4. Sovy

Co prožijeme v dubnu u sov

Akce:

  • program s policisty – datum upřesníme
  • procházky po okolí
  • 11.4. vykopání ekologického pokladu
  • 30.4. dopolední čarodějnické řádění v maskách na zahradě MŠ

Věnujeme se těmto kompetencím:

  • soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
  • chápe, že vyhýbat se řešení problémů nevede k cíli, ale že jejich včasné a uvážlivé řešení je naopak výhodou; uvědomuje si, že svou aktivitou a iniciativou může situaci ovlivnit
  • domlouvá se gesty i slovy, rozlišuje některé symboly, rozumí jejich významu i funkci
  • projevuje dětským způsobem citlivost a ohleduplnost k druhým, pomoc slabším, rozpozná nevhodné chování; vnímá nespravedlnost, ubližování, agresivitu a lhostejnost
  • chápe, že se může o tom, co udělá, rozhodovat svobodně, ale že za svá rozhodnutí také odpovídá

Naplňujeme očekávané výstupy:

  • Sladit pohyb a rytmus
  • Přijmout ocenění i úspěch, prožít radost ze zvládnutého
  • Umět vyjádřit svá přání a potřeby s ohledem na druhého a přijmout a uznat názor druhého – kompromis
  • Vnímání uměleckého, kulturního i společenského prostředí
  • Mít povědomí o společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí

doprava a cestování

  • Poznávání různých druhů dopravních prostředků
  • Výtvarné a pracovní činnosti k tématu
  • Povídání o historii dopravy a jejím vývoji
  • Bezpečnost při pohybu v provozu, poznávání značek

Moje město, praha

  • Co vše se nachází ve městě? Jak města vznikla?
  • Procvičování orientace v prostoru
  • Jaké výhody/nevýhody má město a vesnice?
  • Vytvoření velkého společného města
  • Procházka Prahou
  • Povídání o Praze, památkách a historii

Čarodějnický rej!

  • Čarodějnické řádění v maskách!
  • Kouzla, čáry, máry a lektvary
  • Létání na koštěti, magické tvoření

Ke stažení