1. Myšky
CO PROŽIJEME V BŘEZNU u MYšek
Akce: 26.-27.3. Velikonoční jarmark od 15 - 17 hodin - prodejní výstava pro rodiče
Věnujeme se těmto kompetencím
- všímá si dění i problémů v bezprostředním okolí
- Chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.
- Dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky.
- Chápe, že nespravedlnost, ubližování, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.
- Průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.
Naplňujeme očekávané výstupy
- Pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem.
- Provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami.
- Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu.
- Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti.
- Mít poznatky o zvycích a tradicích.
Jaro už ťuká na vrátka
- Seznamení dětí se změnami přírody v období jara, společné zdobení třídy.
- Motivační pohádka - První sněženka (-> práce s pohádkou)
- Seznámení s květinami a hra na hádanky.
- Nové básničky. (,,Tulipán", ,,Jaro přišlo, už je tady", ,,Pampeliška")
- Výtvarná činnost na téma.
- Nová písnička ,, Voláme jaro".
- Říkanky s pohybem.
- Květinová louka s padákem.
- Cvičení s míčem (sluníčkem).
- Pohybová hra - "Slunce, voda, blesk"
- Pracovní list ,,Včelka letí na květinu" (Procvičujeme grafomotoriku, správný úchop tužky)
- Povíme si, kdo je Morana a proč se vynáší, prohlédneme si Moranu na obrázcích.
- Vyrábíme na blížící se Jarmark.
Velikonoce
- Seznámení s tradicemi českých Velikonoc.
- Pohádka ,, Jak šlo vejce na vandr" .
- Opakování lidových písní s rytmizací či hrou na tělo. ,,Travička zelená" , ,, Pásla ovečky"
- Koledníček ztratil pentličku, měla barvu barvičku.
- Setí osení - jak se starat o semínka.
- Závody s vajíčkem.
- Velikonoční Kimova hra.
- Velikonoční hádanky.
- Chaloupka na vršku - Jak se pomlázky ztratily.
- Sluchová hra ,,Kvočna hledá kuře".
- Malujeme vajíčka netradiční technikou.
- Velikonoční koleda ,,Hody hody doprovody" .