Hudba na Kořendě, role hudby při začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem

Ve středu 16. června proběhlo na zahradě naší školy komunitní setkání rodičů, děti, zástůpců školy a odborníka, toto setkání proběhlo v rámci projektu Multikulturní šablony II pro ZŠ Kořenského.

Na naší škole je velké zastoupení dětí s odlišným mateřským jazykem, které mají specifické potřeby a my jsme tomu přizpůsobili naši práci s nimi. Zároveň nám s tím  pomáhá nadační fond Harmonie svojí neziskovou činností ve volnočasových aktivitách nabízených školou.

My jsme chtěli na závěr letošního divokého roku trochu příblížit činnost orchestru a zároveň se rozloučit s končícím školním rokem. 
Nadační fond Harmonie má mezi svými lektory velké cizojazyčné zastoupení (lektoři pochází z Kuby, Vietnamu, Nigérie, Kazachstánu, Ukajiny..) Pro děti s odlišným mateřským jazykem je mnohem lehčí otevřít se a rozpovídat s člověkem, který má podobnou zkušenost s jazykovou bariérou. Zároveň je hudba a hra na hudební nástroje tím stmelovacím pojítkem, co neumím vyjádřit slovy, vyjádřím hudbou.


Publikováno dne: 18. 6. 2021

Seznam článků