Online zprávy pro žáky 5. A

Přehled

Informace třídního učitele

třídní schůzky

Vážení rodiče, 

prosím Vás o seznámení s termíny třídních schůzek. Potvrďte jej, prosím, podpisem v žákovské knížce. 

Těšit se na Vás budu v úterý 17. 9. v 17:00 hod. ve třídě 5.A (2. patro vlevo).

akce třídy 

  • 20. 9. 2024 - dopravní výchova (jízdy)
  • 26. 9. 2024 - Koloběh vody ve vodárenství (vodárna Podolí)
  • 30. 9. 2024 - Kunsthalle: Vyprávět zvukem
  • 3. 10. 2024 - preventivní program: EMOCE NEJSOU NEMOCE
  • 4. 10. 2024 - NZM: Za tajemstvím potravin
  • 11. 12. 2024 - Didakton: hlavolamy
  • 10. 1. 2025 - dopravní výchova (první pomoc)
  • 4. 2. 2025 - ČNB: Lidé a peníze
  • 18. 3. 2025 - dopravní výchova (teorie)
  • 29. 5. 2025 - dopravní výchova (jízdy)

první školní týden

Vážení rodiče,

žáci dnes dostali učebnice, pracovní sešity, sešity, žákovskou knížku a formuláře k vyplnění. Do zítra (3. 9.) Vás prosím o vyplnění lístečku ohledně způsobu odchodu a družiny mezi odpoledním vyučováním, a také ŽK na str. 1 včetně 2 podpisů! 

Do konce týdne Vás poprosím o obalení ŽK, všech sešitů a učebnic. Prosím o pořízení lenocha A4 a všech požadovaných pomůcek, které najdete vypsané níže a pod jednotlivými předměty. 

Připomínám, že vybírám 700,- do třídního fondu a krabici kapesníků. 

začátek školního roku 2024/2025

Vážení rodiče, milé děti,

blíží se začátek nového školního roku. Naše třída se nachází ve 2. patře na levé straně. Níže naleznete harmonogram na 1. školní týden a seznam pomůcek, které budeme během roku potřebovat. 

1. týden

Pondělí 2. 9.

  • výuka: 8:00 - 10:40
  • s sebou: penál, školní tašku (rozdány budou učebnice a sešity)

Úterý 3. 9. 

  • výuka: 8:00 - 12:35
  • s sebou: svačinu, pití, pohodlné oblečení, lítačku/lístky na MHD
  • probíhat budou adaptační aktivity, dle počasí venku

Středa 4. 9. 

  • výuka dle rozvhru
seznam pomůcek
  • Penál bude obsahovat:

    • 2x tužka na rýsování (č. 3 - tvrdá)
    • 2x tužka na kreslení (č. 2)
    • psací potřeby 
    • guma
    • ořezávátko
    • pastelky – základní barvy/ fixy
    • nůžky, lepidlo
  • Na rýsování: 

    • dlouhé pravítko (30 cm)
    • pravítko s ryskou
    • úhloměr
    • kružítko a náhradní tuhy
    • lenoch/podložka A4
  • Do třídy:

    • krabice s kapesníky

Vybírat budu také 700,- Kč do třídního fondu. 

organizace školního roku 2024-2025

Začátek školního roku:    pondělí 2. září 2024 

Konec školního roku:       pátek 27. června 2025

Prázdniny

  • podzimní:                             úterý 29. a středu 30. října 2024
  • vánoční:                                 pondělí 23. prosince 2024 až pátek 3. ledna 2025 (nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025)
  • pololetní:                               pátek 31. ledna 2025
  • jarní:                                        10. února až 14. února 2025 (nástup do školy 17. února 2025)
  • velikonoční:                          čtvrtek 17. dubna 2025 (nástup do školy úterý 22. dubna 2025)
  • hlavní:                                     sobota 28. června 2025 až sobota 31. srpna 2025 (nástup do školy v pondělí 1. září 2025)

Státní svátky

Den české státnosti:                                                                               sobota 28. září

Den vzniku samostatného československého státu:                pondělí 28. října

Den boje za svobodu a demokracii:                                                 neděle 17. listopadu

Velký pátek:                                                                                               pátek 18. dubna

Velikonoční pondělí:                                                                              pondělí 21. dubna

Svátek práce:                                                                                             čtvrtek 1. května

Den vítězství:                                                                                             čtvrtek 8. května

Ředitelské volno pro žáky ZŠ

31.10. a 1.11. 2024

Třídní schůzky

úterý 17. 9. od 17:00

úterý 12. 11. od 17:00

úterý 15. 4. od 17:00

Schůzky Rady rodičů a Školské rady ZŠ

vždy v 16:00

17. 9. jen RR

12. 11. jen RR

15. 4. ŠR a RR

Konzultační hodiny

14. 1. od 17:00

20. 5. od 17:00

Vánoční zpívání

18. 12. 2024

19. 12. 2024

Dny otevřených dveří ZŠ

ZŠ: čtvrtek 20. 3. (8:00 – 11:40, 15:00, 16:00)

Mgr. Jana Pícková / 5. 9. 2024

Český jazyk

CÍLE PŘEDMĚTU A HODNOCENÍ

Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie, internet, bibliografie) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.

Pomůcky

  • učebnice
  • pracovní sešity
  • sešity dle rozdělení
  • čítanka

hodnocení

  • testy 
  • diktáty 
  • doplňovací cvičení
  • velké čtvrtletní práce – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy 
  • slohové práce
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty
  • ústní zkoušení
  • práce v hodinách dle aktivit
  • čtenářský deník dle zadání
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

čtenářský deník

Čtenářský deník se zápisem přečtené knihy žáci odevzdají během roku celkem pětkrát. Minimální rozsah přečtení knihy je 100 stran. 

1. termín - 4. 11. 2024 

2. termín - 6. 1. 2025

3. termín - 28. 2. 2025

4. termín - 30. 4. 2025

5. termín - 20. 6. 2025

Mgr. Jana Pícková / 5. 9. 2024

Matematika

CÍL PŘEDMĚTU

V rámci předmětu žáci pracují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají orientaci v geometrických představách a pojmech v rovině i prostoru. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.

geometrie

Každé úterý budeme mít geometrii.

S sebou:

  •  pravítko 30cm
  • trojúhelník s ryskou
  • kružítko + náhradní tuhy
  • ořezané alespoň dvě tužky č. 3 (na rýsování)

hodnocení

  • desetiminutovky - malé práce (několikrát za týden)
  • testy
  • velké čtvrtletní práce – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy 
  • geometrická cvičení
  • pracovní listy na dané téma
  • práce v hodinách dle aktivit
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Mgr. Jana Pícková / 29. 8. 2024

Anglický jazyk (skupina AJ1)

Charakteristika a cíle předmětu

Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Žák 5. ročníku (na úrovni min. A1.1):

  • se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
  • konverzuje o běžných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
  • rozumí obsahu textů a vyhledá konkrétní informace v textech,
  • sestaví písemné sdělení k probraným tématům a k tématům, která mu jsou blízká,
  • se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY

učebnice, pracovní sešit, sešit A4 linkovaný, psací potřeby (modrá propiska, zelená propiska, červená propiska, zvýrazňovač), nůžky, lepidlo

HODNOCENÍ
  • ústní projev, konverzace k probraným tématům/běžná konverzace v anglickém jazyce
  • větší testy za určitý probraný úsek budou hlášeny dopředu
  • malé testy/konverzace (z učiva z předchozí hodiny) - namátkové zkoušení
  • skupinová práce/ samostatná práce (pracovní listy, aktivní zapojení do projektů)
  • aktivita v hodině, nošení pomůcek

online procvičování gramatiky (časů)

Perfect English Grammar

KVÍZY, TESTY, OPAKOVÁNÍ

Online kvízy a cvičení Cambridge English - gramatika, posleh, výslovnost, čtení, psaní, mluvení, slovní zásoba

Nástroj, jak se zlepšit v psaní díky okamžite zpětné vazbě - Write & Improve 

Polopatické vysvětlení gramatiky pro samouky (snadno pochopí i začátečník) - SoGoodLanguages

Online procvičování - Jazyky online

Kvízy v aj pro všechny a na různá témata – gramatika, geografie, historie, sranda….

SpellQuiz | Fun Quizzes, Spelling Quizzes, Grammar Quizzes, Geography Quiz, History and more!

Idiomy - Idioms | SpellQuiz říká se, že velmi vysoké úrovně jazyka dosáhneš, když znáš a rozumíš jeho idiomům :), protože ty vychází z mixu jazyka a kultury národa.

Umíš napsat, co slyšíš? Start your spelling test!  Celé věty čtou rodilí mluvčí. Lze nastavit obtížnost. Ty píšeš, co slyšíš. Využij také pro trénink Poslouchej a opakuj (i žongluj). Jednak trénuješ porozumění a psaní, ale také mluvení.

Knihy online zdarma nejen v angličtině Project Gutenberg

Zábavné reklamy - zadej Funny advertisements. British Airways safety video , 10 Famous Funny Commercials 

APPKY, WEBY, POŘADY

Appky ZDARMAWoodpecker - videa podle témat, s aktivními titulky; BBC learning EnglishBritish council grammarBritish council learnEnglish

WebyCBeebies Global hry, pohádky a příběhy v britské angličtině

Obecně doporučuji pohádky pro děti typu Prasátko Peppa, Pošták PatBingSarah a kachnička pro trénink současné a dobře znějící angličtiny. Spousta z nich je na Youtube, Netflixu, HBO, Apple TV

Pro starší žáky: Welcome to CBeebies Grown-Ups

TED TALKS - videa různých žánrů, oborů, témat, délek, s možností zapnout titulky (někdy jsou i české)

nejdůležitější anglická slovíčka

V příloze Ke stažení nalezneš:

  1. Přehled 100 nejpoužívanějších slovíček v angličtině.
  2. Přehled 3000 doporučených slov podle Společného evropského rámce The Oxford 3000™ by CEFR level (úroveň A1-B2). Úroveň A1 = začátečník, B2 = úroveň maturity na gymnáziu.
  3. Survival package (balíček přežití) = anglické fráze, které využiješ na výletě v zahraničí.

PaedDr. Boris Hajdúk, MBA / 14. 8. 2024

Anglický jazyk (skupina AJ2)

CÍL PŘEDMĚTU 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

POMŮCKY

Na anglický jazyk budeme potřebovat: 

  • školní sešit A5 linkovaný (524) nebo jiný
  • učebnici Bloggers 1 + pracovní sešit. 
  • domácí úkoly budou zveřejňovány v Bakalářích

 HODNOCENÍ

  • Souhrnné opakovací testy
    • hlášeny týden předem
    • učivo z probrané lekce
  • Dílčí testy
    • hlášeny hodinu předem
    • slovní zásoba, gramatika, poslech, čtení s porozuměním...
  • Slohové práce
  • Ústní zkoušení
    • formou dialogu, role-play, dramatizace...
  • Aktivita
  • Referáty, prezentace, projekty
  • Sebehodnocení a zpětná vazba učiteli

Bc. Jan Jelínek / 6. 9. 2024

Anglický jazyk (skupina AJ3)

cíl předmětu 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

POMŮCKY

Na anglický jazyk budeme potřebovat: školní sešit A5 linkovaný (524), sešit na testy A5 linkovaný (524), malý slovníček (624)  učebnici Bloggers 1, pracovní sešit. Úkoly si žáci budou psát do úkolníčku. Naleznete je rovněž na Bakalářích. 

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o sobě, popis osob, popis hračky,...)
  • malé písemné testy,  práce v pracovním sešitě, projekty
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.

Ing. Alena Semerádová / 14. 8. 2024

Přírodověda

CÍL PŘEDMĚTU

Předmět přírodověda se zaměřuje na popis a poznání zákonitostí živé a neživé přírody, získání poznatků o lidském těle a jeho fungování a osvojení chování, které zajistí vlastní zdraví a bezpečí.
Našimi zásadními tématy jsou Rozmanitost živé a neživé přírody v prvním a Člověk, jeho život a jeho zdraví v druhém pololetí.

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní listy
  • psací potřeby a pastelky

Pracovní listy dostanou žáci ve škole.

HODNOCENÍ

  • aktivita a práce v hodinách
  • kontrolní testy
  • pracovní listy
  • domácí příprava
  • skupinová práce
  • projekty
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Mgr. Jana Pícková / 29. 8. 2024

Vlastivěda

CÍL

Seznámit se s přírodou a životem v krajích České republiky, s nejstaršími obdobími našich dějin a tím se inspirovat k výletům po naší vlasti

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní sešit
  • pracovní listy
  • psací potřeby a pastelky

Pracovní listy a mapy dostanou žáci ve škole.

HODNOCENÍ

  • aktivita a práce v hodinách
  • kontrolní testy
  • pracovní listy
  • domácí příprava
  • skupinová práce
  • projekty
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Mgr. Jana Pícková / 29. 8. 2024

Informatika a pracovní výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné. 

POMŮCKY:

  • žákovská knížka, psací potřeby

HODNOCENÍ

  • ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
  • aktivní přístup, snaha, zájem
  • vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
  • ohled na individuální schopnosti
  • práce v hodinách dle aktivity

Ing. David Urbánek / 14. 8. 2024

Osobnostní a sociální výchova

CÍL předmětu

Hlavním cílem předmětu je poskytnutí prostoru pro osobnostně sociální zrání a pochopení vlastního učení a vnímání svého rozvoje jednotlivcům i třídě jako celku. V rámci předmětu jsou rozvíjeny komunikační dovednosti, pracovní a sociální kompetence žáků. Důležitou složkou předmětu je práce s osobními cíli žáků pro učení.

hodnocení

Hodnocení žáků je převážně formativní a individualizované, vychází mimo jiné z pedagogického pozorování, zpětné vazby mezi žáky a žákova sebehodnocení. 

  • aktivita v hodinách

 

Mgr. Jana Pícková / 1. 9. 2024

Hudební výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět přispívá ke kultivaci, relaxaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU

  • připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
  • aktivita v hodině, snaha a zájem
  • samostatná práce i spolupráce se skupinou
  • znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
  • znalost probraného učiva - malé testíky

Mgr. Jana Pícková / 29. 8. 2024

Tělesná výchova

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky

Mgr. Jana Pícková / 29. 8. 2024

Výtvarná výchova

CÍL PŘEDMĚTU

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

HODNOCENÍ

  • připravenost na vyučování (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů vyučujícího)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu a dodržení zadání)
  • zřetel je brán také na spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět

POMŮCKY

  • kufřík/box na pomůcky
  • stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
  • pastelky
  • fixy
  • voskovky
  • progressa
  • štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
  • kalíšek na vodu
  • hadřík
  • igelit/ubrus na lavici
  • nůžky
  • lepidlo (tuhé, vysouvací)
  • modelína
  • podložka na modelování
  • vodové barvy

Mgr. Jana Pícková / 29. 8. 2024

Třídy a online informace