Online zprávy pro žáky 8. A
Přehled
- Informace třídního učitele /Mgr. Hana Schmidová, 18. 11. 2024/
- Český jazyk /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 29. 8. 2024/
- Matematika /Mgr. Hana Schmidová, 4. 9. 2024/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /Mgr. Jan Jelínek, 17. 9. 2024/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /PaedDr. Boris Hajdúk, MBA, 14. 8. 2024/
- Základy německého jazyka /Anna Ramajzlová, 29. 8. 2024/
- Dějepis /Mgr. Jan Jelínek, 17. 9. 2024/
- Fyzika /Mgr. Jiřina Závranská, 26. 8. 2024/
- Chemie /Bc. Libuše Nová, 14. 8. 2024/
- Přírodopis /Bc. Libuše Nová, 14. 8. 2024/
- Zeměpis /PaedDr. Boris Hajdúk, MBA, 16. 11. 2024/
- Etická a estetická výchova /Mgr. Hana Schmidová, 4. 9. 2024/
- Informatika a pracovní výchova /Mgr. Jiřina Závranská, 14. 8. 2024/
- Občanská výchova /Bc. et Bc. Yveta Šantorová, 14. 8. 2024/
- Tělesná výchova (skupina AJ1) /Mgr. Jiřina Závranská, 14. 8. 2024/
- Tělesná výchova (skupina AJ2) /Ing. Jevgenij Lisovik, 14. 8. 2024/
- Výtvarné činnosti /M.A. Evžen Hanzalík, 14. 8. 2024/
- Algoritmizace a programování /Ing. David Urbánek, 14. 8. 2024/
- Konverzace v anglickém jazyce /Mgr. Jan Jelínek, 17. 9. 2024/
- Seminář praktické biologie /Bc. Libuše Nová, 14. 8. 2024/
Informace třídního učitele
třídní schůzky 12.11.2024
1. adventní dílny 28.11.2024 lze se přihlásit na : ciepla@zskorenskeho.cz
2. vánoční zpívání 18.12. nebo 19.12.
3. kino Aero odkazy na webu
4. rada rodičů
5. kontrola osobních údajů přes bakaláře
6. omluvenky a kontrola ŽK
7. vánoční prázdniny 23.12.-3.1.
8. výměna klíčků od skříněk
9. známky, chování
Naše animované filmy
Slavnostní premiéra proběhla v pátek 8.11.2024 v kině Aero
Za sušenkou https://www.youtube.com/watch?v=p3qkKSWTY18
Kdo z koho https://www.youtube.com/watch?v=fdAiaffXQG4
Svět odpadků https://www.youtube.com/watch?v=l0FuFOUDZZA
Fotografie naleznete zde https://www.metaculture.cz/ v sekci galerie.
Všichni jsme si to moc užili.
zápis z třídních schůzek 17. 9. 2024
- Škola je v 7:55 již uzavřená – pozdní příchod
- klíčky, čipy - na zodpovědnost dětí
- včasné omlouvání absence – SMS/email (po příchodu do školy v ŽK)
- Elektronická ŽK – podpisy za známky (ŽK str. 10)
- Kontrolovat tištěnou ŽK – pochvaly, zapomínání, poznámky, jiná sdělení, …
- přístup do své elektronické žákovské knížky - Bakaláři
- Kontrola osobních údajů – v případě změny osobních údajů, prosím o změnu v bakalářích
ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍHO ROKU
2.9. 2024 8:00-10:40
Adaptační aktivity, rozdávání účebnic.
3.9. 8:00 - 13:30
Adaptační aktivity
4.9.
Výuka dle rozvrhu
17.9. Třídní schůzky
Těším se na vás...
Český jazyk
CÍLE PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie či internet) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot. Velmi významným cílem v letošním roce pro nás bude úspěšná příprava na přijímací zkoušky, příp. bezproblémový přechod do vyššího stupně vzdělávání.
POMŮCKY
ŽK, učebnice, pracovní sešity, sešity dle rozdělení (2x linkovaný), čítanka, vhodné psací pomůcky
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ
- pravopisné pětiminutovky
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 5x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)
- ústní zkoušení
- slohové práce
- práce v hodinách dle aktivity
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na dané známé téma
- čtenářská beseda
HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ
- projekty, prezentace
- četba dle zadání
- pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
- domácí příprava/úkoly
Výsledná známka není jen průměrem známek! V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Matematika
Logická olympiáda
Každý rok pořádá Mensa ČR logickou olympiádu.
Je možné se registrovat na www.logickaolympiada.cz
NAŠE CÍLE V MATEMATICE
Naučíme se: Matematizovat reálné situace, řešit je pomocí rovnic . Využít Pythagorovu větu,vypočítat objem, povrch válce a naučíme se konstruovat čtyřúhelníky.
Důležitým cílem předmětu je naučit se správně logicky myslet a svůj myšlenkový proces zdokonalovat, vést o něm záznamy také v grafické podobě.
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU MATEMATIKA
V matematice budeme prověřovat výsledky vzdělávání tématickými testíky každý týden (podle domluvy), ohlášenými většími pracemi na celou hodinu (opakovací a čtvrtletní), do hodnocení se započítává také práce v hodinách (drobné známky za aktivitu a řešení příkladů), připravenost na výuku (nošení pomůcek a úkolů) a aktivní práce ve skupinách.
KDYŽ SE CHCEME UČIT DOMA
- ve škole si poznačíme, co nové jsme objevili, jakou chybu jsme napravili (chyba je inspirace)
- doma otevřeme sešit s poznámkami a pokoušíme se vybavit, co se ve škole dělo - stačí pár minut - a spočítat aspoň dva příklady znovu - to je trénink
- s kamarády zkusíme povídat o řešení úloh nebo se domluvit na společném vypracování domácího úkolu
- pracujeme se svými obavami nebo nízkou vůlí, klidně si je uvědomíme, a nastavíme se na to, že uděláme své nejlepší
- najdeme si "odměnu" za své učení
- inspirativní video https://jakserychlenaucit.cz/jak-se-naucit-matematiku/
POMŮCKY
ŽK a diář – nosíme vždy a všude.
Sešity na M – na první hodinu M přineste všechny: velký A4 (460 nebo 440) a jeden malý tenký (zásadně 520) zůstane ve škole na testy.
Učebnice – zpočátku 1. díl, dále se díly budou střídat – do diáře požadavky na změny.
Rýsovací pomůcky na každou hodinu M:
- Kružítko
- Trojúhelník s ryskou
- Naostřená tužka nebo mikrotužka
- Guma
- Úhloměr
Sladkosti jsou povoleny na hodiny velkých písemných prací.
Dohodli jsme se, že budeme nosit tabulky jako zdroj informací.
JAK SE LÉPE PŘIPRAVIT NA HODINU (MOŽNÁ NEJEN MATEMATIKY)
Chodím včas spát
Snídám, svačím a dodržuji pitný režim o přestávkách
WC používám o přestávce
Pomůcky mám v pořádku a při ruce
Hodin se účastním AKTIVNĚ - jsem duchem na nich a přijímám nabízené aktivity, spolupracuji, využívám zdroje
Pokud nerozumím, je MOJÍ zodpovědností se ptát a žádat konzultace - spolužáka, pedagogů, dalších osob
Odevzdávám včas práce školní i domácí
Anglický jazyk (skupina AJ1)
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.
POMŮCKY
Na anglický jazyk budeme potřebovat:
- školní sešit A5 linkovaný (524) nebo jiný
- učebnici Bloggers 4 + pracovní sešit
- domácí úkoly budou zveřejňovány v Bakalářích
HODNOCENÍ
- Souhrnné opakovací testy
- hlášeny týden předem
- učivo z probrané lekce
- Dílčí testy
- hlášeny hodinu předem
- slovní zásoba, gramatika, poslech, čtení s porozuměním...
- Slohové práce
- Ústní zkoušení
- formou dialogu, role-play, dramatizace...
- Aktivita
- Referáty, prezentace, projekty
- Sebehodnocení a zpětná vazba učiteli
Anglický jazyk (skupina AJ2)
Ke stažení
- 100 nejpoužívanějších slovíček [PDF, 405 kb]
- 3000 doporučených slov [PDF, 114 kb]
- Survival package (balíček přežití) v zahraničí [PDF, 196 kb]
Charakteristika a cíle předmětu
Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Žák 8. ročníku (na úrovni min. A2.2):
- se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
- konverzuje o běžných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
- rozumí obsahu textů a vyhledá konkrétní informace v textech,
- sestaví písemné sdělení k probraným tématům a k tématům, která mu jsou blízká,
- se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY
učebnice, pracovní sešit, sešit A4 linkovaný, psací potřeby (modrá propiska, zelená propiska, červená propiska, zvýrazňovač), nůžky, lepidlo
HODNOCENÍ
- ústní projev, konverzace k probraným tématům/běžná konverzace v anglickém jazyce
- větší testy za určitý probraný úsek budou hlášeny dopředu
- malé testy/konverzace (z učiva z předchozí hodiny) - namátkové zkoušení
- skupinová práce/ samostatná práce (pracovní listy, aktivní zapojení do projektů)
- aktivita v hodině, nošení pomůcek
KVÍZY, TESTY, OPAKOVÁNÍ
Online kvízy a cvičení Cambridge English - gramatika, posleh, výslovnost, čtení, psaní, mluvení, slovní zásoba
Nástroj, jak se zlepšit v psaní díky okamžite zpětné vazbě - Write & Improve
Polopatické vysvětlení gramatiky pro samouky (snadno pochopí i začátečník) - SoGoodLanguages
Online procvičování - Jazyky online
Kvízy v aj pro všechny a na různá témata – gramatika, geografie, historie, sranda….
SpellQuiz | Fun Quizzes, Spelling Quizzes, Grammar Quizzes, Geography Quiz, History and more!
Idiomy - Idioms | SpellQuiz říká se, že velmi vysoké úrovně jazyka dosáhneš, když znáš a rozumíš jeho idiomům :), protože ty vychází z mixu jazyka a kultury národa.
Umíš napsat, co slyšíš? Start your spelling test! Celé věty čtou rodilí mluvčí. Lze nastavit obtížnost. Ty píšeš, co slyšíš. Využij také pro trénink Poslouchej a opakuj (i žongluj). Jednak trénuješ porozumění a psaní, ale také mluvení.
Knihy online zdarma nejen v angličtině Project Gutenberg
Zábavné reklamy - zadej Funny advertisements. British Airways safety video , 10 Famous Funny Commercials
APPKY, WEBY, POŘADY
Appky ZDARMA: Woodpecker - videa podle témat, s aktivními titulky; BBC learning English, British council grammar, British council learnEnglish
Weby: CBeebies Global hry, pohádky a příběhy v britské angličtině
Obecně doporučuji pohádky pro děti typu Prasátko Peppa, Pošták Pat, Bing, Sarah a kachnička pro trénink současné a dobře znějící angličtiny. Spousta z nich je na Youtube, Netflixu, HBO, Apple TV
Pro starší žáky: Welcome to CBeebies Grown-Ups
TED TALKS - videa různých žánrů, oborů, témat, délek, s možností zapnout titulky (někdy jsou i české)
nejdůležitější anglická slovíčka
V příloze Ke stažení nalezneš:
- Přehled 100 nejpoužívanějších slovíček v angličtině.
- Přehled 3000 doporučených slov podle Společného evropského rámce The Oxford 3000™ by CEFR level (úroveň A1-B2). Úroveň A1 = začátečník, B2 = úroveň maturity na gymnáziu.
- Survival package (balíček přežití) = anglické fráze, které využiješ na výletě v zahraničí.
Základy německého jazyka
PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ
Hlavním cílem předmětu Základy německého jazyka je získání základních jazykových znalostí a dovedností, osvojování si elementární slovní zásoby, vytváření pozitivního vztahu k tomuto předmětu a získání správných návyků a postupů pro dovednost učit se německému jazyku.
POMŮCKY
- Žákovská knížka
- Učebnice Maximal interaktiv 1 a pracovní sešit Maximal interaktiv 1
- sešit A4 nelinkovaný (460)
- propisky v barvách: modrá, červená, zelená, oranžová, černá
- pastelky (12 barev)
- volné bílé papíry (možnost koupit si ve skupině celý balík papírů)
- krabičku od čaje (případně velikostně podobnou jinou)
HODNOCENÍ
- ústní projev (dialogy, krátké scénky, komunikační situace, překlad vět, mluvnická cvičení, slovíčka)
- písemné testy – vždy oznámeno dopředu
- skupinová či samostatná práce v hodině (práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry, rozhovory…)
- případně projekt či prezentace na dané téma - termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem
- aktivita v hodině
Dějepis
CHARAKTERISTIKA PŘEDMĚTU
Dějepis přináší základní poznatky o konání člověka v minulosti. Jeho hlavním posláním je probudit a posílit historické vědomí žáků a uchovat tak návaznost historické paměti, především ve smyslu předávání historické zkušenosti. Důležité je zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti. Významně se uplatňuje zřetel k základním hodnotám evropské civilizace.
POMŮCKY
- ŽK, učebnice, sešit na poznámky (výpisky) dle vlastního výběru, desky na portfolio, vhodné psací pomůcky
HODNOCENÍ
- Kritéria hodnocení budou žákům sdělena během úvodní hodiny a následně zveřejněna zde.
Fyzika
Fyzika patří mezi přírodovědné předměty.
Pomůcky
- ŽK
- učebnice, kalkulačka
- pomůcky dle potřeby k projektům
HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:
- ústní zkoušení nebo písemné zkoušení
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na dané známé téma
- práce v hodinách dle aktivit
Chemie
Co se v chemii naučíme
- popíšeme si, jak chemie vznikla (alchymie) a její význam pro každodenní život
- budeme pozorovat vlastnosti látek (skupenství, barva, pH, rozpustnost, struktura), změny skupenství
- provedeme jednoduché chemické experimenty
- rozlišit chemické látky a směsi, oddělovat látky ze směsí
- popíšeme stavbu atomu, vývoj názorů na atom
- naučíme se orientovat v PSP, zapamatujeme si značky chemických prvků, rozdělíme chemické prvky na kovy, nekovy a polokovy
- u vybraných kovů, nekovů a polokovů charakterizujeme jejich vlastnosti, použití, výskyt
- zapíšeme jednoduché chemické reakce, utvoříme vzorce pro oxidy, sulfidy, hydroxidy, halogenidy, kyseliny a jejich soli
- zaměříme se na prvek uhlík, porovnáme jeho modifikace
- rozdělíme typy vzorců v organické chemii, zapíšeme vzorce vybraných sloučenin, popíšeme si vlastnosti a využití známých uhlovodíků a jejich derivátů
- uvedeme rozdíl mezi kyselinou a zásadou, poskytneme první pomoci při poleptání a v dalších rizikových situacích
- dbáme na bezpečnost práce s chemickými látkami
Hodnocení v předmětu
- 1x za týden krátké testy (podle probrané látky), vždy po domluvě
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky (pracovní sešit, sešit na poznámky, PSP)
Kladu důraz
Žáci budou na začátku školního roku poučeni o bezpečnosti práce při praktické výuce v chemii. Je zakázané cokoliv pít, ochutnávat, slévat látky dohromady, plýtvat s materiálem.
Přírodopis
Hodnocení v předmětu
- 1x za týden krátké testy - dle domluvy/ probraného učiva
- příprava a zpracování laboratorních úkolů
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky - sešit na poznámky, pracovní sešit, nůžky, lepidlo
Zeměpis
Zeměpis má přírodovědný i společenskovědní charakter. Umožňuje žákům poznávání přírody jako systému, porozumět zákonitostem přírodních procesů, pomáhá pochopit okolní prostředí a ukazuje, jak ho rozumně využívat a chránit pro budoucí generace. Žáci rozšíří se seznámí s životem obyvatel jiných států a světadílů. Žáci se naučí poznávat kulturu a život jiných zemí, respektovat odlišná pravidla chování, v těchto zemích a získají praktické informace, důležité pro návštěvu těchto zemí.
HODNOCENÍ
Žáci budou hodnoceni na základě krátkých testů, psaných zpravidla po ukončení kratšího tématického celku, orientace na mapě, skupinové práce, vlastních prezentací, projektů a práce v hodině.
POMŮCKY
Atlas světa, pracovní sešit
online aplikace, kvízy, hry
- Slepé mapy zemí, hlavních měst, vlajek, oceánů, jezer Seterra (by GeoGuessr)
- Formou hry prozkoumáte svět, kontinenty, státy i vybraná města pomocí webových stránek GeoGuessr. Úkolem je určit místo, které vidíte před sebou, můžete se v prostředí pohybovat stejně jako ve Street View aplikace Google Mapy. Svoji odpověď označíte kliknutím do mapy, která se nachází vpravo dole (lze ji přibližovat i oddalovat), potvrdíte tlačítkem Make Guess.
- GeoFS je letecký simulátor s globálním prostředím generovaným ze satelitních snímků a digitálních geografických dat. Můžete jej spustit zdarma ve svém webovém prohlížeči, aniž byste museli cokoli instalovat.
- Aplikace Earth View from Google vám umožní dát si na pozadí obrazovky nebo použít jako pozadí v prezentaci jakýkoliv obrázek z naší Země.
- Světová statistika v reálném čase WORLDOMETERS. Najdete aktuální statistiku z různých oborů, např. světovou populaci - úmrtí za tento rok i za dnešní den. Za ekonomický obor například celosvětové výdaje vlád ve zdravotnictví nebo na vzdělání. Počet automobilů či jízdních kol, které se letos vyrobily. K tomu tam najdete ještě odvětví médií, životního prostředí, jídla, vody, energie a zdraví.
- Pro zjištění životních nákladů kdekoliv na světě byla vyvinuta aplikace NUMBEO. I vy můžete pomoci při jejím vylepšování. Aplikace se vás zeptá na aktuální ceny ve vašem městě a vy je můžete klidně upravit. Zjistíte opravdu i detaily, třeba kolik stojí kdekoliv na světě 1 kg rýže nebo pivo, za jaké peníze se dá v zahraničí najíst v restauraci, jaké jsou ceny jízdenek ad.
- KDETOSAKRA.cz je herní aplikace zaměřená na Českou republiku. Vybrat si můžete ze tří modulů, buď krajská města, náhodná místa nebo vlastní místo. Ve vlastním místě si zvolíte, co přesně chcete zkoumat, nejčastěji se používá místo, kde bydlíte + určitý okruh kilometrů, které si nastavíte. Aplikace vám potom generuje fotky různých míst v okolí a vaším úkolem je najít to pravé místo na mapě, která se vám objeví v pravém rohu obrazovky. Aplikace vám vaše odhady průběžně vyhodnocuje a na závěr se dozvíte, jak jste si vedli. Tato aplikace je výborná v tom, že nemusíte hrát sami, ale může se zapojit více hráčů – můžete mezi sebou soutěžit, kdo bude rychlejší, přesnější v hledání míst.
- Pomocí atlas.mapy.cz se za pomoci přehledných map dozvíte praktické informace o fyzickém a socioekonomickém zeměpise.
- Aplikace THE TRUE SIZE OF vám umožní na mapě světa porovnat velikost (rozlohu) států navzájem. Můžete zjistit, jak malá či velká je Česká republika oproti jiným státům.
- Kvízy zaměřené na opakování probraného učiva zeměpisu ŠKOLA S NADHLEDEM.
- GEOGRAF.IN je aplikace ve slovenštině, která vám poskytne nesčetné množství testů a kvízů na témata týkající se celého světa nebo jeho jednotlivých částí.
- Testy z okresního, krajského a celostátního kola Geografické (zeměpisné) olympiády.
Etická a estetická výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Sebepoznání, sebepojetí, komunikace, spolupráce.
pomůcky
Vybevený penál, nůžky, pastelky, papír
HODNOCENÍ
ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
aktivní přístup, snaha, zájem
Informatika a pracovní výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné.
POMŮCKY:
- žákovská knížka, psací potřeby
HODNOCENÍ
- ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
- aktivní přístup, snaha, zájem
- vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
- ohled na individuální schopnosti
- práce v hodinách dle aktivity
Výsledná známka není jen průměrem známek! V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Občanská výchova
CHARAKTERISTIKA PŘEDMĚTU
Občanská výchova se zaměřuje na vytváření kvalit, které souvisejí s orientací žáků v sociální realitě a s jejich začleňováním do různých společenských vztahů a vazeb. Otevírá cestu k realistickému sebepoznání a poznávání osobnosti druhých lidí a k pochopení vlastního jednání i jednání druhých lidí v souvislosti s různými životními situacemi. Seznamuje žáky se vztahy v rodině a širších společenstvích, s hospodářským životem, činností důležitých politických institucí a orgánů a s možnými způsoby zapojení jednotlivců do občanského života. Učí žáky respektovat a uplatňovat mravní principy a pravidla společenského soužití a přebírat odpovědnost za vlastní názory, chování a jednání i jejich důsledky. Rozvíjí občanské a právní vědomí žáků, posiluje smysl jednotlivců pro osobní i občanskou odpovědnost a motivuje žáky k aktivní účasti na životě demokratické společnosti.
POMŮCKY
ŽK, sešit malý linkovaný, vhodné psací pomůcky
HODNOCENÍ
- testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
- pracovní listy na dané téma
- projekty, prezentace na zadané téma
- práce v hodinách dle aktivit
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Tělesná výchova (skupina AJ1)
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Tělesná výchova (skupina AJ2)
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarné činnosti
Cíl předmětu:
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
Kriteria hodnocení:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
Pomůcky:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)
Algoritmizace a programování
x
Konverzace v anglickém jazyce
Cílem předmětu konverzace v anglickém jazyce je umožnit dokonalejší osvojení si AJ, a to zejména schopnost samostatného ústního vyjádřování. Učivo je zaměřeno na získávání potřebných jazykových znalostí a dovedností, dorozumívání se v nejběžnějších situacích každodenního života, vyjádření svých myšlenek, plynulosti a sebejistoty v ústním projevu, rozšíření slovní zásoby, poznávání kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY
- sešit formátu A524
HODNOCENÍ
- Kritéria hodnocení budou žákům sdělena během úvodní hodiny a následně zveřejněna zde.
Seminář praktické biologie
- krátké testy - dle domluvy/ probraného učiva
- příprava a zpracování laboratorních úkolů
- Aktivita při skupinové práci
- Aktivita během vyučování
- Tvorba a prezentace zadané práce
- Nošení pomůcek do výuky - sešit na poznámky, desky na tvorbu portfolia, nůžky, lepidlo