Online zprávy pro žáky 2. A

Přehled

Domácí úkoly

zadání domácích úkolů

Vážení rodiče,

zadání domácích úkolů najdete po přihlášení do Bakalářů.

Domácí úkoly budeme zapisovat i do úkolníčků.

Mgr. Martina Šťastná / 15. 8. 2024

Informace třídního učitele

pátek 6. září

Vážení rodiče,

od středy probíhá výuka podle rozvrhu. Všechny pracovní sešity a učebnice by měly mít děti ve škole.

Dnes dostaly děti klíčky od šatních skříněk, po vstupu do školy se v šatně přezouvají. Připomínám, že přezůvky a boty na TV nesmí mít černou podrážku.

Do zítřka je třeba donést kufřík s pomůckami na IPV a VV a cvičební úbor.

Děkuji.

5. 9. 2024

třídní schůzky

se konají v úterý 17. 9. v 17:00 ve třídě 2. A.

5. 9. 2024

středa 4. září

Vážení rodiče,

od středy probíhá výuka podle rozvrhu.

Děti si přinesou učebnici ČJ a PRV, penál a všechny pracovní sešity. Pracovní sešity doneste do školy i v případě, že je ještě nemáte obalené. Až obaly koupíte, obalíme s dětmi ve škole. Dále by už děti měly mít nadepsaný a vyplněný notýsek a úkolníček.

Do pátku je třeba také donést kufřík s pomůckami na IPV a VV a cvičební úbor.

Děkuji.

3. 9. 2024

Logická olympiáda 2024

Vážení rodiče,

pokud máte zájem, může si Vaše dítě zdarma online vyzkoušet Logickou olympiádu. Její registrace byla spuštěna v neděli.

Logické úlohy si děti mohou zkoušet celé září po registraci.

3. 9. 2024

1. TÝDEN ŠKOLY:

Pondělí 2. 9.

výuka 8:00 – 10:40

S sebou: aktovka (rozdáme si pracovní sešity a notýsky), penál, pití, svačinu, kdo má objednaný oběd, tak čip na obědy

V 10:40 je třeba si děti vyzvednout, případně jdou do družiny - pokud mají vyplněnou a odevzdanou přihlášku.

Úterý 3. 9.

výuka dle délky rozvrhu do 11:40

adaptační třídní aktivity ve třídě / venku

S sebou: penál, pití, svačinu, kdo má objednaný oběd, tak čip na obědy

Středa 4. 9.   

výuka dle rozvrhu do 11:40

Čtvrtek 5. 9.

výuka dle rozvrhu do 11:40

pátek 6. 9.

výuka dle rozvrhu do 12:35

ŠKOLNÍ DRUŽINA 

Pokud chcete, aby Vaše dítě chodilo do ŠD je nutné odevzdat přihlášku. Tu naleznete na: https://www.zskorenskeho.cz/druzina/

V pondělí 2. 9. nebude ranní družina, odpoledne bude ŠD pro PŘIHLÁŠENÉ DĚTI do 17:00.
Od úterý 3. 9. je ranní i odpolední družina pro přihlášené žáky.

OBĚDY

Informace k obědům naleznete zde: https://www.zskorenskeho.cz/jidelna/

TŘÍDNÍ FOND

Letos vybíráme do třídního fondu 900,- Kč – prosím nosit do konce září (100 Kč na čtvrtky na IPV a VV, 800 Kč na vstupné, divadla, přírodovědné dílny, exkurze).

organizace školního roku 2024-2025

Začátek školního roku:    pondělí 2. září 2024 

Konec školního roku:  pátek 27. června 2025

Prázdniny
  • podzimní:  úterý 29. a středu 30. října 2024
  • vánoční:  pondělí 23. prosince 2024 až pátek 3. ledna 2025 (nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025)
  • pololetní:  pátek 31. ledna 2025
  • jarní: pondělí 10. února až pátek 14. února 2025 (nástup do školy 17. února 2025)
  • velikonoční: čtvrtek 17. dubna 2025 (nástup do školy úterý 22. dubna 2025)
  • hlavní: sobota 28. června 2025 až neděle 31. srpna 2025 (nástup do školy v pondělí 1. září 2025)
Státní svátky

Den české státnosti: sobota 28. září

Den vzniku samostatného československého státu: pondělí 28. října

Den boje za svobodu a demokracii: neděle 17. listopadu

Velký pátek: pátek 18. dubna

Velikonoční pondělí: pondělí 21. dubna

Svátek práce: čtvrtek 1. května

Den vítězství: čtvrtek 8. května
 

Ředitelské volno pro žáky ZŠ

31.10. a 1.11. 2024

Třídní schůzky

úterý 17. 9. od 17:00

úterý 12. 11. od 17:00

úterý 15. 4. od 17:00
 

Schůzky Rady rodičů a Školské rady ZŠ

vždy v 16:00

17. 9. jen RR

12. 11. jen RR

15. 4. ŠR a RR

Konzultační hodiny

14. 1. od 17:00

20. 5. od 17:00

Mgr. Martina Šťastná / 5. 9. 2024

Učivo pro marody

Úkoly pro marody

najdete po přihlášení do Bakalářů.

Rozkliknete si "Výuku" a vyberete nabídku "Přehled výuky".

V horní části zvolíte předmět, vlevo si pak rozkliknete jednotlivé hodiny.

Mgr. Martina Šťastná / 14. 8. 2024

Český jazyk

CÍL PŘEDMĚTU

  • Cílem výuky předmětu  je naučit žáky číst a psát, postupně ovládat základy pravopisu a gramatiky.  Všechny teoretické znalosti ovládat  mechanicky a umět je využívat  při písemném a mluveném projevu. Předmět zahrnuje složky výchovy jazykové, komunikační, slohové a literární. Součástí je také výuka čtení a psaní.

POMŮCKY

  • učebnice
  • pracovní sešity, písanky
  • kniha na čtení (upřesníme si v září)
  • notýsek/úkolníček
  • psací potřeby (pero, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)

HODNOCENÍ

  • práce v hodině a aktivity, snaha
  • pravopisná cvičení, diktáty, opis, přepis textu, psaní v písance
  • individuální ústní zkoušení
  • plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
  • řešení pracovních listů
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
  • V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí

Mgr. Martina Šťastná / 14. 8. 2024

Matematika

CÍL PŘEDMĚTU

V rámci předmětu se žáci seznamují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají základní orientaci na číselné ose a procvičují prostorovou orientaci. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.

POMŮCKY

  • pracovní sešity a pracovní učebnice
  • početníky
  • sáčky s 20 předměty (kamínky, mušličky, knoflíky apod.) 
  • papírové číslice 0 - 20 v deskách (z 1. třídy)
  • notýsek/úkolníček
  • psací potřeby (pero, obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)

HODNOCENÍ

  • práce v hodině a aktivity, snaha
  • individuální ústní zkoušení
  • testíky, sloupečky, čtvrtletní písemná práce
  • plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
  • řešení pracovních listů
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
  • V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí

Mgr. Martina Šťastná / 27. 8. 2024

Anglický jazyk

CÍL PŘEDMĚTU 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je seznámení s anglickým jazykem, vybudování pozitivního přístupu k cizímu jazyku, aktivní osvojování si nové slovní zásoby. V modelových situacích se naučíme základní fráze. Budeme hodně zpívat, povídat si anglicky a naučíme se anglické básničky. 

POMŮCKY

V průběhu školního roku si vytvoříme vlastní malovanou pomůcku k AJ. K výuce budeme využívat učebnici Happy House 2 . 

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka...)
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému slovu, aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a dosažený pokrok žáka.

Mgr. Iveta Vilhelmová / 28. 8. 2024

Prvouka

CÍL PŘEDMĚTU

Hlavními cíli předmětu prvouka je vést žáky k objevování a poznávání světa kolem nás - místa, kde žijeme, našeho regionu, lidí kolem nás, základních pravidel ve společnosti, rozmanitosti přírody, bezpečného chování, atd. Naučit žáky orientovat se v čase, znát roční období a s nimi spojené změny v přírodě.

POMŮCKY

  • notýsek/úkolníček
  • pracovní učebnice Hravá prvouka 2
  • psací potřeby (pero, obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodině
  •  snaha
  • testíky, pracovní listy
  • skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
  • V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí

Mgr. Martina Šťastná / 27. 8. 2024

Informatika a pracovní výchova

CÍL PŘEDMĚTU:

Cílem předmětu informatika a pracovní výchova na prvním stupni je osvojení si základu pracovních technik a názvosloví pracovních materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

KRITERIA HODNOCENÍ: 

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, snaha, zájem, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
  • V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky) v průběhu celého pololetí.
  • Výsledná známka není jen průměrem známek!
    Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.

POMŮCKY:

  • kufřík/box na pomůcky
  • stará košile bez rukávů/větší triko (zástěra)
  • pastelky 
  • fixy
  • voskovky
  • progressa
  • štětec (2x kulatý se špičkou – tenký a široký, 2x plochý)
  • kalíšek na vodu
  • hadřík
  • igelit/ubrus na lavici
  • nůžky
  • tyčinkové lepidlo
  • tekuté lepidlo
  • modelína
  • podložka na modelování
  • vodové barvy
  • 100 Kč na tvrdé papíry 

Mgr. Martina Šťastná / 27. 8. 2024

Hudební výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.

HODNOCENÍ

  • snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
  • zpěv lidových a umělých písní
  • připravenost na vyučování
  • ohled na individuální schopnosti
  • Výsledná známka není jen průměrem známek!
    Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.

Mgr. Martina Šťastná / 14. 8. 2024

Tělesná výchova

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky 

 

Ing. Jevgenij Lisovik / 14. 8. 2024

Výtvarná výchova

Cíl předmětu:

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

Kriteria hodnocení: 

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

Pomůcky:

  1. pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
  2. zástěrka (anebo staré tričko, košile)
  3. měkkou tužku (B)
  4. gumu, ořezávátko
  5. houbička
  6. barevné fixy
  7. tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
  8. pastelky (alespoň 12 barev)
  9. voskovky (12 barev)
  10. suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
  11. tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
  12. ploché štětce (tenký a široký)
  13. kulaté štětce (tenký a široký)
  14. kalíšek na vodu
  15. hadřík
  16. igelit na lavici 
  17. nůžky
  18. modelína a podložka na modelování 
  19. vodové barvy
  20. temperové barvy (alespoň 6 barev)
  21. paleta na tempery
  22. +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)

M.A. Evžen Hanzalík / 14. 8. 2024

Třídy a online informace