Online zprávy pro žáky 6. A

Přehled

Informace třídního učitele

Přehled ze třídních schůzek – 15. 4.

Podrobnější informace byly zaslány zákonným zástupcům e-mailem.

1. chování žáků a známky za 3. čtvrtletí 

2. včasné hlášení úrazů - druhý den je pozdě

3. důležité termíny jsou napsány níž

4. výsledky Mapa školy

5. soutěž o pohár Pohodová třída

6. od září nový dodavatel obědů

7. od září omezení mobilních telefonů i na přestávky

 

Bc. Libuše Nová / 21. 4. 2025

Český jazyk

Čtenářský deník

Prosím přinést 80 Kč do 14.3. na Čtenářský deník od nakladatelství Taktik. Tento deník bude sloužit i v 7. třídě. 

konzultační hodiny

14. ledna - KONZULTAČNÍ HODINY PO PŘEDCHOZÍ DOMLUVĚ  - ozvěte se mi na telefonní číslo, které najdete v bakalářích

pololetní písemná práce 

Termín: 14. ledna - 5. vyučovací hodina

Témata: 

  • Podstatná jména - pád, číslo, rod a vzor 
  • Přídavná jména - měkká, tvrdá a přivlastňovací
  • Zájmena - druhy
  • Číslovky - druhy
  • Slovesa - osoba, číslo, čas, způsob
  • Shoda přísudku s podmětem
  • Pravopis
  • velká písmena

čtvrtletní písemná práce z českého jazyka

Termín: čtvrtek 5. listopadu - 2. vyučovací hodina

Témata: (témata jsme společně probrali a zopakovali během měsíců  září - říjen)

  1. Slovní druhy
  2. Vyjmenovaná slova
  3. Podstatná jména konkrétní, podstatná jména abstraktní
  4. Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková
  5. Mluvnické kategorie podstatných jmen
  6. Vzory podstatných jmen
  7. Vlastní jména
  8. Přídavná jména – druhy přídavných jmen - tvrdá, měkká, přivlastňovací
  9. Tvoření tvarů přídavných jmen příponami – ský, -ští
  10. Stupňování přídavných jmen
  11. Jmenné tvary přídavných jmen

Rozdělení čj v rozvrhu

  • Pondělí 5. vyučovací hodina: Slohová a komunikační výchova
  • Úterý 5. vyučovací hodina: Mluvnice
  • Čtvrtek 2. vyučovací hodina: Mluvnice
  • Pátek 1. vyučovací hodina: Literatura

ÚKOLY + OHLÁŠENÉ VĚTŠÍ TESTY + TERMÍN ČTENÁŘSKÉHO DENÍKU

Vždy uvedeno v Bakalářích, v případě absence doplnění po příchodu do školy. 

POMŮCKY

ŽK, učebnice, pracovní sešity (pravopis, hravá čeština), sešit 544 (diktáty+školní), sešit 444 (literatura + sloh)

CÍLE PŘEDMĚTU

Hlavními cíli předmětu Český jazyk je vedení žáků ke kultivovanému písemnému a ústnímu projevu. Rozvíjení praktických dovedností při komunikaci v různých situacích. Získávání vědomostí potřebných k osvojování spisovné podoby českého jazyka. Naučit se vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků, rozvíjet základní čtenářské návyky a čtenářskou gramotnost. Využívat různých zdrojů informací (slovníky, encyklopedie či internet) pro rozšiřování znalostí a dovedností potřebných k dalšímu sebevzdělávání a nabýt schopností ke kritickému myšlení a posuzování hodnot. Velmi významným cílem v letošním roce pro nás bude úspěšná příprava na přijímací zkoušky, příp. bezproblémový přechod do vyššího stupně vzdělávání.

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ

  • pravopisné pětiminutovky + doplňovací cvičení - neohlašujeme
  •  větší testy/ diktáty/ literární testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
  • velké čtvrtletní práce  (každé čtvrtletí + na konci září vstupní) – při absenci doplnění po příchodu do školy (diktáty bez doplnění)
  • ústní zkoušení  (1x za pololetí) - vyberu si téma, povídám sám/a - možnost získat snadno dobrou známku z vlastní iniciativy
  • slohové práce (3 za rok) - v 6. ročníku nás čeká především popis a vypravování
  • práce v hodinách dle aktivity / sebehodnocení žáků
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace na dané známé téma
  • čtenářský deník - odevzdaný vypracovaný po přečtené knize - odevzdá každý - po domluvě termín v Bakalářích - pokud chci odevzdat více, mohu - opět tím mohu získat další dobrou známku navíc
  • v Bakalářích jsou zapsané vždy všechny známky, které mají vliv na hodnocení, tudíž hodnocení odpovídá váženému průměru
  • čtvrtletní/pololetní hodnocení je hodnocení za celé čtvrtletí/pololetí, proto není možné, aby byli žáci narychlo přezkušování před uzavíráním klasifikace

HODNOCENÍ DOMÁCÍCH PRACÍ

  • projekty, prezentace
  • četba dle zadání
  • pracovní listy ke společnému či individuálnímu hodnocení
  • domácí příprava/úkoly

Výsledná známka není jen průměrem známek!

V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Bc. et Bc. Yveta Šantorová / 7. 3. 2025

Matematika

Logická olympiáda

Každý rok pořádá Mensa ČR logickou olympiádu.

Je možné se registrovat na www.logickaolympiada.cz

 

NAŠE CÍLE V MATEMATICE

Naučíme se: Matematizovat reálné situace. Pracovat se desetinnými čísly. Rýsovat trojúhelníky, a vypočítat objem a povrch kvádru a krychle. Rýsovat a počítat s úhly.

Důležitým cílem předmětu je naučit se správně logicky myslet a svůj myšlenkový proces zdokonalovat.

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU MATEMATIKA

V matematice budeme prověřovat výsledky vzdělávání tématickými testíky každý týden (podle domluvy), ohlášenými většími pracemi na celou hodinu (opakovací a čtvrtletní), do hodnocení se započítává také práce v hodinách (drobné známky za aktivitu a řešení příkladů), připravenost na výuku (nošení pomůcek a úkolů) a aktivní práce ve skupinách. 

KDYŽ SE CHCEME UČIT DOMA

  • ve škole si poznačíme, co nové jsme objevili, jakou chybu jsme napravili (chyba je inspirace)
  • doma otevřeme sešit s poznámkami a pokoušíme se vybavit, co se ve škole dělo - stačí pár minut - a spočítat aspoň dva příklady znovu - to je trénink
  • s kamarády zkusíme povídat o řešení úloh nebo se domluvit na společném vypracování domácího úkolu
  • pracujeme se svými obavami nebo nízkou vůlí, klidně si je uvědomíme, a nastavíme se na to, že uděláme své nejlepší
  • najdeme si "odměnu" za své učení
  • inspirativní video https://jakserychlenaucit.cz/jak-se-naucit-matematiku/

POMŮCKY

ŽK a diář – nosíme vždy a všude. 
Sešity na M – na první hodinu M přineste všechny: velký A4 (460 nebo 440) a jeden malý tenký (zásadně 520) zůstane ve škole na testy. 
Učebnice – zpočátku 1. díl, dále se díly budou střídat – do diáře požadavky na změny.

Rýsovací pomůcky na každou hodinu M:

  • Kružítko
  • Trojúhelník s ryskou
  • Naostřená tužka nebo mikrotužka
  • Guma
  • Úhloměr

Sladkosti jsou povoleny na hodiny velkých písemných prací.

Dohodli jsme se, že budeme nosit tabulky jako zdroj informací.

JAK SE LÉPE PŘIPRAVIT NA HODINU (MOŽNÁ NEJEN MATEMATIKY)

Chodím včas spát 
Snídám, svačím a dodržuji pitný režim o přestávkách
WC používám o přestávce
Pomůcky mám v pořádku a při ruce
Hodin se účastním AKTIVNĚ - jsem duchem na nich a přijímám nabízené aktivity, spolupracuji, využívám zdroje
Pokud nerozumím, je MOJÍ zodpovědností se ptát a žádat konzultace - spolužáka, pedagogů, dalších osob
Odevzdávám včas práce školní i domácí

Mgr. Hana Schmidová / 4. 9. 2024

Anglický jazyk (skupina AJ1)

CÍL PŘEDMĚTU 

Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je další rozšiřování jazykových znalostí a dovedností, aktivní osvojování si nové slovní zásoby i celých vět a zejména vytváření pozitivního vztahu k předmětu a získání správných návyků a postupů k učení se cizímu jazyku.

POMŮCKY

Na anglický jazyk budeme potřebovat: 

  • školní sešit A5 linkovaný (524) nebo jiný
  • učebnici Bloggers 2 + pracovní sešit
  • domácí úkoly budou zveřejňovány v Bakalářích

 HODNOCENÍ

  • Souhrnné opakovací testy
    • hlášeny týden předem
    • učivo z probrané lekce
  • Dílčí testy
    • hlášeny hodinu předem
    • slovní zásoba, gramatika, poslech, čtení s porozuměním...
  • Slohové práce
  • Ústní zkoušení
    • formou dialogu, role-play, dramatizace...
  • Aktivita
  • Referáty, prezentace, projekty
  • Sebehodnocení a zpětná vazba učiteli

Mgr. Jan Jelínek / 17. 9. 2024

Anglický jazyk (skupina AJ2)

Charakteristika a cíle předmětu

Pozornost je věnována rozvoji všech řečových dovedností, zvláště pak dovednostem produktivním a interaktivním, tj. dovednosti mluvení a dovednosti psaní. Ve výuce jsou používány autentické materiály nebo adaptované materiály pro danou jazykovou úroveň. Ve stále větším rozsahu se žáci seznamují s reáliemi dané jazykové oblasti včetně příslušných sociokulturních aspektů. Žáci jsou vedeni k užití ICT jako prostředku, který umožňuje rychlý přístup k informacím a snadnou a pohotovou komunikaci a tím dává prostor k rozvoji jazykových dovedností v autentickém prostředí. Vzdělávání v anglickém jazyku na 2. stupni vede k dosažení úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Žák 7. ročníku (na úrovni min. A2):

  • se domluví s kamarády na tom, co budou dělat, kdy, kde a případně jakým způsobem,
  • konverzuje o běžných tématech, reaguje na otázky, pokládá otázky,
  • rozumí obsahu textů a vyhledá konkrétní informace v textech,
  • sestaví písemné sdělení k probraným tématům a k tématům, která mu jsou blízká,
  • se seznamuje s důležitými prvky života a kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
POMŮCKY

učebnice, pracovní sešit, sešit A4 linkovaný, psací potřeby (modrá propiska, zelená propiska, červená propiska, zvýrazňovač), nůžky, lepidlo

HODNOCENÍ
  • ústní projev, konverzace k probraným tématům/běžná konverzace v anglickém jazyce
  • větší testy za určitý probraný úsek budou hlášeny dopředu
  • malé testy/konverzace (z učiva z předchozí hodiny) - namátkové zkoušení
  • skupinová práce/ samostatná práce (pracovní listy, aktivní zapojení do projektů)
  • aktivita v hodině, nošení pomůcek

online procvičování gramatiky (časů)

Perfect English Grammar

KVÍZY, TESTY, OPAKOVÁNÍ

Online kvízy a cvičení Cambridge English - gramatika, posleh, výslovnost, čtení, psaní, mluvení, slovní zásoba

Nástroj, jak se zlepšit v psaní díky okamžite zpětné vazbě - Write & Improve 

Polopatické vysvětlení gramatiky pro samouky (snadno pochopí i začátečník) - SoGoodLanguages

Online procvičování - Jazyky online

Kvízy v aj pro všechny a na různá témata – gramatika, geografie, historie, sranda….

SpellQuiz | Fun Quizzes, Spelling Quizzes, Grammar Quizzes, Geography Quiz, History and more!

Idiomy - Idioms | SpellQuiz říká se, že velmi vysoké úrovně jazyka dosáhneš, když znáš a rozumíš jeho idiomům :), protože ty vychází z mixu jazyka a kultury národa.

Umíš napsat, co slyšíš? Start your spelling test!  Celé věty čtou rodilí mluvčí. Lze nastavit obtížnost. Ty píšeš, co slyšíš. Využij také pro trénink Poslouchej a opakuj (i žongluj). Jednak trénuješ porozumění a psaní, ale také mluvení.

Knihy online zdarma nejen v angličtině Project Gutenberg

Zábavné reklamy - zadej Funny advertisements. British Airways safety video , 10 Famous Funny Commercials 

APPKY, WEBY, POŘADY

Appky ZDARMAWoodpecker - videa podle témat, s aktivními titulky; BBC learning EnglishBritish council grammarBritish council learnEnglish

WebyCBeebies Global hry, pohádky a příběhy v britské angličtině

Obecně doporučuji pohádky pro děti typu Prasátko Peppa, Pošták PatBingSarah a kachnička pro trénink současné a dobře znějící angličtiny. Spousta z nich je na Youtube, Netflixu, HBO, Apple TV

Pro starší žáky: Welcome to CBeebies Grown-Ups

TED TALKS - videa různých žánrů, oborů, témat, délek, s možností zapnout titulky (někdy jsou i české)

nejdůležitější anglická slovíčka

V příloze Ke stažení nalezneš:

  1. Přehled 100 nejpoužívanějších slovíček v angličtině.
  2. Přehled 3000 doporučených slov podle Společného evropského rámce The Oxford 3000™ by CEFR level (úroveň A1-B2). Úroveň A1 = začátečník, B2 = úroveň maturity na gymnáziu.
  3. Survival package (balíček přežití) = anglické fráze, které využiješ na výletě v zahraničí.

PaedDr. Boris Hajdúk, MBA / 14. 8. 2024

Dějepis

CHARAKTERISTIKA PŘEDMĚTU

Dějepis přináší základní poznatky o konání člověka v minulosti. Jeho hlavním posláním je probudit a posílit historické vědomí žáků a uchovat tak návaznost historické paměti, především ve smyslu předávání historické zkušenosti. Důležité je zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti. Významně se uplatňuje zřetel k základním hodnotám evropské civilizace.

POMŮCKY

  • ŽK, učebnice, sešit na poznámky (výpisky) dle vlastního výběru, desky na portfolio, vhodné psací pomůcky

HODNOCENÍ

  • Tematické testy
    • hlášeny týden předem
    • učivo z probraného tematického okruhu
  • Opakovací testy
    • 4 otázky
    • učivo obsažené v nadcházejícím tematickém testu
    • známku dostane ten, kdo bude chtít
  • Referáty, prezentace, projekty...
    • každý alespoň 1x za pololetí
    • hodnoceno: informační hodnota, provedení, mluvený projev
  • Ústní zkoušení
  • Portfolio
    • na konci pololetí známka pro každého, kdo o ni požádá
    • stav a úprava portfolia může být také brána v potaz během pololetní klasifikace
  • Aktivita v hodině
  • Sebehodnocení a zpětná vazba učiteli

Mgr. Jan Jelínek / 17. 9. 2024

Fyzika

Fyzika patří mezi přírodovědné předměty

Pomůcky 

  • ŽK a diář
  • sešit 540 , tabulky, učebnice, kalkulačka(není povinná, ale hodí se)

HODNOCENÍ ŠKOLNÍCH PRACÍ

  • testy – vždy jsou oznámeny předem, při absenci doplnění po příchodu do školy
  • ústní zkoušení - u tabule
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace na dané známé téma
  • práce v hodinách dle aktivit 

Mgr. Hana Schmidová / 14. 8. 2024

Přírodopis

Hodnocení v předmětu

  • 1x za týden krátké testy - dle domluvy/ probraného učiva
  • příprava a zpracování laboratorních úkolů
  • Aktivita při skupinové práci
  • Aktivita během vyučování
  • Tvorba a prezentace zadané práce
  • Nošení pomůcek do výuky - sešit na poznámky, pracovní sešit, nůžky, lepidlo

Bc. Libuše Nová / 14. 8. 2024

Zeměpis

Zeměpis má přírodovědný i společenskovědní charakter. Umožňuje žákům poznávání přírody jako systému, porozumět zákonitostem přírodních procesů, pomáhá pochopit okolní prostředí a ukazuje, jak ho rozumně využívat a chránit pro budoucí generace. Žáci rozšíří se seznámí  s životem obyvatel jiných států a světadílů. Žáci se naučí poznávat kulturu a život jiných zemí, respektovat odlišná pravidla chování, v těchto zemích a získají praktické informace, důležité pro návštěvu těchto zemí.

HODNOCENÍ

Žáci budou hodnoceni na základě krátkých testů, psaných zpravidla po ukončení kratšího tématického celku, orientace na mapě, skupinové práce, vlastních prezentací, projektů a práce v hodině.

POMŮCKY

 Atlas světa, pracovní sešit

online aplikace, kvízy, hry

  1. Slepé mapy zemí, hlavních měst, vlajek, oceánů, jezer Seterra (by GeoGuessr)
  2. Formou hry prozkoumáte svět, kontinenty, státy i vybraná města pomocí webových stránek GeoGuessr. Úkolem je určit místo, které vidíte před sebou, můžete se v prostředí pohybovat stejně jako ve Street View aplikace Google Mapy. Svoji odpověď označíte kliknutím do mapy, která se nachází vpravo dole (lze ji přibližovat i oddalovat), potvrdíte tlačítkem Make Guess.
  3. OpenGuessr - bezplatná alternativa k GeoGuessr, která nabízí podobný zážitek. Můžeš hrát s přáteli v režimu více hráčů nebo se účastnit online duelů.​

  4. TerraClues - tato hra tě provede sérií hádanek a úkolů, které musíš vyřešit pomocí Google Maps. Můžeš si vybrat předem připravené výzvy nebo si vytvořit vlastní pro ostatní hráče.

  5. City Guesser - tato hra tě přenese do různých měst po celém světě prostřednictvím videí a ty musíš uhodnout, o které město se jedná. Je to skvělý způsob, jak procvičit geografické znalosti a zároveň se bavit.

  6. MapCrunch - pokud chceš zažít náhodné prozkoumávání světa, MapCrunch tě teleportuje na náhodné místo prostřednictvím Google Street View. Je to skvělý způsob, jak objevovat nová místa a užívat si virtuální cestování.

  7. Locatestreet - tato hra ti poskytne sérii náhodných panoramat z Google Street View a tvým úkolem je určit, kde se nacházíš. Je to výzva pro tvé geografické dovednosti a pozorovací schopnosti.

  8. Hide and Seek World - online hra, která využívá Google Street View k hraní na schovávanou. Můžeš se skrýt na různých místech po celém světě a ostatní hráči tě musí najít.

  9.  KDETOSAKRA.cz je herní aplikace zaměřená na Českou republiku. Vybrat si můžete ze tří modulů, buď krajská města, náhodná místa nebo vlastní místo. Ve vlastním místě si zvolíte, co přesně chcete zkoumat, nejčastěji se používá místo, kde bydlíte + určitý okruh kilometrů, které si nastavíte. Aplikace vám potom generuje fotky různých míst v okolí a vaším úkolem je najít to pravé místo na mapě, která se vám objeví v pravém rohu obrazovky. Aplikace vám vaše odhady průběžně vyhodnocuje a na závěr se dozvíte, jak jste si vedli. Tato aplikace je výborná v tom, že nemusíte hrát sami, ale může se zapojit více hráčů – můžete mezi sebou soutěžit, kdo bude rychlejší, přesnější v hledání míst.

  10. GeoFS je letecký simulátor s globálním prostředím generovaným ze satelitních snímků a digitálních geografických dat. Můžete jej spustit zdarma ve svém webovém prohlížeči, aniž byste museli cokoli instalovat.
  11. Světová statistika v reálném čase WORLDOMETERS. Najdete aktuální statistiku z různých oborů, např. světovou populaci - úmrtí za tento rok i za dnešní den. Za ekonomický obor například celosvětové výdaje vlád ve zdravotnictví nebo na vzdělání. Počet automobilů či jízdních kol, které se letos vyrobily. K tomu tam najdete ještě odvětví médií, životního prostředí, jídla, vody, energie a zdraví. 
  12. Pro zjištění životních nákladů kdekoliv na světě byla vyvinuta aplikace NUMBEO. I vy můžete pomoci při jejím vylepšování. Aplikace se vás zeptá na aktuální ceny ve vašem městě a vy je můžete klidně upravit. Zjistíte opravdu i detaily, třeba kolik stojí kdekoliv na světě 1 kg rýže nebo pivo, za jaké peníze se dá v zahraničí najíst v restauraci, jaké jsou ceny jízdenek ad.
  13. Pomocí atlas.mapy.cz se za pomoci přehledných map dozvíte praktické informace o fyzickém a socioekonomickém zeměpise.
  14. Aplikace THE TRUE SIZE OF vám umožní na mapě světa porovnat velikost (rozlohu) států navzájem. Můžete zjistit, jak malá či velká je Česká republika oproti jiným státům.
  15. Kvízy zaměřené na opakování probraného učiva zeměpisu ŠKOLA S NADHLEDEM.
  16. GEOGRAF.IN je aplikace ve slovenštině, která vám poskytne nesčetné množství testů a kvízů na témata týkající se celého světa nebo jeho jednotlivých částí.
  17. Aplikace Earth View from Google vám umožní dát si na pozadí obrazovky nebo použít jako pozadí v prezentaci jakýkoliv obrázek z naší Země
  18. Testy z okresního, krajského a celostátního kola Geografické (zeměpisné) olympiády z předchozích ročníků.

PaedDr. Boris Hajdúk, MBA / 25. 4. 2025

Informatika a pracovní výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Hlavními cíli předmětu je naučit žáky systematicky přistupovat k řešení problémů, rozdělit si ho na dílčí činnosti a ty pak jednotlivě nebo ve skupinách řešit. Naučit žáky efektivně vyhledat požadované informace v různých zdrojích, především však s využitím ICT. Naučit žáky zpracovat nalezené informace pomocí běžně dostupných kancelářských programů, případně pomocí nich vytvořit nové dokumenty, systematicky ukládat informace na různá záznamová média tak, aby byly v co nejkratší době přístupné. 

POMŮCKY:

  • žákovská knížka, psací potřeby

HODNOCENÍ

  • ústní projev (např. prezentace vlastní práce)
  • aktivní přístup, snaha, zájem
  • vypracování úkolu podle zadání, ve stanoveném čase
  • ohled na individuální schopnosti
  • práce v hodinách dle aktivity

Ing. David Urbánek / 29. 1. 2025

Osobnostní a sociální výchova

Charakteristika předmětu

předmět klade důraz na rozvoj poznávacích schopností žáků, zejména na dovednosti potřebné pro efektivní učení, zvládání stresu a regeneraci pomocí relaxačních technik. Žáci se učí organizovat své studium a reflektovat své pokroky. Součástí programu je rozvoj sebepoznání a sebereflexe, kde se zaměřují na realistické hodnocení vlastních schopností, překonávání nedostatků a budování zdravé sebedůvěry.Důležitá je také komunikace – žáci se učí řešit konflikty, vyjednávat a dodržovat pravidla. Aktivně přispívají k vytváření třídních pravidel a podporují dobré vztahy ve třídě. Výuka klade důraz na propojení fyzického, duševního a sociálního zdraví a na odpovědnost za vlastní zdraví i zdraví ostatních.

Hodnocení 

Podmínky hodnocení předmětu mohou zahrnovat několik aspektů, které zohledňují nejen znalosti, ale i dovednosti a přístup žáků. Mohly by být formulovány takto:

  1. Aktivní účast na hodinách – Žáci by měli pravidelně a aktivně spolupracovat, zapojovat se do diskuzí, cvičení a dalších aktivit během výuky.

  2. Plnění zadaných úkolů – Důležitým aspektem hodnocení je samostatná práce žáků, včetně plnění zadaných úkolů, které rozvíjejí jejich dovednosti.

Bc. Libuše Nová / 17. 9. 2024

Hudební výchova

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU HV

  • připravenost na hodiny (pomůcky, příp. úkoly)
  • aktivita v hodině, snaha a zájem
  • samostatná práce i spolupráce se skupinou
  • znalost probraného učiva - drobné písemné práce, předem ohlášené

Mgr. Mgr. Kateřina Růtová / 13. 3. 2025

Tělesná výchova (skupina AJ1)

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky 

Ing. Jevgenij Lisovik / 14. 8. 2024

Tělesná výchova (skupina AJ2)

Hodnocení v předmětu

  • Aktivita v hodinách
  • Snaha a provedení zadaných cvičení
  • Spolupráce při kolektivních hrách
  • Hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)

Nutno dodržovat:

  • pevnou obuv (bez černé podrážky, kdo ještě neumí zavazovat tkaničky - suchý zip)
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, v chladnějším období mikinu)
  • svázané vlasy do gumičky, sponky….
  • žáci při hodině tělesné výchovy nesmí mít na sobě žádné ostré předměty, které by jim nebo jejich spolužákům mohly způsobit zranění (náramky, hodinky, náušnice, náhrdelníky, prsteny, ozdobné kroužky) 

Mgr. Jiřina Závranská / 14. 8. 2024

Výtvarná výchova (skupina AJ1)

CÍL PŘEDMĚTU:

Cílem předmětu výtvarná výchova je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti, estetického cítění, seznámení s teorií výtvarného umění a historií umění.

KRITERIA HODNOCENÍ: 

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

POMŮCKY:

  1. pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
  2. zástěrka (anebo staré tričko, košile)
  3. měkkou tužku (B)
  4. gumu, ořezávátko
  5. houbička
  6. barevné fixy
  7. tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
  8. pastelky (alespoň 12 barev)
  9. voskovky (12 barev)
  10. suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
  11. tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
  12. ploché štětce (tenký a široký)
  13. kulaté štětce (tenký a široký)
  14. kalíšek na vodu
  15. hadřík
  16. igelit na lavici 
  17. nůžky
  18. modelína a podložka na modelování 
  19. vodové barvy
  20. temperové barvy (alespoň 6 barev)
  21. paleta na tempery
  22. +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)

Mgr. Andrea Kovaříčková, DiS. / 26. 8. 2024

Výtvarná výchova (skupina AJ2)

Cíl předmětu:

Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.

Kriteria hodnocení: 

  • připravenost na hodinu (pomůcky)
  • práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
  • výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)

Pomůcky:

  1. pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
  2. zástěrka (anebo staré tričko, košile)
  3. měkkou tužku (B)
  4. gumu, ořezávátko
  5. houbička
  6. barevné fixy
  7. tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
  8. pastelky (alespoň 12 barev)
  9. voskovky (12 barev)
  10. suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
  11. tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
  12. ploché štětce (tenký a široký)
  13. kulaté štětce (tenký a široký)
  14. kalíšek na vodu
  15. hadřík
  16. igelit na lavici 
  17. nůžky
  18. modelína a podložka na modelování 
  19. vodové barvy
  20. temperové barvy (alespoň 6 barev)
  21. paleta na tempery
  22. +100 Kč na čtvrtky a barevné papíry (nakoupím a uskladním ve škole, aby se dětem v kufříku nepomačkaly)

M.A. Evžen Hanzalík / 14. 8. 2024

Mediální a společenská výchova

Exkurze 12.3. 11:50-13:30

Cena 0 Kč (s sebou lítačka/lístek)

 

Exkurze 23.10. 11:50-13:30

Exkurze do Národ. ped. muzea J. A. Komenského

Program: Malý písař

Žáci se seznámí s různými druhy písma, materiály ke psaní, vyzkouší si kaligrafii aj.

Cena 90 Kč (s sebou lítačka/lístek)

 

cíl předmětu

Cílem předmětu je poskytnout žákům obraz o fungování společnosti, pochopení základních problémů moderní společnosti, kritické vnímání vlivu mediálních prostředků a odkrýt tak záhady reklam či určit pravdivost internetových sdělení. Předmět se zaměřuje na rozvíjení sociálních dovedností nejen ve vlastní prospěch, správné způsoby komunikace, schopnost účinné spolupráce, vhodné reakce na manipulativní jednání a ověřování informací na internetu.

pomůcky:

  • ŽK, psací potřeby, malý sešit

hodnocení:

  • práce v hodinách dle aktivity
  • pracovní listy na dané téma
  • projekty, prezentace
  • domácí přípravy/úkoly

 

Výsledná známka není jen průměrem známek! V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.

Bc. et Bc. Yveta Šantorová / 7. 3. 2025

Seminář o Praze

cíl předmětu

Záměr tohoto semináře je blíže seznámit žáky s naším městem, jeho bohatou kulturou, architekturou a památkami.

organizace

Žáci budou obeznámeni s tématy lekce a projdou přípravou pro exkurze do města Prahy.  V případě špatného počasí v den plánované exkurze se žáci budou připravovat na další exkrzi a probírat materiály s tím spojené.  Žáci budou poučeni o zachování bezpečnosti a nutnosti dobrého chování při exurzích mimo školní budovu. 

hodnocení v předmětu

Seminář je známkován.

M.A. Evžen Hanzalík / 14. 8. 2024

Sportovní hry

HODNOCENÍ

  • aktivita v hodinách
  • snaha a provedení zadaných cvičení
  • spolupráce při kolektivních hrách
  • hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
  • sebehodnocení

NUTNÉ DODRŽOVAT

  • pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
  • čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
  • v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
  • svázané vlasy do gumičky 

 

Ing. Jevgenij Lisovik / 14. 8. 2024

Vaření a domácnost

Charakterisitka předmětu

Předmět vaření se zaměřuje na základní principy zdravé výživy a přípravy jídel. Žáci se naučí rozpoznávat hlavní a vedlejší živiny, uvádět příklady jejich zdrojů v potravinách a pochopí význam vyváženého stravovacího režimu a pitného režimu pro zdraví. Součástí výuky je také schopnost sestavit nutričně vyvážený jídelníček a připravit pokrm podle dané receptury. Žáci se učí plánovat rozpočet, provádět nákup surovin a dodržovat hygienické zásady při práci v kuchyni. Důraz je kladen na zdravý životní styl a zodpovědný přístup k vlastnímu zdraví.

Hodnocení 

Teoretické znalosti – Žáci jsou hodnoceni na základě jejich porozumění základním pojmům z oblasti výživy, jako jsou hlavní a vedlejší živiny, zdroje živin a význam pitného režimu. Znalost principů zdravého životního stylu je rovněž klíčová.

Praktické dovednosti – Důraz je kladen na schopnost připravit pokrm podle předem dané receptury. 

Hygiena a pořádek – Dodržování hygienických zásad při práci s potravinami a zařízením kuchyně je zásadní. 

Bc. Libuše Nová / 17. 9. 2024

Třídy a online informace