítat, může to v některých případech neblaze ovlivnit prospěch.
Vřele doporučuji stránky umimematiku.cz, onlinecviceni.cz.
doučování
Vážení rodiče, nabídla jsem dětem dobrovolné doučování každou středu od 12:45 do 13:30. Začneme ve středu 19. 10., lístečky děti dostanou.
PÍSEMNÉ PRÁCE, TESTY
Každý pátek během první vyučovací hodiny. Téma (konkrétní stránka v PS, UČ) vždy v Bakalářích u známky.CÍLE VÝUKY MATEMATIKY V 5. ROČNÍKU
- zautomatizovat základní matematické operace
- ukotvit matematické vztahy, postupy a principy
- na základě porozumění a pochopení rozvíjet další dimenze matematického poznání
- rozvíjet schopnosti samostatného logického uvažování
- pomocí matematických vědomostí nalézat řešení praktických situací v životě
- orientovat se v geometrických představách a pojmech v rovině i v prostoru
HODNOCENÍ
V hodnocení bude přihlíženo na:
- přehlednost, čitelnost, srozumitelnost, a celkovou grafickou úpravu prací
- postup řešení a na faktickou numerickou správnost
- přesnost, správnost a čistotu geometrických prací
- pořádek ve věcech – nošení potřebných pomůcek
- včasné odevzdávání prací
- snahu a aktivní přístup k práci v hodinách
- projevení zájmu o předmět
- individuální pokrok a zlepšení
- plnění domácí přípravy – ( a to nejen písemné )
- průběžné výsledky kratších dílčích tematických prací
- míru samostatnosti při plnění úkolů – pracovní sešity, řešení příkladů z učebnice, pracovní listy, testy apod.
- výsledky obsáhlejších opakovacích prací – oznámeno bude týden dopředu na webu
NA MATEMATIKU SI BUDU NOSIT:
- funkční psací potřebu
- ořezané obyčejné tužky číslo 2 a číslo 3 – ( měkčí tuha a tvrdší tuha )
- nepovinná mikrotužka s náplní
- gumu
- ořezávátko
- rovné 30cm pravítko
- pravoúhlý trojúhelník s ryskou
- kovové kružítko s ořezanou tuhou
- nůžky
UČEBNICE A PRACOVNÍ SEŠITY :
- učebnice MATEMATIKA 1.díl – nakladatelství Taktik
- velký pracovní sešit MATEMATIKA 1. díl – nakladatelství Taktik
- malý pracovní sešit POČETNÍK 1. díl – nakladatelství Taktik
Anglický jazyk (skupina AJ1)
PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, osvojování si nové slovní zásoby, vytváření pozitivního vztahu k tomuto předmětu a získání správných návyků a postupů pro dovednost učit se cizímu jazyku.
Pomůcky
Na anglický jazyk prosím noste tyto pomůcky:
ŽK a diář, školní sešit A5 linkovaný (544), sešit na testy A5 linkovaný (524), případně malý sešit na slovníček (644) – není nutný, učebnice Bloggers 1, pracovní sešit k této učebnici + psací potřeby.
HODNOCENÍ
- ústní projev (dialogy, překlad vět, porozumění, četba, komunikační situace, slovíčka)
- písemné testy – termín i téma oznamováno dopředu
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry,…)
- aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Anglický jazyk (skupina AJ2)
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, osvojování si nové slovní zásoby a jazykových obratů, vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku. Cizojazyčné vzdělávání na prvním stupni vede k dosažení úrovně A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
POMŮCKY
Na anglický jazyk prosím noste tyto pomůcky: učebnici Bloggers 1, ŽK, školní sešit 544, který používáme i jako slovníček, sešit na testy 524 - zůstává z minulého školního roku, učebnici Bloggers 1, pracovní sešit k této učebnici + psací potřeby.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, ...)
- malé a větší písemné testy, práce v pracovním sešitě, projekty
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
- snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a individuální posun v dovednostech v průběhu pololetí
Přírodověda (skupina AJ1)
HODNOCENÍ
- kontrolní testy (vždy v předem stanoveném termínu)
- ústní zkoušení
- pracovní listy
- projekty, referáty, prezentace na zadané téma
- práce v hodině, aktivita
- skupinová práce
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Přírodověda (skupina AJ2)
Ke stažení
- lesní živočichové [DOC, 1904 kb]
- systém strunatců [PPT, 13675 kb]
- primáti [PPTX, 9777 kb]
cíle v přírodovědě
Předmět přírodověda se zaměřuje na popis a poznání zákonitostí živé a neživé přírody, získání poznatků o lidském těle a jeho fungování a osvojení chování, které zajistí vlastní zdraví a bezpečí.
Našimi zásadními tématy jsou Rozmanitost živé a neživé přírody v prvním a Člověk, jeho život a jeho zdraví v druhém pololetí.
HODNOCENÍ
V přírodovědě vyučující prověřuje výsledky vzdělávání drobnými tematickými písemnými pracemi, případně ústním zkoušením.
Téma písemného/ústního ověřování bývá žákům sděleno předem.
Do hodnocení se zahrnuje také individuální i skupinová práce žáka v hodinách a připravenost na výuku průběžně.
Co už jsme se naučili v 1. pololetí (přehled pro marody)
Pracujeme s učebnicí a je potřeba si z ní doma číst a prohlížet obrázky. Důležité je také hledat odpovědi na otázky v učebnici uvedené.
Zopakovali jsme si z předchozích ročníků:
- názvy měsíců v roce a roční období, co se děje v jednotlivých ročních obdobích
- tři základní ekosystémy - les, louka, rybník - a jaké rostliny a živočichy a houby v nich najdeme
- rodová a druhová jména rostlin a živočichů podle ukázek (dub zimní, dub šípák, borovice lesní, smrk ztepilý, bříza bělokorá) a fotografií (soubor v příloze)
příroda
- FOTOSYNTÉZA je přírodní děj, který probíhá v listech rostlin, je k němu zapotřebí světlo, voda a oxid uhličitý a vzniká při něm kyslík a zásoby energie.
- PŘÍRODA má dvě části, ŽIVOU (mikroorganismy, rostliny, houby, živočichové včetně člověka) A NEŽIVOU (voda, vzduch, horniny, nerosty, půda). Obě části se prolínají. Z přírody pochází PŘÍRODNINY, z některých přírodnin pak člověk vyrábí VÝROBKY.
Odvodili jsme NEZBYTNÉ (= bez nich to nejde) PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI: světlo, teplo, voda, vzduch, půda, živiny. Vzduch obsahuje KYSLÍK, který dýchají živočichové, a OXID UHLIČITÝ, který potřebují k fotosyntéze rostliny.
Víme, jak vzniká PŮDA - ze zvětralých hornin a nerostů obohacením o HUMUS a živiny, činností drobných organismů - rozkladačů. V horní vrstvě je humus, pod ním je vrstva obohacená živinami, pod ní vrstva bez živin a původní hornina tvoří PODLOŽÍ.
Poznali jsme tyto NEROSTY a vyhledali o nich informace v učebnici: zlato, stříbro, sůl kamenná, diamant, železné rudy.
Poznali jsme HORNINY jako směsi nerostů. Třídíme je na VYVŘELÉ (žula, čedič), USAZENÉ (vápenec, pískovec) a PŘEMĚNĚNÉ (svor, mramor).
sluneční soustava, vesmír
Teplo naše planeta získává především ze Slunce. Další tepelná energie se získává pomocí paliv. PALIVA rozeznáváme PEVNÁ (uhlí černé a hnědé, rašelina, koks), TEKUTÁ (ropa) a PLYNNÁ (zemní plyn).
SLUNEČNÍ SOUSTAVA: hvězda Slunce; 8 planet: Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran, Neptun; planetky, komety, asteroidy, vesmírný prach.
Den a noc = 24 hodin; jedno otočení Země kolem své osy. Měsíc oběhne kolem Země za 28 dnů. Země kolem Slunce oběhne za rok (365 a čtvrt dne).
Naklonění zemské osy a oběh kolem Slunce zapřičiňují střídání ročních období v našich oblastech. Začátky ročních období: jaro - jarní rovnodennost, 21. 3., léto - letní slunovrat, 21. 6., podzim - podzimní rovnodennost, 23. 9., zima - zimní rovnodennost - 21. 12.
Video o Sluneční soustavě: https://www.youtube.com/watch?v=x9MqiQoIzJc
země
Na Zemi funguje GRAVITACE - to je síla, která přitahuje předměty k Zemi. Také Slunce má svou gravitační sílu, Měsíc má menší gravitační sílu než Země.
Země má vzdušný obal = ATMOSFÉRA. Krátkodobý proměnlivý stav atmosféry je POČASÍ, dlouhodobý charakteristický stav atmosféry je PODNEBÍ. Umíme popsat počasí v ročních dobách v našich oblastech.
Na Zemi jsou různé PODNEBNÉ PÁSY, pojmenujeme aspoň základní z nich: POLÁRNÍ, MÍRNÝ A TROPICKÝ. Jejich hranice jsou plární kruhy (severní a jižní) a obratníky (Raka a Kozoroha). Charakterizujeme životní podmínky v každém pásu a uvedeme příklady živočichů, přizpůsobených prostředí. Známe také základní ekosystémy v jednotlivých pásech: tropický deštný les, savana a poušť v tropickém pásu, lesy, stepi a kulturní krajina v mírném pásu, tundra a polární krajina v polárním pásu.
systém živé přírody
4 říše: rostliny, živočichové, houby, mikroorganismy - uvedeme příklady ke každé říši
Třídění živočichů: bezobratlí a strunatci (viz prezentace níže) - uvedeme příklady z různých skupin živočichů
člověk a jeho tělo
části lidského těla: hlava, krk, trup, hrudník, záda, boky, břicho, pánev; horní končetiny: paže, předloktí, ruce; dolní končetiny: stehna, bérce, nohy
odkazy na videa a materiály
Paxi - o vesmíru a Sluneční soustavě
Sluneční soustava (důležité) https://www.youtube.com/watch?v=BuCHbTphqtU
Střídání dne a noci (důležité) https://www.youtube.com/watch?v=ioCO2Pl7Xt0
Měsíc a jeho fáze: https://www.youtube.com/watch?v=C3CoOgHxsAk
O historii Měsíce (pro zájemce): https://www.youtube.com/watch?v=x9MqiQoIzJc
Velmi krátké video o podnebných pásech
https://www.youtube.com/watch?v=SDNf7suBLFE
Info a hra o podnebných pásech
https://www.umimefakta.cz/cviceni-podnebne-pasy
BYL JEDNOU JEDEN ŽIVOT - ideálně podívat se na všechny díly
https://www.youtube.com/watch?v=8_GPYYaxSTw&list=PL_c00IPCdRoGD0k6aG7725OaqHQQffcVf&index=1
Vlastivěda (skupina AJ1)
Ke stažení
- Hlavní město Praha [PPTX, 1579 kb]
- Středočeský kraj [PPTX, 2989 kb]
- Jihočeský kraj [PPTX, 1560 kb]
- Plzeňský kraj [PPTX, 10275 kb]
- Karlovarský kraj [PPTX, 3632 kb]
- Ústecký kraj [PPTX, 5202 kb]
- Královehradecký kraj [PPTX, 19951 kb]
- Pardubický kraj [PPTX, 9218 kb]
- Kraj Vysošina [PPTX, 3254 kb]
- Jihomoravský kraj [PPTX, 9576 kb]
- Zlínský kraj [PPTX, 9590 kb]
- Olomoucký kraj [PPTX, 744 kb]
- Moravskoslezský kraj [PPTX, 3572 kb]
testy
31.3. test z Národního obrození
3.3. test ze 4. třídy (zápisy + časové osy)
10.2. test ze sousdních států, EU, NATO (a,b,c)
9.1. test z krajů (a,b,c) - Jihomoravský, Zlínský, Olomoucký, Moravskoslezský
9.12. test z krajů (a,b,c) - Ústecký, Liberecký, Královehradecký, Pardubický, Vysočina
25.11. - test z krajů (a,b,c) - Praha, Středočeský, Jihočeský, Plzeňský, Karlovarský
Referáty II.
9.1. |
EU |
9.1. |
NATO |
13.1. |
Polsko |
16.1. |
Slovensko |
20.1. |
Rakousko |
23.1. |
Německo |
Prezentace na počítači (PowerPoint)
Rozsah: maximálně 10 minut
Prezentace (kromě obrázků) bude obsahovat:
Státy Organizace (NATO, EU)
- Název státu a vlajka/znak Název organizace a vlajka/znak
- Kde se nachází Cíl, co zajišťuje
- Hlavní město Sídlo organizace
- 3-4 velká města Členské státy (případně i datum vstupu)
- Hory, řeky Vznik
- Průmysl Orgány a instituce (pokud má)
- Zemědělství, chov ČR a daná organizace
- 3-4 kulturní/přírodní památky
- Významné osobnosti
+ připravit si 3 otázky do kvízu (státy i organizace)
Referáty na kraje
Datum |
Kraj |
21.10. |
Praha |
4.11. |
Středočeský |
7.11. |
Jihočeský |
11.11. |
Plzeňský |
14.11. |
Karlovarský |
18.11. |
Ústecký |
21.11. |
Liberecký |
25.11. |
Královéhradecký |
28.11. |
Pardubický |
2.12. |
Vysočina |
5.12. |
Jihomoravský |
9.12. |
Zlínský |
12.12. |
Olomoucký |
16.12. |
Moravskoslezský |
Žáci si pamatují, jaký kraj si vybrali.
Zadání práce na vybraný kraj ČR
Prezentace na počítači (hodina 31.10. bude věnována přípravě prezentace v počítačové učebně)
Rozsah: maximálně 15 minut
Prezentace (kromě obrázků) bude obsahovat:
- Název kraje
- Kde se nachází v ČR, s jakými kraji sousedí
- Krajské město
- 3-4 velká města
- Hory, řeky
- Průmysl
- Zemědělství, chov
- 3-4 kulturní/přírodní památky
- Alespoň jednu zajímavost
BONUS významné osobnosti
+ připravit si 3 otázky do kvízu na konci prezentace (které se vztahují k danému kraji)
HODNOCENÍ
- kontrolní testy (vždy v předem stanoveném termínu)
- ústní zkoušení
- pracovní listy, mapy
- projekty, referáty, prezentace na zadané téma
- práce v hodině, aktivita
- skupinová práce
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Vlastivěda (skupina AJ2)
Ke stažení
- Evropa přírodní podmínky [PPTX, 14740 kb]
- Kraje ČR 1. část [PPTX, 5586 kb]
Cíl
Cílem předmětu Vlastivěda je seznámit žáky s dějinami a přírodními poměry České republiky a životem v jednotlivých krajích.
HODNOCENÍ
- kontrolní testy (vždy v předem stanoveném termínu)
- ústní zkoušení
- pracovní listy, mapy
- projekty, referáty, prezentace na zadané téma
- práce v hodině, aktivita
- skupinová práce
- snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Informatika a pracovní výchova (skupina AJ1)
x
Informatika a pracovní výchova (skupina AJ2)
čtvrtek 18. 5. 2023
na příští hodinu (čtvrtek 18. 5.) přinést do skupiny:
mísu, struhadlo, lis na česnek
Všichni budou mít na sobě staré triko nebo košili.
čtvrtek 4. 5. 2023
na příští hodinu (čtvrtek 4. 5.) přinést:
jehla, pevná bílá nit, nůžky
čtvrtek 20. 4. 2023
na příští hodinu (čtvrtek 20. 4.) přinést:
jehla, pevná bílá nit, 2 knoflíky, nůžky
čtvrtek 2. 3. 2023
na příští hodinu (čtvrtek 9. 3.) přinést:
štětce, hadřík, kalíšek na vodu, staré triko nebo košili
čtvrtek 15. 12. 2022
Přinést na hodinu kufřík s výtvarnými potřebami.
8. 12. 2022
čtvrtek 20. 10. 2022
Písemný test:
- hardware
- software
- vstupní a výstupní zařízení
13. 10. 2022
POMŮCKY:
- žákovská knížka
- sešit (možno použít i z loňského roku)
HODNOCENÍ
- ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
- aktivní přístup, snaha, zájem
- vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
- připravenost na vyučování
- ohled na individuální schopnosti
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky) v průběhu celého pololetí.
Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.
Hudební výchova
Vánoční vystoupení
Pro cvičení zpěvu využijte tento odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=EF5m5TULeSA
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU HV
- připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
- aktivita v hodině, snaha a zájem
- samostatná práce i spolupráce se skupinou
- znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
- znalost prorbaného učiva
Výsledná známka není jen průměrem známek! Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.
Tělesná výchova (skupina AJ1)
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Tělesná výchova (skupina AJ2)
Hodnocení v předmětu tělesná výchova:
- Aktivita v hodinách
- Snaha a provedení zadaných cvičení
- Spolupráce při kolektivních hrách
- Hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
Nutno dodržovat:
- pevnou obuv (bez černé podrážky, kdo ještě neumí zavazovat tkaničky - suchý zip)
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, v chladnějším období mikinu)
- svázané vlasy do gumičky, sponky….
- žáci při hodině tělesné výchovy nesmí mít na sobě žádné ostré předměty, které by jim nebo jejich spolužákům mohly způsobit zranění (náramky, hodinky, náušnice, náhrdelníky, prsteny, ozdobné kroužky)
Výtvarná výchova
Cíl předmětu:
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
Kritéria hodnocení:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
Pomůcky:
(Platí, že stačí dokoupit, co chybí a zbytek použít z předešlého šk. roku)
Případné dotazy neváhejte napsat na – janitorova@ukol.zskorenskeho.cz
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- černá tuš a redispero (i s hrotem)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- obyčejné barevné papíry
- +50 Kč na čtvrtky (čtvrtky nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)
Etická a finanční výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Cílem předmětu je seznámit žáky s etikou - co je etika, kde se s tímto pojmem můžeme setkat, sebevědomí, asertivita, sebeprezentace, etika v komunikaci s okolím, efektivní komunikace, etika a média; i se světem financí - druhy vlastnictví, majetek, hospodaření rodiny, nástrahy ve světě financí - úvěry, dluhy atd. a jejich dopady na běžný život.
Pomůcky
ŽK a sešit, psací potřeby
hodnocení
- práce v hodinách dle aktivity
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace
- domácí přípravy/úkoly
Domácí úkoly jsou zapsány v Bakalářích.
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Vlastivědná praktika
cíl předmětu
Žáci se naučí poznávat kulturu a život ve svém bydlišti, seznámí se s minulostí Smíchova, jeho současným životem a institucemi, působícími na jeho území. Žáci využívají svých znalostí z hodin vlastivědy, vlastních zkušeností a znalostí života v místě, kde bydlí
Formy práce
- Vyhledávání a zpracování informací a jejich prezentace dané cílové skupině
- Skupinová práce, besedy, diskuse
- Vycházky
Hodnocení
práce v hodině, kvalita vypracování úkolů