Online zprávy pro žáky 2. B

Přehled

Domácí úkoly

Čtvrtek 16. 9.

Matematické minutovky 1. díl: str. 4/7 (a, b - tedy oba sloupečky) 

Středa 15. 9.

Čítanka: str. 10/celá (hlasité čtení s porozuměním) 

Úterý 14. 9.

Matematické minutovky 1. díl: str. 1/1 (celé - všechny čtyři sloupečky) 

Pondělí 13. 9.

Písanka ke Slabkáři 3. díl: str. 4/celá (perem) 

Pátek 10. 9.

Čítanka: str. 8 a 9 (Jak pejsek s kočičkou našli panenku) 

Čtvrtek 9. 9.

Čítanka: str. 7/Čáp (hlasité čtení s porozuměním textu) 

Středa 8. 9.

M - PS 4/A: str. 4/4

 

Andrea Kuncová, DiS. / 16. 9. 2021

Informace třídního učitele

informace - září 2021

  • 14. 9. děti dostaly nové pracovní sešity (čtení, PRV, HV). Prosím obalit a nejpozději ve čtvrtek 16. 9. přinést zpět do školy.
  • Z důvodu obnovy a revize bezpečnostních prvků v budově školy je na pondělí 27. 9. 2021 vyhlášeno ředitelské volno. 
  • První třídní schůzky letošního školního roku se budou konat 21. 9. od 17:00 (ve třídě 2. B - přízemí vpravo). 
  • Začínáme vybírat dobrovolný příspěvek na radu rodičů - 300 Kč. V úterý 14. 9. jsem dětem rozdala lístečky, kde je vše napsané. Pokud tedy budete chtít poskytnout dobrovolný příspěvek 300 Kč, prosím, pošlete po dětech vyplněný lísteček i s penízky do konce měsíce září. Mockrát děkuji. :) 

PRVNÍ ŠKOLNÍ DNY

Vážení rodiče,

přeji Vám i dětem příjemný zbytek prázdnin.

Ve škole se poprvé sejdeme ve středu 1. 9. v 8,00 hodin, třída zůstává stejná. Konec vyučování bude v 10:40 (po třetí vyučovací hodině). Tento den se ke konci první hodiny také otestujeme (PCR testy).

Ve čtvrtek 2. 9. budou probíhat třídnické práce, konec vyučování podle rozvrhu - v 11:40.

V pátek 3. 9. budeme mít hodiny dle rozvrhu - do 11:40.

Pokud se bude Vaše dítě stravovat ve školní jídelně nebo navštěvovat družinu,  je třeba přihlásit se předem. Další informace najdete na záložkách Jídelna a Družina a kroužky.

Já i paní asistentka se těšíme na děti i na spolupráci s Vámi.

CO BUDEME POTŘEBOVAT VE 2. TŘÍDĚ

Prosím, podívejte se na tento seznam a na to, co mají děti doma ještě z loňského školního roku, není třeba kupovat vše nové. Pokud budou děti mít ještě z loňska (neplatí pro sešity na psaní), mohou přinést tyto věci.

PENÁL BUDE OBSAHOVAT:

  • 2x tužka na rýsování (č. 3 - tvrdá)
  • 2x tužka na kreslení (č. 2)
  • 2x píšící pero, náhradní náplně 
  • guma
  • ořezávátko
  • pastelky – základní barvy
  • krátké neohebné pravítko

+ nůžky a tyčinkové lepidlo (využíváme i v jiných předmětech než je VV a PČ)

 

DO TŘÍDY:

  • stovkové počítadlo
  • přezůvky 

 

SEŠITY NA PSANÍ:

  • úkolníček
  • 1x - notový sešit

VŠECHNY SEŠITY A UČEBNICE BUDOU OBALENÉ! 

 

POMŮCKY NA TV:

  • pevná obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (tričko, kraťasy, mikina, tepláky)
  • svázané vlasy do gumičky

 

POMŮCKY NA VV

  • pevný kufřík (nebo box) na pomůcky
  • stará košile bez rukávů nebo větší triko (zástěrku)
  • měkkou tužku (B)
  • gumu
  • černá tuš a redispero 
  • barevné fixy
  • tlustý a tenký černý fix (tenký centropen)
  • Progressa
  • pastelky (alespoň 12 barev)
  • voskovky (12 barev)
  • složka barevných papírů
  • štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
  • kalíšek na vodu
  • hadřík
  • igelit na lavici
  • nůžky
  • modelína a podložka na modelování
  • špejle
  • vodové barvy
  • temperové barvy (alespoň 6 barev)
  • paleta
  • tuhé lepidlo vysouvací Kores
  • malé tekuté lepidlo Herkules

 

POMŮCKY NA PČ:

Využijeme, to co mají děti v kufříku na VV.

 

ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA:

  • Žáci ve středu 1. 9. 2021 obdrží ve škole žákovskou knížku. Prosím o její obalení a dopsání údajů. 

 

DALŠÍ DŮLEŽITÉ INFORMACE:

  • po návratu ze zahraničí postupujte podle aktuálních opatřeních ministerstev
  • kontrola osobních údajů v Bakalářích, v případě jakékoliv změny (telefon, adresa, ...) je třeba informovat třídní učitelku
  • nošení roušek ve společných prostorách, dodržování hygieny rukou
  • nemocné dítě do školy nepatří
  • denně kontrolovat úkolníček a sledovat stránky třídy
  • denně ořezávat tužky a pastelky
  • nedávat dětem energetické nápoje

  • nenosit žvýkačky a cenné věci

  • při absenci si dojít pro úkoly a pracovní sešity

 

KONTAKT NA TŘÍDNÍ UČITELKU:

V případě potřeby nebo dotazů mi můžete napsat na email: kuncova@zskorenskeho.cz, nebo mne kontaktovat prostřednictvím SMS (číslo rodiče ode mne mají).

Organizační zabezpečení školního roku 2021/2022

Začátek školního roku:    středa 1. září 2021 8:00

Konec školního roku:  čtvrtek 30. června 2022

 

Prázdniny 

  • podzimní:  středa 27. a pátek 29. října 2021
  • vánoční:  čtvrtek 23. prosince 2021 až neděle 2. ledna 2022 (nástup do školy v pondělí 3. ledna 2022)
  • pololetní:  pátek 4. února 2022
  • jarní:  7. března až 13. března 2022 (nástup do školy pondělí 14. března)
  • velikonoční:  čtvrtek 14. dubna 2022 (nástup do školy úterý 19. dubna 2022)
  • hlavní:  pátek 1. července 2022 až středa 31. srpna 2022 (nástup do školy ve čtvrtek 1. září 2022)

 

Státní svátky

 

Den české státnosti: úterý 28. září

Den vzniku samostatného československého státu:   čtvrtek 28. října

Den boje za svobodu a demokracii: středa 17. listopadu

Velký pátek: pátek 15. dubna

Velikonoční pondělí: pondělí 18. dubna

Svátek práce: neděle 1. května

Den vítězství: neděle 8. května

 

Ředitelské volno pro žáky ZŠ

27. 9. 2021

25. a 26. 10. 2021

Třídní schůzky

úterý 21. 9. od 17:00

úterý 16. 11. od 17:00

úterý 12. 4. od 17:00

 

Konzultační hodiny

11. 1. od 17:00

24. 5. od 17:00

 

Schůzky Rady rodičů a Školské rady ZŠ

vždy v 16:00

16. 11. jen RR

12. 4. ŠR a RR

 

Dny otevřených dveří ZŠ

ZŠ: čtvrtek 24. 3. (8:00 – 16:00)

 

Projekt Edison

23. – 27. 5. 2021 (koncert 26.5.)

Andrea Kuncová, DiS. / 14. 9. 2021

Učivo pro marody

Čtvrtek 16. 9.

  • ČJ

Čítanka: str. 10 - hlasité čtení s porozuměním

Písanka ke Slabikáři 3: str. 7/celá (perem)

Čtení s porozuměním 2: str. 3 - hlasité čtení (seznámení s pracovním sešitem) 

  • M

PS 4/A: str. 7/3, 4, 5, 6

Matematické minutovky 1. díl: str. 2/4 

Matematické minutovky 1. díl: str. 3/6

  • AJ 

učebnice (naskenovaná -v emailu) str. 2 a 3 - v ČJ popsat dům - poté si poslechnout a zazpívat písničku (poslech zde

učebnice (naskenovaná -v emailu) str.  4 a 5 - opakování - jak se řekne máma a táta, jak se jmenují jejich děti v učebnici, myšky a kocour (poslech zde - pozor pustit pouze do 0:46) 

 AKTIVITA: představení se (otázka: What´s your name? odpověď: My name is.... nebo I am ...)

PS: str. 2 - najít a spojit kdo na obrázku z rodiny chybí (žáci mohou obrázek vybarvit) 

PS: str. 3 - číst nahlas a spojit s obrázkem dané osoby :) 

  • PRV

PS: str. 2 

PS: str. 3 (dohromady máme 18 žáků - 11 dívek a 7 chlapců :) 

 

Středa 15. 9.

  • ČJ

Slohová výchova (mluvený projev) - učebnice (naskenovaná - email): str. 9/celá

Písanka 3 (zelená a velká): str. 23/celá (obtáhnout a napsat) 

Písanka ke Slabikáři 3: str. 6/celá (perem) 

  • M

PS 4/A: str. 7/1, 2

 

Úterý 14. 9.

  • ČJ

učebnice (naskenovaná - email): str. 11/celá 

Písanka 3 (zelená a velká): str. 5/celá (obtáhnout a napsat) 

Písanka ke Slabikáři 3: str. 5/celá (perem) 

Čítanka: str. 8 a 9 - čtení na známky (kdo nečetl včera)

  • M

PS 4/A: str. 6/3, 4, 5, 6, 7

 

Pondělí 13. 9.

  • ČJ

učebnice (naskenovaná - email): str. 10/celá 

přepis do sešitu 511 - učebnice: str. 6/1 

Čítanka: str. 8 a 9 - čtení na známky 

  • M

PS 4/A: str. 5/3, 4

PS 4/A: str. 6/1, 2

  • PRV

učebnice: str. 2 a 3

 

Pátek 10. 9.

  • ČJ

učebnice (naskenovaná - email): str. 8/celá 

Písanka 3 (zelená a velká): str. 4/celá (obtáhnout a napsat) 

Písanka ke Slabikáři 3: str. 3/celá (perem) 

  • M

Sloupeček 52 (na známky) 

PS 4/A: str. 5/1, 2 (nové učivo - sčítání v oboru čísel do 20 s přechodem přes desítku)

 

Čtvrtek 9. 9.

  • ČJ

učebnice (naskenovaná - email): str. 7/celá (písmena jsme nepřepisovali)

opkování: jak poznám větu, na co dělím větu, jak rozeznám slovo, na co dělíme slova, na co dělíme slabiky, jak nazýváme písmeno, které vyslovíme

  • M

PS 4/A: str. 4/5

- hraní s kostkami ABAKU

 

Středa 8. 9.

  • ČJ

učebnice (naskenovaná - email): str. 6 (říkanku jsme nepřepisovali) 

Písanka 3 (zelená a velká): str. 7/celá (obtáhnout a napsat) 

Písanka ke Slabikáři 3: str. 2/celá (perem) 

  • M

PS 4/A: str. 3/5

PS 4/A: str. 4/1, 2, 3

 

Úterý 7. 9.

  • ČJ

Písanka 3 (zelená a velká): str. 10/dva řádky s velkým psacím U (obtáhnout a napsat jedno své velké psací U - tužkou) 

Písanka ke Slabikáři 3: str. 1/celá (perem) 

Čítanka: str. 6/Čapí hnízdo (hlasité čtení s porozuměním textu) 

Pracovní list (str. 4): všechna cvičení k textu Čapí hnízdo 

  • M

PS 4/A: str. 2/5, 6

PS 4/A: str. 3/1, 2, 3, 4

 

 

Andrea Kuncová, DiS. / 16. 9. 2021

Český jazyk

HODNOCENÍ V ČJ

  • dodržování tvarů a spojů, čitelnost písma, psaní diakritických znamének
  • přepis, opis, diktát, pravopisná cvičení (chyba = půl stupně známky dolů)
  • individuální ústní zkoušení
  • velké písemné práce (vždy ke konci čtvrtletí)
  • řešení pracovních listů
  • pamětné osvojení básně
  • správnost a plynulost čtení
  • porozumění přečtenému textu, orientace v textu
  • aktivita, práce v hodině, skupinová práce
  • snaha, domácí příprava, individuální pokrok a zlepšení

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, domácí přípravu, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.

Andrea Kuncová, DiS. / 31. 8. 2021

Matematika

HODNOCENÍ V MATEMATICE:

  • krátké testy - početní operace
  • krátké testy v pracovním sešitě a rozcvičkách - dle obsahu (chyba = půl stupně známky dolů)  
  • přístup a zájem o předmět
  • individuální ústní zkoušení
  • velké písemné práce (vždy ke konci čtvrtletí)
  • řešení pracovních listů
  • vlastní řešení, snaha a kreativita
  • samostatnost, individuální pokrok a zlepšení
  • aktivita, práce v hodině, skupinová práce
  • plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, domácí přípravu, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.

Andrea Kuncová, DiS. / 31. 8. 2021

Anglický jazyk

CÍL PŘEDMĚTU 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, osvojování si nové slovní zásoby a jazykoých obratů, vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

 HODNOCENÍ

- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, slovíčka, povídání o sobě, ...)

- práce v pracovním sešitě, projekty

- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)

- porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a pokrok ve znalostech

a dovednostech, kterého žák v průběhu  pololetí dosáhne. 

Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, domácí přípravu, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.

Andrea Kuncová, DiS. / 31. 8. 2021

Prvouka

PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ

Hlavními cíli předmětu prvouka je vést žáky k objevování a poznávání světa kolem nás - místa, kde žijeme, našeho regionu, lidí kolem nás, základních pravidel ve společnosti, rozmanitosti přírody, bezpečného chování, atd. 

 HODNOCENÍ

  • práce v hodině, snaha
  • připravenost na vyučování
  • drobné testíky
  • individuální ústní zkoušení
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Andrea Kuncová, DiS. / 31. 8. 2021

Hudební výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie

HODNOCENÍ

  • snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
  • zpěv lidových a umělých písní
  • připravenost na vyučování
  • ohled na individuální schopnosti

Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.

Andrea Kuncová, DiS. / 31. 8. 2021

Pracovní činnosti

POMŮCKY NA VV a Pč

  • pevný kufřík (nebo box) na pomůcky
  • stará košile bez rukávů nebo větší triko (zástěrku)
  • měkkou tužku (B)
  • gumu
  • černá tuš a redispero 
  • barevné fixy
  • tlustý a tenký černý fix (tenký centropen)
  • Progressa
  • pastelky (alespoň 12 barev)
  • voskovky (12 barev)
  • složka barevných papírů
  • štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
  • kalíšek na vodu
  • hadřík
  • igelit na lavici
  • nůžky
  • modelína a podložka na modelování
  • špejle
  • vodové barvy
  • temperové barvy (alespoň 6 barev)
  • paleta
  • tuhé lepidlo vysouvací Kores
  • malé tekuté lepidlo Herkules

 

Cíl předmětu 

Cílem předmětu je získávání a rozvíjení praktických dovedností a návyků. Při práci žáci používají jednoduché pracovní pomůcky, nářadí a nástroje podle druhu činností, přírodniny, modelovací hmotu, textil, karton, drát, fólie, papír apod. Žáci se učí plánovat, organizovat a hodnotit pracovní činnost samostatně i v týmu.

HODNOCENÍ 

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost v průběhu celého pololetí. Výsledná známka není jen průměrem známek!

 

Andrea Kuncová, DiS. / 31. 8. 2021

Tělesná výchova

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky

Mgr. Věra Lasovská / 30. 8. 2021

Výtvarná výchova

POMŮCKY NA VV a Pč

  • pevný kufřík (nebo box) na pomůcky
  • stará košile bez rukávů nebo větší triko (zástěrku)
  • měkkou tužku (B)
  • gumu
  • černá tuš a redispero 
  • barevné fixy
  • tlustý a tenký černý fix (tenký centropen)
  • Progressa
  • pastelky (alespoň 12 barev)
  • voskovky (12 barev)
  • složka barevných papírů
  • štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
  • kalíšek na vodu
  • hadřík
  • igelit na lavici
  • nůžky
  • modelína a podložka na modelování
  • špejle
  • vodové barvy
  • temperové barvy (alespoň 6 barev)
  • paleta
  • tuhé lepidlo vysouvací Kores
  • malé tekuté lepidlo Herkules

 

CÍL PŘEDMĚTU

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

HODNOCENÍ VV

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

 

 

Andrea Kuncová, DiS. / 31. 8. 2021

Třídy a online informace