Online zprávy pro žáky 1. A
Přehled
- Domácí příprava /Mgr. Adéla Lazárková, 13. 12. 2024/
- Informace třídního učitele /Mgr. Adéla Lazárková, 13. 12. 2024/
- Český jazyk /Mgr. Adéla Lazárková, 29. 8. 2024/
- Matematika /Mgr. Adéla Lazárková, 29. 8. 2024/
- Anglický jazyk /Ing. Alena Semerádová, 3. 9. 2024/
- Prvouka /Mgr. Adéla Lazárková, 29. 8. 2024/
- Informatika a pracovní výchova /Mgr. Lucie Nastoupilová, 18. 10. 2024/
- Hudební výchova /Mgr. Adéla Lazárková, 14. 8. 2024/
- Tělesná výchova (skupina AJ1) /Ing. Jevgenij Lisovik, 14. 8. 2024/
- Tělesná výchova (skupina AJ2) /Mgr. Jiřina Závranská, 14. 8. 2024/
- Výtvarná výchova /Mgr. Adéla Lazárková, 20. 9. 2024/
Domácí příprava
Ke stažení
- Doporučené knihy pro 1. třídu [PDF, 559 kb]
- Pásli ovce valaši [DOCX, 14 kb]
- Písmenkové příběhy [PDF, 3587 kb]
- Slovník s obrázky [PDF, 6248 kb]
Domácí úkoly děti prozatím nedostávají. V případě delší absence, prosím, po předchozí domluvě o vyzvednutí pracovních sešitů a doplnění úkolů. Pracovní sešity lze vyzvednout na vrátnici u paní vrátné. Prosím také o pravidelné sledování bakalářů.
Další doplňující informace pravidelně v třídní skupině whatsapp
Co vše patří do domácí přípravy:
-
pravidelná kontrola penálu - ořezané pastelky a tužka, děti by měly v první třídě používat silnější pastelky a tužky kvůli správnému úchopu
-
pravidelné čtení - za domácí přípravu považuji i pravidelné předčítání dětem
-
na víkend děti dostávají domů vždy desky, ve kterých mají založeny svoje práce a také sebehodnocení některých cílů - prosím vždy o společné prohlédnutí desek a popovídání nad sebehodnocením
Co můžeme doma procvičovat
Matematika
- rozklad čísel do 5
- rozklad čísel do 10
- početní pyramidy
- rozklad čísel 0 - 10
- sčítání a odčítání do 7
- sčítání a odčítání do 8
- sčítání a odčítání do 10
- odčítání do 10
Český jazyk
Informace třídního učitele
pravidla pro omlouvání absence dle školního řádu
- "Nemůže-li se žák ze závažných rodinných nebo zdravotních důvodů dostavit do školy, podá o tom jeho zákonný zástupce zprávu (písemnou, elektronickou nebo osobní sdělení), pokud možno předem, nejpozději však do 2 dnů od začátku nepřítomnosti žáka." (školní řád ZŠ)
- Pokud se žák nedostaví do školy, rodič by měl o důvodu absence informovat školu nejpozději do dvou dnů od začátku absence z důvodu bezpečnosti dětí - bráno tedy jako informace od rodiče škole, po návratu dítěte do školy je potřeba nejpozději do tří dnů předložit omluvenku zapsanou v omluvném listu v notýsku, teprve potom je absence brána jako omluvená.
- "Absence, která nebyla omluvena zákonným zástupcem do 72 hodin po ukončení, bude považována za neomluvenou. V případě prokázaných neomluvených absencí bude škola postupovat podle možností platné legislativy." (školní řád ZŠ)
- V případě, že absence dítěte v některých předmětech dosáhne v pololetí 40 až 50 %, může škola vyžadovat přezkoušení za celé pololetí, pokud absence přesáhne 50% je přezkoušení povinné.
- "Žáka není možné v řádném termínu hodnotit za školní pololetí v předmětu, z něhož nebyl žák řádně uvolněn a ve kterém má absenci vyšší než 50 %. Jestliže je absence žáka mezi 40 a 50 %, rozhodne o možnosti hodnotit žáka vyučující předmětu." (školní řád ZŠ)
pozdní příchody
"Žák chodí do školy pravidelně a včas podle rozvrhu hodin, tak aby byl v 7:55 na svém místě ve třídě." (školní řád ZŠ)
- pokud žák vchází do třídy se zvoněním, je to již bráno jako pozdní příchod, za tři pozdní příchody může škola udělit napomenutí třídního učitele viz zde:
"Napomenutí třídního učitele se použije v případě, že žák má 3 delikty typu: nevhodné chování v hodině či o přestávce nebo na akci pořádané školou, pozdní příchody do školy, vyrušování i po opakovaném napomínání. Napomenutí TU se zapisuje do ŽK a do katalogového listu. V případě dalšího opakování 3 uvedených deliktů je žákovi udělena důtka třídního učitele. Napomenutí TU lze též použít v případě, že žák opakovaně a soustavně nenosí domácí úkoly nebo pomůcky na vyučování. V případě, že po takovémto napomenutí nedojde ke zlepšení stavu, může být udělena důtka třídního učitele." (školní řád ZŠ)
- celé znění školního řádu k nahlédnutí zde
Akce třídy do konce prosince
19. 11. akce "Den pro čtenáře" na ZŠ Chaplinovo náměstí
29. 11. Program "V dálce svítí" v Národní galerii Praha
30. 11. sobota 10:00 - 12:00 předadventní setkání třídy (rodiče + děti) pro zájemce
2. 12. Divadlo Spejbla a Hurvínka "Hurvínkův Mikuláš" + navazující zážitková dílna
10. 12. Třídní besídka pro rodiče od 17:00 - společně s dětmi - podle zájmu
9. 12. návštěva Kunsthalle Praha - program Architúra
18. 12. a 19. 12. Vánoční zpívání ve škole
zápis z třídních schůzek 12. 11.
- 28. 11. se ve škole konají adventní dílny - přišel email, je nutná registrace na ciepla@zskorenskeho.cz s ohledem na objednání dostatku materiálu
- prosíme o kontrolu osobních udajů v bakalářích - adresa, kontakty jsou potřeba aktuální
- Systém Bellhopp - družina - informace rozdány na TS, všem dětem také vloženy do notýsku - dotazy směřovat na myskova@zskorenskeho.cz nebo na paní zástupkyni rutova@zskorenskeho.cz - naostro pojede od 3. 2. 2025 (zkušební období již od 20. 1. )
- 18. 12. a 19. 12. Vánoční zpívání - kdy bude zpívat 1. A bude upřesněno
- nabídka společné předadventní akce v sobotu 30. 11. ve škole v dopoledních hodinách - pro zájemce
- společná třídní besídka 10. 12. od 17:00 pro rodiče a děti - podle zájmu
- během listopadu a prosince proběhne výměna klíčků k šatním skříňkám - nebylo na TS zmíněno
- Rada rodičů - děkujeme všem, kteří již zaslali příspěvek. Každý příspěvek je důležitý a přímo ovlivňuje kvalitu vzdělání našich dětí - efektivní využití ve prospěch všech žáků. Příspěvek 500,- Kč na žáka, prosím, posílat na účet 2208244003/5500.
- absence - omlouvání dětí do notýsku! Při vysoké absenci - nad 50% nemůže být dítě v pololetí klasifikováno a bude následovat přezkoušení za celé pololetí
- hodnocení - od druhého čtvrtletí začínáme známkovat + stále pokračujeme se sebehodnocením
- paní učitelka na pracovní činnosti prosí, aby děti donesly 100,- Kč jako příspěvek na materiál na školní rok - nebylo na TS zmíněno
Zápis z třídních schůzek 17. 9.
Občasník září 2024
- Novinky k začátku školního roku
- Bezpečnost dětí a žáků ve škole - samostatná sebeobsluha, respektování pokynů dospělé osoby, vzájemná ohleduplnost
- Rada rodičů - příspěvek ve výši 500,- Kč na žáka. Každý příspěvek je důležitý a přímo ovlivňuje kvalitu vzdělání našich dětí - efektivní využití ve prospěch všech žáků. Příspěvek, prosím, posílat na účet 2208244003/5500.
- Rozvíjíme zodpovědnost žáků: "Když mám klíče, čip, přezůvky, pomůcky i svačinu a pití a jsem ve škole včas, jsem v klidu, stihnu ještě pár vět s kamarády a můžeme se v pohodě učit. O přestávce se nasvačíme a máme dost energie na další objevování."
Naše třída
- Informace o činnostech v hodinách - třídní prostředí - knihovnička, hry, trávení času o přestávkách, příprava na vyučování
- sbehodnocení dětí
- samostatnost a sebeobsluha dětí - přezůvky, klíče a čipy, pomůcky
- omlouvání dětí - vždy je potřeba, aby omluvenka byla zapsána v omluvném listu vzadu v notýsku (s krtkem)
- chování dětí ve třídě - respektování pravidel
- pozdní příchody - žák má být ve třídě nejpozději v 7:55, aby měl možnost se včas připravit na vyučování
Důležité termíny
Příští třídní schůzky
- úterý 12. 11. 2024 od 17:00
- úterý 15. 4. 2025 od 17:00
Podzimní prázdniny
- pondělí 28. 10. je státní svátek
- prázdniny 29. 10. a středu 30. 10.
Ředitelské volno
- čtvrtek 31. 10. - pátek 1. 11.
Vánoční prázdniny
- pondělí 23. prosince 2024 až pátek 3. ledna 2025
- nástup do školy v pondělí 6. ledna 2025
První den školy 2. 9.
Sejdeme se společně v 1. A - třída se nachází v prvním patře školy nalevo od ředitelny. Rodiče mohou děti do třídy doprovázet a setrvat na část hodiny. Vzhledem k velikosti třídy, prosím, aby s dítětem ve třídě zůstal pouze jeden z rodičů. Začneme společně v 8:00 přivítáním, představením paní učitelky a třídy. Vybereme části vybarvených obrázků, které dětem přišly v dopisech. Ve třídě nás navštíví také paní ředitelka a krátce k dětem pohovoří. Následovat bude malá společná aktivita rodiče s dítětem. V 8:45 si děti vyzvedne pan učitel Hajdúk a odvede je do učebny výtvarné výchovy (3.patro), kde děti budou po dobu třídní schůzky pro rodiče prvňáčků od 9:00.
Program třídní schůzky 2. 9. od 9:00
- administrativní záležitosti - vyplnění formulářů, přihlášky do školní družiny
- společná whatsapp skupina - telefonní čísla
- prosím, aby měl každý rodič nachystáno 100,- Kč jako zálohu na klíček od šatní skříňky
- třídní fond - vybíráme 1000,- Kč na školní rok, lze rozdělit na dvě platby na pololetí, v případě potřeby můžeme domluvit individuálně. Na třídní schůzce rodiče seznámím s tím, co vše se bude z třídního fondu hradit. Třídní fond budeme vybírat již 2. 9., aby u sebe děti nemusely nosit větší obnos peněz.
- seznámení s chodem a fungováním třídy - třídní knihovnička - možnost zapůjčit nám knihy do třídy
- cíle výuky, formativní hodnocení - sebehodnocení žáků
- možnosti zapojení rodičů do chodu třídy
- plán na první vyučovací týden
- seznámení s rozvrhem - dělení třídy na některé předměty
- prostor pro dotazy
Český jazyk
CÍL PŘEDMĚTU
- Cílem výuky předmětu je naučit žáky číst a psát, postupně ovládat základy pravopisu a gramatiky. Všechny teoretické znalosti ovládat mechanicky a umět je využívat při písemném a mluveném projevu. Zaměříme se na rozvoj čtenářské gramotnosti, především tzv. "čtenářského chování" a rozvoj kritického myšlení.
POMŮCKY
- Žáci budou používat pracovní učebnice vydavatelství Hanami, které v prvním ročníku dostanou.
- V prvním období praktické přípravy na čtení a psaní se naučíme jak správné sezení a držení těla , tak držení tužky. Zaměříme se na rozvoj zrakového vnímání tj. pravolevou orientaci. Naučíme se sledovat řádek a sloupec.
-
Nebudeme využívat stříhací papírovou abecedu - ve škole máme jinou pomůcku, kterou děti budou ve třídě používat. Pokud chcete využívat stříhací papírovou abecedu k domácí přípravě, nemusí si ji děti nosti do školy.
- notýsek/úkolníček
- psací potřeby (obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo, pero až později)
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
- součástí hodnocení bude také vlastní reflexe a sebehodnocení, na kterém budeme již od začátku pracovat
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
28. 8. 2023
Matematika
CÍL PŘEDMĚTU
V rámci předmětu se žáci seznamují s přirozenými čísly, se základními pojmy matematiky a s jejich užitím v reálných situacích. Získávají základní orientaci na číselné ose a procvičují prostorovou orientaci. Jsou vedeni v přiměřené míře k užívání matematického jazyka a matematické symboliky.
POMŮCKY
- pracovní sešity a pracovní učebnice
- početníky
- sáčky s 20 předměty (kamínky, mušličky, knoflíky apod.) - počítání do 10, později do 20
- notýsek/úkolníček
- psací potřeby (pero, obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)
HODNOCENÍ
- práce v hodině a aktivity, snaha
- vlastní reflexe a sebehodnocení
- plnění domácí přípravy a nošení potřebných pomůcek
- řešení pracovních listů
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí
28. 8. 2023
Anglický jazyk
cíl předmětu
Hlavním cílem předmětu anglický jazyk je seznámení s anglickým jazykem, vybudování pozitivního vztahu k cizímu jazyku a osvojování si základních komunikačních dovedností. Děti s angličtinou seznamujeme zpočátku hlavně prostřednictvím her, písniček a pohybu, vyprávěním příběhů v anglickém jazyce, kreslením a krátkými scénkami. V modelových situacích se naučíme základní slovní spojení a fráze, jednoduché otázky, odpovědi a krátké promluvy.
POMŮCKY
Budeme potřebovat: učebnici Happy House 1 New edition 1. díl, kterou si žáci budou nosit vždy na hodiny anglického jazyka. Domácím úkolem bude například naučit se nějakou jednoduchou říkanku, určitý okruh slovní zásoby, spojování obrázků, shlédnutí videa na youtube, poslech písničky apod.
HODNOCENÍ
- ústní projev (komunikační situace, básničky, scénky , slovíčka, povídání o sobě)
- aktivita v hodině
- skupinová či samostatná práce v hodině (poslech, pracovní listy, hry,…)
- porozumění mluvenému slovu
V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na snahu, připravenost (pomůcky, domácí úkoly) v průběhu celého pololetí.
Prvouka
CÍL PŘEDMĚTU
Hlavními cíli předmětu prvouka je vést žáky k objevování a poznávání světa kolem nás - místa, kde řijeme, našeho regionu, lidí kolem nás, základních pravidel ve společnosti, rozmanitosti přírody, bezpečného chování, atd. Naučit žáky orientovat se v čase, znát roční období a s nimi spojené změny v přírodě.
POMŮCKY
- notýsek/úkolníček
- pracovní učebnice Oskarova prvouka
- psací potřeby (obyčejnou tužku, pastelky, ořezávátko, nůžky, lepidlo)
HODNOCENÍ
- aktivita v hodině
- snaha
- skupinová či samostatná práce v hodině (pracovní sešit, hry,…)
- V celkovém hodnocení bude brán zřetel také na připravenost (aktivita, pomůcky, DÚ) v průběhu celého pololetí.
28. 8. 2023
Informatika a pracovní výchova
Sdělení pro rodiče
Předmět INFORMATIKA A PRACOVNÍ VÝCHOVA je založen na práci s různými materiály. Doposud jsme pracovali s dostupnými materiály. Momentálně je potřeba materiály pro práci v našem předmětu doplnit, nakoupit.
Chtěla bych vás požádat o částku 100 Kč, kterou použiji na nákup potřebných pomůcek a materiálů. Peníze prosím dávejte dětem v pondělí, kdy máme IPV. Peníze si od dětí vyberu a platbu potvrdím do notýsku( žákovské knížky).
Děkuji za pochopení a spolupráci.
Mgr. Lucie Nastoupilová
Cíl předmětu
- Práce s papírem (mačkání, trhání, lepení, stříhání, vystřihování, překládání a skládání) a vytváření z papíru jednoduchých věcí.
- Aranžování, navlékání a třídění přírodního materiálu.
- Práce podle slovního návodu nebo předlohy.
- Sběr a třídění přírodního materiálu.
- Propichování, provlékání, navlékání a dotváření.
- Vytváření jednoduchých prostorových tvarů z papíru a kartonu.
- Stříhání textilu, navlékání jehly (uzlík), šití zadního stehu a přišívání knoflíku.
- Sestavování modelů podle předlohy a vytváření vlastních plošných a prostorových kompozic.
- Hnětení, válení, stlačování, přidávání a ubírání modelovací hmoty a keramiky.
- Základy péče o pokojové rostliny, setí semen a pozorování změn v růstu a zhodnocení výsledků.
Pomůcky
- Přírodní a umělé materiály
- Nůžky, lepidlo, různé druhy papíru
- Modelovací hmota
- Rostliny, semena
Hodnocení
- Aktivita v hodině
- Kreativita
- Samostatnost při práci
- Schopnost spolupracovat
Hudební výchova
CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět přispívá ke kultivaci žáka, umožňuje rozvoj rytmicko-pohybových a pěveckých schopností. Zprostředkovává umělecké zážitky a také vhled do hudební kultury, a to hudební teorie i historie.
HODNOCENÍ
- snaha, aktivita, zájem o hudební a pohybové aktivity
- zpěv lidových a umělých písní
- připravenost na vyučování
- ohled na individuální schopnosti
-
Výsledná známka není jen průměrem známek!
Zřetel beru také na aktivitu v hodině, spolupráci ve skupině, přístup a zájem o předmět.
28. 8. 2023
Tělesná výchova (skupina AJ1)
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Tělesná výchova (skupina AJ2)
HODNOCENÍ
- aktivita v hodinách
- snaha a provedení zadaných cvičení
- spolupráce při kolektivních hrách
- hygiena a péče o tělo (čistý cvičební úbor a obuv)
- sebehodnocení
NUTNÉ DODRŽOVAT
- pevnou obuv (bez černé podrážky) do tělocvičny a na venkovní hřiště
- čistý cvičební úbor (kraťasy, tričko, tepláky, mikina)
- v hodinách TV nesmí mít žáci na sobě žádné ostré předměty, které by mohly způsobit zranění jim nebo spolužákům (náramky, hodinky, prstýnky, náušnice, ozdobné kroužky apod.)
- svázané vlasy do gumičky
Výtvarná výchova
CÍL PŘEDMĚTU:
Cílem předmětu výtvarná výchova na prvním stupni je osvojení si základu výtvarných technik a názvosloví výtvarných materiálů, rozvoj kreativity, představivosti a estetického cítění.
KRITERIA HODNOCENÍ:
- připravenost na hodinu (pomůcky)
- práce v hodině (aktivita, práce dle pokynů učitele)
- výsledek tvůrčí práce (zvládnutí tématu, dodržení zadání z úvodu hodiny po technické i obsahové stránce)
POMŮCKY:
- pevný a dostatečně velký kufřík na pomůcky (nebo box, krabice)
- zástěrka (anebo staré tričko, košile)
- měkkou tužku (B)
- gumu, ořezávátko
- houbička
- barevné fixy
- tenký černý fix (tenký Centropen - voděodolný)
- pastelky (alespoň 12 barev)
- voskovky (12 barev)
- suchý pastel (umělecké křídy 6 barev)
- tuhé lepidlo tyčinkové (např. Kores)
- ploché štětce (tenký a široký)
- kulaté štětce (tenký a široký)
- kalíšek na vodu
- hadřík
- igelit na lavici
- nůžky
- modelína a podložka na modelování
- vodové barvy
- temperové barvy (alespoň 6 barev)
- paleta na tempery