Online zprávy pro žáky 2. A
Přehled
- Domácí úkoly /Mgr. Martina Šťastná, 15. 8. 2024/
- Informace třídního učitele /Mgr. Martina Šťastná, 5. 9. 2024/
- Učivo pro marody /Mgr. Martina Šťastná, 14. 8. 2024/
- Český jazyk /Mgr. Martina Šťastná, 14. 8. 2024/
- Matematika /Mgr. Martina Šťastná, 27. 8. 2024/
- Anglický jazyk /Mgr. Iveta Vilhelmová, 28. 8. 2024/
- Prvouka /Mgr. Martina Šťastná, 27. 8. 2024/
- Informatika a pracovní výchova /Mgr. Martina Šťastná, 27. 8. 2024/
- Hudební výchova /Mgr. Martina Šťastná, 14. 8. 2024/
- Tělesná výchova /Ing. Jevgenij Lisovik, 14. 8. 2024/
- Výtvarná výchova /M.A. Evžen Hanzalík, 14. 8. 2024/
Domácí úkoly
zadání domácích úkolů
Vážení rodiče,
zadání domácích úkolů najdete po přihlášení do Bakalářů.
Domácí úkoly budeme zapisovat i do úkolníčků.
Informace třídního učitele
pátek 6. září
Vážení rodiče,
od středy probíhá výuka podle rozvrhu. Všechny pracovní sešity a učebnice by měly mít děti ve škole.
Dnes dostaly děti klíčky od šatních skříněk, po vstupu do školy se v šatně přezouvají. Připomínám, že přezůvky a boty na TV nesmí mít černou podrážku.
Do zítřka je třeba donést kufřík s pomůckami na IPV a VV a cvičební úbor.
Děkuji.
5. 9. 2024
třídní schůzky
se konají v úterý 17. 9. v 17:00 ve třídě 2. A.
5. 9. 2024
středa 4. září
Vážení rodiče,
od středy probíhá výuka podle rozvrhu.
Děti si přinesou učebnici ČJ a PRV, penál a všechny pracovní sešity. Pracovní sešity doneste do školy i v případě, že je ještě nemáte obalené. Až obaly koupíte, obalíme s dětmi ve škole. Dále by už děti měly mít nadepsaný a vyplněný notýsek a úkolníček.
Do pátku je třeba také donést kufřík s pomůckami na IPV a VV a cvičební úbor.
Děkuji.
3. 9. 2024
Logická olympiáda 2024
Vážení rodiče,
pokud máte zájem, může si Vaše dítě zdarma online vyzkoušet Logickou olympiádu. Její registrace byla spuštěna v neděli.
Logické úlohy si děti mohou zkoušet celé září po registraci.
3. 9. 2024
1. TÝDEN ŠKOLY:
Pondělí 2. 9.
výuka 8:00 – 10:40
S sebou: aktovka (rozdáme si pracovní sešity a notýsky), penál, pití, svačinu, kdo má objednaný oběd, tak čip na obědy
V 10:40 je třeba si děti vyzvednout, případně jdou do družiny - pokud mají vyplněnou a odevzdanou přihlášku.
Úterý 3. 9.
výuka dle délky rozvrhu do 11:40
adaptační třídní aktivity ve třídě / venku
S sebou: penál, pití, svačinu, kdo má objednaný oběd, tak čip na obědy
Středa 4. 9.
výuka dle rozvrhu do 11:40
Čtvrtek 5. 9.
výuka dle rozvrhu do 11:40
pátek 6. 9.
výuka dle rozvrhu do 12:35
ŠKOLNÍ DRUŽINA
Pokud chcete, aby Vaše dítě chodilo do ŠD je nutné odevzdat přihlášku. Tu naleznete na: https://www.zskorenskeho.cz/druzina/.
V pondělí 2. 9. nebude ranní družina, odpoledne bude ŠD pro PŘIHLÁŠENÉ DĚTI do 17:00.
Od úterý 3. 9. je ranní i odpolední družina pro přihlášené žáky.
OBĚDY
Informace k obědům naleznete zde: https://www.zskorenskeho.cz/jidelna/
TŘÍDNÍ FOND
Letos vybíráme do třídního fondu 900,- Kč – prosím nosit do konce září (100 Kč na čtvrtky na IPV a VV, 800 Kč na vstupné, divadla, přírodovědné dílny, exkurze).
organizace školního roku 2024-2025
Začátek školního roku: pondělí 2. září 2024
Konec školního roku: pátek 27. června 2025
Prázdniny
- podzimní: úterý 29. a středu 30. října 2024
- vánoční: pondělí 23. prosince 2024 až pátek 3. ledna 2025 (nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025)
- pololetní: pátek 31. ledna 2025
- jarní: pondělí 10. února až pátek 14. února 2025 (nástup do školy 17. února 2025)
- velikonoční: čtvrtek 17. dubna 2025 (nástup do školy úterý 22. dubna 2025)
- hlavní: sobota 28. června 2025 až neděle 31. srpna 2025 (nástup do školy v pondělí 1. září 2025)
Státní svátky
Den české státnosti: sobota 28. září
Den vzniku samostatného československého státu: pondělí 28. října
Den boje za svobodu a demokracii: neděle 17. listopadu
Velký pátek: pátek 18. dubna
Velikonoční pondělí: pondělí 21. dubna
Svátek práce: čtvrtek 1. května
Den vítězství: čtvrtek 8. května
Ředitelské volno pro žáky ZŠ
31.10. a 1.11. 2024
Třídní schůzky
úterý 17. 9. od 17:00
úterý 12. 11. od 17:00
úterý 15. 4. od 17:00
Schůzky Rady rodičů a Školské rady ZŠ
vždy v 16:00
17. 9. jen RR
12. 11. jen RR
15. 4. ŠR a RR
Konzultační hodiny
14. 1. od 17:00
20. 5. od 17:00
Učivo pro marody
Úkoly pro marody
najdete po přihlášení do Bakalářů.
Rozkliknete si "Výuku" a vyberete nabídku "Přehled výuky".
V horní části zvolíte předmět, vlevo si pak rozkliknete jednotlivé hodiny.
Český jazyk
CÍL PŘEDMĚTU
- Cílem výuky předmětu je naučit žáky číst a psát, postupně ovládat základy pravopisu a gramatiky. Všechny teoretické znalosti ovládat mechanicky a umět je využívat při písemném a mluveném projevu. Předmět zahrnuje složky výchovy jazykové, komunikační, slohové a literární. Součástí je také výuka čtení a psaní.
POMŮCKY
- učebnice
- pracovní sešity, písanky
- kniha na čtení (upřesníme si v září)
- notýsek/úkolníček
- psací potřeby (pero, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- pravopisná cvičení, diktáty, opis, přepis textu, psaní v písance
- individuální ústní zkoušení
- plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
- řešení pracovních listů
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
Matematika
CÍL PŘEDMĚTU
V rámci předmětu se žáci seznamují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají základní orientaci na číselné ose a procvičují prostorovou orientaci. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.
POMŮCKY
- pracovní sešity a pracovní učebnice
- početníky
- sáčky s 20 předměty (kamínky, mušličky, knoflíky apod.)
- papírové číslice 0 - 20 v deskách (z 1. třídy)
- notýsek/úkolníček
- psací potřeby (pero, obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- individuální ústní zkoušení
- testíky, sloupečky, čtvrtletní písemná práce
- plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
- řešení pracovních listů
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
Anglický jazyk
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je seznámení s anglickým jazykem, vybudování pozitivního přístupu k cizímu jazyku, aktivní osvojování si nové slovní zásoby. V modelových situacích se naučíme základní fráze. Budeme hodně zpívat, povídat si anglicky a naučíme se anglické básničky.
POMŮCKY
V průběhu školního roku si vytvoříme vlastní malovanou pomůcku k AJ. K výuce budeme využívat učebnici Happy House 2 .
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka...)
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému slovu, aktivita v hodině
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.
Prvouka
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu prvouka je vést žáky k objevování a poznávání světa kolem nás - místa, kde žijeme, našeho regionu, lidí kolem nás, základních pravidel ve společnosti, rozmanitosti přírody, bezpečného chování, atd. Naučit žáky orientovat se v čase, znát roční období a s nimi spojené změny v přírodě.
POMŮCKY
- notýsek/úkolníček
- pracovní učebnice Hravá prvouka 2
- psací potřeby (pero, obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)
HODNOCENÍ
- aktivita v hodině
- snaha
- testíky, pracovní listy
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
Informatika a pracovní výchova
CÍL PŘEDMĚTU:
Cílem předmětu informatika a pracovní výchova na prvním stupni je osvojení si základu pracovních technik a názvosloví pracovních materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
KRITERIA HODNOCENÍ:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, snaha, zájem, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky) v průběhu celého pololetí.
-
Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.
POMŮCKY:
- kufřík/box na pomůcky
- stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
- pastelky
- fixy
- voskovky
- progressa
- štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit/ubrus na lavici
- nůžky
- tyčinkové lepidlo
- tekuté lepidlo
- modelína
- podložka na modelování
- vodové barvy
- 100 Kč na tvrdé papíry
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
HODNOCENÍ
- snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
- zpěv lidových a umělých písní
- připravenost na vyučování
- ohled na individuální schopnosti
-
Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.
Tělesná výchova
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova
Cíl předmětu:
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
Kriteria hodnocení:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
Pomůcky:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery
- +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)