Online zprávy pro žáky 6. A

Přehled

Informace třídního učitele

Volby 

 

Vážení rodiče, 

jelikož se v naší škole zítra 23. 9. konají volby, nebudeme mít výuku v naší třídě. 

Zde je link na rozvrh i s rozpisem náhradních místností. 

https://znamky.zskorenskeho.cz/Timetable/Public/Actual/Class/OQ

 

Zahradní slavnost se ruší

 

Vážení rodiče, milé děti a přátelé školy,

vzhledem k velmi nepříznivému počasí a počtu nemocných dětí a pedagogů jsme přistoupili ke zrušení zítřejší zahradní slavnosti.

Čas třídních schůzek zůstává samozřejmě v platnosti (17:00-18:00)

Velmi nás to mrzí a už teď se těšíme na zahradní slavnost na konci školního roku.

Rodiče žáků prvních tříd budou informováni svými třídním učitelkami o náhradním přivítání prvňáčků.

Děkujeme všem za pochopení.

 

třídní schůzka

 

Vážení rodiče, 

první třídní schůzka proběhne dne 20. září (úterý) od 17:00 v 6.A třídě (první patro, druhé dveře vpravo).

Další důležité plánované termíny lze sledovat i na hlavní stránce školy.

Po třídních schůzkách obnovujeme tradici Zahradní slavnosti, spojené s vítáním prvňáčků (od 18:00). 

Na viděnou v úterý! 

 

Návštěva planetária

Pan Hajdúk (učitel zeměpisu) vybere od žáků dne 30. 9. (pátek) v hodině zeměpisu 80Kč za program připravený pro žáky v Planetáriu hl. města Prahy. Do Planetária půjdou žáci s pedagogickým doprovodem dne 17.10. Sraz ve škole, ve třídě, v 8:00. Z Arbesova náměstí pojedeme tramvají na Výstaviště Holešovice, každý žák s sebou potřebuje mít dvě 30min. jízdenky nebo lítačku.

 

Projektový den 15.9.

 

Vážení rodiče, milí žáci!

Ve čtvrtek 15. září proběhne v rámci výuky v naší třídě projektový den na téma Konflikty, pocity a já (Efektivní komunikace). 

První dvě vyučovací hodiny (M a HV) proběhnou řádně dle rozvrhu a od 9:50 - 13:30 proběhne program projektového dne. 

Vezměte si s sebou aktovky/batohy, pomůcky na první dvě VH včetně ŽK a svačinu. 

 

 

Nový školní rok

 

Vážení rodiče, milí žáci, 

poprvé se v tomto školním roce sejdeme v naši nové třídě v prvním patře vpravo (bývalá 6.B).

Ve čtvrtek 1. září budeme ve škole 3 vyučovací hodiny (8:00 – 10:40), v průběhu kterých se seznámíme se školním řádem, rozvrhem, rozdáme si nové ŽK (žákovské knížky) a pracovní sešity na tento školní rok (platí pro ty, kteří na konci předešlého školního roku za PL zaplatili).

Kromě lehké svačiny a dobré nálady si tedy přineste s sebou i batoh a penál. 

Důležité info pro rodiče: Po 10:40 se odchází domů - kdo bude mít oběd odchází také  mimo školu a vrátí se až v čase výdeje obědů, tedy 11:40.

Také se na druhém stupni již nekontroluje vyzvedávání žáků po skončení vyučování. Pokud však považujete za důležité dohlédnout na odchod vašeho dítěte ze školy hned po výuce s doprovodem, dejte mi prosím vědět, ať tuto informaci mohu posunout dozoru u vchodu. Děkuji. 

Pátek 2. září strávíme také společně ve třídě, budou probíhat třídnické hodiny, konec vyučování dle rozvrhu.

Od pondělí 5. září bude probíhat výuka dle řádného rozvrhu.

Informace k obědům naleznete zde.

Těší se na Vás Vaše nová třídní :-)

 

Mgr. Magdaléna Janitorová / 22. 9. 2022

Český jazyk

CÍLE PŘEDMĚTU A HODNOCENÍ

Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie, internet, bibliografie) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot.

 

Pomůcky: ŽK a diář, učebnice, pracovní sešit, sešity dle rozdělení, čítanka, čtenářský deník

 

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:

  • testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
  • velké čtvrtletní práce a velké diktáty – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)
  • ústní zkoušení - dle rozpisu
  • slohové práce
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace na dané známé téma
  • práce v hodinách dle aktivit

 

HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ:

  • projekty, prezentace
  • čtenářský deník dle zadání
  • pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
  • domácí přípravy/úkoly

 

Domácí úkoly budou zapisovány do Bakalářů.

 

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Bc. et Bc. Yveta Šantorová / 16. 8. 2022

Matematika

cíl předmětu

Hlavním cílem předmětu je naučit žáky logicky myslet a využívat matematický aparát, řešit problémy v oblasti čísel, rovině i prostoru. K dosažení tohoto cíle jdeme nejen cestou teoretických poznatků a procvičování  na příkladech, ale také formou projektů a her. 

  • úhel
  • desetinná čísla
  • prvočísla
  • osová souměrnost
  • trojúhelníky
  • kvádr, krychle

Pomůcky

  • ŽK, diář
  • sešity : 460 školní,  Dú 540, na testy 540, 
  • rýsovací pomůcky: pravítko s ryskou, úhloměr, funkční kružítko, obyčejná tužka č.3, popř.mikrotužka, guma

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ

  • testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
  • velké čtvrtletní práce a rysy – 4x ročně, při absenci doplnění po příchodu do školy 
  • ústní zkoušení - u tabule
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace na dané známé téma

práce v hodinách dle aktivit 

HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ

  • projekty, prezentace
  • pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
  • domácí přípravy/úkoly

 

 

Mgr. Hana Schmidová / 31. 8. 2022

Anglický jazyk (skupina AJ1)

CÍL PŘEDMĚTU 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, osvojování si nové slovní zásoby a jazykových obratů, vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku. Cizojazyčné vzdělávání na druhém stupni vede postupnými kroky k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

POMŮCKY

Na anglický jazyk prosím noste tyto pomůcky:  ŽK, školní sešit 544, který používáme i jako slovníček, sešit na testy 524, učebnici Bloggers 2, pracovní sešit k této učebnici + psací potřeby.

 HODNOCENÍ

  • ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky, četba, , slovíčka, povídání o různých tématech - one minute speaking)
  • malé  a větší písemné testy,  práce v pracovním sešitě, projekty
  • skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
  • porozumění mluvenému a psanému slovu, aktivita v hodině
  • snahu, připravenost  (pomůcky, domácí úkoly) a individuální posun v dovednostech v průběhu pololetí

Ing. Alena Semerádová / 16. 8. 2022

Anglický jazyk (skupina AJ2)

Charakteristika a cíle předmětu

Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A1+  podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Žák 6. ročníku:

  • se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
  • konverzuje o probíraných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
  • rozumí obsahu probíraných textů,
  • se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY

učebnice, sešit A4 linkovaný, sešit A5 linkovaný na průběžné testy, psací potřeby (modrá propiska, zelená propiska, červená propiska, zvýrazňovač), nůžky, lepidlo

HODNOCENÍ
  • ústní projev, konverzace k probraným tématům/běžná konverzace v anglickém jazyce
  • větší testy za určitý probraný úsek budou hlášeny dopředu
  • malé testy/konverzace (z učiva z předchozí hodiny) - namátkové zkoušení
  • skupinová práce/ samostatná práce (pracovní listy, aktivní zapojení do projektů)
  • aktivita v hodině, nošení pomůcek

KVÍZY, TESTY, OPAKOVÁNÍ

Kvízy v aj pro všechny a na různá témata – gramatika, geografie, historie, sranda….

SpellQuiz | Fun Quizzes, Spelling Quizzes, Grammar Quizzes, Geography Quiz, History and more!

Idiomy - Idioms | SpellQuiz říká se, že velmi vysoké úrovně jazyka dosáhneš, když znáš a rozumíš jeho idiomům :), protože ty vychází z mixu jazyka a kultury národa.

Umíš napsat, co slyšíš? Start your spelling test!  Celé věty čtou rodilí mluvčí. Lze nastavit obtížnost. Ty píšeš, co slyšíš. Využij také pro trénink Poslouchej a opakuj (i žongluj). Jednak trénuješ porozumění a psaní, ale také mluvení.

Knihy online zdarma nejen v angličtině Project Gutenberg

Zábavné reklamy - zadej Funny advertisements. British Airways safety video , 10 Famous Funny Commercials 

APPKY, WEBY, POŘADY

Appky ZDARMAWoodpecker - videa podle témat, s aktivními titulky; BBC learning EnglishBritish council grammarBritish council learnEnglish

WebyCBeebies Global hry, pohádky a příběhy v britské angličtině

Obecně doporučuji pohádky pro děti typu Prasátko Peppa, Pošták PatBingSarah a kachnička pro trénink současné a dobře znějící angličtiny. Spousta z nich je na Youtube, Netflixu, HBO, Apple TV

Pro starší žáky: Welcome to CBeebies Grown-Ups

TED TALKS - videa různých žánrů, oborů, témat, délek, s možností zapnout titulky (někdy jsou i české)

nejdůležitější anglická slovíčka

V příloze Ke stažení nalezneš:

  1. Přehled 100 nejpoužívanějších slovíček v angličtině.
  2. Přehled 3000 doporučených slov podle Společného evropského rámce The Oxford 3000™ by CEFR level (úroveň A1-B2). Úroveň A1 = začátečník, B2 = úroveň maturity na gymnáziu.
  3. Survival package (balíček přežití) = anglické fráze, které využiješ na výletě v zahraničí.

PaedDr. Boris Hajdúk, MBA / 5. 9. 2022

Dějepis

PROJEKT NA TOTO POLOLETÍ

Rodokmen

Jako projekt na toto pololetí prosím vytvořte svůj rodokmen (jak na to, jsme probírali na hodině). Rodokmen vypracujte vlastní rukou (ne na počítači) na ČTVRTKU A4 (pokud budete potřebovat větší, nevadí). Grafická podoba je čistě na vás. Rodokmen můžete odevzdávat v průběhu pololetí do 19. 12. 2022

Podoba rodokmenu a co bude obsahovat: Rodokomen vypracujte od praprarodičů (pradědeček/prababička) směrem od nejstarších po nejmladší (tzn. vy budete na stránce nejvíce dole). Jednotlivá políčka budou obsahovat jméno, příjmení a datum alespoň narození. Pokud zjistíte nějakou zajímavou informaci o životě některého ze svých předků, můžete ji na čtvrtku připsat. Svatby a partnerské vztahy zaznamenáváme znamínkem +, pokud bude chtít zaznamenat vztahy, které již neplatí, použijte přerušovanou čáru. V případě dotazů se na mě obraťte.

PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ

Hlavními cíli předmětu DĚJEPIS je probudit a posílit historické vědomí žáků, seznámit žáky se základními poznatky o konání člověka v minulosti (zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti) a rozvíjet časové a prostorové představy žáků.

POmůcky

Na dějepis prosím noste tyto pomůcky:

ŽK a diář, sešit na D – A4 školní linkovaný (444), učebnice Dějepis pro 6. třídu FRAUS a pracovní sešit k této učebnici + psací potřeby.

HODNOCENÍ
  • ústní zkoušení (ústní projev)
  • písemné testy – termín i téma oznamováno dopředu
  • skupinová či samostatná práce v hodině (práce v pracovním sešitě, pracovní listy, hry,…)
  • dějepisný projekt (jednou za pololetí, termín odevzdání i téma oznámeno s předstihem)
  • případná prezentace doma připravených referátů
  • aktivita v hodině

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí. 

Mgr. Lukáš Helcelet / 12. 9. 2022

Zeměpis

CÍL PŘEDMĚTU 

Zeměpis má přírodovědný i společenskovědní charakter. Umožňuje žákům poznávání přírody jako systému, porozumět zákonitostem přírodních procesů, pomáhá pochopit okolní prostředí a ukazuje, jak ho rozumně využívat a chránit pro budoucí generace. Žáci rozšíří se seznámí  s životem obyvatel jiných států a světadílů. Žáci se naučí poznávat kulturu a život jiných zemí, respektovat odlišná pravidla chování, v těchto zemích a získají praktické informace, důležité pro návštěvu těchto zemí.

HODNOCENÍ

Žáci budou hodnoceni na základě krátkých testů, psaných zpravidla po ukončení kratšího tématického celku, orientace na mapě, skupinové práce, vlastních prezentací, projektů a práce v hodině.

POMŮCKY

 Atlas světa, pracovní sešit

stavba zemĚ
země a měsíc
pohyby země
sluneční soustava
VESMÍR

PaedDr. Boris Hajdúk, MBA / 16. 8. 2022

Fyzika

Fyzika patří mezi přírodovědné předměty.

Pomůcky

  • ŽK, sešit a diář
  • sešit 540 , učebnice, kalkulačka 

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ:

  • testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
  • ústní zkoušení - u tabule
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace na dané známé téma
  • práce v hodinách dle aktivit 

Mgr. Jiřina Závranská / 16. 8. 2022

Přírodopis

Hodnocení v předmětu

  • 1x za týden krátké testy
  • Aktivita při skupinové práci
  • Aktivita během vyučování
  • Tvorba a prezentace zadané práce
  • Nošení pomůcek do výuky

Bc. Libuše Nová / 16. 8. 2022

Informatika a pracovní výchova

x

Mgr. Magdaléna Janitorová / 16. 8. 2022

Občanská výchova

CÍL PŘEDMĚTU

 Občanská výchova se zaměřuje na orientaci žáků v sociální realitě a s jejich začleňováním do různých společenských vztahů a vazeb. Otevírá cestu k sebepoznání a poznávání osobnosti druhých lidí a k pochopení vlastního jednání i jednání druhých lidí v souvislosti s různými životními situacemi. Seznamuje žáky se vztahy v rodině a širších společenstvích, s hospodářským životem, činností důležitých politických institucí a orgánů a s možnými způsoby zapojení jednotlivců do občanského života. Učí žáky respektovat a uplatňovat mravní principy a pravidla společenského soužití a přebírat odpovědnost za vlastní názory, chování a jednání i jejich důsledky.

HODNOCENÍ

Hodnocení probíhá na základě aktivní práce v hodině, krátkých testů, práce s pracovními listy, skupinové práce a projektů.

Mgr. Magdaléna Janitorová / 17. 8. 2022

Výchova ke zdraví

x

Bc. Libuše Nová / 16. 8. 2022

Hudební výchova

Cíle předmětu

Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.

pomůcky

  • malý sešit (může být notový sešit - i z loňského roku, nebo obyčejný malý linkový sešit)

kritéria Hodnocení 

  • připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
  • aktivita v hodině, snaha a zájem 
  • samostatná práce i spolupráce se skupinou
  • znalost lidových i umělých písní (z hodin HV)
  • znalost hudební teorie v rozsahu probraného učiva (malý test, pracovní listy)

 

 

Mgr. Magdaléna Janitorová / 17. 8. 2022

Tělesná výchova

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky 

Mgr. Jiřina Závranská / 2. 9. 2022

Výtvarná výchova

Cíl předmětu:

Cílem předmětu výtvarná výchova na druhém stupni je rozvoj výtvarných dovedností, kreativity, představivosti, ale i základní orientace jak v historii umění, tak i v současném umění, schopnost interpretovat umělecké dílo, orientovat se v teorii a terminologii výtvarného umění.

 

kritéria hodnocení:

  • základní orientace v dějinách umění (podle probraného učiva)
  • aktivní zapojení do diskusí k tématům z VV
  • ovládání základní terminologie (v souladu s probraným učivem)
  • výsledek tvůrčí práce dle zadání (z bsahového i technického hlediska)

 

Pomůcky na VV

Platí, že stačí dokoupit co chybí, zbytek lze použít z předešlého školního roku.

Jakékoliv případné dotazy směrujte na janitorova@ukol.zskorenskeho.cz

 

  1. pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
  2. zástěrka (anebo staré tričko, košile, anebo se )
  3. měkkou tužku (B)
  4. gumu, ořezávátko
  5. houbička
  6. černá tuš a redispero (i s hroty – tenčí a širší) 
  7. barevné fixy
  8. tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
  9. pastelky (alespoň 12 barev)
  10. voskovky (12 barev)
  11. suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
  12. tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
  13. ploché štětce (tenký a široký)
  14. kulaté štětce (tenký a široký)
  15. kalíšek na vodu
  16. hadřík
  17. igelit na lavici
  18. nůžky
  19. vodové barvy
  20. temperové barvy (alespoň 6 barev)
  21. paleta na tempery
  22. obyčejné barevné papíry
  23. +50 Kč na čtvrtky (nakoupím a uskladním ve škole - nepomačkají se v kufříku, ani je nikdo nezapomene doma ;-))

 

 

 

Mgr. Magdaléna Janitorová / 17. 8. 2022

Počítačová grafika

cíl předmětu

Seznámit žáky se základy PC grafiky od jednoduché grafické úpravy dokumentu v MS Word a MS Publisher, základy typografie, správného nastavení dokumentu pro tisk, samotný tisk a práci se skenerem, až po tvorbu v jednoduchém grafickém programu, základní editaci fotografie, tvorbu fotokoláže, plakátu, loga, či jednoduché animace. 

 

Hodnocení předmětu

  • zvládnutí zadání podle pokynů učitele
  • aktivita v hodině, spolupráce se skupinou (skupinové zadání)
  • osvojení si základních vědomostí a dovednosti z oblasti PC grafiky v rozsahu probraného učiva
  • grafické portfolio (za pololetí)

Mgr. Magdaléna Janitorová / 17. 8. 2022

Seminář o Praze

PRAVIDLA PRÁCE A HODNOCENÍ

Cílem předmětu je přiblížit žákům Prahu jako město s výjimečným postavením v rámci naší země a také místo, kde žijí. Seznámit je s významnými místy a památkami, které se v Praze nacházejí, stejně tak jako s důležitými událostmi, jichž byla Praha svědkem či významnými osobnostmi, které zde žili. Chybět nebudou ani pověsti a legendy či dnes již zapomenutá místa.

POmůcky

Na Seminář o Praze prosím noste tyto pomůcky:

ŽK a diář, desky s eurofolií (na pracovní listy a rozdané materiály) + psací potřeby.

HODNOCENÍ
  • skupinová či samostatná práce v hodinách i při vycházkách
  • domácí příprava - referáty/projekty
  • aktivita v hodinách i při vycházkách

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí. 

Mgr. Lukáš Helcelet / 5. 9. 2022

Sportovní hry

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT:

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky

Jana Pícková / 17. 8. 2022

Třídy a online informace