1. Myšky

 CO PROŽIJEME V BŘEZNU u MYšek

Akce: 26.-27.3. Velikonoční jarmark od 15 - 17 hodin - prodejní výstava pro rodiče

Věnujeme se těmto kompetencím

  • všímá si dění i problémů v bezprostředním okolí
  • Chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.
  • Dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky.
  • Chápe, že nespravedlnost, ubližování, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.
  • Průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.

 

Naplňujeme očekávané výstupy

  • Pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem.
  • Provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami.
  • Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu.
  • Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti.
  • Mít poznatky o zvycích a tradicích.

 

Jaro už ťuká na vrátka

  • Seznamení dětí se změnami přírody v období jara, společné zdobení třídy.
  • Motivační pohádka - První sněženka (-> práce s pohádkou)
  • Seznámení s květinami a hra na hádanky.
  • Nové básničky. (,,Tulipán", ,,Jaro přišlo, už je tady", ,,Pampeliška")
  • Výtvarná činnost na téma.
  • Nová písnička ,, Voláme jaro".
  • Říkanky s pohybem.
  • Květinová louka s padákem.
  • Cvičení s míčem (sluníčkem).
  • Pohybová hra - "Slunce, voda, blesk"
  • Pracovní list ,,Včelka letí na květinu" (Procvičujeme grafomotoriku, správný úchop tužky)
  • Povíme si, kdo je Morana a proč se vynáší, prohlédneme si Moranu na obrázcích.
  • Vyrábíme na blížící se Jarmark.

 

Velikonoce 

  • Seznámení s tradicemi českých Velikonoc.
  • Pohádka ,, Jak šlo vejce na vandr" .
  • Opakování lidových písní s rytmizací či hrou na tělo. ,,Travička zelená" , ,, Pásla ovečky"
  • Koledníček ztratil pentličku, měla barvu barvičku.
  • Setí osení - jak se starat o semínka.
  • Závody s vajíčkem.
  • Velikonoční Kimova hra.
  • Velikonoční hádanky.
  • Chaloupka na vršku - Jak se pomlázky ztratily.
  • Sluchová hra ,,Kvočna hledá kuře".
  • Malujeme vajíčka netradiční technikou.
  • Velikonoční koleda ,,Hody hody doprovody" .