Online zprávy pro žáky 2. A
Přehled
- Domácí příprava /Mgr. Adéla Lazárková, DiS., 29. 9. 2025/
- Informace třídního učitele /Mgr. Adéla Lazárková, DiS., 31. 10. 2025/
- Český jazyk /Mgr. Adéla Lazárková, DiS., 30. 8. 2025/
- Matematika /Mgr. Adéla Lazárková, DiS., 30. 8. 2025/
- Anglický jazyk (skupina AJ1) /Ing. Alena Semerádová, 29. 8. 2025/
- Anglický jazyk (skupina AJ2) /Mgr. Markéta Vernerová, 17. 10. 2025/
- Prvouka /Mgr. Adéla Lazárková, DiS., 30. 8. 2025/
- Informatika a pracovní výchova /Mgr. Lenka Klupáková, 30. 7. 2025/
- Hudební výchova /Mgr. Adéla Lazárková, DiS., 30. 8. 2025/
- Tělesná výchova /Mgr. Jiřina Závranská, 27. 8. 2025/
- Výtvarná výchova /Mgr. Adéla Lazárková, DiS., 30. 8. 2025/
Domácí příprava
Ke stažení
- Knihy vhodné pro 2. třídu [DOCX, 22 kb]
domácí úkoly
V tomto školním roce budou již děti dostávat pravidelně menší domácí úkoly. Domácí úkoly si budeme zapisovat do úkolníčku a zadání budu také posílat do třídní skupiny whatsapp, aby měli rodiče možnost kontroly.
Součástí domácí přípravy je také každodenní čtení, kontrola pomůcek - penálu a aktovky.
Aktuální procvičko
Abeceda
- řazení písmen v abecedě
- seřaď písmena podle abecedy
- řazení zvířat podle abecedy
- řazení jmen pohádkových postav podle abecedy
- řazení slov podle abecedy
- Písmenko, kam patříš?
Matematika
- slovní úlohy s penězi
- úlohy s pojmy více/méně
- slovní úlohy s pojmy více/méně
- sčítání s přechodem přes 10 s rozkladem
- odčítání s přechodem přes 10 s rozkladem
Prvouka
Písničky
Čtení do ouška před spaním
Online pohádky ke čtení
Co můžeme poslouchat před spaním
- Kouzelný svět z kostek I.
- Kouzelný svět z kostek II.
- Mach a Šebestová
- Z deníku kocoura Modroočky
- Pohádka o Koblížkovi
- O perníkové chaloupce
Pořady k tématům z prvouky
- Svatý Václav
- Sklizeň ovoce
- Jdeme na houby
- Proč rostou houby v lese
- Listnaté stromy
- Jabloň od zimy do podzimu
- Proč padají listy
- Tažní ptáci
Co můžeme doma procvičovat
Matematika
- Stovková tabulka
- Stovková tabulka obtížnější
- Hadi do 20
- Dopravní prostředky - úlohy na porozumění textu
- Pexeso mince
- Mince všechny spočítám
Český jazyk
Informace třídního učitele
čTVRTLETNÍ TRIPARTITY
Milí rodiče,
toto čtvrtletí se poprvé společně sejdeme na tzv. tripartitách. Věřím, že to bude pro všechny zúčastněné strany smysluplně strávený čas, který přinese mnoho užitečného. Tabulku s termíny a časy k přihlašování a další důležité info obdržíte emailem. Tripartity zahájíme již v úterý 11. 11. , hromadná třídní schůzka tedy neproběhne, veškeré důležité a hromadné informace naleznete na webových stránkách třídy, individuálně budu odpovídat na jednotlivých tripartitách.
Těším se na všechna setkání!
Tripartita, je schůzka tří stran – žák, rodič a učitel. Koná se minimálně dvakrát do roka s cílem soustředit se individuálně nejen na studijní výsledky žáka, ale také na další aspekty jeho vzdělávání. Žák je ve středu pozornosti a jeho názor je důležitý. Tripartita, nebo triáda, je tak velkým přínosem pro wellbeing žáků. Děti se díky nim učí mluvit samy za sebe, o svých pocitech ve třídě, problémech, ale i svých silných a slabých stránkách, je to prostor, kde se učí si říkat o pomoc a stanovovat priority a cíle.
Tento systém schůzek navíc rozvíjí otevřenou a přímou komunikaci mezi školou a rodiči. Díky tomu, že jde o individuální konzultace, mohou učitelé poskytovat konkrétní a relevantní informace každému z rodičů. Schůzka tří stran navíc snižuje pravděpodobnost vzniku nepochopení a nedorozumění.
Nejdůležitějším aspektem tripartit je to, že žák má možnost mluvit o všem, co ho ve škole baví, co mu jde nebo co ho naopak trápí nebo kde cítí, že by se mohl zlepšit, případně kde by potřeboval pomoc. Tato forma schůzek učí děti, že je v pořádku vyjadřovat se k věcem, které se jich týkají a že by měly umět mluvit o tom, co je trápí ale hlavně o věcech, které jim dělají radost a kde se jim daří.
Plánované akce
15. 9. lektorský program o sv. Václavovi
23. 9. lektorský program "Za lovci mamutů i do osady havranů" - Národní muzeum
9. 10. lektorský program "Karlův most - příběhů dost!" - Muzeum města Prahy
15. 10. Deskohraní
6. 11. "Co si šeptají andělé" - Schwarzenberský palác
11. 11. návštěva Planetária
2. 12. lektorský program "Půjdem spolu do Betléma" - Národopisné muzeum
Zápis z třídních schůzek 16. 9. 2025
- informace k chodu školní družiny
- Občasník září 2025 k nahlédnutí zde - informace o změnách ve školním řádu - zákaz mobilních telefonů v době vyučování
- nové přihlašovací údaje do Bakalářů (el. žákovské knížky)
- aplikace Bakaláři - platební modul, třídní fond nyní bude hrazen elektronicky přes aplikaci bakaláři nebo webové stránky po přihlášení do el. žákovské knížky - lze zaplatit přes QR kód nebo přes účet se všemi náležitostmi, prosím o částku 1000 Kč
- pohyb návštěv po škole - po domluvě schůzky je nutné se ohlásit ve vrátnici, kde návštěva obdrží cedulku na krk, více viz Občasník 2025
- kroužky: od tohoto školního roku se lze na kroužky realizované školou hlásit přes agenturu Kroužky, přihlašovat se můžete zde
- na kroužky realizované externími organizacemi se můžete přihlašovat přes stránky školní družiny
- v tomto školním roce nabízím kroužek na podporu čtenářské gramotnosti a rozvoj kritického myšlení určený primárně pro 2. třídy, kroužek by probíhal vždy v pondělí v čase od 13:00 do 13:50, informace o kroužku a možnost přihlášení najdete zde
- akce třídy - viz výše
- termín Vánočního zpívání - 17. 12. a 18. 12.
- omlouvání absence - nutno nejpozději do 72 hodin po návratu žáka do školy předložit omluvenku zapsanou v notýsku v omluvném listu - výhledově přechod na elektronické omluvenky v Bakalářích
- škola v přírodě
- písemný souhlas s činností školní psycholožky
- kontrola osobních údajů - při změně prosíme o aktualizaci
- čtvrtletní třídní schůzky proběhnou formou tripartit - rodič, žák, učitel
- klima ve třídě, zhodnocení začátku školního roku
Život ve škole - hranice zodpovědnosti
Výchovně vzdělávací proces a pobyt dítěte/žáka ve škole představují prostor, ve kterém se potkávají tři strany – zaměstnanci školy (pedagogové a nepedagogové), dítě/žák a rodiče.
Každá z těchto stran má své pole odpovědnosti, které je vymezeno v následujících větách.
To vše přiměřeně věku dítěte/žáka (dále jen žáka).
Učíme se dodržovat pravidla
Milí rodiče, milé děti, níže si můžete přečíst stručný výtah ze školního řádu, aneb 10 pravidel, jak se nedostat do problémů.
10 pravidel, jak se nedostat do problémů
Stručný výtah ze školního řádu
1. Docházka a příprava
Do školy choď včas – v 7:55 už buď ve třídě. Přines si všechny pomůcky, domácí úkoly a buď připravený na hodinu. Omluvenku od rodičů předej nejpozději do 3 dnů.
2. Chování ve škole
Mluv slušně, nepoužívej nadávky. Pozdrav, i když první.
3. Vztahy
Nikdy druhým neubližuj a nešikanuj – ať už fyzicky, psychicky nebo přes internet. Respektuj spolužáky, učitele i všechny zaměstnance školy.
4. Spolupráce a zodpovědnost
Buď týmový hráč. Mysli nejen na sebe, ale i na bezpečí ostatních a na dobré jméno třídy a školy. Neper se, nestrkej, neohrožuj sebe ani ostatní. Každý úraz okamžitě nahlas učiteli.
5. Bezpečnost
Do školy nenos zbraně, drogy, alkohol, nikotinové sáčky, cigarety ani energetické nápoje.
6. Péče o majetek
Chraň učebnice, lavici i pomůcky. Udržuj pořádek ve třídě a šatně/skřínce. Nemanipuluj s elektrickým nebo jinak nebezpečným vybavením. Internet používej slušně – nešiř nenávist ani nevhodný obsah.
7. Přestávky a jídelna
Přestávky využívej k odpočinku a návštěvě toalety. Po WC si vždy myj ruce. V jídelně čekej na jídlo, chovej se slušně u stolu a po sobě ukliď.
8. Mobilní telefony
Během výuky ho nepoužívej, měj ho uložený ve skřínce. Nikdy nefoť ani netoč pedagogy nebo spolužáky bez jejich souhlasu.
9. Školní akce
Na výletech a školních akcích poslouchej pokyny pedagogů a nevzdaluj se od skupiny. Chovej se tak, aby ses nestyděl, že reprezentuješ školu.
10. Respekt a empatie
Buď ohleduplný k ostatním. Když si nevíš rady, požádej o pomoc – nejsi na to sám. Když máš problém, svěř se třídnímu učiteli, metodikovi prevence nebo využij schránku důvěry na webu školy.
pravidla pro omlouvání absence dle školního řádu
- "Nemůže-li se žák ze závažných rodinných nebo zdravotních důvodů dostavit do školy, podá o tom jeho zákonný zástupce zprávu (písemnou, elektronickou nebo osobní sdělení), pokud možno předem, nejpozději však do 2 dnů od začátku nepřítomnosti žáka." (školní řád ZŠ)
- Pokud se žák nedostaví do školy, rodič by měl o důvodu absence informovat školu nejpozději do dvou dnů od začátku absence z důvodu bezpečnosti dětí - bráno tedy jako informace od rodiče škole, po návratu dítěte do školy je potřeba nejpozději do tří dnů předložit omluvenku zapsanou v omluvném listu v notýsku, teprve potom je absence brána jako omluvená.
- "Absence, která nebyla omluvena zákonným zástupcem do 72 hodin po ukončení, bude považována za neomluvenou. V případě prokázaných neomluvených absencí bude škola postupovat podle možností platné legislativy." (školní řád ZŠ)
- V případě, že absence dítěte v některých předmětech dosáhne v pololetí 40 až 50 %, může škola vyžadovat přezkoušení za celé pololetí, pokud absence přesáhne 50% je přezkoušení povinné.
- "Žáka není možné v řádném termínu hodnotit za školní pololetí v předmětu, z něhož nebyl žák řádně uvolněn a ve kterém má absenci vyšší než 50 %. Jestliže je absence žáka mezi 40 a 50 %, rozhodne o možnosti hodnotit žáka vyučující předmětu." (školní řád ZŠ)
pozdní příchody
"Žák chodí do školy pravidelně a včas podle rozvrhu hodin, tak aby byl v 7:55 na svém místě ve třídě." (školní řád ZŠ)
- pokud žák vchází do třídy se zvoněním, je to již bráno jako pozdní příchod, za tři pozdní příchody může škola udělit napomenutí třídního učitele viz zde:
"Napomenutí třídního učitele se použije v případě, že žák má 3 delikty typu: nevhodné chování v hodině či o přestávce nebo na akci pořádané školou, pozdní příchody do školy, vyrušování i po opakovaném napomínání. Napomenutí TU se zapisuje do ŽK a do katalogového listu. V případě dalšího opakování 3 uvedených deliktů je žákovi udělena důtka třídního učitele. Napomenutí TU lze též použít v případě, že žák opakovaně a soustavně nenosí domácí úkoly nebo pomůcky na vyučování. V případě, že po takovémto napomenutí nedojde ke zlepšení stavu, může být udělena důtka třídního učitele." (školní řád ZŠ)
- celé znění školního řádu k nahlédnutí zde
Český jazyk
CÍLE PŘEDMĚTU
Čtení a porozumění textu
- žák čte plynule a s porozuměním různé texty a odpovídá na otázky k textu
- určí hlavní myšlenky, rozliší mezi postavami a dějem, hodnotí obsah textu a sdílí své názory
- porovná významy slov, zvláště slova opačného významu, slova nadřazená a podřazená;
Správné držení psacího nástroje a hygienické návyky
- žák upevňuje správný úchop psacího nástroje
- učí se a upevňuje správné sezení při psaní a udržuje pořádek na pracovním stole
Vázané písmo
- žák upevňuje plynulé a čitelné psaní vázaným písmem, správné spojování písmen
Písemný projev
- píše jednoduché příběhy, popisy a zážitky, dbá na logické uspořádání vět a souvislost textu
- do písemného projevu aplikuje získané znalosti o správném pravopise
- rozliší a umí vyjmenovat souhlásky měkké, tvrdé a obojetné; respektuje gramatiku měkkých a tvrdých souhlásek; rozliší zvukovou a psanou podobu slabik dě/tě/ně a bě/pě/vě/mě
- zvládne psát správné tvary písmen; zvládá opis, diktát, přepis jednoduchých textů; rozdělí slova na slabiky; rozdělí slovo na konci řádku; ovládá abecedu; řadí slova dle abecedy; vyhledá párové souhlásky (spodoba na konci slov)
- píše velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování - odůvodňuje a píše správně ú/ů mimo morfologický šev
- rozlišuje druhy vět (oznamovací, tázací, rozkazovací, přací)
Ústní projev
- žák rozvíjí schopnost vyprávět příběhy a zážitky, odpovídat na otázky a zapojovat se do diskusí
- aktivně reaguje na poslechové úkoly, vyjadřuje své názory na základě poslechu
- pečlivě vyslovuje, volí vhodné tempo řeči, verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích
- správně intonuje, zvládá recitaci básně přiměřeného obsahu a rozsahu
Rozvoj kritického myšlení
- učí se hodnotit, analyzovat a porovnávat jednoduché texty, např. rozdíl mezi skutečností a fikcí, formuluje vlastní texty a argumentuje je
- rozvíjí schopnost vyjádřit svůj názor na různé situace a texty a přemýšlet o důvodech, proč něco považuje za správné nebo špatné
Sebehodnocení a sebereflexe
- žák se učí hodnotit svou práci
- na základě sebehodnocení si stanovuje konkrétní cíle pro další rozvoj
- učí se přemýšlet o tom, jak může své dovednosti využít v běžném životě
Práce s kritérii
- žák se učí stanovit jasná kritéria pro hodnocení vlastní práce
- využívá jednoduchá kritéria k hodnocení své práce i práce spolužáků
- na základě kritérií poskytuje a přijímá zpětnou vazbu
POMŮCKY
-
pracovní sešity a písanky nakladatelství Hanami
- knihy - třídní knihovnička, školní knihovna, vlastní knihy
- Molekuly čtení
- notýsek/úkolníček
- psací potřeby (pero, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivita, snaha
- pravopisná cvičení, diktáty, opis, přepis textu
- dílny psaní - vlastní texty
- plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
- řešení pracovních listů
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- sebehodnocení na základě předem daných kritérií
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
Matematika
CÍLE PŘEDMĚTU
Čísla a početní operace
- žák počítá do 100 (čtení, zápis, porovnávání, rozklad čísel)
- osvojuje si sčítání a odčítání do 100 (i s přechodem přes desítku)
- používá znaménka větší, menší, rovná se při porovnávání čísel
- zná funkci závorek a počítá příklady se závorkami
- rozpozná sudá a lichá čísla
- pracuje s čísly v oboru do 1000 (orientačně v závěru roku)
Základy násobilky a dělení
-
žáci se učí násobilku malých čísel - 1, 2, 3, 4, 5
-
ovládají násobení jako opakované sčítání, seznamují se se základy dělení - dělení jako rozdělování a doplňování do celku
-
řeší jednoduché slovní úlohy na násobení a dělení
- upevňují násobilkové řady pomocí her, říkanek a praktických úloh
Geometrie v rovině a prostoru
- žáci poznávají základní rovinné útvary
- měří délku pomocí pravítka v centimetrech a milimetrech
- orientuje se v prostoru - vpravo, vlevo, nahoře, dole apod.
- pozná geometrická tělesa: krychli, kouli, kvádr, válec
- porovnává úsečky podle velikosti, změří úsečku
- narýsuje a zná pojem bod, přímka, čára, úsečka, lomená čára, úsečka dané délky
Práce s daty, logické úlohy a myšlení
- žák vyhledává, třídí a porovnává data (jednoduché tabulky a grafy)
- řeší logické úlohy, číselné řady, hledá pravidelnosti
- rozvíjí strategii řešení úloh - odhad výsledku, kontrola postupu
Praktické a slovní úlohy
- žák řeší jednoduché slovní úlohy na sčítání, odčítání, násobení a dělení
- vyhledává a využívá důležité údaje ze zadání
- učí se rozkládat slovní úlohy na jednotlivé kroky
Finanční gramotnost
- žák poznává české mince a bankovky
- počítá jednoduché příklady s penězi - nákup, vrácení, odhad ceny
POMŮCKY
- pracovní sešity a pracovní učebnice
- početníky, pracovní listy
- číselné osy, tabulky, kostky, papírové mince a bankovky
- kartičky, tabulky logico
- notýsek/úkolníček
- psací potřeby (pero, obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- pětiminutovky, menší testy, větší písemné práce
- plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
- řešení pracovních listů
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- sebehodnocení
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
Anglický jazyk (skupina AJ1)
cíl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je seznámení s anglickým jazykem, vybudování pozitivního vztahu k cizímu jazyku a osvojování si základních komunikačních dovedností. Děti s angličtinou seznamujeme zpočátku hlavně prostřednictvím her, písniček a pohybu, vyprávěním příběhů v anglickém jazyce, kreslením a krátkými scénkami. V modelových situacích se naučíme základní slovní spojení a fráze, jednoduché otázky, odpovědi a krátké promluvy.
POMŮCKY
Budeme potřebovat: pracovní sešit Barevná angličtina od vydavatelství Taktik, který si žáci budou nosit vždy na hodiny anglického jazyka. Domácím úkolem bude například naučit se nějakou jednoduchou říkanku, určitý okruh slovní zásoby, spojování obrázků, shlédnutí videa na youtube, poslech písničky apod.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky , slovíčka, povídání o sobě)
- aktivita v hodině
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému slovu
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) v průběhu celého pololetí.
Anglický jazyk (skupina AJ2)
cíl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je seznámení s anglickým jazykem, vybudování pozitivního vztahu k cizímu jazyku a osvojování si základních komunikačních dovedností. Děti s angličtinou seznamujeme zpočátku hlavně prostřednictvím her, písniček a pohybu, vyprávěním příběhů v anglickém jazyce, kreslením a krátkými scénkami. V modelových situacích se naučíme základní slovní spojení a fráze, jednoduché otázky, odpovědi a krátké promluvy.
POMŮCKY
Budeme potřebovat: učebnici Barevná angličtina od vydavatelství Taktik, kterou si žáci budou nosit vždy na hodiny anglického jazyka. Domácím úkolem bude například naučit se nějakou jednoduchou říkanku, určitý okruh slovní zásoby, spojování obrázků, shlédnutí videa na youtube, poslech písničky apod.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky , slovíčka, povídání o sobě)
- aktivita v hodině
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému slovu
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) v průběhu celého pololetí.
Prvouka
CÍLE PŘEDMĚTU
Poznáváme naše okolí
- žák se orientuje ve svém okolí, rozpoznává vesnici, město, přírodu a různé objekty, které se v něm nacházejí
- poznává přírodní jevy, jako je počasí, roční období a změny v přírodě a uvědomuje si, jak se tyto jevy projevují v jeho blízkém okolí
Časový řád a denní režim
- rozlišuje minulost, přítomnost, budoucnost, orientuje se v čase – kalendářní, školní rok, dny, týdny, hodiny, minuty
Přírodní procesy
- žák pozoruje a popisuje změny v přírodě v průběhu roku a učí se rozumět tomu, jak příroda funguje
- uvědomuje si, jak může přírodu chránit a jaké jsou důsledky lidské činnosti pro životní prostředí
- při venkovních aktivitách se žák učí využívat různé pomůcky k pozorování např. mapy, lupy a samostatně sbírá data k vytváření vlastních závěrů
- pojmenuje běžně se vyskytující stromy, keře, byliny a zemědělské plodiny, rozlišuje stromy jehličnaté a listnaté, pozná základní druhy hub – jedlé a jedovaté, rozlišuje přírodniny a lidské výtvory, zná základní rozdělení živočichů – savci, ptáci, obojživelníci, ryby, hmyz, pozná nejznámější volně žijící zvěř, rozlišuje divoká a domácí zvířata
Život lidí a fungování společnosti
- žák se seznamuje s životem lidí ve svém okolí - rodinách, obcích, městech a učí se rozumět hodnotám, které jsou důležité pro správné fungování společnosti
- uvede a charakterizuje příklady různých povolání
- poznává význam přátelství, pomoci druhým, respektu a dalších hodnot v každodenním životě
- při venkovních projektech, jako jsou návštěvy památek, procházky po městě se žák učí porovnávat různé aspekty života ve společnosti a hledat souvislosti mezi historií a současností
Osobní bezpečí, první pomoc
- zná pravidla bezpečného chování v rizikovém prostředí a krizových situacích, rozezná některé nemoci a úrazy, přivolá, případně i sám poskytne první pomoc při drobných poraněních, vyjmenuje důležitá telefonní čísla (150, 155, 158)
Chování k ostatním a spolupráce, rozvoj kritického myšlení
- žák se učí respektovat názory ostatních, diskutovat a spolupracovat na společných projektech
- při venkovních aktivitách hodnotí efektivitu týmové práce a přijímá různé role
POMŮCKY
- notýsek/úkolníček
- pracovní listy
- knihy
- vlastní portfolio
- psací potřeby, pastelky, nůžky, lepidlo
HODNOCENÍ
- aktivita v hodině
- snaha
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
Informatika a pracovní výchova
CÍL PŘEDMĚTU:
Cílem předmětu informatika a pracovní výchova na prvním stupni je osvojení si základu pracovních technik a názvosloví pracovních materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
KRITERIA HODNOCENÍ:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, snaha, zájem, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky) v průběhu celého pololetí.
-
Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.
POMŮCKY:
- kufřík/box na pomůcky
- stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
- pastelky
- fixy
- voskovky
- progressa
- štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit/ubrus na lavici
- nůžky
- tyčinkové lepidlo
- tekuté lepidlo
- modelína
- podložka na modelování
- vodové barvy
- 100 Kč na tvrdé papíry
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
Zpěv a hlasová výchova
- žák zpívá jednoduché lidové a umělé písně s porozuměním textu podle sluchu
- dokáže napodobit krátké melodické a rytmické motivy
- učí se zásadám hlasové hygieny - práce s hlasem a dechem
Rytmus a pohyb
- žák dokáže zopakovat jednoduchý rytmický úsek (tleskání, hra na tělo)
- udržuje rytmus při skupinových hrách a poslechu hudby
Práce s hudebními nástroji
- žák hraje na jednoduché rytmické a melodické nástroje podle pokynů učitele
- s hudebními nástroji zachází zodpovědně
Poslech hudby, relaxace
- žák vnímá hudbu - rozpoznává tempo, dynamiku, náladu hudby
- reaguje na hudbu pohybem, gesty nebo slovně a hledá inspiraci pro vlastní jednoduchou činnost
- účastní se relaxačních hudebních cvičení a uvolňuje tělo i hlas
Spolupráce, vystoupení
- žák spolupracuje při hudebních hrách a aktivitách
- účastní se školních vystoupení
- hodnotí výsledky skupinové hudební činnosti
HODNOCENÍ
- snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
- zpěv lidových a umělých písní
- připravenost na vyučování
- ohled na individuální schopnosti
Tělesná výchova
Cíle hodin tělesné výchovy
Cílem tělesné výchovy na ZŠ je všestranný a harmonický rozvoj žáků, který zahrnuje upevňování zdraví, rozvoj pohybových schopností a dovedností, ale také formování pozitivních osobních vlastností a kladného vztahu k pohybové aktivitě jako základní životní potřebě. Dále se zaměřuje na osvojování vědomostí o pohybu, hygieně a bezpečnosti, a na prevenci zdravotních obtíží, včetně podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (podrážka nerozhoduje, nesmí ovšem dělat čáry na podlaze) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova
CÍLe PŘEDMĚTU:
Kreativita a sebevyjádření
- žák tvoří podle vlatní fantazie a hledá originální způsoby vyjádření
- prostřednictvím výtvarného projevu vyjadřuje své pocity, nálady a zkušenosti
Základní výtvarné dovednosti
-
žák používá základní výtvarné prvky (tvar, barva, prostor)
-
zvládá jednoduché výtvarné techniky (kresba, malba, koláž, modelování) a zkouší je kombinovat
Organizace práce a odpovědnost
- žák si umí připravit pomůcky a pracovní místo
- během práce udržuje pořádek a pečuje o své věci
- po ukončení činnosti uklidí pracovní místo a vrátí pomůcky na určené místo
Vnímání, kritické myšlení a hodnocení
- žák pozoruje vlastní i cizí výtvarné práce a dokáže o nich mluvit
- hodnotí svou práci i práci spolužáků podle jednoduchých kritérií (např. využití barvy, nápaditost...)
- učí se přijímat a poskytovat zpětnou vazbu
Sebehodnocení a reflexe
- žák dokáže pojmenovat, co se mu při práci dařilo a co by příště případně udělal jinak
KRITERIA HODNOCENÍ:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
POMŮCKY:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery