4. Sovy
Co prožijeme v dubnu u sov
Akce:
- program s policisty – datum upřesníme
- procházky po okolí
- 11.4. vykopání ekologického pokladu
- 30.4. dopolední čarodějnické řádění v maskách na zahradě MŠ
Věnujeme se těmto kompetencím:
- soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
- chápe, že vyhýbat se řešení problémů nevede k cíli, ale že jejich včasné a uvážlivé řešení je naopak výhodou; uvědomuje si, že svou aktivitou a iniciativou může situaci ovlivnit
- domlouvá se gesty i slovy, rozlišuje některé symboly, rozumí jejich významu i funkci
- projevuje dětským způsobem citlivost a ohleduplnost k druhým, pomoc slabším, rozpozná nevhodné chování; vnímá nespravedlnost, ubližování, agresivitu a lhostejnost
- chápe, že se může o tom, co udělá, rozhodovat svobodně, ale že za svá rozhodnutí také odpovídá
Naplňujeme očekávané výstupy:
- Sladit pohyb a rytmus
- Přijmout ocenění i úspěch, prožít radost ze zvládnutého
- Umět vyjádřit svá přání a potřeby s ohledem na druhého a přijmout a uznat názor druhého – kompromis
- Vnímání uměleckého, kulturního i společenského prostředí
- Mít povědomí o společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí
doprava a cestování
- Poznávání různých druhů dopravních prostředků
- Výtvarné a pracovní činnosti k tématu
- Povídání o historii dopravy a jejím vývoji
- Bezpečnost při pohybu v provozu, poznávání značek
Moje město, praha
- Co vše se nachází ve městě? Jak města vznikla?
- Procvičování orientace v prostoru
- Jaké výhody/nevýhody má město a vesnice?
- Vytvoření velkého společného města
- Procházka Prahou
- Povídání o Praze, památkách a historii
Čarodějnický rej!
- Čarodějnické řádění v maskách!
- Kouzla, čáry, máry a lektvary
- Létání na koštěti, magické tvoření
Ke stažení
- DESATERO pro rodiče předškoláků [PDF, 460 kb]